Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1244
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1242

Følg bodybuilding.dk på

Må jeg træne hver dag?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg står og skal blive stærkere på 23 dage. Det er ikke meget stærkere, bare en smule. Ved det lyder dumt, men er det iorden at træne hver dag i 23 dage, eller skal musklerne ha pause.? Det er både kondi og styketræning.

Mvh Emil.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. apr 2008, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Afhænger af dit program, men du bliver nød til at have hviledage :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 28. aug 2007, 19:15
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ingen pause i 23dage?? Word det er lang tid :shock: Smid nogle pauser ind!
Hvordan ser programmet ud??
Og hvorfor være stærkere?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3580
Tilmeldt: 4. jun 2006, 11:02
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Principielt så kunne du vel godt. Hvis du trænede et 3 split eller lignenden, men jeg tror ikke på det er særlig hensigtmæssigt.

Du kan træne et 3 split 6 gange om ugen, så træner du næsten alle 23 dage :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:33
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg skal til optagelsesprøve hos politiet så vil gerne ha det optimale ud af mine muskler. Og fik et brev igår rimeligt pludseligt om at jeg sku derind om 23 dage. Regnede mindst med 2-3 måneder før jeg sku ind.

Men ku det være en mulighed at fx cykle 15 km hver dag, også træne mave og ryg en dag, og arme og bryst dag nummer to? Også fortsætte i 20 dage, og tage de to sidste dage fri.?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. apr 2008, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



EmilNielsen skrev:Jeg skal til optagelsesprøve hos politiet så vil gerne ha det optimale ud af mine muskler. Og fik et brev igår rimeligt pludseligt om at jeg sku derind om 23 dage. Regnede mindst med 2-3 måneder før jeg sku ind.

Men ku det være en mulighed at fx cykle 15 km hver dag, også træne mave og ryg en dag, og arme og bryst dag nummer to? Også fortsætte i 20 dage, og tage de to sidste dage fri.?


Bare sørg for at hvile godt de i hvert fald 2 sidste dage, så du er helt fresh til prøven.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3580
Tilmeldt: 4. jun 2006, 11:02
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Og hvad ville være det bedste at spise på selve dagen. Jeg skal til optagelsesprøve hos politiet. Og jeg skal møde på stedet kl 8.00 men først de fyskiskeprøver kl 13.00. Hvad er bedst at spise/drikke?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. apr 2008, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



EmilNielsen skrev:Og hvad ville være det bedste at spise på selve dagen. Jeg skal til optagelsesprøve hos politiet. Og jeg skal møde på stedet kl 8.00 men først de fyskiskeprøver kl 13.00. Hvad er bedst at spise/drikke?


Solid morgenmad, kæmpe portion havregryn, og en protein shake. Og tag noget mad med, såsom en proteinbar, du får brug for energi.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3580
Tilmeldt: 4. jun 2006, 11:02
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



EmilNielsen skrev:Og hvad ville være det bedste at spise på selve dagen. Jeg skal til optagelsesprøve hos politiet. Og jeg skal møde på stedet kl 8.00 men først de fyskiskeprøver kl 13.00. Hvad er bedst at spise/drikke?


Spis noget sundt mad.
Havregryn til morgenmad, og noget rugbrød, pasta eller lign. formiddag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:33
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lyder fint. Det er det jeg plejer at spise, så det overlever jeg nok. Jeg har aldrig spist eller drukket protienbar/shake så ved sku ikk rigtig om det er noget for mig. :P Er det ikke nok med, som Lundique siger, pasta eller rugbrød?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 1. apr 2008, 17:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



EmilNielsen skrev:Lyder fint. Det er det jeg plejer at spise, så det overlever jeg nok. Jeg har aldrig spist eller drukket protienbar/shake så ved sku ikk rigtig om det er noget for mig. :P Er det ikke nok med, som Lundique siger, pasta eller rugbrød?


Jo, du har ikke nødvendigvis brug for protein tilskud, og du kan sagtens nøjes med gryn/grød - ingen problemer der.

Solid morgenmad, kæmpe portion havregryn, og en protein shake. Og tag noget mad med, såsom en proteinbar, du får brug for energi.


Jeg ville nok bruge en energibar i stedet for en proteinbar :wink: en mindre detalje :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 15. maj 2006, 20:33
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



EmilNielsen skrev:Jeg står og skal blive stærkere på 23 dage. Det er ikke meget stærkere, bare en smule. Ved det lyder dumt, men er det iorden at træne hver dag i 23 dage, eller skal musklerne ha pause.? Det er både kondi og styketræning.

Mvh Emil.


Går du fra at du har en rimelig grundform - ellers drop det.

Det korte svar:
Nej du må ikke træne hver dag

Det lange svar:
Med kun 23 dage er planlægningen den vigtigeste og så er du nød til, at fokusere kun lige netop på de ting som testen består af. Dvs. bl.a. 2,4 Km. løb på tid. Nu skriver du intet om din form, men start med, at få testet hvor du Ca. ligger. Hvis du ligger tæt på er det altså ikke her du skal bruge energien.

Kvinder Bedømmelse Mænd
10.0 og bedre 5 (fremragende) 8.30 og bedre
10.01 - 10.50 4 (udmærket) 8.31 - 9.20
10.51 - 12.10 3 (tilfredsstillende) 9.21 - 10.40
12.11 - 13.30 2 (stærkt svingende) 10.41 - 12.00
13.31 og ringere 1 (uantageligt) 12.01 og ringere

Du bør nok træne 4 gange ugentligt de første 2 uger:
Det kunne Fx. se således ud:
Dag1: 3x1 Km. så hurtigt du kan (+ opvarmning)
Dag2: Fri
Dag3: 2,4 Km. rimeligt tempo uden at løbe dig helt ud
Dag4: 5-6 Km. roligt tempo
Dag5: Fri
Dag6: 2,4 så hurtigt du kan (+ opvarmning)
Dag7: Fri

Den sidste uge kunne se således ud:
Dag1: 2,4 så hurtigt du kan (+ opvarmning)
Dag2: Fri
Dag3: Fri
Dag4: 2,4 så hurtigt du kan (+ opvarmning)
Dag5: Fri
Dag6: 2,4 Km. rimeligt tempo uden at løbe dig helt ud
Dag7: Fri

Ud over løb skal du kunne tage 10x50 Kg. i bænkpres -hvis du allerede kan det så fokuser på noget andet. Ellers tæn 3-4 gange ugentligt de første par uger med stigende vægt, start med en vægt du kan tage 10 gange og forøg langsomt.

Derudover skal du kunne tage 15 kropsbøjninger og 6 kropshævninger samt slæbe en dukke på 78 Kg. 13,4 m. + bære den tilbage og nogle andre småting.

Du skal altså i gang med, at træne bænkpres, kropsbøjninger, kropshævninger samt squat så vidt jeg kan se. Træn på de dage hvor du også løber og start med styrketræningen.

Hvis du ikke allerede kender den fulde prøve, kan du læse om den her. http://www.blivpolitibetjent.dk/site/test_dig_selv/

God fornøjelse - håber du består - der er sgu' brug for noget mere politi rundt omkring.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 19. jan 2008, 15:28
Geografisk sted: Frederiksværk
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (12)
Kostplan: Vis kostplan



Måske lidt i forbindelse med det seneste indlæg..

Men ville det ikke være en idé at træne det du skal lave i prøven. Der er jo ingen grund til at træne arme, når det nu er hamrende ligegyldigt i den forbindelse...
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 669
Tilmeldt: 27. feb 2007, 08:26
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fat skrev:Måske lidt i forbindelse med det seneste indlæg..

Men ville det ikke være en idé at træne det du skal lave i prøven. Der er jo ingen grund til at træne arme, når det nu er hamrende ligegyldigt i den forbindelse...

Som jeg skrev så er planlægningen den vigtigeste med så kort tid - altså han bør læse prøven nøje igennem og så fokusere på de svage sider og droppe alt som de ikke bliver bedømt på.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 19. jan 2008, 15:28
Geografisk sted: Frederiksværk
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (12)
Kostplan: Vis kostplan



Hill skrev:
Fat skrev:Måske lidt i forbindelse med det seneste indlæg..

Men ville det ikke være en idé at træne det du skal lave i prøven. Der er jo ingen grund til at træne arme, når det nu er hamrende ligegyldigt i den forbindelse...

Som jeg skrev så er planlægningen den vigtigeste med så kort tid - altså han bør læse prøven nøje igennem og så fokusere på de svage sider og droppe alt som de ikke bliver bedømt på.


Ja ja, præcis...
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 669
Tilmeldt: 27. feb 2007, 08:26
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lundique skrev:
EmilNielsen skrev:



Solid morgenmad, kæmpe portion havregryn, og en protein shake. Og tag noget mad med, såsom en proteinbar, du får brug for energi.


Jeg ville nok bruge en energibar i stedet for en proteinbar :wink: en mindre detalje :mrgreen:


Det er nok bare fordi IM FUELED BY PROTEIN :twisted:
:lol: Men ja Energi bar er også helt i top!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3580
Tilmeldt: 4. jun 2006, 11:02
 
Træner her: Hadsten Motionsforening
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



alt efter hvordan du periodisere din træning kan du træne hver dag.. dog kan man oftest med fordel tage nogen off dage så man kan træne hårdere de andre dage... i hvert fald så længe ens workload ikke er så veludviklet endnu..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mikkel leicht skrev:alt efter hvordan du periodisere din træning kan du træne hver dag.. dog kan man oftest med fordel tage nogen off dage så man kan træne hårdere de andre dage... i hvert fald så længe ens workload ikke er så veludviklet endnu..


Jeg syntes du giver et dårligt råd der, som kun bidrager til forvirring. Du kan jo se, at manden er i panik og nok ikke i den allerbedste form (min tolkning). jeg tolker spørgsmålet som hvad vil være den mest optimale måde, at træne på når der kun er 23 dage? Og altså ikke som kan man træne 23 dage i træk? Hvilket man selvfølgelig godt kan men jeg tror ikke det er mest optimalt.

Han kunne selvfølgelig træne løb for sig og styrketræning for sig og derved træne hver dag, men til prøven skal han jo både have løbe prøve og styrkeprøve på samme dag og jeg mener derfor, at han bedre kan afprøve den samlede form ved, at køre begge ting samme dag.

Jeg har selv for år (mange) tilbage løbetrænet på rimeligt højt amatør niveau - dog noget længere distancer - dengang trænede jeg 5 gange om ugen hvilket jeg mener er optimalt for en øvet. Jeg ved, at der kun er begrænset fordel af, at løbetræne 4 gange ugentligt i forhold til 3 gange ugentligt og forsvindende lille fordel af, at gå fra 4 til 5 gange ugentligt. Jeg mener derfor han bør satse på 4 gange ugentligt for, at spare kræfter til styrketræningen. Med hensyn til styrketræningen så mener du da vel ikke for alvor, at han bør styrketræne hver dag? Jeg ved godt, at du skriver, at man oftest med fordel tage nogen off dage så man kan træne hårdere de andre dage - men så mener du jo det samme som os andre og så ser jeg ingen grund til, at du skriver, at han godt kan træne hver dag.
Hvis du derfor fastholder, at du mener, at han bør træne hver dag så mener jeg du bør komme med et eksempel på hvordan sådan et træningsprogram kunne opbygges eller henvise til en artikel som beskriver hvordan det kan opbygges - ellers mener jeg bare du bidrager til forvirring.

Mener ikke, at han har brug for en dyb tekninsk udredning, men snarere nogle korte præcise retningslinier.

Og Mikkel - jeg ved godt hvad du står for og har dyb respekt for din viden på området, men jeg fastholder at, det svar du gav der bidrager til forvirring.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2992
Tilmeldt: 19. jan 2008, 15:28
Geografisk sted: Frederiksværk
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (12)
Kostplan: Vis kostplan



Spo skrev:Ingen pause i 23dage?? Word det er lang tid :shock: Smid nogle pauser ind!
Hvordan ser programmet ud??
Og hvorfor være stærkere?


Det kan man nu godt..
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 21. jan 2007, 18:31
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster