Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65677 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1182
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1180

Følg bodybuilding.dk på

15 ud af 20 proteinpulvere indeholder for lidt protein

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





incognito skrev:
jon pall skrev:
incognito skrev:
jon pall skrev:
Cavling skrev:
jon pall skrev:
NattyDaddy skrev:Jeg kan ikke undgå at undre mig lidt over at én som MinProtein(Man må plads ud af 13 - altså middelmådigt. How har fat i noget... :whistle: )


Så hvidt jeg ved har personerne bag testen en affiliate side hvor de vil tjene en procentdel ved køb, fra dem de nu vil anbefale, så personligt vælger jeg ikke at ligge så meget i den test.

Jeg tænker det giver "god" mening at lave en god test på et firma der vil give flest procenter.

Jeg bliver hvertfald bombederet med trælse reklamer fra dem på YouTube.

Ret mig endelig hvis det ikke er tilfældet.


Det lyder ret usandsynligt, at en videnskabsmand som Anders Nedergaard skulle være villig til at sætte hele sin faglighed på spil for at tjene nogle få kroner på salg af proteinpulver.

Men endelig fremlæg dokumentationen, der understøtter din påstand. Og hvis ikke du har den, er det en decideret uklædelig påstand at komme - på grænsen til injurierende.


Du er dybt naiv, rigtig mange studier bliver bestilt af medicinfirmaer, kosttilskudsfirmaer osv til at finde frem til det de gerne vil høre. En af de første ting jeg tjekker når jeg læser fx studier på PubMed, er hvem der står bag undersøgelsen, tit kan man læse hvem den er bestilt af.


Der er mange gange danske læger er betalt for at mene det ene eller det andet. Eller søger for du vælger det medicinmærke der har "betalt" dem bedst.
(Tror dog ikke det er tilfældet her)men der er andre måder at profitere på den slags undersøgelser for folk der "hjælper" med at sælge deres sups.)

Alt og alle er til salg. Og Hold op dit pjat om injurier, jeg skriver kun at jeg personligt ikke kan bruge den til så meget, da der er økonomiske motiver bag(surprise). Jeg beskylder ikke nogen, siger bare der kan være en sammenhæng.

Men det er faktisk injurierende.

Som jeg skrev før går jeg meget op i min faglighed og integritet. Jeg har igennem mit liv SÅ MANGE GANGE takket nej til de hurtige penge, faktisk hver eneste fucking gang. Jeg vil hellere være stolt og fattig end en rig svindler som Feldskov. Jeg lever ikke et liv i sus og dus. Jeg lever en relativt sparsommelig tilværelse og jeg har ikke engang råd til en fucking bil. Så tag din kritik derhen hvor der er brug for den.

Så bliver jeg sgu lidt øffen, når en eller anden selvfed keyboard kriger skal sidde og spille klog. Kom forbi vores kontor, så skal jeg vise dig min selvangivelse. Seriøst. Derefter forventer jeg en stor fed undskyldning, 5 fadøl og livsvarig håneret. Altså med mindre du derefter insisterer på at jeg har skjult alle mine blodpenge på min panama konto. I givet fald bliver jeg sgu nok bare nødt til at give dig en røvfuld.

Tro det eller ej, jeg har faktisk masser af stolthed og integritet. Men hold venligst din kæft om ting du ikke fatter noget


LOL slap af, regnede heller ikke med du lavede særligt mange penge, ellers var du nok gået i en anden retning karriere messigt.
Men forstår godt hvis du er lidt bitter nu, når du ser hvad andre tjener.
Men du ved ligeså godt som mig man skal være kritisk når man ser den slags.

Udover det vil jeg give dig et gratis råd. Tag ikke tingene så personligt og hold det professionelt, den retorik klæder ingen.

Jeg har bare en automatreaktion når jeg ser en korrelation mellem oplysning og indtjening. Tag det ikke så tungt.

Hør nu lige her. Du havde en "automatreaktion" der tenderer injurier. Jeg kalder dig på det og så fortsætter du guddødeme med at være en pik? waaaauw.

Du er velkommen til at komme forbi vores kontorer og kigge ALLE vores regneark og hele hjemmesidebackenden gennem og snakke med vores testpanel og hvis du så mener at du kan bevise at vi vrider vores scorer, så synes jeg at at du skal fortsætte med beskylde os og alle mulige andre for at være købt af industrien. I modsat fald så synes jeg du skulle lade være med at beskylde folk med den slags, for en dag så vender det tilbage til dig.

Og nej, jeg ikke bitter. Bitterhed kan man ikke bruge til en skid. Jeg VIL faktisk hellere være en, som folk stoler på har sin faglighed iorden end at rocke et rolex på hver arm.

