Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65679 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049573 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1208
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1204

Følg bodybuilding.dk på

Smerte i underarm efter træning af biceps.

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej, jeg har trænet i snart godt et år, og det har jeg gjort hver almindelig hverdag, og holdt pause i weekenderne, jeg køre split træning så jeg træner biceps hver anden dag.

men problemet er at, jeg er steget i kilo med biceps, og når jeg f.eks træner biceps på bænk, så når jeg slipper den, gør det ondt i hver underarm, nærmest som lidt syre, har tit tænkt måske det kunne være betændelse. det vare kun lige 2 sek, også kan jeg træne videre igen.

Jeg har spurgt nogle andre til råds, nogle siger jeg bare skal forsætte, også går det væk efterhånden. og andre siger jeg skal begynde at træne underarm fordi jeg har fået overbelastning.

Har valgt at lade vær med at træne underarm, da jeg køre motocross, og vil gerne undgå armpump når jeg køre.

Håber der nogle der kan hjælpe mig med mit problem, tak på forhånd :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. nov 2010, 08:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dette er blevet diskuteret mange gange herinde :) brug søgefunktionen så finder du 100% svar.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 38
Tilmeldt: 23. aug 2010, 20:23
Geografisk sted: Hvidovre
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg var sjovt nok på vej inde i dette fora for at spørge om nogenlunde det samme..
Dog er mine smerter ikke lagt i selve underarmen men det stykke mellem underarm og bicep..
Altså på den anden siden af albuen. Er lige kommet tilbage fra 3 måneders pause, og har nok
trænet med 65% styrke af hvad jeg plejer. Er stensikker på det ikke er slemme doms, har smerte hele tiden og kan ikke strække armen ud..

Hjææælp! :blackeye:


Gainer
"Labor omnia vincit"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 3. dec 2009, 16:30
 
Træner her: Fitness World Aalborg
Extreme Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 95.50
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



viewtopic.php?f=3&t=41136&p=968507#p968507


Nikolaj MO skrev:Alt andet lige er det mest sandsynlige et lille begyndede compartment syndrom, du mærker til, når du træner. Omkring underarmens muskulatur ligger der en relativt tyk og stram fascie (fascia antebrachii). Som der er en, der skriver ovenfor hypertroferes muskulatur væsentligt hurtigere end sener, ligamenter etc. Når dine ny-hypertroferede underarms-fleksorer rigtig får pump og fyldes godt med blod, er der ikke tilstrækkeligt plads under din stramme fascie, til at din muskel kan udvide sig, så den begynder at afklemme de dybe vener og omkringliggende nerver til muskulaturen - og det gør nas! Men smerten forsvinder igen umiddelbart efter man er færdig med at træne/ pumpet er væk.
Det er ret usandsynligt, at der er tale om en betændelsestilstand i fascien - specielt hvis du ikke har gener uden om træningen.

Fænomenet er nok bedst kendt nede i skinnebenet, hvor folk får pokkers ondt, når de løber og bliver ofte kaldt "skinnebens-betændelse" eller lign, hvilket er ret misvisende, da det ikke har en dyt med betændelse at gøre. Man kan selvfølgelig godt få en betændelse i fascien på skinnebenet, men det er ikke nær så hyppigt.
Situationen skal køres rigtig langt ud, før man får et reelt compartment syndrom (og det er ikke fedt!), fordi man typisk stopper, før det begynder at gøre vold-vold-nas - og det smarte med underarmen kontra situationen på benet er, at man ikke kan blive ved med at holde ved ex en håndvægt ret længe, når smerterne er startet.

MEN hvis smerten bliver ved i lang tid (flere timer, dage..) efter endt træning er det nok en go idé at sige dav til din læge.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 19. okt 2009, 18:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gainer skrev:Jeg var sjovt nok på vej inde i dette fora for at spørge om nogenlunde det samme..
Dog er mine smerter ikke lagt i selve underarmen men det stykke mellem underarm og bicep..
Altså på den anden siden af albuen. Er lige kommet tilbage fra 3 måneders pause, og har nok
trænet med 65% styrke af hvad jeg plejer. Er stensikker på det ikke er slemme doms, har smerte hele tiden og kan ikke strække armen ud..

Hjææælp! :blackeye:


Gainer

Hvor lang tid har du haft doms?

Min råd vil nok være løft mindre vægte. Hvis du bruger BB curl skift dem ud med DB curl
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har netop ikke DOMS ;)
"Labor omnia vincit"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 3. dec 2009, 16:30
 
Træner her: Fitness World Aalborg
Extreme Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 95.50
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gainer skrev:Har netop ikke DOMS ;)

hehe sludder min fejl. Tænkte mere hvor lang tid har du haft smerterne?
Fordi har nemlig vist haft noget af det samme. Jeg gav det lige 2 ugers pause også var jeg klar igen.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 7. jan 2007, 17:54
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



*Bump* Hvad blev resulatet - hvordan er det gået?

Jeg døjer med akkurat samme stikkende smerte i underarm efter biceps curl træning
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. maj 2008, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Prøv at køb noget flydende kost olie. Det hjalp på mine underarme, havde det på præcis samme måde og døjer næsten aldrig mere med det.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24. sep 2010, 15:17
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan



Er tilbage på BB igen, og faldt lige over denne gamle tråd. Så ville da lige opdatere.
Mine smerter er væk, jeg har puttet lidt mere fokus på at få trænet min underarm, og
så har jeg købt handsker med håndledsstøtte hvilket hjælper utroligt godt. Men husk (!!) at
træne dine underarme/håndled, ellers bliver de hurtigt svage når du bruger håndledsstøtter.
Samt en god omgang fiske olie til at smøre ledene.
"Labor omnia vincit"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 3. dec 2009, 16:30
 
Træner her: Fitness World Aalborg
Extreme Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 95.50
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den smerte jeg har haft i underarmene efter div curls, er forsvundet efter jeg fik en CoC..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 8. maj 2011, 19:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



stramme fascie :i
- LOL
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 15. okt 2011, 22:19
Geografisk sted: Randers
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har holdt pause i et helt år med biceps og jeg kan nu træne igen. Det har været lidt af et offer at måtte springe biceps fuldstændigt over, men det er fedt at komme i gang igen!

Jeg lavede prøve sets ca. 1 gang om måneden, for at veje om jeg kunne træne biceps igen - og det tog jo så et år.

Jeg har lært at det er vigtigt at låse håndledet så man ikke kommer til at bruge underarmen til at bevæge den tunge vægt med, samt at fiskeolie er en god ting ifb. styrketræning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. maj 2008, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nå - det var så 2 måneder og nu er smerten under og lige efter sættet lige så stille ved at komme igen. Jeg er nok nødt til at træne gripper og måske powerball så.

Det er til at blive sindssyg af, ikke at kunne give den gas under biceps
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. maj 2008, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har prøvet det samme. Kør hammer curls istedet, det har ikk givet mig smerter. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



toto_G4M3R skrev:Har prøvet det samme. Kør hammer curls istedet, det har ikk givet mig smerter. :D

Det er rigtigt, det fungerer nemligt - men træner ikke helt samme muskel. Hammer curls træner den lange muskel, mens biceps træner den høje.

Jeg tænker lige nu meget på om compound øvelser kunne gøre en forskel, da jeg tænker jeg må være ubalanceret og at mine underarme ikke kan følge med. Jeg har dog ikke øget ret meget i biceps totalt set de sidste 3 år (læs: ikke mere end 4 kg)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18. maj 2008, 19:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Har samme problem, men jeg vil beskrive smerten som et blåt mærke på underarmen, og smerten sidder ikke dissideret i musklen , men snare i knoglen når jeg mærker efter, og det er kun blevet værre. I starten Kunne jeg kun mærke det under nogle bestemte øvelser, nu kan jeg ikke lukke en dør uden, at det gør ondt (ikke sådan vild smerte men det kan mærkes).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. okt 2012, 09:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



oliver_nissen96 skrev:Har samme problem, men jeg vil beskrive smerten som et blåt mærke på underarmen, og smerten sidder ikke dissideret i musklen , men snare i knoglen når jeg mærker efter, og det er kun blevet værre. I starten Kunne jeg kun mærke det under nogle bestemte øvelser, nu kan jeg ikke lukke en dør uden, at det gør ondt (ikke sådan vild smerte men det kan mærkes).


Har haft det samme. Umuligt at køre fx preacher. Jeg tog det med ro en uges tid og masserede mine albuer med Voltaren gel et par gange om dagen- det kan tage en mild inflammation, og virkede for mig. Efterfølgende har jeg husket at tage min fiskeolie, og problemet er væk :-)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. nov 2012, 09:02
 
Styrkeliste
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster