Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1293
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

Værnepligt og Styrketræning

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej, jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal rive 4 måneder ud af min kalender og aftjene min værnepligt. Efter megen søgning uden svar, tænkte jeg derfor på, om der er nogen her, der ved hvad man har af muligheder for styrketræning på kasernen.

Hvis der er nogen der ved hvad man laver konkret af træning under værnepligten vil jeg også meget gerne høre om det ?

Jeg har googlet og intet fundet og emnet er sikkert også fejlplaceret men fortsat god aften herfra :D
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. jan 2010, 17:48
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



På de fleste kaserner har du rig mulighed for, at gøre brug af det motions rum de har. Specielt Ålborg Kaserner og Høvelte Kasserne har gode faciliteter.

Mht. hvad du laver af træning under værnepligten, som der er på programmet, er minimalt og ubetydeligt.
Efter dagen er afsluttet, er der masser af tid til at gå over og rykke i jernet.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pind skrev:På de fleste kaserner har du rig mulighed for, at gøre brug af det motions rum de har. Specielt Ålborg Kaserner og Høvelte Kasserne har gode faciliteter.

Mht. hvad du laver af træning under værnepligten, som der er på programmet, er minimalt og ubetydeligt.
Efter dagen er afsluttet, er der masser af tid til at gå over og rykke i jernet.


Jeg troede ellers der var flere og flere piger der aftjente værnepligt :-k
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1752
Tilmeldt: 24. jul 2008, 16:20
Geografisk sted: 2300 Kebab
 
Træner her: AK Thor
IK 99
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Piger kan vel sagtens også rykke i jernet? I mere end en forstand.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 502
 
Indlæg: 6135
Tilmeldt: 30. sep 2007, 23:04
Geografisk sted: Svendborg
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg var værnepligtig ved Jydske Dragonregiment i Holstebro i august-december 2009.

Der er et rigtig fint styrkecenter, med squat rack, bænkstativer osv. der manglede ikke noget der.

Dagligdagens træning bestod hovedsagligt af (obligatorisk):

- En masse mikrotræning, dvs. forskellig øvelser når der var tid til det ude i felten, f.eks. englehop, lunges, airsquats, push ups, burpees, crunches osv.

- Orienteringsløb.

- Gode lange løbeture med hele delingen, på omkring 10-20 km.

- Adskillige kilometer med vores rygsække i felten.

- Cooper tests.

- Almindelig idræt.

- Crossfit, f.eks. frømandskorpsets pæletræning, hvilket rykker tænder ud.

- Forhindringsbane.

- Bevægelse i kamp. (fandeme hårdt at smide sig med udrustning hele tiden, og så op igen).

Så der er nok at gå i gang med. Men for guds skyld husk at SPIS en masse, ellers ender du med at tabe adskillige kilo på de 4 måneder, man sveder som regel som et svin når man er i felten.
"Winners never quit and quitters never win" - Vince Lombardi
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 8. aug 2007, 13:16
Geografisk sted: København
 
Træner her: Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pind skrev:På de fleste kaserner har du rig mulighed for, at gøre brug af det motions rum de har. Specielt Ålborg Kaserner og Høvelte Kasserne har gode faciliteter.


GHR Havde få måneder inden jeg startede feb 2010 fået helt nyt motionsrum og de havde både bænke spicelt måtte på gulvet så man kunne dødløfte og en powerrack så vis du kommer der hen så har du mulighed for det meste

GHR er i slagelse og meget at det vi lavede når vi "trænede" i tjenste tiden var løb og crossfit
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 284
Tilmeldt: 17. apr 2009, 20:05
Geografisk sted: Store Heddinge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak for de gode svar - keep én coming :D
denne tråd bliver brugbar for mange andre værnepligstaspiranter

Nu blev det nævnt at man skulle huske at spise meget, hvordan er forplejningsmulighederne på kasernerne ?
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. jan 2010, 17:48
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MasterYoda skrev:Nu blev det nævnt at man skulle huske at spise meget, hvordan er forplejningsmulighederne på kasernerne ?


Ved ikke hvordan det er på andre kasserner men da jeg var på GHR der har de en fin kantine hvor der var meget forskelligt at vælge i mellem men for det meste var der bare for lidt tid at spise i..

der er både salat bar og varme retter hver dag og det var noget forskelligt, og ja så er der KFUM soldater hjemmet der er det mere junk man kan købe men ellers så er der jo altid byen vis man altså må forlade kassernen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 284
Tilmeldt: 17. apr 2009, 20:05
Geografisk sted: Store Heddinge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Ingen kostplan



Livgarden har styrketræningsfaciliteter og en splinterny crossfit park - der er dog 1-2 års ventetid på værnepligt atm.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MasterYoda skrev:Mange tak for de gode svar - keep én coming :D
denne tråd bliver brugbar for mange andre værnepligstaspiranter

Nu blev det nævnt at man skulle huske at spise meget, hvordan er forplejningsmulighederne på kasernerne ?

Der er som regel nok at vælge i mellem, men husk at smøre en solid sandwich eller madpakke når i skal i felten, fordi man er som regel i felten fra 7:30-16, på de gode dage, der er også de dårlige dage fra 7:00 - 22:00.
"Winners never quit and quitters never win" - Vince Lombardi
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 8. aug 2007, 13:16
Geografisk sted: København
 
Træner her: Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hassi1989 skrev:
Ved ikke hvordan det er på andre kasserner men da jeg var på GHR der har de en fin kantine hvor der var meget forskelligt at vælge i mellem men for det meste var der bare for lidt tid at spise i..


tricket til de korte frokostpauser er at smøre madpakke om morgenen - så behøver du ikke spilde tid på at stå i kø når hele delingen skal ind og have mad.. og hvis man skynder sig kan man også nå at skide på sine 28 minutters frokost :D (som er kravet til hvad frokostpausen minimum skal være, og derfor også kun er det)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er der nogen som har erfaringer fra Vordingborg kaserne?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 2. apr 2009, 18:44
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I Varde er der også rig mulighed for squat dødløft osv :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. dec 2006, 16:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Karlo skrev:- Crossfit, f.eks. frømandskorpsets pæletræning, hvilket rykker tænder ud.


Hvad går frømandskorpsets pæletræning helt præcis ud på? :)
Kunne ikke finde svaret på google.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 25. okt 2010, 12:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det danske forsvar har indgået en aftale med Eleiko, så træningsmulighederne boer være gode på alle kasernerne. http://www.presswire.dk/default.asp?o=1&pid=29618&keyword=

Tiden til at træne er derimod ikke specielt god, i hvert fald ikke hvis man også vil have en smule liv ved siden af. Der er også mange uger, hvor man måske har en eller to aftener om ugen, hvor man kan træne, så du skal nok ikke regne med kæmpe fremskridt derinde.

Maden er..... Der hvor jeg er..... Der hvor jeg aftjener min værnepligt er maden dårlig. Der er massere af mad, men det er mærkelig mad, som 9 ud af 10 gange smager forfærdeligt. På den lyse side er morgenmadsudvalget faktisk rigtig godt, der er havregryn, müsli, cornflakes, havrefras osv. De må dog ikke sælge andet mælk end oekologisk skummetmælk, hvilket har været ret irriterende for mig.

Det blev lidt rodet, så kort opsummeret. fine træningsfaciliteter, fine muligheder for mad, dog goer programmet, at det ikke altid er muligt at få ordenlig struktur i sin træning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2201
Tilmeldt: 1. jun 2009, 10:52
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Skulle man derimod aftjene sin værnepligt ved Beredskabsstyrelsen.

Så kan jeg da lige belyse lidt omkring hvordan det er, specielt fra hvordan det er fra Haderslev.

Ud af de 5 beredskabsstyrelsen kaserner har jeg besøgt et par stykker og der er Haderslev bedst med, og centeret i Haderslev kaserne er udemærket, men hvis man træner meget tungt kan man løbe tør for muligheder. F.eks. går håndvægtene fra 3-45 kg. Derfor er der som regel nogle ind i mellem som kunne ønske sig nogle større til nogle øvelser. Der mangler lidt udstyr, samt hvis man træner kan det hurtigt blive fyldt. Udstyret er desværre en blandet TechnoGym og andre mærker, ligesom det er i så mange andre fitness centere rundt omkring. Men det er acceptabelt.

Efter at dømme hvad jeg har hørt fra andre kaserner er Haderslev og Næstved de to bedst.. og Bornholm halter helt efter.

Maden er som den er, kedelig som regel.. Men udemærket.

Generelt kan det også anbefales hvis man hellere vil være brandmand end soldat.
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 119
Tilmeldt: 23. jul 2010, 17:26
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nå.. det var så det. Den 31. Maj 2012 blev jeg så aftrådt til civil efter 4 måneders værnepligt ved Trænregimentet i Nørresundby(Aalborg). Som andre også har været inde på var det ret svært at passe et træningsprogram som værnepligtig, særligt de første uger der er MEGET hektiske og MEGET lange. Jeg fik stort set ikke vægttrænet de første par uger og de øvrige uger blev det max til et par besøg i centeret om ugen. Den sidste måned var der dog OK tid og jeg fik trænet omkring 3 gange i ugen.

Træningsfaciliteterne ved Trænregimentet er ganske udmærket med nyt eleikoudstyr hele vejen igennem. Jeg kan sagtens uddybe hvis nogen har konkrete spørgsmål. Jeg fik desværre aldrig taget billeder af centeret/centrene(der er egentlig 2).

Nå men til lidt data. Min kropsvægt faldt de første par måneder med næsten 5 kg (fra 90 kg) og jeg faldt i styrke i stort set alle øvelser (ca. 10-20%). Tilgengæld blev jeg hakket godt ned. Den sidste måneds tid begyndte jeg at træne opad igen med et lidt mere normalt spise- og sovemønster, jeg er her knap 3 uger ude af værnepligten stadig ikke nået helt op på fordums styrke, men det skal nok komme. Hvis man er motiveret kan man også sagtens passe træningen bedre end jeg har gjort, det er alt sammen et spørgsmål om prioritering og hvor meget overskud man har i hverdagen derinde.
Sidst rettet af MasterYoda 26. maj 2013, 23:13, rettet i alt 1 gang.
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. jan 2010, 17:48
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Skal samme sted hen, i 2013 :) Glæder mig da til at se Eleiko udstyr derovre!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 751
Tilmeldt: 13. nov 2010, 07:42
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



arbejder selv fast på Aalborg kasserne så kan kun anbefale deres trænings center
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 29. apr 2012, 16:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Værnepligt er det rene selvmord for træning. Det minder mig om dette gamle indlæg:
Bare husk på hvilken instrumental rolle de værnepligtige spiller i at forsvare det gjanske, Danske Rige, Land, Folk og Fæ fra de invaderende landstyrker når du ligger der i ødemarken på endnu en øvelse og mærker katabolismens ækle skygge falder over dit korpus, hvordan din krop nådesløst høster fra dine muskler for at få brandstof til at forsvare vort Land mens du desperat forsøger at nære dig på usle feltrationer, der ikke gør andet end at gøre din mave større. Bare husk på hvor god værnepligten er for os alle når du render rundt der og får patellar tendonitis og ikke kan træne ben i ugevis efter, og når du får en lyskeskade som forhindrer dig i at dødløfte. Ej at forglemme håndledsskaden der gør, at du ikke kan træne pull-ups i tre måneder efter. Det er alt sammen i en god sags tjeneste! Længe leve Dronning Margrethe!
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Værnepligt er det rene selvmord for træning. Det minder mig om dette gamle indlæg:
Bare husk på hvilken instrumental rolle de værnepligtige spiller i at forsvare det gjanske, Danske Rige, Land, Folk og Fæ fra de invaderende landstyrker når du ligger der i ødemarken på endnu en øvelse og mærker katabolismens ækle skygge falder over dit korpus, hvordan din krop nådesløst høster fra dine muskler for at få brandstof til at forsvare vort Land mens du desperat forsøger at nære dig på usle feltrationer, der ikke gør andet end at gøre din mave større. Bare husk på hvor god værnepligten er for os alle når du render rundt der og får patellar tendonitis og ikke kan træne ben i ugevis efter, og når du får en lyskeskade som forhindrer dig i at dødløfte. Ej at forglemme håndledsskaden der gør, at du ikke kan træne pull-ups i tre måneder efter. Det er alt sammen i en god sags tjeneste! Længe leve Dronning Margrethe!

Pissefedt =D> Og det er jo sandt. Anyways, håber jeg at man kan samle nogle nye kundskaber op, som kan være nyttige resten af ens liv.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 751
Tilmeldt: 13. nov 2010, 07:42
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Stort set alle kaserner har fået Eleiko udstyr og rigtig meget alternativt udstyr til multitræning osv. Hvis du får nogle dygtige instruktører, så kan du lære rigtig meget om træning i løbet af din værnepligt. Rent kost mæssigt kan det være svært at få til at hænge sammen, men med lidt forberedelse kan du sagtens få kcal nok indenbords. De nye feltrationer er også sammensat efter nyere undersøgelser, og indeholder min. 3300kcal - så du kører dig ikke helt ned på øvelser (med mindre det er en del af øvelsen :wink: )


Derudover er der kommet meget mere fokus på skadesforebyggende træning og vejledning i at undgå disse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2414
Tilmeldt: 6. maj 2008, 22:44
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:Værnepligt er det rene selvmord for træning. Det minder mig om dette gamle indlæg:
Bare husk på hvilken instrumental rolle de værnepligtige spiller i at forsvare det gjanske, Danske Rige, Land, Folk og Fæ fra de invaderende landstyrker når du ligger der i ødemarken på endnu en øvelse og mærker katabolismens ækle skygge falder over dit korpus, hvordan din krop nådesløst høster fra dine muskler for at få brandstof til at forsvare vort Land mens du desperat forsøger at nære dig på usle feltrationer, der ikke gør andet end at gøre din mave større. Bare husk på hvor god værnepligten er for os alle når du render rundt der og får patellar tendonitis og ikke kan træne ben i ugevis efter, og når du får en lyskeskade som forhindrer dig i at dødløfte. Ej at forglemme håndledsskaden der gør, at du ikke kan træne pull-ups i tre måneder efter. Det er alt sammen i en god sags tjeneste! Længe leve Dronning Margrethe!


De værnepligtige spiller ingen rolle i at forsvare det ganske danske land.. Og du snakker som om man lever i skoven af feltrationer. Det gør du sammenlagt ca 7-8 dage ud af 4 mdr, resten af tiden er det enten æde på kasernen (som laver fin mad, og man vejer det sågar så man ved hvor meget man propper i kæften) eller den madpakke man vælger at lave om morgenen.. Som kan bestå af sandwich af grovbrød med tun eller kylling eller andet pålæg.. Værnepligten er ik god for dig , som er ligeglad og sikkert uinteresset i den, men for ham der vil prøve det af at være soldat er en det glimrende ting. At du så ik kan se det, er din fejl. Ja, nogle dage får man ik ret meget at æde og man blir presset til det yderste og får brugt en masse energi. Men taber man sig voldsomt af 1-2 dage i ugen af det? Det er op til en selv at have madpakke med, og hvordan den ser ud og hva den består af er ligeledes op til en selv. Så lad lige vær med at få det til at lyde som om man blir udsultet totalt uden mulighed for mad eller træning.. For det er rig mulighed for begge dele :)

Og som M.W siger, så er der kommet meget fokus på skadeforebyggelse og korrekt træning.. At man så vrikker om i skoven er så bare pisse uheldigt, men langt fra noget der sker for alle .. Den værste skade man får i HBU'en er for det meste skinnebensbetændelse og det kan sq ik betegnes som en skade medmindre det er så slemt det hæver voldsomt op..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. maj 2012, 10:45
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pumpersvin2012 skrev:At du så ik kan se det, er din fejl. Ja, nogle dage får man ik ret meget at æde og man blir presset til det yderste og får brugt en masse energi.

Hvad er min fejl? Beskriv denne fejl nærmere. Jeg anfægter ikke folks mulighed for at komme ind og lege soldat-light. Man bliver bestemt ikke presset til det yderste, alene at så mange gennemfører værnepligtens forløb fortæller tydeligt at forløbet er lettere beskedent, og jeg har set typer som kommer gennem værnepligten - sølle personer hvad angår fysisk og psykisk forfatning. Vi har nok forskellige opfattelser af hvad det vil sige at blive "presset til det yderste".
Så lad lige vær med at få det til at lyde som om man blir udsultet totalt uden mulighed for mad eller træning.. For det er rig mulighed for begge dele :)

Der er en åbenlys selvmodsigelse i dit indlæg. Hvis værnepligten er så hård som du fremlægger den til at være, så er den i åbenlys konflikt med træning. Det er en simpel følge af at kapaciteten for restitution er begrænset og kroppen således må prioritere, og distribueret indsats giver distribuerede og dermed jævne resultater. Jeg medgiver naturligvis den humoristiske og overdrevne vinkling omkring fasteturene og at ligge der og mærke kroppens autokannibalisme, i den henseende har du ret.
Og som M.W siger, så er der kommet meget fokus på skadeforebyggelse og korrekt træning.. At man så vrikker om i skoven er så bare pisse uheldigt, men langt fra noget der sker for alle .. Den værste skade man får i HBU'en er for det meste skinnebensbetændelse og det kan sq ik betegnes som en skade medmindre det er så slemt det hæver voldsomt op..

I og med mindst 90% af almindelige behandlere hvad angår skadesforebyggelse og korrekt træning er ignorante idioter, så tvivler jeg på det forholder sig anderledes i forsvaret, og jeg anerkender jeg ikke denne kvalitet.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Giver SandaFrink helt ret.

Værnepligten er IKKE et sted hvor man bliver presset til det yderste!
Der kan være ganske få tidspunkter hvor man føler sig presset men eftersom at den stadig er "påtvunget" så skal det være muligt for den "almindelige" borger at klare sig igennem.

Jeg var selv inde forrige år og var ikke just begejstret.

Maden på kasernen fejler ingenting og det rørte mig heller ikke så meget at man ikke altid fik så meget at spise i felten men det som nagede mig var de meget forskellige uger. Det gjorde at man hele tiden kom ud af sin træningsrytme. Det var det værste for mig og ikke de få dage uden mad.

PS. Træningsfaciliteterne på Antvorskov kaserne er tip top!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 12. maj 2012, 14:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:og med mindst 90% af almindelige behandlere hvad angår skadesforebyggelse og korrekt træning er ignorante idioter, så tvivler jeg på det forholder sig anderledes i forsvaret, og jeg anerkender jeg ikke denne kvalitet.

Dette er sandheden, once again.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 751
Tilmeldt: 13. nov 2010, 07:42
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg var derinde i erhverspraktik og løber til tider også på forhindringsbanen når kasernen er delvist lukket.

Der er rigtig gode muligheder for styrketræning hvor jeg var - Rigtig godt - Bænkpres og alle slags rack ikke noget moderne knald, men bare håndvægte og skiver til god gammeldavs træning :wink: . Vi nåede ikke alt men ellers lavede vi:

-Cooper test.
-Crossfit
-Cirkeltræning med kropsvægt i idrætshal - Dips, Pull Ups, Box Jumps, Lunges osv osv osv.
-Forhindringsbanen - Den river tænder ud hvis du vil være den bedste - Den rammer mange på et svagt punkt på et eller andet tidspunkt - Kondition, styrke, højdeskræk osv.
-Ret hårdt med basis, grej og oppakning vandre 10-30 km.
-Som en tidligere nævner i tråden at træne kamp med fuld grej når du smider dig ned, op igen løb løb, ned igen :lol: Og kuglerne "flyver om ørene" på dig og masser af blålyn der ryger blandet med en masse råben. Det får pulsen op :dope:


Gør det!
Holder pause pt. Går igang med styrketræning i slutningen af juli. Smider et link til blog op.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 6. jul 2012, 19:58
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kroppen begynder først at tære på musklerne efter 48 timer uden føde. Det er helt sikkert ikke optimalt for dine muskler at være afsted flere timer uden mad, men vi snakker altså værnepligt. Du kan snildt klarer dig igennem en tur på 12 timer, hvis ikke så fyld lommerne med lidt nødder, rosiner, snickers whatever. Så snart du kommer hjem på kasernen gælder det bare om at loade kroppen med alt den næring den kan få.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 20. sep 2010, 19:10
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg aftjente ved Varde Kaserne. Motionrummere var TIPTOP. Der var 2, et i hver sin ende af en hal.
Det ene var fyldt op med ældre eleiko udstyr, det andet var splinternyt og det samme var eleiko udstyret.

Mht. træningen i værnepligten, løber du selvfølgelig en del (2-3 ugentligt) - Det skal du ikke lægge noget i. Derudover har i nogle coretest - Som du heller ikke skal regne for noget specielt. Du har også idræt, som kan være forskellige former, såsom cross-fit.

Det du bliver stærk af, er dine marcher med fuld oppakning - Din ryg og ben får nogle seriøse tæsk på disse ture.

Desuden er det ideelt at bulke under værnepligten, da du har 4-5000kr skattefrit (husker ikke eksakte beløb) til at købe mad for i måneden. Det er MERE end rigeligt, og kantinen er fyldt op med ALT hvad hjertet begæret.
Personligt har jeg aldrig været stærkere end da jeg var værnepligtig.

Udover det kan jeg kun anbefale dig at gøre det, jeg ses stadig med dem jeg boede med, og det er nu 2 år siden. Vi har et helt specielt bånd sammen, som jeg ikke har med andre af mine venner herhjemme.
Billede
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 8. apr 2009, 12:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:
Pumpersvin2012 skrev:At du så ik kan se det, er din fejl. Ja, nogle dage får man ik ret meget at æde og man blir presset til det yderste og får brugt en masse energi.

Hvad er min fejl? Beskriv denne fejl nærmere. Jeg anfægter ikke folks mulighed for at komme ind og lege soldat-light. Man bliver bestemt ikke presset til det yderste, alene at så mange gennemfører værnepligtens forløb fortæller tydeligt at forløbet er lettere beskedent, og jeg har set typer som kommer gennem værnepligten - sølle personer hvad angår fysisk og psykisk forfatning. Vi har nok forskellige opfattelser af hvad det vil sige at blive "presset til det yderste". [/quote]

Har du selv aftjent værnepligten? Ja det er rigtigt at mange ikke toptrænede gennemfører værnepligten, men der er også mange der falder fra på de hårde øvelser.
Vi har muligvis meget forskellige opfattelser af "at blive presset til det yderste" - Men jeg taler af erfaring når jeg siger at jeg aldrig har været så fysisk og psykisk presset, som jeg var på både, sergentaspirant-turen, og ulo3 (som er den 3 og hårdeste af øvelserne).
Det samme havde langt de fleste af mine kammerater ikke.
Billede
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 8. apr 2009, 12:32
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster