Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1330
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1328

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin indtagelse

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej

Jeg plejer at loude i 7 dage af 20 g. pr. dag og efter de 3-4 første dage begynder jeg at stige i styrke, men ligeså snart jeg ska til at vedlige holde 5 g. pa dag, så sker der ingenting.

Må man godt loude i 2-3 uger og så holde i pause??
Er det skaderligt??
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 705
Tilmeldt: 15. mar 2007, 18:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har ingen ide om det er skadeligt, men jeg ville tro det er det højst sandsynligt ikke. Da det er noget kroppen selv producere.

men mht. dit loading spørgsmål, forstil dig dette:
Du har et glas halv fyldt med vand hvor der siver en lille bitte smule ud hver dag, de 5 første dage fylder du vand i glasset mere end end der siver ud, så du efter 5 dage har et fuldt glas med vand. De efterfølgene dage vil du nøjes med at fylde i så glasset forbliver fyldt. Sagt med andre ord behøves du ikke fylde i som du har gjort de andre dage, da vandet vil flyde over og gå til spilde.

Forstil dig at vandglasset er dine kreatin depoter, som er halvt fyldte og du bruger lidt hver dag. Så når du loader fylder du dine depoter op stille og roligt. Indtil de er fyldte, når de er fyldte er der ingen grund til at blive ved med at loade, da det vil flyde over/ikke blive brugt og bare være affaldsstoffer som du pisser ud. Derfor er der en loading periode med en efterfølgende vedligholdses periode. Det vil derfor ikke give så meget mening at blive ved med at loade, da kroppe automatisk vil skille sig af med overskydende kreatin.

Det med stigning i styrke, kunne evt være noget phsykisk!? og man bliver jo ikke ved med at stige vildt gennem ens kreatin kur!? sådan har jeg i hvert fald ikke oplevet det, jeg har fået ekstra udholdenhed til at tage et par reps mere eller med lidt tungere vægt, så heller ikke mere. Kreatin er ikke et vidundemiddel, dog meget brugbart :8

Håber det hjalp på forståelsen :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4159
Tilmeldt: 17. jun 2007, 18:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



10 sekunder med siden søge funktion:

http://bodybuilding.dk/search.php?mode=results
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Shinosi skrev:Jeg har ingen ide om det er skadeligt, men jeg ville tro det er det højst sandsynligt ikke. Da det er noget kroppen selv producere.

men mht. dit loading spørgsmål, forstil dig dette:
Du har et glas halv fyldt med vand hvor der siver en lille bitte smule ud hver dag, de 5 første dage fylder du vand i glasset mere end end der siver ud, så du efter 5 dage har et fuldt glas med vand. De efterfølgene dage vil du nøjes med at fylde i så glasset forbliver fyldt. Sagt med andre ord behøves du ikke fylde i som du har gjort de andre dage, da vandet vil flyde over og gå til spilde.

Forstil dig at vandglasset er dine kreatin depoter, som er halvt fyldte og du bruger lidt hver dag. Så når du loader fylder du dine depoter op stille og roligt. Indtil de er fyldte, når de er fyldte er der ingen grund til at blive ved med at loade, da det vil flyde over/ikke blive brugt og bare være affaldsstoffer som du pisser ud. Derfor er der en loading periode med en efterfølgende vedligholdses periode. Det vil derfor ikke give så meget mening at blive ved med at loade, da kroppe automatisk vil skille sig af med overskydende kreatin.

Det med stigning i styrke, kunne evt være noget phsykisk!? og man bliver jo ikke ved med at stige vildt gennem ens kreatin kur!? sådan har jeg i hvert fald ikke oplevet det, jeg har fået ekstra udholdenhed til at tage et par reps mere eller med lidt tungere vægt, så heller ikke mere. Kreatin er ikke et vidundemiddel, dog meget brugbart :8

Håber det hjalp på forståelsen :wink:


Ok, godt indlæg...Tak for svaret :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 705
Tilmeldt: 15. mar 2007, 18:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har ingen ide om det er skadeligt, men jeg ville tro det er det højst sandsynligt ikke. Da det er noget kroppen selv producere.


Kroppen producerer også testosteron, men det er ikke just uskadeligt at tilføre, så det kan du ikke bruge i denne sammenhæng :wink: Men nej, der er lavet undersøgelser hvor 20+ gram er indtaget over flere måneder op til 1 eller 2 år uden bivirkninger, så nej, det er ikke skadeligt...

Benyt loadingfasen i en uges tid og vedligehold derefter: du får ikke større styrke ved at fortsætte loadingfasen yderligere tid, præcis som Shinosi har beskrevet...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4423
Tilmeldt: 28. jun 2006, 10:12
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan



J-S-O skrev:Kroppen producerer også testosteron, men det er ikke just uskadeligt at tilføre, så det kan du ikke bruge i denne sammenhæng :wink: Men nej, der er lavet undersøgelser hvor 20+ gram er indtaget over flere måneder op til 1 eller 2 år uden bivirkninger, så nej, det er ikke skadeligt...

Benyt loadingfasen i en uges tid og vedligehold derefter: du får ikke større styrke ved at fortsætte loadingfasen yderligere tid, præcis som Shinosi har beskrevet...


ye self, men alt med måde :8
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4159
Tilmeldt: 17. jun 2007, 18:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster