Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65570 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049545 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1593
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1590

Følg bodybuilding.dk på

Hvad irriterer dig lige nu?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





De evnesvagt vanvittige priser de tager for parkering i Århus... Amen for helvede da. Kan da godt mærke jeg er meget jysk i det, og bor på landet hvor parkering er gratis, for jeg var ved at få et hjertestop og chok da jeg så prisen for at parkere.

Jeg droppede at parkere, og fuckede tilbage til landet. Ses ikke foreløbigt, skide reservekøbenhavnere. Hvad er det med storbyer folk finder tiltrækkende?

Der er håbløs trafik, E45 er en dødsfælde fuld af idioter, parkering koster din pensionsopsparing og din sjæl HVIS du altså er så "heldig" at finde en parkeringsplads indenfor 2km af hvor du skal hen i byen, mennesker vrimler om hinanden som rotter, bilos, stress, osv. Amen det betaler jeg da lige en grotesk husleje for at blive belemret med ](*,)

Nej tak. Må jeg så bede om "udkantsdanmark" [-o<
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:De evnesvagt vanvittige priser de tager for parkering i Århus... Amen for helvede da. Kan da godt mærke jeg er meget jysk i det, og bor på landet hvor parkering er gratis, for jeg var ved at få et hjertestop og chok da jeg så prisen for at parkere.

Jeg droppede at parkere, og fuckede tilbage til landet. Ses ikke foreløbigt, skide reservekøbenhavnere. Hvad er det med storbyer folk finder tiltrækkende?

Der er håbløs trafik, E45 er en dødsfælde fuld af idioter, parkering koster din pensionsopsparing og din sjæl HVIS du altså er så "heldig" at finde en parkeringsplads indenfor 2km af hvor du skal hen i byen, mennesker vrimler om hinanden som rotter, bilos, stress, osv. Amen det betaler jeg da lige en grotesk husleje for at blive belemret med ](*,)

Nej tak. Må jeg så bede om "udkantsdanmark" [-o<


Hvis prisen ikke var så høj, ville hver idiot køre ind i Århus og parkere dagligt, og derved skabe endeløse trafikpropper.

Prisen er fin nok til en enkelt dagsparkering i ny og næ, også på SU.


Vil dog sige det havde været smartest at lave et par kæmpe store parkeringspladser uden for byen, og så have letbanen kørende direkte ind derfra. Det kunne nok rydde godt ud i bytrafikken og de ekstra indtægter på letbane månedskort kunne bruges til at sænke parkeringsafgifterne.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Parkering i København er vanvittigt dyrt. Det er simpelthen blot en skjult beskatning.

En bil er i forvejen et aktiv der hastigt mister værdi. Så det går utvivlsomt ud over dem med lavere lønninger.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://www.dr.dk/nyheder/udland/hm-fje ... -abetroeje

At verden er så fucking sensitiv og politisk korrekt, så det er til at brække sig over. Det da mere racistisk at belyse drengen er sort og koble ham til trøjens udsagn?
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 420
Tilmeldt: 27. dec 2013, 23:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



santaklausen skrev:De evnesvagt vanvittige priser de tager for parkering i Århus... Amen for helvede da. Kan da godt mærke jeg er meget jysk i det, og bor på landet hvor parkering er gratis, for jeg var ved at få et hjertestop og chok da jeg så prisen for at parkere.

Jeg droppede at parkere, og fuckede tilbage til landet. Ses ikke foreløbigt, skide reservekøbenhavnere. Hvad er det med storbyer folk finder tiltrækkende?

Der er håbløs trafik, E45 er en dødsfælde fuld af idioter, parkering koster din pensionsopsparing og din sjæl HVIS du altså er så "heldig" at finde en parkeringsplads indenfor 2km af hvor du skal hen i byen, mennesker vrimler om hinanden som rotter, bilos, stress, osv. Amen det betaler jeg da lige en grotesk husleje for at blive belemret med ](*,)

Nej tak. Må jeg så bede om "udkantsdanmark" [-o<


Det er generelt blevet et helvede at have bil. Man behøver ikke engang bo i hverken Aarhus eller København for at opleve urimeligt dyre parkeringspriser og endeløse køer. Selv mellemstore provinsbyer er tomgangshelveder fra 7-10 og igen fra 15-18. Selv motorvejene er ofte propfyldte medmindre man kører på meget skæve tidspunkter.

Der har så vidt jeg ved heller aldrig været flere biler på vejene end der er i dag, og det mærker man tydeligt. Det er dog grundlæggende en god ting, at vi har haft en udvikling der gør, at flere og flere mennesker har råd og mulighed for, at have deres egen bil. Det er dog stadigvæk fuldstændig komplet latterligt dyrt at købe bil i Danmark. Afgiftslettelserne har hjulpet lidt, men vi er der langt fra endnu. I Danmark kører skræmmende mange stadigvæk rundt i ebola på hjul. Rullende ebola. Gamle rustne livsfarlige køretøjer, som krøller sammen som et stykke papir hvis de kolliderer med det mindste. Rene dødsfælder.

Det er sjovt hvordan man i efterhånden årtier, fra politikernes side, har råbt og skreget på, at vi skal forbedre den offentlige transport. Og med god grund; en forbedring heraf ville unægteligt dæmpe bilpresset i byerne og på motorvejene. Men hvorfor gør man så ikke noget? Hvis man vitterligt har et ønske om, at flytte nogle bilister over i togene/busserne, er man nødt til at øge kvaliteten af de offentlige tilbud. Og det har man ikke formået. Slet ikke. Tværtimod er offentlig transport lige så horribelt som det altid har været. Lige så horribelt som da jeg gik i gymnasiet for 10 år siden og tog toget hver dag. Det er både dyrt, ufleksibelt, fyldt med forsinkelser (pga. fucking løvfald på skinnerne) og bare en generel ubehagelig og ukomfortabel oplevelse. Og når der så kommer en nyskabende, fleksibel, god og billig løsning (ja, jeg tænker Uber) så bliver den gjort ulovlig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:Det er sjovt hvordan man i efterhånden årtier, fra politikernes side, har råbt og skreget på, at vi skal forbedre den offentlige transport. Og med god grund; en forbedring heraf ville unægteligt dæmpe bilpresset i byerne og på motorvejene. Men hvorfor gør man så ikke noget? Hvis man vitterligt har et ønske om, at flytte nogle bilister over i togene/busserne, er man nødt til at øge kvaliteten af de offentlige tilbud. Og det har man ikke formået. Slet ikke. Tværtimod er offentlig transport lige så horribelt som det altid har været. Lige så horribelt som da jeg gik i gymnasiet for 10 år siden og tog toget hver dag. Det er både dyrt, ufleksibelt, fyldt med forsinkelser (pga. fucking løvfald på skinnerne) og bare en generel ubehagelig og ukomfortabel oplevelse. Og når der så kommer en nyskabende, fleksibel, god og billig løsning (ja, jeg tænker Uber) så bliver den gjort ulovlig.

Ah, hold nu op.

Elektroniske billetter/rejsekort og lignende har helt klart forbedret oplevelsen. Der var en gang hvor man skulle stå i kø foran i bussen og bede chaufføren om billet. Der har helt klart været en forbedring over de seneste 10 år.


Ellers tilslutter jeg mig hvad du siger om gamle rustspande på vejene. Som mekaniker gjorde det helt ondt at sende en bil ud med defekte bremser fordi manden ikke ville betale.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ProteanDK skrev:Elektroniske billetter/rejsekort og lignende har helt klart forbedret oplevelsen. Der var en gang hvor man skulle stå i kø foran i bussen og bede chaufføren om billet. Der har helt klart været en forbedring over de seneste 10 år.


Ellers tilslutter jeg mig hvad du siger om gamle rustspande på vejene. Som mekaniker gjorde det helt ondt at sende en bil ud med defekte bremser fordi manden ikke ville betale.


Der har været visse forbedringer. Det er sandt. Dog er nogle enkelte forbedringer mht. køb af biletter og rejsekort en detalje set i det store billede. Det overskygger jo slet ikke det faktum, at offentlig transport i det store hele, som oftest, er en vederstyggelig oplevelse: Det er stadig urimelig dyrt, der er stadig uforholdsmæssig mange forsinkelser, der er stadig for få afgange, der er stadig for mange proppede toge/busser. Dette har man ikke taget hånd om endnu selvom problemerne har eksisteret i 10+ år. Nogle elektroniske biletter kompenserer altså ikke for dét. I øvrigt var implementeringen af rejsekortet jo fuldstændig grinagtig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede

Gætter på bombetrussel mod den amerikanske ambassade.


Opdatering

@KobenhavnPoliti
Vi ophæver afspærringen igen ved den amerikanske ambassade. EOD har nu undersøgte en pakke og efter gennemgang kan det fastslås, at pakken ikke indeholdt noget mistænkeligt #politidk
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den konstante, intetsigende pseudojournalistik. Enten er det et spændende/relevant emne, men hvor journalisten ikke har sat sig ordentligt ind i emnet, men blot bruger det som skræmmejournalistik. Eller også noget totalt ligegyldigt lokumslæsning.

Hvordan fanden kan man tage sig selv og sit arbejde seriøst, når man skriver sådanne lorteartikler?
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 420
Tilmeldt: 27. dec 2013, 23:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



At blive sablet ned til en skriftlig eksamen, fordi opgave antal og variation er skæv.

Og så er det vores egen underviser som har skrevet opgavesættet. :blackeye:
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vi har ikke haft mange nytårsmotionister i vores træningsrum, men èn af de få, der har fundet vejen herned kommer 15 minutter før mig og vælger derfor musikken på højtalerne, og han hører altid noget a la Rob Bailey mens han kører sine quartersquats og curls med legdrive.

Ved ikke, om det er værd at starte en "hvem kommer først" for at se om man kan overhale ham indenom :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: 19. okt 2017, 20:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Goblin skrev:Vi har ikke haft mange nytårsmotionister i vores træningsrum, men èn af de få, der har fundet vejen herned kommer 15 minutter før mig og vælger derfor musikken på højtalerne, og han hører altid noget a la Rob Bailey mens han kører sine quartersquats og curls med legdrive.

Ved ikke, om det er værd at starte en "hvem kommer først" for at se om man kan overhale ham indenom :mrgreen:


Hvad er dit bud på noget bedere da? :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 666
Tilmeldt: 20. dec 2012, 21:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Goblin skrev:Vi har ikke haft mange nytårsmotionister i vores træningsrum, men èn af de få, der har fundet vejen herned kommer 15 minutter før mig og vælger derfor musikken på højtalerne, og han hører altid noget a la Rob Bailey mens han kører sine quartersquats og curls med legdrive.

Ved ikke, om det er værd at starte en "hvem kommer først" for at se om man kan overhale ham indenom :mrgreen:


Haha shit noget lorte musik, blev lige nød til at høre hvad fanden det var for noget :lol:

Er der GASP buks og Gold's Gym tanktop også?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 12. dec 2011, 13:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Zamoth skrev:
Goblin skrev:Vi har ikke haft mange nytårsmotionister i vores træningsrum, men èn af de få, der har fundet vejen herned kommer 15 minutter før mig og vælger derfor musikken på højtalerne, og han hører altid noget a la Rob Bailey mens han kører sine quartersquats og curls med legdrive.

Ved ikke, om det er værd at starte en "hvem kommer først" for at se om man kan overhale ham indenom :mrgreen:


Hvad er dit bud på noget bedere da? :D

Der burde da have kørt Motörhead for fuld udblæsning... :cry:
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fik en P-afgift da jeg afleverede Jr. i vuggestuen. Det har maks taget 10 minutter og man må holde på pladsen i 30. Havde dog ikke stillet P-skiven - og p-vagten var der i 3.

Det irriterer mig ikke at jeg har fået en afgift, men det irriterer mig at systemet er så stift at vagten ikke må tænke selv - bøder udskrives for enhver pris. Der er Barnesæde foran på passagersædet og Europark er jo hyret ind for at sikre at vi - forældrene - kan komme til på pladsen og droppe poderne af. I dette tilfælde går afgiften udover kunderne. "Regler er Regler!". Åh, rend mig i røven.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4705
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nå ja - så har jeg været syg en uge, min mor har fået en mild blodprop og et firma i USA har sendt den forkerte størrelse sko, som jeg så nok skal betale dobbeltfragt for samt Told. Så ved man da man lever :D
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4705
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det sner udenfor :twisted: :blackeye:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spil. Pc spil. Det er efterhånden normalt at producenterne skynder sig at lancere deres produkt uden at få dem ordenligt beta testet og som så rammer markedet med så mange bugs at de er ubrugelige. Producenternes løfter om at sende updates på markedet er til at lukke op og skide i, da de ofte ender med at starte på nye produkter. Som de så igen sender på markedet defekte. Det pisser mig grænseløst af at disse firmaer får lov at overleve.

"MIssion nr 11 - dræb bossen. Det kræver 200 skud. her har du 199"
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 100
 
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dwellengers skrev:Fik en P-afgift da jeg afleverede Jr. i vuggestuen. Det har maks taget 10 minutter og man må holde på pladsen i 30. Havde dog ikke stillet P-skiven - og p-vagten var der i 3.

Det irriterer mig ikke at jeg har fået en afgift, men det irriterer mig at systemet er så stift at vagten ikke må tænke selv - bøder udskrives for enhver pris. Der er Barnesæde foran på passagersædet og Europark er jo hyret ind for at sikre at vi - forældrene - kan komme til på pladsen og droppe poderne af. I dette tilfælde går afgiften udover kunderne. "Regler er Regler!". Åh, rend mig i røven.


Jeg synes også det er øv at få bøder, særligt pga dumme forglemmelser, men jeg bliver nødt til at spørge hvad du så mener alternativet skal være?

Hvis p vagten ikke skal agere ud fra hvad man kan se på p skiven, hvad skal han så?

Edit: Invester i en elektronisk p skive, det er ikke mange hundrede kroner og så slipper man for sådanne forglemmelser :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
dwellengers skrev:Fik en P-afgift da jeg afleverede Jr. i vuggestuen. Det har maks taget 10 minutter og man må holde på pladsen i 30. Havde dog ikke stillet P-skiven - og p-vagten var der i 3.

Det irriterer mig ikke at jeg har fået en afgift, men det irriterer mig at systemet er så stift at vagten ikke må tænke selv - bøder udskrives for enhver pris. Der er Barnesæde foran på passagersædet og Europark er jo hyret ind for at sikre at vi - forældrene - kan komme til på pladsen og droppe poderne af. I dette tilfælde går afgiften udover kunderne. "Regler er Regler!". Åh, rend mig i røven.


Jeg synes også det er øv at få bøder, særligt pga dumme forglemmelser, men jeg bliver nødt til at spørge hvad du så mener alternativet skal være?

Hvis p vagten ikke skal agere ud fra hvad man kan se på p skiven, hvad skal han så?

Edit: Invester i en elektronisk p skive, det er ikke mange hundrede kroner og så slipper man for sådanne forglemmelser :)


Afgift ;)

Fuldstændig afskaffelse af parkeringsselskaber - ligesom i Esbjerg og Herning. Det er ågeri af værste skuffe og afgiftsområdet virker dårligt reguleret.

Jeg har f.eks fået en afgift for at holde 9.3 meter fra et kryds og der var endda en bil tættere på - det har jeg ærligt talt svært ved at se det logiske i. Og hvorfor giver kommunen f.eks 500 kr i afgift og Europark 750 kr? Det en forskel på 50%. Det giver ikke nogen mening.

Har købt en elektronisk P-skive og Vuggestuen har åbenbart hjemmel til at tilbagevise afgiften, så det kan være det ender "godt".
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4705
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kartoffel/kartoffel i forhold til outcomet for brugeren lige i denne situation: Nogle penge der skal betales pga overtrædelse af en regel ;)

Nu kender jeg ikke til det afskaffelsesprojekt du taler om, men hvordan foregår det?

Afstanden til et kryds er også en svær en fordi det ofte vil foregå på øjemål. Der mener jeg så at kommunen har en opgave i at opmærke bedre.
Men hvor langt må man så holde fra et kryds? En vis afstand er nødvendig for at vejen ikke er blokeret. Hvor meget skal bagatelmargien være?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Og hvorfor giver kommunen f.eks 500 kr i afgift og Europark 750 kr? Det en forskel på 50%. Det giver ikke nogen mening.


Det er skam også blevet ganske kritiseret, bl.a. af FDM. Svaret er: Fordi de kan. De er ganske enkelt en stor samling organiserede forbrydere. Ikke et ondt ord om når de håndhæver reglerne med god samvittighed, trods 750 kr stadig er uden proportioner for folk med lav indkomst. Men det modsatte er dog meget ofte tilfældet. Ja, hver gang muligheden byder sig udskriver de afgift, uden at bedømme situationen moralsk, og de behandler ganske enkelt ikke andre mennesker som de selv ville ønske at blive behandlet såfremt rollerne blev byttet. Med andre ord: De er umoralske forbrydere.

Det trick jeg selv har brugt ifm. en p-afgift, som det dog ikke var mig der modtog, men hvor jeg betalte den for vedkommende: Jeg overførte med vilje 5 kr for meget, ie. total 755 kr.

Jeg skyndte mig så at skrive til dem og beklage min dumme fejl, og krævede således de 5 kr tilbageført til mig.

Det har jeg retligt krav på, hvilket jo koster dem tid og energi (ie. penge) at ekspedere og notere i regnskabet.

Jeg ville i for sig gerne terrorisere deres virksomhed mere dedikeret og metodisk, men der er simpelthen ikke nok timer i døgnet.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:Spil. Pc spil. Det er efterhånden normalt at producenterne skynder sig at lancere deres produkt uden at få dem ordenligt beta testet og som så rammer markedet med så mange bugs at de er ubrugelige. Producenternes løfter om at sende updates på markedet er til at lukke op og skide i, da de ofte ender med at starte på nye produkter. Som de så igen sender på markedet defekte. Det pisser mig grænseløst af at disse firmaer får lov at overleve.

"MIssion nr 11 - dræb bossen. Det kræver 200 skud. her har du 199"


Sandt. Alt er stort set alfa eller beta i dag. Det er nærmest blevet en undskyldning fra spilproducenterne side af hvis de lancerer noget lort - så kan de altid bare sige "ja ja, vi ved godt, at spillet er fyldt med fejl, men det er jo bare en beta". Men det fortsætter med at være en beta. I flere år af og til. Så kald det dog det, det er; spillet.

En anden ting er det "free-to-play"-helvede der ligeledes er opstået: Her, du får spillet gratis, du har dog kun adgang til et begrænset antal features, resten skal du købe til dig - løbende. Jo mere du køber, jo bedre er dine chancer for at vinde og jo sjovere er spillet. Vi sørger i øvrigt for hele til at gøre dig opmærksom på alle de ting du kunne få, hvis du altså betalte.
Hold fast hvor jeg savner de 'gamle dage' hvor man bare købte et spil til 300 kr. og så var det dét.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har ikke lige citeret nogen. Men til debatten om p-vagter. Så virker det sgu som om de spekulerer i at dele afgifter/bøder/whatever ud omkring skolerne når forældrene henter eller afleverer børn. I det tilfælde VED de jo godt at folk ikke holder der i 2 timer (2 timers zone) men blot har glemt p-skiven.

Det er i mine øjne dårlig stil, uanset om man "burde" stille sin p-Skive.

Det samme med det her med at man stille skiven når man handler.

Bevares. Det er god forretning, at udnytte folks forglemmelser. Men jeg synes det er amoralsk
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:Har ikke lige citeret nogen. Men til debatten om p-vagter. Så virker det sgu som om de spekulerer i at dele afgifter/bøder/whatever ud omkring skolerne når forældrene henter eller afleverer børn. I det tilfælde VED de jo godt at folk ikke holder der i 2 timer (2 timers zone) men blot har glemt p-skiven.

Det er i mine øjne dårlig stil, uanset om man "burde" stille sin p-Skive.

Det samme med det her med at man stille skiven når man handler.

Bevares. Det er god forretning, at udnytte folks forglemmelser. Men jeg synes det er amoralsk


Der ligger en baade interessant og vaesentlig problemstilling bag, nemlig effekten af udlicitering/privatisering af offentlige opgaver. Naar en privat udbyder overtager en opgave, flyttes fokus fra den grundtanke, der har vaeret, eks. hensigtsmaessig parkering med hensyn til trafik, sikkerhed, kapacitet mv., til noget rent kommercielt. Naar en opgave udliciteres, laves der en checkliste/specifikation med krav til haandteringen, som skal opfyldes. Hos den offentlige instans, som udformer listen, vil der altid vaere uskrevne regler, implicitte overvejelser, en faelles forstaaelse for brug og fravigelse af regler, altsaa en raekke hensyn som tages som en selvfoelge, selvom de ikke er skrevet ned. Hos den private udbyder vil der fokuseres paa maksimering af profitten ved opfyldelse af krav paa listen, som den offentlige instans har leveret ved forhandlingen. Punktum. Dette er der egentligt ikke noget maerkeligt i, da udlicitering netop bruges for at spare, altsaa faa en opgave varetaget billigst muligt. Laveste bud fra de private udbydere vinder opgaven, og dette bud er naturligvis sat ud fra specifikationen, uden alle disse hensyn som ellers har vaeret en selvfoelge hos den offentlige instans. Den egentlige kunst, ogsaa i eksemplet her med parkering, maa vaere at kunne indbygge dokumentation for, og oekonomisk raaderum til, disse hensyn.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jan 2012, 13:04
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



awesome skrev:. Men jeg synes det er amoralsk


Nej, det er umoralsk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
awesome skrev:. Men jeg synes det er amoralsk


Nej, det er umoralsk.

Ja, umoralsk. Det er jo skrupelløs adfærd...
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Billede
Dette. Ret irriterende.
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
Bulletproof Athlete skrev:Spil. Pc spil. Det er efterhånden normalt at producenterne skynder sig at lancere deres produkt uden at få dem ordenligt beta testet og som så rammer markedet med så mange bugs at de er ubrugelige. Producenternes løfter om at sende updates på markedet er til at lukke op og skide i, da de ofte ender med at starte på nye produkter. Som de så igen sender på markedet defekte. Det pisser mig grænseløst af at disse firmaer får lov at overleve.

"MIssion nr 11 - dræb bossen. Det kræver 200 skud. her har du 199"


Sandt. Alt er stort set alfa eller beta i dag. Det er nærmest blevet en undskyldning fra spilproducenterne side af hvis de lancerer noget lort - så kan de altid bare sige "ja ja, vi ved godt, at spillet er fyldt med fejl, men det er jo bare en beta". Men det fortsætter med at være en beta. I flere år af og til. Så kald det dog det, det er; spillet.

En anden ting er det "free-to-play"-helvede der ligeledes er opstået: Her, du får spillet gratis, du har dog kun adgang til et begrænset antal features, resten skal du købe til dig - løbende. Jo mere du køber, jo bedre er dine chancer for at vinde og jo sjovere er spillet. Vi sørger i øvrigt for hele til at gøre dig opmærksom på alle de ting du kunne få, hvis du altså betalte.
Hold fast hvor jeg savner de 'gamle dage' hvor man bare købte et spil til 300 kr. og så var det dét.


Hvilken konsol har du nogensinde kunne købe et spil til, for 300kr? (selv pc har vel altid kostet mere?). :)
Monsieur Baguette.
 
Reputation point: 110
 
Indlæg: 582
Tilmeldt: 25. dec 2016, 01:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
Bulletproof Athlete skrev:Spil. Pc spil. Det er efterhånden normalt at producenterne skynder sig at lancere deres produkt uden at få dem ordenligt beta testet og som så rammer markedet med så mange bugs at de er ubrugelige. Producenternes løfter om at sende updates på markedet er til at lukke op og skide i, da de ofte ender med at starte på nye produkter. Som de så igen sender på markedet defekte. Det pisser mig grænseløst af at disse firmaer får lov at overleve.

"MIssion nr 11 - dræb bossen. Det kræver 200 skud. her har du 199"


Sandt. Alt er stort set alfa eller beta i dag. Det er nærmest blevet en undskyldning fra spilproducenterne side af hvis de lancerer noget lort - så kan de altid bare sige "ja ja, vi ved godt, at spillet er fyldt med fejl, men det er jo bare en beta". Men det fortsætter med at være en beta. I flere år af og til. Så kald det dog det, det er; spillet.

En anden ting er det "free-to-play"-helvede der ligeledes er opstået: Her, du får spillet gratis, du har dog kun adgang til et begrænset antal features, resten skal du købe til dig - løbende. Jo mere du køber, jo bedre er dine chancer for at vinde og jo sjovere er spillet. Vi sørger i øvrigt for hele til at gøre dig opmærksom på alle de ting du kunne få, hvis du altså betalte.
Hold fast hvor jeg savner de 'gamle dage' hvor man bare købte et spil til 300 kr. og så var det dét.



Lige præcis, er fandme enig. Det kaldes microtransactions og er efter min mening noget værre pis, men forretningsmæssigt set kan jeg faktisk godt se logikken i det. Men at det langsomt er ved at snige sig ind i AAA spil lidt her og der, det synes jeg er noget lort. Man kommer til at grinde i spillet, især hvis spillet oprindelig er designet med det "fulde features". Need for Speed Payback er et godt eksempel på med det latterlige lootbox og RNG baseret system for at kunne opgradere sin bil.
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 676
Tilmeldt: 1. apr 2009, 18:36
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster