Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1229
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1226

Følg bodybuilding.dk på

Hvad irriterer dig lige nu?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hvor fimset kan det blive? Guld.
fimset.jpg


Sikkert blevet umuligt at opdrive den originale...
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



FNG skrev:Irriteret er nok lidt for meget i denne sammenhæng, men det er lige gået op for mig, at der findes fløde med 48-50% fedt AKA Double cream. Det skal jeg på jagt efter O:) =P~


Arla Unika ved Torvehallerne har den.
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 15. mar 2014, 12:58
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Astralis holdmedlemmer omtalt som sportsfolk.

Tag jeg sammen!
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



martinkjr skrev:Astralis holdmedlemmer omtalt som sportsfolk.

Tag jeg sammen!


De får penge for at konkurrere i eSport. Hvorfor skulle de ikke være sportsfolk?

Folk lader ikke til at kende forskellen på sport og idræt.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



martinkjr skrev:Astralis holdmedlemmer omtalt som sportsfolk.

Tag jeg sammen!


Er det dig Clement?
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:
martinkjr skrev:Astralis holdmedlemmer omtalt som sportsfolk.

Tag jeg sammen!


De får penge for at konkurrere i eSport. Hvorfor skulle de ikke være sportsfolk?

Folk lader ikke til at kende forskellen på sport og idræt.


Man kan også få penge for at konkurrere i Bridge, poker eller skak. Det gør det ikke til sport.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sport=
(konkurrencepræget) fysisk aktivitet eller spil der udøves enten individuelt eller i hold efter et bestemt sæt regler og ofte med brug af særligt udstyr og særlige redskaber.
Ergo CS:GO er en sport.

Idræt=
fysiske aktiviteter som med eller (ofte) uden brug af redskaber har til formål at styrke og træne kroppen, evt. i konkurrence med andre.
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hamtaro skrev:Sport=
(konkurrencepræget) fysisk aktivitet eller spil der udøves enten individuelt eller i hold efter et bestemt sæt regler og ofte med brug af særligt udstyr og særlige redskaber.
Ergo CS:GO er en sport.

Idræt=
fysiske aktiviteter som med eller (ofte) uden brug af redskaber har til formål at styrke og træne kroppen, evt. i konkurrence med andre.


Jeg har svært ved at se det skulle være "Ergo" udover at det er et spil. Hvis en PC er særligt redskab, er et skakbræt + brikker også. Jeg vil endda påstå af et skakbræt kan bruges til noget mindre end en gamer-pc med lys i tastaturet og 144 Hz 27" monitor. Jeg ville aldrig beskrive nogen der spiller skak som "sportsfolk".
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Jeg ville aldrig beskrive nogen der spiller skak som "sportsfolk".


Det er der heldigvis heller ikke nogen, der tvinger dig til.

Hvordan ville du så beskrive racerkørere? Folk der dyrker curling? Golfspillere? Det er vel heller ikke sportsfolk så?

http://www.dw.com/en/science-shows-that ... a-19084993
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:
Hamtaro skrev:Sport=
(konkurrencepræget) fysisk aktivitet eller spil der udøves enten individuelt eller i hold efter et bestemt sæt regler og ofte med brug af særligt udstyr og særlige redskaber.
Ergo CS:GO er en sport.

Idræt=
fysiske aktiviteter som med eller (ofte) uden brug af redskaber har til formål at styrke og træne kroppen, evt. i konkurrence med andre.


Jeg har svært ved at se det skulle være "Ergo" udover at det er et spil. Hvis en PC er særligt redskab, er et skakbræt + brikker også. Jeg vil endda påstå af et skakbræt kan bruges til noget mindre end en gamer-pc med lys i tastaturet og 144 Hz 27" monitor. Jeg ville aldrig beskrive nogen der spiller skak som "sportsfolk".
Siger ergo fordi det er definitionen, hvis du slår ordets betydning op..
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hamtaro skrev:
dwellengers skrev:
Hamtaro skrev:Sport=
(konkurrencepræget) fysisk aktivitet eller spil der udøves enten individuelt eller i hold efter et bestemt sæt regler og ofte med brug af særligt udstyr og særlige redskaber.
Ergo CS:GO er en sport.

Idræt=
fysiske aktiviteter som med eller (ofte) uden brug af redskaber har til formål at styrke og træne kroppen, evt. i konkurrence med andre.


Jeg har svært ved at se det skulle være "Ergo" udover at det er et spil. Hvis en PC er særligt redskab, er et skakbræt + brikker også. Jeg vil endda påstå af et skakbræt kan bruges til noget mindre end en gamer-pc med lys i tastaturet og 144 Hz 27" monitor. Jeg ville aldrig beskrive nogen der spiller skak som "sportsfolk".
Siger ergo fordi det er definitionen, hvis du slår ordets betydning op..


"Ergo" er din egen tolkning af noget som medfører noget ander - som jeg bestrider med det jeg efterfølgende skrev.

@JMT - heldigvis.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:
Hamtaro skrev:
dwellengers skrev:
Hamtaro skrev:Sport=
(konkurrencepræget) fysisk aktivitet eller spil der udøves enten individuelt eller i hold efter et bestemt sæt regler og ofte med brug af særligt udstyr og særlige redskaber.
Ergo CS:GO er en sport.

Idræt=
fysiske aktiviteter som med eller (ofte) uden brug af redskaber har til formål at styrke og træne kroppen, evt. i konkurrence med andre.


Jeg har svært ved at se det skulle være "Ergo" udover at det er et spil. Hvis en PC er særligt redskab, er et skakbræt + brikker også. Jeg vil endda påstå af et skakbræt kan bruges til noget mindre end en gamer-pc med lys i tastaturet og 144 Hz 27" monitor. Jeg ville aldrig beskrive nogen der spiller skak som "sportsfolk".
Siger ergo fordi det er definitionen, hvis du slår ordets betydning op..


"Ergo" er din egen tolkning af noget som medfører noget ander - som jeg bestrider med det jeg efterfølgende skrev.

@JMT - heldigvis.


Nej ikke min fortolkning..
Men det kan vi jo ikke diskutere, da du selv vil bestemme hvad ord betyder..
 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 576
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kigger efter hus. Men min ambivalens er en belastning ](*,)
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:"Ergo" er din egen tolkning af noget som medfører noget ander - som jeg bestrider med det jeg efterfølgende skrev.


Wut?

Den sætning dér gav overhovedet ingen mening.

Om gaming er en sport eller ej, afhænger fuldstændig af hvordan man definerer en sport. Nogen steder defineres sport som en aktivitet hvori der indgår et element af konkurrence, andre steder defineres det som noget, hvori der også skal indgå en form for fysisk aktivitet.

Spørgsmålet er dog om der overhovedet er nogen som forsøger at sidestille gaming med "almindelig" sport? Der er jo ligesom en grund til, at det kaldes for eSport.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er poker en sport ? Er pokerspillere sportsfolk ? :-k
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17. feb 2017, 21:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
dwellengers skrev:"Ergo" er din egen tolkning af noget som medfører noget ander - som jeg bestrider med det jeg efterfølgende skrev.




Spørgsmålet er dog om der overhovedet er nogen som forsøger at sidestille gaming med "almindelig" sport? Der er jo ligesom en grund til, at det kaldes for eSport.


Både og. Man får ihvertfald tudet ørerne fulde af, hvor meget de træner ved siden af, for at være skarpe når de skal i "kamp".

Jeg synes det kunne være interessant at vide, om en der styrketræner og løber præsterer bedre i eSport, end en tyk bumset teenager der lever af chips og red bull, (som nok lidt er en af mine gamer-fordomme efter at have set min bror og hans venner samlet).

Det er vel ligeså meget sport som eks. Dart. Selvom jeg også grinede lidt første gang jeg hørte udtrykket eSport.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:Både og. Man får ihvertfald tudet ørerne fulde af, hvor meget de træner ved siden af, for at være skarpe når de skal i "kamp".


Gør man? Jeg ser forholdvis meget eSport og jeg synes bestemt ikke det er noget som fylder særlig meget. Der blev ikke talt om fysisk træning overhovedet i DR-dokumentaren om Astralis, og ej heller i P3-podcasten "Gamers". Hvor er det du mener du får tudet ørene fulde?

awesome skrev:Jeg synes det kunne være interessant at vide, om en der styrketræner og løber præsterer bedre i eSport, end en tyk bumset teenager der lever af chips og red bull, (som nok lidt er en af mine gamer-fordomme efter at have set min bror og hans venner samlet).

Ja, det kunne da være ganske interessant. Det er næppe en afgørende faktor, men mon ikke det har en eller anden betydning. Det er jo ikke unormalt at folk som dyrker ikke-fysisk krævende sportgrene stadig træner ganske meget. Tag fx motorsports udøvere som et eksempel herpå.

awesome skrev:Det er vel ligeså meget sport som eks. Dart. Selvom jeg også grinede lidt første gang jeg hørte udtrykket eSport.

Okay. Personligt har jeg nok lidt svært ved ligefrem at se det morsomme i det, men det er vel et spørgsmål om hvad man anser som værende sjovt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nøjes lige med at kommentere på den del med at de skal træne.

Jeg har ikke set den omtalte dokumentar eller hørt podcasten. Men den med træningen har jeg set nævnt MANGE gange i debatter, som den der går forud for det her. Altså debatten om hvorvidt det er sport eller ej.

For mit vedkommende vækker det dog som nævnt allermest nysgerrighed.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Motorsport
Skydesport
Sejlsport
eSport

Kan ikke se problemet.
Folk der hårdnakket mener at eSport ikke skal tages seriøst, mens de selv sidder og savler over voksne mænd der render og sparker til en bold, er svære ikke at ryste på hovedet af.. "jamen det er noget andet" . Nej. egentlig ikke.

Platformen er en anden, men det er stadig fucking leg, en konkurrence med fastlagte rammer og spillere der konkurrere om at være den allerbedste.

"Lad os se hvem der kan sparke den her læderbold ind i de andres mål"
"Lad os se hvem der kan vinde flest runder counterstrike"
"Lad os se hvem der først kører x antal gange rundt på den her bane i en voldsom hurtig bil"
"Lad os se hvem der kan løfte mest vægt i squat, bænk og dødløft"
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:Kigger efter hus. Men min ambivalens er en belastning ](*,)


Hvorfor?

Hvor kigger du på hus henne?
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hope skrev:
Minipurz skrev:Kigger efter hus. Men min ambivalens er en belastning ](*,)


Hvorfor?

Hvor kigger du på hus henne?


Fordi jeg har så svært ved at beslutte mig ](*,) Stor beslutning og mange muligheder.
Er alene, så huset skal ikke være for stort, men kunne også tænke mig en kæmpe garage til bilprojekt og hygge, men de fleste med stor garage er enten 150m2+ eller ligger halvvejs ude på landet.
Så kunne jeg selvfølgelig købe et mindre hus mere centralt og så få opført garage efterfølgende, men det koster kassen og ved sgut om jeg lige er klar på selv at skulle igang.
Samtidig kommer der dagligt nye huse til salg og er nærmest hver weekend ude til åbent hus :)

Kigger i østjylland.
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:
Hope skrev:
Minipurz skrev:Kigger efter hus. Men min ambivalens er en belastning ](*,)


Hvorfor?

Hvor kigger du på hus henne?


Fordi jeg har så svært ved at beslutte mig ](*,) Stor beslutning og mange muligheder.
Er alene, så huset skal ikke være for stort, men kunne også tænke mig en kæmpe garage til bilprojekt og hygge, men de fleste med stor garage er enten 150m2+ eller ligger halvvejs ude på landet.
Så kunne jeg selvfølgelig købe et mindre hus mere centralt og så få opført garage efterfølgende, men det koster kassen og ved sgut om jeg lige er klar på selv at skulle igang.
Samtidig kommer der dagligt nye huse til salg og er nærmest hver weekend ude til åbent hus :)

Kigger i østjylland.


Ja, okay kan godt se, at det er en svær beslutning. Jeg er dog glad for at bo ude på landet, så man ikke har naboerne alt for tæt på :lol: MEN må så også leve med en hal på over 150m2, hvor man nemt samler alt muligt sammen, man sikkert aldrig får brug for igen :roll:
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 980
Tilmeldt: 9. jul 2014, 06:01
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hope skrev:
Ja, okay kan godt se, at det er en svær beslutning. Jeg er dog glad for at bo ude på landet, så man ikke har naboerne alt for tæt på :lol: MEN må så også leve med en hal på over 150m2, hvor man nemt samler alt muligt sammen, man sikkert aldrig får brug for igen :roll:


Er det ikke bare en god undskyldning for at starte et dejlig stort home gym :lol:

Det er da planen når jeg engang kommer dertil: power rack med stang o.l og så gå grassat på stærkmandsimplementer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: 19. okt 2017, 20:38
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Goblin skrev:Er det ikke bare en god undskyldning for at starte et dejlig stort home gym :lol:

Det er da planen når jeg engang kommer dertil: power rack med stang o.l og så gå grassat på stærkmandsimplementer.


Præcis.
Har allerede rack m stang osv. men det er svært at gå amok i en lejlighed.

Men ja kan godt ske det ikke er så slemt at bo lidt på landet.
Boede i en mindre landsby indtil jeg flyttede i lejlighed som 18årig, men har så boet i byen siden da..

Men har lige købt et bilprojekt og det føles sgu lidt usselt at stå og nusse med på en boligblok parkeringsplads + hun bliver våd :-({|= + lange øjne og fingre..

Så hellere en god stor garage. mmh.
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er måske ikke decideret irriteret, men jeg undrede mig bare her i weekenden, hvor jeg var i Kbh og der sad klistermærker med NAZIFRI BY rundt om på lygtepæle osv. Der er så meget ved de klistermærker der ikke giver mening. For det første, er nazister et stort problem på Østerbro? Ikke rigtigt vel. Og selv hvis der vrimlede med nazister på Østerbro, så tror jeg næppe at klistermærker var det mest effektive våben til at fortrænge dem. Hvem render og sætter dem op? Hvem har tid til det i 2018? Og ud af alle de problemer vi bøvler med, hvorfor så lige nazister, som er måske nr. 438 på listen over reelle problematikker i DK lige pt. På den anden side, har jeg selv lige sat 4000 klistermærker op med: NEJ TAK TIL TØRV rundt om S-togene og hvornår har I måske sidst set noget tørv i et S-tog? Nej vel. Ergo virker klistermærker som befolknings-, ting- og adfærdsregulerende foranstaltninger.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Nogle mennesker mener faktisk det er kunst, gadekunst af en art.
Det er et stort hit i tyskland, og man kan endda få en rundvisning med foredrag omkring det.
Det var overraskende meget spændende.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 447
Tilmeldt: 9. aug 2014, 19:21
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er måske ikke decideret irriteret, men jeg undrede mig bare her i weekenden, hvor jeg var i Kbh og der sad klistermærker med NAZIFRI BY rundt om på lygtepæle osv. Der er så meget ved de klistermærker der ikke giver mening. For det første, er nazister et stort problem på Østerbro? Ikke rigtigt vel. Og selv hvis der vrimlede med nazister på Østerbro, så tror jeg næppe at klistermærker var det mest effektive våben til at fortrænge dem. Hvem render og sætter dem op? Hvem har tid til det i 2018? Og ud af alle de problemer vi bøvler med, hvorfor så lige nazister, som er måske nr. 438 på listen over reelle problematikker i DK lige pt. På den anden side, har jeg selv lige sat 4000 klistermærker op med: NEJ TAK TIL TØRV rundt om S-togene og hvornår har I måske sidst set noget tørv i et S-tog? Nej vel. Ergo virker klistermærker som befolknings-, ting- og adfærdsregulerende foranstaltninger.


Kan huske der var en eller anden dum forening der havde været rundt og sætte klistermærker op, de fik så bud på at fjerne alle klistermærker inden en fast dato, ellers ville de blive bonget for hærværk og at kommune skulle fjerne og rengøre efter dem.

Edit: https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE98 ... -i-aarhus/
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mussetrussen skrev:Jeg er måske ikke decideret irriteret, men jeg undrede mig bare her i weekenden, hvor jeg var i Kbh og der sad klistermærker med NAZIFRI BY rundt om på lygtepæle osv. Der er så meget ved de klistermærker der ikke giver mening. For det første, er nazister et stort problem på Østerbro? Ikke rigtigt vel. Og selv hvis der vrimlede med nazister på Østerbro, så tror jeg næppe at klistermærker var det mest effektive våben til at fortrænge dem. Hvem render og sætter dem op? Hvem har tid til det i 2018? Og ud af alle de problemer vi bøvler med, hvorfor så lige nazister, som er måske nr. 438 på listen over reelle problematikker i DK lige pt. På den anden side, har jeg selv lige sat 4000 klistermærker op med: NEJ TAK TIL TØRV rundt om S-togene og hvornår har I måske sidst set noget tørv i et S-tog? Nej vel. Ergo virker klistermærker som befolknings-, ting- og adfærdsregulerende foranstaltninger.


Er det ikke bare sådan en ting de stærkt venstreorienterede, utilpassede, voldelige unge med tilknytning til ungdomshuset går og råber og klistrer på gader og stræder med klistermærker?
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dem der sætter disse klistermærker op, har nok også en anden definition af nazisme end den klassiske definition. De vil uden tvivl kategorisere DF som nazister. Det samme vil nogle af dem sikkert også gøre med Ny Borgerlige(På trods af de diamentrale modsætninger) og formentligt også LA. Hvis man anskuer det på den måde, så er det jo ikke helt forkert at der er mange nazister i København/Dk.


Når det er sagt, så synes jeg faktisk det er lidt hyggeligt der er diverse stickers rundt omkring i bybilledet. Jeg synes det giver liv og mangfoldighed, samt en mulighed for selv de mindste grupperinger til at udtrykke sig. Den anden dag så jeg en sticker hvor der stod: "Muslimer er de nye jøder" - det satte lidt tanker igang. Jeg er ikke enig i budskabet, men det gav mig et smil og lidt tanker, som jeg ellers ikke ville have fået. Ligesåvel er jeg også tilhænger af noget flot grafitti på en grå motorvejsbro(Vi taler ikke ligegyldige tags på private husmure).
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 6. okt 2011, 12:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan





Folk der bærer kalot, kan tilsyneladende også være facister og nazister i visse yderligtgående venstreorienteredes øjne. Det er jo interessant.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster