Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 861
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

Breddere nedre ryg

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hvordan får jeg mere bredde på min nedre ryg? Jeg træner i forvejen bl.a. dødløft og BOR. På exrx.net synes jeg ikke jeg kan finde en sektion specielt for den nedre del af ryggen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Suppler evt. med lidt hypers med ekstra vægt. :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mic skrev:Suppler evt. med lidt hypers med ekstra vægt. :)


Hyperextensions?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jimmi skrev:
mic skrev:Suppler evt. med lidt hypers med ekstra vægt. :)


Hyperextensions?


Ja :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bredere nedre ryg? taler vi helt nede ved taljen? For det er et lidt atypisk sted at ville være bredere...
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Du er sikker på at du ikke mener dybde? En bred nedre ryg er vel enten en bredere talje eller nederste del af lats (som vel bare er en stor muskel)? Men æh, jeg tror nogen fyre har haft succes med rackpulls.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 998
Tilmeldt: 3. maj 2009, 12:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bundesball skrev:Bredere nedre ryg? taler vi helt nede ved taljen? For det er et lidt atypisk sted at ville være bredere...


Jeg tænker på området omkring navlen - bare på ryggen ;). Hvis man eksempelvis kigger på Cristiano Ronaldo, så er han rimelig bred hele vejen ned ad ryggen:
Billede
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



EmilB skrev:Du er sikker på at du ikke mener dybde? En bred nedre ryg er vel enten en bredere talje eller nederste del af lats (som vel bare er en stor muskel)? Men æh, jeg tror nogen fyre har haft succes med rackpulls.


Det er måske taljen jeg mener. Måske det bare er hans vinger der går rimelig langt ned:
Billede

Sammenlignet med mig selv, så er min ryg i ikke særlig bred omkring taljen:
Billede
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg træner dette fullbody program tre gange ugentligt, og det er kun en måneds tid siden jeg skiftede til det.

Squat: 5 x 5
Dødløft: 5 x 5
Bænk: 5 x 5
Bent over Rows: 3 x 8
Military Press: 3 x 8
Chin-ups: 3 x 8
Dips: 3 x 8
Lateral raise: 3 x 8
Biceps curl supersettet med Triceps Extentions: 3 x 8 (vælg den biceps curl og triceps exention øvelse du foretrækker).

Derudover har jeg tilføjet en biceps curl øvelse mere; veksler lidt mellem concentration curl og dumbbell preacher curl - også 3 x 8.
Samt en enkelt maveøvelse.. der tager jeg bare crunches liggende på gulvet med benene oppe på en bænk - 3 x 8.

Tidligere trænede jeg dog også hyperextensions. Men hvis det bare er et spørgsmål om tid, og den nedre ryg/talje også bliver berørt at dette program så er det vel fint nok.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er da ingen, som frivilligt vil være bred om taljen - hvad er det fede i det? Tror 99% herinde ønsker at være tynd omkring taljen, så deres vinger vil skabe en bedre v-form.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1280
Tilmeldt: 30. jul 2008, 11:13
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Zaulich skrev:Der er da ingen, som frivilligt vil være bred om taljen - hvad er det fede i det? Tror 99% herinde ønsker at være tynd omkring taljen, så deres vinger vil skabe en bedre v-form.


Ja, det kan jeg selvfølgelig godt følge.. jeg synes bare gerne jeg vil være breddere så t-shirts/skjorter sidder bedre på mig. Men det er måske mere min bulk-dunk det handler om, som gør at tøjet poser lidt ud omkring maven.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jimmi skrev:
EmilB skrev:Du er sikker på at du ikke mener dybde? En bred nedre ryg er vel enten en bredere talje eller nederste del af lats (som vel bare er en stor muskel)? Men æh, jeg tror nogen fyre har haft succes med rackpulls.


Det er måske taljen jeg mener. Måske det bare er hans vinger der går rimelig langt ned:


Sammenlignet med mig selv, så er min ryg i ikke særlig bred omkring taljen:


Du skal bare arbejde på vingerne, så tror jeg du opnår det du går efter, nemlig en bredere ryg. Jeg ville anbefale at du går amok i pullups og pulldowns...
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Det er genetisk bestemt hvor højt dine lats hæfter.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er godt for den nedre del af dine "vinger"/ Lats, at tage træk bag nakken med så bredt greb som muligt. Men som du ved, pas på med den hvis skuldrene brokker sig, og tag dem til brystet istedet.

Med hensyn til de billeder du har smidt ud af Ronaldo, så snyder det måske, at han har nogle bizart veltrænede skrå mavemuskler, og propertionelt underudviklede Lats, som forfra kan syne af en ryg som er lige bred hele vejen ned. Hvilket imo ikke er hverken pænt eller specielt nyttigt i forhold til bodybuilding :-k

Men hvis det er sådan du gerne vil se ud, så findes der jo et hav af øvelser til de skrå mavemuskler/Obliques :)
Shut up and lift
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26. jul 2009, 11:47
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bundesball skrev:
Jimmi skrev:
EmilB skrev:Du er sikker på at du ikke mener dybde? En bred nedre ryg er vel enten en bredere talje eller nederste del af lats (som vel bare er en stor muskel)? Men æh, jeg tror nogen fyre har haft succes med rackpulls.


Det er måske taljen jeg mener. Måske det bare er hans vinger der går rimelig langt ned:


Sammenlignet med mig selv, så er min ryg i ikke særlig bred omkring taljen:


Du skal bare arbejde på vingerne, så tror jeg du opnår det du går efter, nemlig en bredere ryg. Jeg ville anbefale at du går amok i pullups og pulldowns...


Underhånds-chinups går også i vingerne, ikke? Jeg har da i hvert fald fået større og hårdere vinger efter jeg er begyndt. BOR og dødløft går også i vingerne har jeg forstået.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 8. jul 2009, 12:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



BOR træner hele vingen ja. Plus hele biceps og hele trapezius. Den går også statisk i din nedre ryg/rygbøjerne.

Og underhåndspullups går også i vingerne, men overhånds er bare mere effektive. Men de er jo så også så meget tungere selvfølgelig :)
Shut up and lift
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26. jul 2009, 11:47
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christian2 skrev:Og underhåndspullups går også i vingerne, men overhånds er bare mere effektive. Men de er jo så også så meget tungere selvfølgelig :)


why?
"We're winners, man. f**king winners, YEAH"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 261
Tilmeldt: 8. jan 2007, 09:37
Geografisk sted: Næstved
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Christian2 skrev:Det er godt for den nedre del af dine "vinger"/ Lats, at tage træk bag nakken med så bredt greb som muligt. Men som du ved, pas på med den hvis skuldrene brokker sig, og tag dem til brystet istedet.


Du træner ikke nedre del af lats ved at køre træk bare nakken, i forhold til at køre den til front.
Bag nakken og til front træner de fuldstændigt samme muskler. Så det er bare dumt at trække til nakken.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bruce Kibbutz skrev:
Christian2 skrev:Og underhåndspullups går også i vingerne, men overhånds er bare mere effektive. Men de er jo så også så meget tungere selvfølgelig :)


why?


Fordi dine biceps hjælper ryggen væsentlig mere i chinups end i wide grip pullups.
retsis ti esool ro ti evoM
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 88
Tilmeldt: 8. jul 2009, 20:46
Geografisk sted: Sverige
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



Billede

Tror i den er væk?

Hvad angår dine lats, så er det korrekt hvad Moq skriver, de hæfter nu engang hvor de hæfter, det kan der ikke gøres noget ved.

Ham christianos form kommer sig af utrolig meget cardio samt en meget lav fedt%. Jeg tror også at det du påpeger er en yderst veludviklet midsection. Det får du generelt gennem alle øvelser hvor du skal holde et spænd, som f.eks. dødløft, squat osv. samt decideret træning af denne selvf.

Hvad angår ryggen, så findes der ikke mange ryg øvelser, hvor lats ikke bliver berørt :D Men det du skal finde er de øvelser der bedst fremhæver det du ønsker at opnå. Hvad anmgår brede vinger, så virker pullups/chinups af forksellige variationer fremragende til dette, men jeg tager naturligvis stadig mine rows og dødløft.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 5. feb 2008, 20:57
 
Træner her: Dansk Fitness Vanløse
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Så lad mig omformulere mig... Og ja, er iøvrigt enig i, at træk til nakken bare er en stupid øvelse at lave.

Men jo bredere du fatter i eksempelvis træk til brystet/nakken, desto mere involveres lats fremfor nedre del af traps, ifølge alt hvad jeg har læst og lært :)

Out
Shut up and lift
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 26. jul 2009, 11:47
Geografisk sted: Svendborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster