Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1287
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1286

Følg bodybuilding.dk på

Hård træning hver dag?!

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej..

Først vil jeg lige starte med at sige at jeg har bodybuildet i 5-6 år, hvoraf de 4 har været seriøst. Jeg er nu pt udsendt i Afghanistan, hvilket har gjort at jeg har ret meget tid til at træne. Min hverdag består enten af at gå patruljer i green zone eller holde vagt i lejren. På dage hvor jeg holder vagt starter jeg dagen med at løbe og evt. lidt core eller mave.. Hver aften dyrker jeg så hård styrketræning, hvor jeg træner et træningspas på enten 4 dage og så en hviledag eller 8 dage og så en hvile dag. Jeg træner sådan at der altid er 48 timers pause mellem jeg træner den samme muskelgruppe, så jeg vil mene at mine muskler har nok tid at restituere i. Men, er det godt for kroppen? Og vil jeg kunne opnå bedre resultater hvis jeg trænede mindre? Selve min dag er ikke så fysisk krævende ved mindre jeg går patrulje, så jeg slapper rimeligt meget af og får alle de timers søvn som jeg skal bruge..
Jeg har indtil videre været udsendt i 3 mdr og trænet sådan her det meste af tiden, med rimeligt gode resultater, men fundere bare på om jeg ville kunne opnå bedre resultater, når jeg nu har al den tid i verden til at træne.?

På forhånd tak.. Rasmus ..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:13
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg mener godt at du kan træne på den måde. men når du skriver hårdt, hvad mener du så, korte pauser, høj intensitet, maxløft hver dag ellerrrr?
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3905
Tilmeldt: 8. mar 2009, 15:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er vel forskelligt hvad der virker bedst på en selv.

Men det jeg har erfaret som virker bedst for mig er et 2 spilt sat op på denne måde:

Mandag og Torsdag: Bryst, skuldre, triceps
Tirsdag og Fredag: Ben, ryg, biceps (Evt lidt core træning)
Onsdag fri
Søndag: Mobilitet og Core træning

der ud over ligger der klart nok også noget cardio på de forskellige dag men dette skifter alt efter tiden, og om jeg køre cut eller bulk perioder.

Alle trænings pas udføres på dyb koncentration og fokus på opgaven. Der ud over er der intet der hedder stille og rolig træning, når jeg er nede og træne er jeg der for at træne og ikke for at lege kaffe klub eller danseskole.

Men igen det handler i sidste ende jo om hvad der passer best til dig
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 282
Tilmeldt: 9. apr 2008, 10:56
Geografisk sted: Slagelse
 
Træner her: Aktiv Helse Studio
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan du ikke prøve at skrive hele dit program ind, så er det nemmere at tage stilling til.

God arbejdslyst og træning i udlandet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Med hård træning mener jeg tungt og med rimelig høj intensitet (1,5-2 mins pause mellem hvert sæt).. Jeg træner på ca. en time og er ret færdig bagefter, hvilket jeg mener der er den mest optimale måde at træne på.. ligesom Rafn siger, jeg sq heller ikke i træningscentret for at holde kaffe klub, men får at få sved på panden, "ondt" i mine muskler og se resultater!
Mht. programmet har jeg kørt et program som fokusere på min arme, men er jeg næsten færdig med, så skal til at strikke et nyt program sammen her i løbet af et par uger.
Som jeg træner lige nu:
1. dag: Bryst, triceps
2. dag: Ryg, biceps
3. dag: skuldre, triceps
4. dag Ben, lænd, biceps
alt efter hvordan jeg så har det i kroppen på den 5. dag, holder jeg så hviledag eller kører jeg så programmet en gang mere og så holder hviledag efter 8 dages træning.
Og så starter jeg så dagen med cardio i form af enten 30 mins løb eller intervalløb på dage jeg ikke går patruljer..
De dage jeg ikke går patruljer laver jeg ikke noget fysisk overhovedet, så har rigtigt meget tid til at slappe af og sove så musklerne kan blive restitueret ordentligt..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:13
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



For mig lyder det som en fornuftig plan.. Det afviger ikke meget fra det jeg selv regner med at køre når jeg rotere ned i august.
Personligt har jeg tænkt mig at splitte kroppen lidt anderledes op, men det er 100% et smag og behag spørgsmål.
Hvis intensiteten ligger et sted imellem de 80 - 90%, så vil jeg mene du er på rette spor med det du beskriver. Bare husk at få noget i hovedet når du starter dagen med cardio.

Lidt off topic: Hvilken FOB ligger du i pt. ?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Cool .. Regner også med at det er okay, det er bare mere det med om kroppen godt kan holde til det, men så længe man holder sine restitutionstider (36-48 timer) mellem samme muskelgruppe, vil jeg mene at kroppen sagtens kan holde til det og følge med til det.. Laver også en anden sammensætning af muskelgrupper i næste program ..
Jeg dyrker cardio på tom mave, udover de 1-1½ liter vand jeg hælder i mig inden jeg går derover. Har ladet mig hører at hvis man træner på tom mave, forbrænder kroppen direkte af ens fedtdepoter i stedet for at bruge af "mad" som man lige har hældt i kroppen. Jeg indtager så mit første måltid lige efter cardio træningen. Jeg drikker selvf. også under cardio, ellers så fungere man sq ikke, når der er 45 grader i skyggen..

Mht FOB, så bor jeg fast i Armadillo (Budwan), jeg har også været boet i Patrol Baseline i 2-3 uger, hvor jeg boede i Clifton og Bridzar, men det var på turnus, fordi at B-coy var/er hjemme på leave..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:13
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedt.. Jeg kommer selv til at ligge i Budwan når vi rotere ned, som planen ligger pt. Jeg har aldrig været der da min sidste tur der ned, var med SPJESK på hold 3. Hvordan ligger det med faciliteter, både træning, overnatning, spisning, internet osv.? (Ked af at highjacke dit topic med nogle OT spørgsmål btw)


Mht. din cardio, så har du ret i et du trækker mere på fedtdepoterne når dine glycogen depoter er udtømte, og det sker nemmere ved tom mave. Problematikken er dog at kroppen også vil begynde at trække noget energien den skal bruge fra aminosyre. Hvis du ikke har tilført kroppen nogen fornylig, så er der kun et sted de kan komme fra og det er dine muskler.
Mit råd ville være at nuppe en let shake inden med en smule fedt i. 20g proteinpulver og 5g fedt burde være tilstrækkeligt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"Så overordnet set handler det om at få brugt så meget energi som muligt i den tid man motionerer, men man skal tage forbehold for at hvis man træner meget hårdt og man er langt nede i fedtprocent eller det er lang tid siden man har spist, er der risiko for at man presser blodsukkeret helt i bund, hvilket fører til øget proteindegradation og sultfornemmelse. Af samme grund er det ud fra et metabolsk synspunkt uheldigt at dyrke hård motion om morgenen inden morgenmaden"

Taget fra denne artiklen http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html så måske du skulle genoverveje om det er en god ide at træne cardio på tom mave.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 6. maj 2010, 23:55
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
 
Træner her: DTU fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



med hensyn til vægttræningen, hvis du ellers har mulighed for at spise rigtigt og tilstrækkeligt, så er der absolut ikke noget problem ved at træne så meget...
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg træner hårdt (styrketræning) hver dag I 20-30 dage ad gangen og tager så en lille deload på 1-3 dage, jeg rammer også visse muskelgrupper stort set hver dag da det er ret svært at undgå I gymnastik-styrketræning. Derudover har jeg 3 GPP pas om ugen, så i alt 10 pas per uge. Mit madindtag ligger på ligevægt så jeg æder ikke monster meget. Sover 6-8 timer per nat. Jeg har det 100% fint og jeg bliver ikke mere overtrænet end at en mindre deload kan klare det. Det betyder selvfølgelig at det mad der blier kørt ned skal være ordentligt men det er bare for at give et eksempel på det godt kan lade sig gøre. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 212
Tilmeldt: 24. jul 2008, 11:21
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Razz skrev:Jeg træner hårdt (styrketræning) hver dag I 20-30 dage ad gangen og tager så en lille deload på 1-3 dage, jeg rammer også visse muskelgrupper stort set hver dag da det er ret svært at undgå I gymnastik-styrketræning. Derudover har jeg 3 GPP pas om ugen, så i alt 10 pas per uge. Mit madindtag ligger på ligevægt så jeg æder ikke monster meget. Sover 6-8 timer per nat. Jeg har det 100% fint og jeg bliver ikke mere overtrænet end at en mindre deload kan klare det. Det betyder selvfølgelig at det mad der blier kørt ned skal være ordentligt men det er bare for at give et eksempel på det godt kan lade sig gøre. :)


hvorfor er det lige du ikke har en log, jeg kan følge med i?! :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 17. nov 2008, 16:24
Geografisk sted: Haderslev
 
Træner her: fitnessone
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jamen, det lyder jo ikke helt som om at jeg er på galt spor her.. Udover med min cardiotræning, som lige skal gennemtænkes en gang i forhold til placering.. Men som jeg forstår det i alt i alt fortæller mig, så burde jeg sagtens kunne fortsætte med lige så meget styrketræning som på nuværende tidspunkt.. Regnede jeg også med at kunne, så længe jeg bare lytter til hvad min krop fortæller mig.. Jeg har mulighed for at spise rigtigt, det er lidt lidt salat og frugt vi får, men fiber, proteiner, nødder, fed fisk, osv. osv. Er der rig mulighed for.. Samt at jeg har nogle rimeligt solide kosttilskudsprodukter som jeg benytter mig af.. Så kosten fejler ingen ting.. Ellers er jeg helt sikker på at min krop ville reagere anderledes end den gør nu..

Går nok at du spørger lidt OT, kan godt forstå at du synes det er spændende at høre om.. Vi har helmands klart bedste styrkecenter i Budwan, mht at sove, så bor vi har hapser lavet i hesco bastion, de er sikre mod IDF (indirect fire, for andre ikke mili nørder) men rimeligt varme indvendigt. Mht mad så er der feltrationer ala amerikanske, norske og britiske som man vil have til mellemmåltid eller hovedmåltid samt at der 3 gange om dagen er åben i cookhouse, hvor maden er okay.. (nogen gange bedre end andre, men der er tit tun eller kylling så proteinerne kan næsten altid findes deroppe) Mht. internet så er der 5 internetcomputere i en dejligt airconditionkølet velfærdscontaineren samt 5 lukkkede kabiner med telefoner.. andre spørgsmål så kommer de bare.. ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:13
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Svedigt.. Så skulle der være rig mulighed for at rive nogle KG på der nede i offseason. 8)
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster