af wiking » 3. jul 2005, 10:26
Ja det var godt af Zabriskie igår. Jeg har dog stadig den fornemmelse, at Armstrong med vilje tabte de 2 sek., således at han ikke skulle forsvare trøjen fra start af, men det kan alligevel ikke sætte spørgsmålstegn ved Zabriskies kørsel, og så endda rekord, selvom det kan være lidt svært at sammenligne. Det er klart at man kan køre med en hurtigere gennemsnitsfart på 19 km, end hvis det var 35 km.
Ellers var der et par negative momenter i dag. At Ullrich ikke leverer varen overrasker mig ikke. Jeg har aldrig troet på, at det er ham som skulle kunne true Lance i år. Jeg kan godt lide en rytter som Vinoukourov, som kan lidt af det hele. Han er en meget allroundrytter, som også kan køre de store klassikere, han skal vidst i øvrigt køre for Discovery Channel næste år.
Dagens etape (søndag) tror jeg bliver en sprinteretape, hvem der vinder er bare svært at spå om, så tidligt i løbet.
Hvis Boonen er i den samme form som i foråret, så kan han godt gøre det. Ellers er der altid Mcewen og hushoved. Men tror måske også på en overraskelse, det kunne være en Furlan. Og gad vide om Lombardi kan gøre noget i spurten.