Til sidst. Jeg har faktisk ikke vildt meget lyst til at tage mod råd om hvordan jeg skal leve mit liv, fra en der på så eklatant vis har demonstreret hvor stor en idiot man kan være på hvor få ord.


Jeg derailer off-topic med dette spørgsmål. Kan man få rabat til foredrag på SDU, hvis man har en bruger på BBDK :P [-o<
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



incognito skrev:
jon pall skrev:
incognito skrev:
jon pall skrev:
Cavling skrev:
jon pall skrev:
NattyDaddy skrev:Jeg kan ikke undgå at undre mig lidt over at én som MinProtein(Man må plads ud af 13 - altså middelmådigt. How har fat i noget... :whistle: )


Så hvidt jeg ved har personerne bag testen en affiliate side hvor de vil tjene en procentdel ved køb, fra dem de nu vil anbefale, så personligt vælger jeg ikke at ligge så meget i den test.

Jeg tænker det giver "god" mening at lave en god test på et firma der vil give flest procenter.

Jeg bliver hvertfald bombederet med trælse reklamer fra dem på YouTube.

Ret mig endelig hvis det ikke er tilfældet.


Det lyder ret usandsynligt, at en videnskabsmand som Anders Nedergaard skulle være villig til at sætte hele sin faglighed på spil for at tjene nogle få kroner på salg af proteinpulver.

Men endelig fremlæg dokumentationen, der understøtter din påstand. Og hvis ikke du har den, er det en decideret uklædelig påstand at komme - på grænsen til injurierende.


Du er dybt naiv, rigtig mange studier bliver bestilt af medicinfirmaer, kosttilskudsfirmaer osv til at finde frem til det de gerne vil høre. En af de første ting jeg tjekker når jeg læser fx studier på PubMed, er hvem der står bag undersøgelsen, tit kan man læse hvem den er bestilt af.


Der er mange gange danske læger er betalt for at mene det ene eller det andet. Eller søger for du vælger det medicinmærke der har "betalt" dem bedst.
(Tror dog ikke det er tilfældet her)men der er andre måder at profitere på den slags undersøgelser for folk der "hjælper" med at sælge deres sups.)

Alt og alle er til salg. Og Hold op dit pjat om injurier, jeg skriver kun at jeg personligt ikke kan bruge den til så meget, da der er økonomiske motiver bag(surprise). Jeg beskylder ikke nogen, siger bare der kan være en sammenhæng.

Men det er faktisk injurierende.

Som jeg skrev før går jeg meget op i min faglighed og integritet. Jeg har igennem mit liv SÅ MANGE GANGE takket nej til de hurtige penge, faktisk hver eneste fucking gang. Jeg vil hellere være stolt og fattig end en rig svindler som Feldskov. Jeg lever ikke et liv i sus og dus. Jeg lever en relativt sparsommelig tilværelse og jeg har ikke engang råd til en fucking bil. Så tag din kritik derhen hvor der er brug for den.

Så bliver jeg sgu lidt øffen, når en eller anden selvfed keyboard kriger skal sidde og spille klog. Kom forbi vores kontor, så skal jeg vise dig min selvangivelse. Seriøst. Derefter forventer jeg en stor fed undskyldning, 5 fadøl og livsvarig håneret. Altså med mindre du derefter insisterer på at jeg har skjult alle mine blodpenge på min panama konto. I givet fald bliver jeg sgu nok bare nødt til at give dig en røvfuld.

Tro det eller ej, jeg har faktisk masser af stolthed og integritet. Men hold venligst din kæft om ting du ikke fatter noget


LOL slap af, regnede heller ikke med du lavede særligt mange penge, ellers var du nok gået i en anden retning karriere messigt.
Men forstår godt hvis du er lidt bitter nu, når du ser hvad andre tjener.
Men du ved ligeså godt som mig man skal være kritisk når man ser den slags.

Udover det vil jeg give dig et gratis råd. Tag ikke tingene så personligt og hold det professionelt, den retorik klæder ingen.

Jeg har bare en automatreaktion når jeg ser en korrelation mellem oplysning og indtjening. Tag det ikke så tungt.

Hør nu lige her. Du havde en "automatreaktion" der tenderer injurier. Jeg kalder dig på det og så fortsætter du guddødeme med at være en pik? waaaauw.

Du er velkommen til at komme forbi vores kontorer og kigge ALLE vores regneark og hele hjemmesidebackenden gennem og snakke med vores testpanel og hvis du så mener at du kan bevise at vi vrider vores scorer, så synes jeg at at du skal fortsætte med beskylde os og alle mulige andre for at være købt af industrien. I modsat fald så synes jeg du skulle lade være med at beskylde folk med den slags, for en dag så vender det tilbage til dig.

Og nej, jeg ikke bitter. Bitterhed kan man ikke bruge til en skid. Jeg VIL faktisk hellere være en, som folk stoler på har sin faglighed iorden end at rocke et rolex på hver arm.

Til sidst. Jeg har faktisk ikke vildt meget lyst til at tage mod råd om hvordan jeg skal leve mit liv, fra en der på så eklatant vis har demonstreret hvor stor en idiot man kan være på hvor få ord.


Jeg kan godt forstå hvis hvis du er lidt klemt, din troværdighed er trods alt hvad du er værd(groft sagt) , set i et karriere perspektiv, men i stedet for jeg skal komme rendende på dit kontor, hvor hyggeligt det end må være så prøv med lidt større transparens og meld helt ud og tag ejerskab af historien så folk ikke behøver tænke sit. For det gør mennesker.

Så chill og pak dine små fjollede provokationer ned, de får dig blot til at fremstå som om der er noget betændt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jon pall skrev:Jeg har bare en automatreaktion når jeg ser en korrelation mellem oplysning og indtjening. Tag det ikke så tungt.


Det må være fedt at have sådan en automatreaktion, hvor man slipper for at tænke selv.

Det er desuden klassisk, at der altid er en eller anden tosse, der liiige skal meddele befolkningen om, at nogle studier bliver betalt af X og Y industri, uden reelt set at forholde sig til eller fremlægge nogenlunde reel evidens for at det også er tilfældet for det studie, der omtales. Derudover behøver det heller ikke være ensbetydende med, at studiet er af lav kvalitet. Du udviser idioti på niveau med Peter Falktoft.

jon pall skrev:jeg skriver kun at jeg personligt ikke kan bruge den til så meget, da der er økonomiske motiver bag(surprise).


Du påstår her, at der er økonomiske motiver bag. At der er >mulighed< for at vinde noget økonomisk betyder ikke, at man gør det. Væsentlig forskel i forhold til dit brug af ordet "motiver".

jon pall skrev:Jeg beskylder ikke nogen, siger bare der kan være en sammenhæng.


Sikke noget vrøvl. Selvfølgelig KAN der i ALLE tilfælde være en "sammenhæng", men det er ikke relevant at nævne medmindre du vurderer det som værende sandsynligt - og deraf er vi over i en beskyldning.

jon pall skrev:Men forstår godt hvis du er lidt bitter nu, når du ser hvad andre tjener.


Det forekommer ganske tydeligt, hvis man ikke er komplet debil, at Anders ikke er bitter over hvad andre tjener, men er bitter over at du sidder og kalder ham en svindler - fordi det gør du, om du vil stå ved det eller ej. Han understreger blot hvor usandsynligt det er at han skulle svindle, idet han tilsyneladende ikke lever luksuriøst, fordi han - i modsætning til mang andre - ikke er drevet af penge.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:
jon pall skrev:Jeg har bare en automatreaktion når jeg ser en korrelation mellem oplysning og indtjening. Tag det ikke så tungt.


Det må være fedt at have sådan en automatreaktion, hvor man slipper for at tænke selv.

Det er desuden klassisk, at der altid er en eller anden tosse, der liiige skal meddele befolkningen om, at nogle studier bliver betalt af X og Y industri, uden reelt set at forholde sig til eller fremlægge nogenlunde reel evidens for at det også er tilfældet for det studie, der omtales. Derudover behøver det heller ikke være ensbetydende med, at studiet er af lav kvalitet. Du udviser idioti på niveau med Peter Falktoft.

jon pall skrev:jeg skriver kun at jeg personligt ikke kan bruge den til så meget, da der er økonomiske motiver bag(surprise).


Du påstår her, at der er økonomiske motiver bag. At der er >mulighed< for at vinde noget økonomisk betyder ikke, at man gør det. Væsentlig forskel i forhold til dit brug af ordet "motiver".

jon pall skrev:Jeg beskylder ikke nogen, siger bare der kan være en sammenhæng.


Sikke noget vrøvl. Selvfølgelig KAN der i ALLE tilfælde være en "sammenhæng", men det er ikke relevant at nævne medmindre du vurderer det som værende sandsynligt - og deraf er vi over i en beskyldning.

jon pall skrev:Men forstår godt hvis du er lidt bitter nu, når du ser hvad andre tjener.


Det forekommer ganske tydeligt, hvis man ikke er komplet debil, at Anders ikke er bitter over hvad andre tjener, men er bitter over at du sidder og kalder ham en svindler - fordi det gør du, om du vil stå ved det eller ej. Han understreger blot hvor usandsynligt det er at han skulle svindle, idet han tilsyneladende ikke lever luksuriøst, fordi han - i modsætning til mang andre - ikke er drevet af penge.

Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jon pall skrev:Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.


Du tabte!
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 300
Tilmeldt: 21. jul 2012, 20:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det her er tåkrummende pinligt. Selv børnehavebørn kan erkende, når de har taget fejl, og undskylde når de har såret andre grundet dette.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



chucksteak skrev:
jon pall skrev:Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.


Du tabte!

Hvis det er et resumé så tak.
Men folk der ikke kan tænke selv har tabt i min optik. Folk har tabt hvis man ikke tror ikke må stille spørgsmål ved ting. Sørgelig kultur.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vi alle sammen svindlere. Det bare penge... Jeg havde ihvertfald snydt. Mere end jeg gør i forvejen. Lol... Alle har en pris, hvis nogen vil diskutere dette, er man simpelten for dum.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jon pall skrev:Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.


Det er fint at du undskylder, men årsagen er selvfølgelig ikke, at dit liv er for kort eller at du har for travlt - i så fald ville du ikke sidde og være en idiot på internettet.

jon pall skrev:Men folk der ikke kan tænke selv har tabt i min optik. Folk har tabt hvis man ikke tror ikke må stille spørgsmål ved ting. Sørgelig kultur.


Selvfølgelig må man stille sig kritisk og stille spørgsmål. Det er der ingen, der har anfægtet. Men når du på blot få linjer vælger at neglicere en mands hårde arbejde og sågar fremhæve muligheden/sandsynligheden for svindel som værende den primære årsag til din manglende tiltro, så kan du vel også lige nosse dig tilpas meget sammen til faktisk at komme med ordentlig argumentation for at det skulle være tilfældet.

Ellers er det nemmeste - og mest velopdragne - simpelthen at holde sin kæft. Din vurdering af studiets kvalitet er i bund og grund uendeligt ligegyldig med dine kompetencer in mente, men jeg forstår godt, at Anders bliver fornærmet over at blive fremstillet som en, der kunne finde på at svindle for et par procenter.
Sidst rettet af Jmt 19. jun 2018, 12:39, rettet i alt 1 gang.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1330
 
Indlæg: 3987
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jon pall skrev:Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.

Ikke desto mindre har du snart sagt udmærket dig ved en efterhånden meget lang række af evigt fladpandede, banale eller fejlagtige observationer og alt det bedste fra Onkel Johns lommepsykologiske floskelgenerator, diagnoser der stilles hurtigere end datidens kanonfotografer tog billeder.
Jeg er ret sikker på du selv går rundt med en opfattelse af, at du har "fat i noget" - men det har du ikke.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jon pall skrev:Undskyld men mit liv er for kort til at læse dit vrøvl.


Det første spørgsmål der melder sig er hvorfor det første du tænker når du læser undersøgelsen er at "der er noget galt her". Ja du kan lugte noget svindel kan du: Jeg tror din psykologi er underlagt en kronisk fight-or-flight tilstand, som ikke kun de her, men adskillige af dine indlæg på boardet indikere. Det andet spørgsmål er hvordan du kan få dig selv til at forsøge, at skabe en dynamik hvor Anders kan opfattes, som værende utroværdig når du hverken har nogen grund/evidens til at tro det eller de nødvendige kompetencer til at vurdere det? Min teori er, at du kan få dig selv til det fordi du selvfølgelig ikke har tænkt over det på den måde, fordi du slet ikke tænker. I stedet for lader du den mekanisme der har til formål, at få dig selv til at have det bedre med dig selv tage over og fuldstændig ulogisk forsøge, at fremstille en person der er præget af stor respekt som utroværdig.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



NikolajBach skrev:
jon pall skrev:En af de første ting jeg tjekker når jeg læser fx studier på PubMed, er hvem der står bag undersøgelsen, tit kan man læse hvem den er bestilt af.


Man kan ikke læse studier på pubmed (for størstedelens vedkommende), man kan læse abstracts.


Off-topic:

Så godt som alt på PubMed er tilgængeligt for lægmand gennem scihub.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 27. jan 2018, 20:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



rbrtmccll skrev:
NikolajBach skrev:
jon pall skrev:En af de første ting jeg tjekker når jeg læser fx studier på PubMed, er hvem der står bag undersøgelsen, tit kan man læse hvem den er bestilt af.


Man kan ikke læse studier på pubmed (for størstedelens vedkommende), man kan læse abstracts.


Off-topic:

Så godt som alt på PubMed er tilgængeligt for lægmand gennem scihub.


True. Gotta love sci-hub.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 675
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kan i dele sci hub linket hvor man kan læse videnskabelige artikler? :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 16. jul 2012, 11:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jama skrev:kan i dele sci hub linket hvor man kan læse videnskabelige artikler? :D


en googling og første hit
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



lol tak. hvor svært kan det være ](*,) :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 16. jul 2012, 11:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster