Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65680 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049574 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1211
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

"knækkende" led

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg har gennem nogle år haft det "problem" at mange af mine led siger knæk lyde, det er egentlig ikke rigtig til at mærke og det generer mig ikke synderligt. Hvorfor gør mine led det? Det drejer sig om ankler, knæ (til tider), skulder, albue (det kan så godt nok også mærkes) og håndled (kan mærkes men det gør ikke ondt).

Nogen fornuftig forklaring på dette? Min træning har hjulpet meget på det synes jeg selv og det mystiske er at når jeg har leget med en Powerball et stykke tid fejler brokker mine håndled sig overhovedet ikke.

Vil det være en god idé for mig at prøve fiskeolie piller? Jeg spiser en god portion laks 1-2 gange om ugen i forvejen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mine ankler siger også nogengange knæk når jeg laver calf-press, og mine albuer siger nogengange knæk pår jeg bænker, laver fransk pres og nogle andrer presseøvelser. ved sgu ikke hvorfor. håber også der er nogen der har en forklaring på dette?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 690
Tilmeldt: 29. apr 2008, 18:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mine knæ siger også knæk, men mener ikke at det er noget videre farligt som sådan, det er noget med nogle bobler inde i mellem knoglerne eller sådan noget.. Det giver dog gigt i længden.
Jesper Linde
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 5. apr 2008, 10:13
Geografisk sted: Skanderborg.
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mine led knækker konstant - Jeg har vist løse ledkapsler
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1142
Tilmeldt: 17. apr 2007, 07:16
 
Træner her: Skovsgård motionscenter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jesperlinde skrev:Mine knæ siger også knæk, men mener ikke at det er noget videre farligt som sådan, det er noget med nogle bobler inde i mellem knoglerne eller sådan noget.. Det giver dog gigt i længden.


Det med gigten, er det noget du kan finde lidt videnskabelige beviser for? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det med gigten er en and!

Jeg har også tendens til at mine led kommer med knasende lyde, har også konsulteret min læge med det.
Hendes udmelding var at det ikke kunne kureres, men det er heller ikke noget som volder skade på nogen måde :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2706
Tilmeldt: 25. sep 2007, 23:22
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det lyder godt, så burde jeg ikke have noget at være nervøs for. Tusind tak for svarene! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Showtek skrev:
jesperlinde skrev:Mine knæ siger også knæk, men mener ikke at det er noget videre farligt som sådan, det er noget med nogle bobler inde i mellem knoglerne eller sådan noget.. Det giver dog gigt i længden.


Det med gigten, er det noget du kan finde lidt videnskabelige beviser for? :)


Det tror jeg som sådan sagtens man kunne, men min interesse er ikke stor nok til at lede for at være ærlig :lol:

Men det er jo logisk nok, er jo slidgigt vi snakker om, og knækker dine knogler på den ene eller anden måde, vil de jo igen på den ene eller anden måde gnide sig op imod hinanden, og sker dette længe nok, så vil der jo opstå problematiker, hvilket er hvordan slid gigt opstår... <--- dette er et gæt, jeg er for doven til at kigge efter andet, men det lyder nu meget logisk i mine øre..
Jesper Linde
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 5. apr 2008, 10:13
Geografisk sted: Skanderborg.
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jesperlinde skrev:
Showtek skrev:
jesperlinde skrev:Mine knæ siger også knæk, men mener ikke at det er noget videre farligt som sådan, det er noget med nogle bobler inde i mellem knoglerne eller sådan noget.. Det giver dog gigt i længden.


Det med gigten, er det noget du kan finde lidt videnskabelige beviser for? :)


Det tror jeg som sådan sagtens man kunne, men min interesse er ikke stor nok til at lede for at være ærlig :lol:

Men det er jo logisk nok, er jo slidgigt vi snakker om, og knækker dine knogler på den ene eller anden måde, vil de jo igen på den ene eller anden måde gnide sig op imod hinanden, og sker dette længe nok, så vil der jo opstå problematiker, hvilket er hvordan slid gigt opstår... <--- dette er et gæt, jeg er for doven til at kigge efter andet, men det lyder nu meget logisk i mine øre..


og så alligevel.... Jeg tager det hele i mig igen, der er ingen risiko for slid gigt...

Her er en lille artikel, og dermed er emnet løst.

Påstand: Ud over at være en grænseløst irriterende vane for dine omgivelser, kan det at knække dine fingre være farligt. Chancen for, at du kommer til at være plaget af smertefuld slidgigt i leddene, stiger, hver gang dine knoer giver et knæk.

Er det sandt?

– Nej, den dårlige vane giver ikke øget risiko for gigt, fortæller læge Henrik Skjødt, som er tilknyttet Gigtforeningen.

Gigt er en fællesbetegnelse for en række sygdomme, hvor symptomet er smerter ved bevægelser i leddene.

– Slidgigt har sjældent noget med slid at gøre. Det er i langt højere grad noget arveligt, og hvis du får det i fingrene, spiller slitage nok en meget lille rolle, siger doktor Skjødt.

Når du knækker fingre, opstår der et undertryk i små luftbobler i ledet. Når fingrene strækkes, skaber trykket den karakteristiske lyd, som ofte giver de omkringstående myrekryb. Men trods det drabelige knæk er der næsten ingen risiko ved bevægelsen.

– Hvis man får ondt i fingrene af at knække dem, bør man selvfølgelig lade være. Og der kan være tilfælde, hvor en person, som er hypermobil, kan komme til at skade sine led. Men for det meste er det risikofrit, lyder konklusionen fra Henrik Skjødt.
Jesper Linde
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 5. apr 2008, 10:13
Geografisk sted: Skanderborg.
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster