Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1173
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1170

Følg bodybuilding.dk på

Er mobilt bredbånd godt nok som internet i hjemmet?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hey. Jeg er netop flyttet i ny lejlighed hvor jeg bor ovenpå udlejer, men i og med at udlejer har internet (bredbånd) der går igennem telefonstikket så har jeg ikke mulighed for at få det. Derfor skal jeg have internet på en anden måde tænker jeg. Er mobilt bredbånd godt nok hertil? Udlejer har fået et tilbud om 299 for 400 GB mobilt bredbånd data, prisen er ikke så vigtig, men det vigtige er bare at signalet det spiller og at internettet ikke er en udvandet udgave af bredbånds internet. Er der nogen der kan svare på om det bare spiller som det skal? Ser ud til at forbindelsen er 80/20 mbit/s men jeg har ingen idé om det er godt. Det er mobilt bredbånd fra fullrate, fordi det er det samme som udlejer har.


Lige et tillægsspørgsmål, skal man så tilkøbe/leje en Mobile Router? Det bliver så 30,- måneden oveni ser det ud til, eller hører det med i prisen? Synes ikke det fremgår tydeligt for fullrate.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ring til telia. Det gjorde vi og fik 2000Gb, og router til 299,- ca.
Det går an til vores forbrug, netflix kører, kan game over ps3 på det, dog kniber det hvis vi skal se film fra ikke så anerkendte sider :whistle:
Wanna get big? Seefood diet, eat anything and everything you see.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: 4. nov 2012, 01:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 192.50
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Asomugha skrev:Hey. Jeg er netop flyttet i ny lejlighed hvor jeg bor ovenpå udlejer, men i og med at udlejer har internet (bredbånd) der går igennem telefonstikket så har jeg ikke mulighed for at få det. Derfor skal jeg have internet på en anden måde tænker jeg. Er mobilt bredbånd godt nok hertil? Udlejer har fået et tilbud om 299 for 400 GB mobilt bredbånd data, prisen er ikke så vigtig, men det vigtige er bare at signalet det spiller og at internettet ikke er en udvandet udgave af bredbånds internet. Er der nogen der kan svare på om det bare spiller som det skal? Ser ud til at forbindelsen er 80/20 mbit/s men jeg har ingen idé om det er godt. Det er mobilt bredbånd fra fullrate, fordi det er det samme som udlejer har.


Lige et tillægsspørgsmål, skal man så tilkøbe/leje en Mobile Router? Det bliver så 30,- måneden oveni ser det ud til, eller hører det med i prisen? Synes ikke det fremgår tydeligt for fullrate.


Jeg har samme løsning fra Fullrate med 400GB til 299,- Jeg har routeren til at stå i vindueskarmen, og selvom vi er langt ude på landet, så er hastigheden ca. 90/45 mbit. Det er nok til at trække det meste (f.eks. tre enheder der streamer samtidigt). Du kan tjekke hastigheden på din adresse på deres dækningskort (de bruger TDCs net) http://daekning.tdc.dk/tdcnetmap_ext_ti ... ult/mobile.
På min adresse er TDCs net det eneste der giver så god en hastighed.

Normalt er de 30,- for router oven i prisen, men vi truede med at skifte til Telmore og så fik vi routeren gratis hver måned (skriv noget pis med at de kan tilbyde samme løsning til 299,- MED router).

Eneste hage er det max på 400GB der er. Vi har aldrig været højere oppe i forbrug end 340GB på trods af heftig streaming fra 4 mennesker og download af store spil på f.eks. 45GB. Hold dog øje med dit forbrug på 'Din side' på deres hjemmeside, da fullrate ikke har samme løsning som så mange andre, hvor de bare sænker hastigheden ved for højt forbrug. De har i stedet forbrugstakseret data, hvilket betyder at du fortsætter med samme hastighed, hvis du bruger mere end de 400GB, men skal betale 50 øre pr. megabyte. Overskrider du de 400GB med bare 10GB bliver det altså 5000 kr. :o
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



At se video på facebook, youtube, live streams, netflix og lignende ydelser vil være det der trækker mest på din download pr måned.
400GB burde gøre det for de fleste, medmindre du downloader meget og ser mange streams.

Forbindelsen er svær at sige noget om, da der er mange faktorer der kan spille ind.
Men mobil bredbåndelse er fin i de fleste tilfælde, dog er bredbånd altid at foretrække da forbindelsen er mere stabil.

Der er kun en måde at finde ud af det på, og det er simpelthen ved at afprøve det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et LPT til bb.dk fra mig: Er du kunde hos telmore, kan du bestille et datadelings-simkort til 29,- og sætte det i din router. Ubegrænset internet til 29,- :)
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 185
Tilmeldt: 19. mar 2015, 09:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



haaank skrev:Et LPT til bb.dk fra mig: Er du kunde hos telmore, kan du bestille et datadelings-simkort til 29,- og sætte det i din router. Ubegrænset internet til 29,- :)


Det inkluderer vel kun den mængde data der i forvejen er i dit abonnement, f.eks. 20 eller 30 GB om måneden? Som du så bare kan fordele på flere brugere?
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:
Asomugha skrev:Hey. Jeg er netop flyttet i ny lejlighed hvor jeg bor ovenpå udlejer, men i og med at udlejer har internet (bredbånd) der går igennem telefonstikket så har jeg ikke mulighed for at få det. Derfor skal jeg have internet på en anden måde tænker jeg. Er mobilt bredbånd godt nok hertil? Udlejer har fået et tilbud om 299 for 400 GB mobilt bredbånd data, prisen er ikke så vigtig, men det vigtige er bare at signalet det spiller og at internettet ikke er en udvandet udgave af bredbånds internet. Er der nogen der kan svare på om det bare spiller som det skal? Ser ud til at forbindelsen er 80/20 mbit/s men jeg har ingen idé om det er godt. Det er mobilt bredbånd fra fullrate, fordi det er det samme som udlejer har.


Lige et tillægsspørgsmål, skal man så tilkøbe/leje en Mobile Router? Det bliver så 30,- måneden oveni ser det ud til, eller hører det med i prisen? Synes ikke det fremgår tydeligt for fullrate.


Jeg har samme løsning fra Fullrate med 400GB til 299,- Jeg har routeren til at stå i vindueskarmen, og selvom vi er langt ude på landet, så er hastigheden ca. 90/45 mbit. Det er nok til at trække det meste (f.eks. tre enheder der streamer samtidigt). Du kan tjekke hastigheden på din adresse på deres dækningskort (de bruger TDCs net) http://daekning.tdc.dk/tdcnetmap_ext_ti ... ult/mobile.
På min adresse er TDCs net det eneste der giver så god en hastighed.

Normalt er de 30,- for router oven i prisen, men vi truede med at skifte til Telmore og så fik vi routeren gratis hver måned (skriv noget pis med at de kan tilbyde samme løsning til 299,- MED router).

Eneste hage er det max på 400GB der er. Vi har aldrig været højere oppe i forbrug end 340GB på trods af heftig streaming fra 4 mennesker og download af store spil på f.eks. 45GB. Hold dog øje med dit forbrug på 'Din side' på deres hjemmeside, da fullrate ikke har samme løsning som så mange andre, hvor de bare sænker hastigheden ved for højt forbrug. De har i stedet forbrugstakseret data, hvilket betyder at du fortsætter med samme hastighed, hvis du bruger mere end de 400GB, men skal betale 50 øre pr. megabyte. Overskrider du de 400GB med bare 10GB bliver det altså 5000 kr. :o



Pisse godt svar! Tak. Du har ingen problemer med forbindelsen? Det er ikke sådan det falder ud eller noget? Det er super vigtigt for mig at internettet spiller. Skrev du til dem på mail, livechat eller ringede du til dem? Må jeg spørge hvad din forbindelse er der hvor du bor? Bare så jeg kan sammenligne med min egen angivne.

3G: Udendørs 20-30 Mbit/s
4G: Udendørs 50-100 Mbit/s
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



På dækningskortet siger den følgende på min adresse:
3G: Udendørs 20 - 30 Mbit/s
4G: Udendørs 50 - 100 Mbit/s

Jeg oplever aldrig at nettet falder ud. Min pc er dog forbundet med kabel. Jeg har heller aldrig oplevet at Wifi har været ustabilt, dog kan min kone opleve, på hendes Chromebook, at hun pludselig ikke kan komme på nettet. Her skal routeren dog bare slukkes og tændes igen, så er problemet væk.

Jeg havde en mailkorrespondance kørende med dem i sin tid, da jeg skiftede fra deres kobberbaserede løsning (3/1 Mbit :lol: ) til mobilt bredbånd.

Lige pt ligger hastigheden således
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg prøvede med mobilt bredbånd fordi jeg i januar måned ikke havde fået trukket fiber kabler endnu.

3 dage havde jeg det, så ringede jeg og fik det ophævet. Jeg havde ca. 2mbit i download hvor jeg skulle have 4G forbindelse. Streaming var umuligt. Det var kun internet-surf der var brugbart.

Jeg bor i Ishøj hvor der skulle være god dækning. Jeg tænker selve bebyggelsen også har noget at sige. Jeg har CallMe som bruger Telia's master (ret mig hvis jeg er forkert).
Så det kommer nok meget an på bebyggelse og udbyder.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 622
Tilmeldt: 29. jan 2013, 19:46
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Man kan evt. lave en test der hvor man bor, hvis man kører en hastighedstest på sin tlf. Jeg havde Telmore som tlf abonnement, som også kører på TDCs net og de hastigheder jeg testede mig frem til på telefonen, svarede meget godt til dem jeg fik med Fullrates router på samme net. Jeg havde nogle bekendte på besøg, som havde andre udbydere (Telia og 3), og de fik langt lavere hastigheder på min adresse end dem, der testede med TDC baserede udbydere.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:På dækningskortet siger den følgende på min adresse:
3G: Udendørs 20 - 30 Mbit/s
4G: Udendørs 50 - 100 Mbit/s

Jeg oplever aldrig at nettet falder ud. Min pc er dog forbundet med kabel. Jeg har heller aldrig oplevet at Wifi har været ustabilt, dog kan min kone opleve, på hendes Chromebook, at hun pludselig ikke kan komme på nettet. Her skal routeren dog bare slukkes og tændes igen, så er problemet væk.

Jeg havde en mailkorrespondance kørende med dem i sin tid, da jeg skiftede fra deres kobberbaserede løsning (3/1 Mbit :lol: ) til mobilt bredbånd.

Lige pt ligger hastigheden således


Fedt musse. Det er hermed bestilt. Din PC er forbundet med kabel siger du, er det er der følger med med den mobile router eller bare noget man selv kan/skal smide i?
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der fulgte vist et kabel med, men ellers koster de vel en 20'er efterhånden
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Der fulgte vist et kabel med, men ellers koster de vel en 20'er efterhånden



Ok. Må jeg spørge hvor meget du forbruger af de 400GB? Hvor meget er du på, hvor mange er i på, hvad bruger i det til. Sådan cirka :P
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Asomugha skrev:
Mussetrussen skrev:Der fulgte vist et kabel med, men ellers koster de vel en 20'er efterhånden



Ok. Må jeg spørge hvor meget du forbruger af de 400GB? Hvor meget er du på, hvor mange er i på, hvad bruger i det til. Sådan cirka :P


Forbrug kan du se herunder. Der er 2 voksne og 2 børn der bruger det. Børnene streamer ret tit børneting, og konen streamer stort set hele tiden en eller anden serie. Jeg bruger det primært til almindelig netsurf, men ofte også streaming og download af spil. Vi er vel på som de fleste er. Mest om aftenen, lidt om eftermiddagen og ingenting morgen/formiddag når alle er afsted. I weekenden er der som regel forbrug i løbet af dagen også. Der er ingen der spiller online.
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 64 gæster