Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65707 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 818
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 816

Følg bodybuilding.dk på

bodybuilding, hvorfor?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg er ved at lave et eksamensprojekt, hvor et af spørgsmålene lyder:
Hvorfor vælger bodybuildere at træne deres muskler til det yderste? Handler det om selviscenesættelse, at vinde konkurrencer, udseendet er kønt, etc.

- jeg kunne godt tænke mig nogle udtalelser/meninger fra bodybuildere selv, så det ville være lækkert med noget respons på spørgsmålet. På forhånd tak!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. mar 2011, 17:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Når du skriver "bodybuildere", tænker du så kun på folk, der stiller op til konkurrencer?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja en definition på det er yderst vigtig.

Gennem flere og meget lange diskussioner herinde er der mere eller mindre enighed om følgende(firkantet stillet op):

- Bodybuildere er folk, der lever af bodybuilding.
- Folk der dyrker bodybuilding træner for hypertrofi, men lever ikke af det.

Og alligevel er der uenighed om, hvorvidt man ikke er bodybuilder, hvis man stiller op til konkurrencer, men man ikke kan leve af det. Det vil egentlig sige at ingen i Danmark er bodybuildere, men bare dyrker bodybuilding - det er derfor, det er så svært at sætte en grænse - ovenstående grænser er meget firkantet sagt :)
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dårligste problemformulering ever.. :) Jeg tror din opgave ville være mere passende med en mere genereliseret problemformulering.

Det kunne være: Hvorfor beslutter man sig at træne bodybuilding? - hvilke sociale konsekvenser har træning? Hvordan ændres din selvopfattelse? Hvordan er ens syn på folk der er selvdestruktive i form af fedme? etc. Lav evt. en spørgeskemaundersøgelse herinde.

Held og lykke med opgaven :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:Ja en definition på det er yderst vigtig.

Gennem flere og meget lange diskussioner herinde er der mere eller mindre enighed om følgende(firkantet stillet op):

- Bodybuildere er folk, der lever af bodybuilding.
- Folk der dyrker bodybuilding træner for hypertrofi, men lever ikke af det.

Og alligevel er der uenighed om, hvorvidt man ikke er bodybuilder, hvis man stiller op til konkurrencer, men man ikke kan leve af det. Det vil egentlig sige at ingen i Danmark er bodybuildere, men bare dyrker bodybuilding - det er derfor, det er så svært at sætte en grænse - ovenstående grænser er meget firkantet sagt :)


Så man kan også kun kalde sig fodboldspiller, hvis man lever af det??
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



M.R.J.

Det er jo lige dét. Det er fandens svært at lave en definition på den slags, og sammenligninger er faktisk lidt åndssvage. Bodybuilding er jo noget specielt - det er mere en livsstil fremfor en sport.

Hvis vi bruger din sammenligning med fodboldspiller, er Fru Danmark på 50 år, der gerne vil strammes lidt op så en bodybuilder? Det er jo noget vrøvl at sige og en direkte hånd mod rigtige/professionelle bodybuildere.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:M.R.J.

Det er jo lige dét. Det er fandens svært at lave en definition på den slags, og sammenligninger er faktisk lidt åndssvage. Bodybuilding er jo noget specielt - det er mere en livsstil fremfor en sport.

Hvis vi bruger din sammenligning med fodboldspiller, er Fru Danmark på 50 år, der gerne vil strammes lidt op så en bodybuilder? Det er jo noget vrøvl at sige og en direkte hånd mod rigtige/professionelle bodybuildere.


Nej, hun er skam bare en motionist.
En, som sparker til lidt bold derhjemme i haven er heller ikke fodboldspiller.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski


"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 1. jun 2010, 22:03
 
Træner her: Hjørring Styrkesport
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger.
- En definition på en bodybuilder er svær, som I selv nævner - hvor går grænsen?

Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".

Jeg vil give M.R.J ret - problemformuleringen (som egentlig blot er en problemstilling, altså et underspørgsmål) er dårligt, jeg tror jeg ændre det til dit forslag: Hvorfor beslutter man sig at træne bodybuilding?, så tak for det.

Det centrale i emnet er selviscenesættelse - herunder har jeg valgt bodybuilding, da jeg er nysgerrig efter, hvad der ligger til grund for denne livsstil. Jeg kommer også en anelse ind om brugen af anabole steroider. Men, hvis man går efter min "løse" definition ovenover; hvad får så en til at træffe dette valg? Er det sundhed? Fordi man kan lide en bodybuilders udseende (her tænker jeg f.eks. på Arnold Schwarzenegger)? Er det opmærksomhed? Søger man at få respekt ved at være stor, trænet? Hvad ligger til grund for valget af denne livsstil.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. mar 2011, 17:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor går grænsen til at være bodybuilder så?
Og hvor går grænsen til at være fodboldspiller? Skal man bare betale kontingent og møde på op til træning? :wink:

_____

Jeg har selv afleveret synopsis til AT, og jeg vil bare sige, at du skal huske, at have moderne teknik med i din opgave i et eller andet omfang.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:Hvor går grænsen til at være bodybuilder så?
Og hvor går grænsen til at være fodboldspiller? Skal man bare betale kontingent og møde på op til træning? :wink:

_____

Jeg har selv afleveret synopsis til AT, og jeg vil bare sige, at du skal huske, at have moderne teknik med i din opgave i et eller andet omfang.


Nice nok - det er som nævnt også det jeg sidder med. Jeg ved grænse er hårfin, men i opgaven ligges der ikke mere vægt på det, end den "løse" definition jeg skrev før. Den moderne teknologi kommer bl.a. i form af kommunikation via. nettet (blogs, gode råd etc.) og derudover iscenesættelses mulighederne som bodybuilder/ekstrem trænet gennem medier, sportsmagasiner osv.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 31. mar 2011, 17:23
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Som legend sagde så smukt i et interview så handler det om at være klar når zombierne kommer.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



sofie_s skrev:Nice nok - det er som nævnt også det jeg sidder med. Jeg ved grænse er hårfin, men i opgaven ligges der ikke mere vægt på det, end den "løse" definition jeg skrev før. Den moderne teknologi kommer bl.a. i form af kommunikation via. nettet (blogs, gode råd etc.) og derudover iscenesættelses mulighederne som bodybuilder/ekstrem trænet gennem medier, sportsmagasiner osv.


Godt at du får det med - ellers bliver der slået virkelig hårdt ned.

Maskinen skrev:Som legend sagde så smukt i et interview så handler det om at være klar når zombierne kommer.


Ja Legend sagde rigtig nok, at han ville være klar til zombierne, men sandheden er jo, at Legend konkurrerer i løfte-tunge-stænger-konkurrencer. Jeg blev dybt skuffet, da jeg hørte, at det med zombierne var noget fis.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:Ja Legend sagde rigtig nok, at han ville være klar til zombierne, men sandheden er jo, at Legend konkurrerer i løfte-tunge-stænger-konkurrencer. Jeg blev dybt skuffet, da jeg hørte, at det med zombierne var noget fis.


Kan ikke se hvordan det ene udelukker det andet :)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kan der være noget om, men han svarer trods alt, at det er hans primære mål. Jeg ser ingen zombie-specifik træning i hans log, desværre. Ellers ved jeg bare ikke, hvordan zombie-specifik træning ser ud? Tja, uanset hvad finder vi nok ud af, hvordan han klarer sig indenfor den nærmeste fremtid - zombierne kunne jo komme allerede i 2012 :afraid:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nicobruun skrev:
Milky skrev:M.R.J.

Det er jo lige dét. Det er fandens svært at lave en definition på den slags, og sammenligninger er faktisk lidt åndssvage. Bodybuilding er jo noget specielt - det er mere en livsstil fremfor en sport.

Hvis vi bruger din sammenligning med fodboldspiller, er Fru Danmark på 50 år, der gerne vil strammes lidt op så en bodybuilder? Det er jo noget vrøvl at sige og en direkte hånd mod rigtige/professionelle bodybuildere.


Nej, hun er skam bare en motionist.
En, som sparker til lidt bold derhjemme i haven er heller ikke fodboldspiller.


Jeg har skrevet mine tanker omkring det før men kan godt lufte dem igen.. og det er jo bare mine tanker og ikke universelt svar...

Hvis man ER noget (ER cykelrytter, ER fodboldspiller, ER bodybuilder), så ser jeg det som at man laver det professionelt og at det er ens primære beskæftigelse. Der er selvfølgelig nogle gråzoner som med alt andet.
Men fordi man løfter vægte 4 gange om ugen for at få store guns, så nej, så er man ikke bodybuilder i min verden. Så dyrker man BB.

Jeg har en ven der cykler rigtig meget, tager til Frankrig og cykler i bjergene osv osv... Han ville aldrig kalde præsentere sig ved et middagsselskab som "Hej jeg hedder Thomas, jeg er cykelrytter".
Folk der spiller fodbold, selvom det er på et semi ok plan. Hvis det ikke er på kontrakt for nogen klub og det ikke er noget du bruger stort set al din "arbejdstid" på, så spiller du bare fodbold på højt plan. Du er ikke "fodboldspiller".

Jeg svømmede meget da jeg var 14-15 år og gik til mange stævner. Trænede 4-5 gange om ugen. Jeg var da ikke svømmer. Jeg svømmede, jeg gik til svømning og jeg gik til stævner.

Men igen så er det jo bare min opfattelse. Jeg griner bare lidt indeni når jeg hører folk der fedter igennem deres fullbody 3x om ugen, sige at de er bodybuildere. Yeah right, og jeg cykler til og fra arbejde, så jeg er cykelrytter.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
Nicobruun skrev:
Milky skrev:M.R.J.

Det er jo lige dét. Det er fandens svært at lave en definition på den slags, og sammenligninger er faktisk lidt åndssvage. Bodybuilding er jo noget specielt - det er mere en livsstil fremfor en sport.

Hvis vi bruger din sammenligning med fodboldspiller, er Fru Danmark på 50 år, der gerne vil strammes lidt op så en bodybuilder? Det er jo noget vrøvl at sige og en direkte hånd mod rigtige/professionelle bodybuildere.


Nej, hun er skam bare en motionist.
En, som sparker til lidt bold derhjemme i haven er heller ikke fodboldspiller.


Men fordi man løfter vægte 4 gange om ugen for at få store guns, så nej, så er man ikke bodybuilder i min verden. Så dyrker man BB.


God distinktion, synes jeg. At være noget = immanens / identitet. At dyrke noget = flygtigt og eksternt fra selvet (for nu at lyde rigtig filosofisk)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



du bliver nødt til selv at definere bodybuilding, ellers ser du en hær af 14 årige med kz udmarvede kroppe stille sig op og bræle "BB! BB!". Nogle af dem lever endda manisk efter deres idoler, træner 3 timer 6 gange om ugen, og glæder sig til den dag en eller anden klovn komplimenterer deres biceps i en tank top.

Er det bodybuilding?

Er tunen bodybuilder? (shit i helvede en fysik i øvrigt)


hvor sætter du niveauet? hvor sondres forskellen på velvære, interesse, dedikation og livstil?

De fleste drenge træner for at få "størst mulige muskler", gå i ethvert kommercielt center i danmark og du ser folk i hobetal tanke sig i proteinpulver imens de udveksler broscience om bedste træningsprogram for masse.

Jeg startede selv med af træne ud fra et ønske om at tage på, men nu er det lysten til at straffe jern der driver, dét og så ren og skær investment benefit ifht piger :mrgreen:

nu vil jeg tage ud og drikke mig stiv, det er satme bb
Brugeravatar
 
Reputation point: 245
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 17. maj 2009, 22:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dingo skrev:
Nicobruun skrev:
Milky skrev:M.R.J.

Det er jo lige dét. Det er fandens svært at lave en definition på den slags, og sammenligninger er faktisk lidt åndssvage. Bodybuilding er jo noget specielt - det er mere en livsstil fremfor en sport.

Hvis vi bruger din sammenligning med fodboldspiller, er Fru Danmark på 50 år, der gerne vil strammes lidt op så en bodybuilder? Det er jo noget vrøvl at sige og en direkte hånd mod rigtige/professionelle bodybuildere.


Nej, hun er skam bare en motionist.
En, som sparker til lidt bold derhjemme i haven er heller ikke fodboldspiller.


Jeg har skrevet mine tanker omkring det før men kan godt lufte dem igen.. og det er jo bare mine tanker og ikke universelt svar...

Hvis man ER noget (ER cykelrytter, ER fodboldspiller, ER bodybuilder), så ser jeg det som at man laver det professionelt og at det er ens primære beskæftigelse. Der er selvfølgelig nogle gråzoner som med alt andet.
Men fordi man løfter vægte 4 gange om ugen for at få store guns, så nej, så er man ikke bodybuilder i min verden. Så dyrker man BB.

Jeg har en ven der cykler rigtig meget, tager til Frankrig og cykler i bjergene osv osv... Han ville aldrig kalde præsentere sig ved et middagsselskab som "Hej jeg hedder Thomas, jeg er cykelrytter".
Folk der spiller fodbold, selvom det er på et semi ok plan. Hvis det ikke er på kontrakt for nogen klub og det ikke er noget du bruger stort set al din "arbejdstid" på, så spiller du bare fodbold på højt plan. Du er ikke "fodboldspiller".

Jeg svømmede meget da jeg var 14-15 år og gik til mange stævner. Trænede 4-5 gange om ugen. Jeg var da ikke svømmer. Jeg svømmede, jeg gik til svømning og jeg gik til stævner.

Men igen så er det jo bare min opfattelse. Jeg griner bare lidt indeni når jeg hører folk der fedter igennem deres fullbody 3x om ugen, sige at de er bodybuildere. Yeah right, og jeg cykler til og fra arbejde, så jeg er cykelrytter.


Ja okay, er helt enig.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski


"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1384
Tilmeldt: 1. jun 2010, 22:03
 
Træner her: Hjørring Styrkesport
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Seriøst.. er sq da lidt synd for trådstarter, at det eneste folk kan er at kommentere hans problemformulering. INGEN har forsøgt at svare på hans udmærkede spørgsmål: hvorfor træner du for at blive stor og stærk, og herunder spiser derefter? Lad da være at gå off topic og gå i petitesser med definition og problemformulering - skal han da nok selv finde ud af. Der må da være en eller to herinde der kan besvare det spørgsmål herinde.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 5. jun 2010, 16:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det kræver jo, at man er bodybuilder(eller i det mindste kender topicstarters holdning til hvad en bodybuilder er, og så efterfølgende opfylder dén), før man kan svare på det. Jeg ser f.eks. ikke mig selv som bodybuilder, og jeg kan derfor ikke svare på topicstarters spørgsmål, men derfor kan jeg da prøve at hjælpe på en anden måde(problemformuleringen og lignende).

Hop ud af de små sko og svar selv på spørgsmålet i stedet for at brokke dig over os andre :wink:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:Det kan der være noget om, men han svarer trods alt, at det er hans primære mål. Jeg ser ingen zombie-specifik træning i hans log, desværre. Ellers ved jeg bare ikke, hvordan zombie-specifik træning ser ud? Tja, uanset hvad finder vi nok ud af, hvordan han klarer sig indenfor den nærmeste fremtid - zombierne kunne jo komme allerede i 2012 :afraid:


Zombie-træning er træning i at overleve. Det er helt basal styrketræning med inkorporeret kardiovaskulær træning. Ikke noget med at falde i sævn på en crosstrainer, men sprints, carries og den slags sat sammen i cirkler kunne være en mulighed.
Alle ved jo hvad det vigtigste er når zombierne kommer (eller dvs dem der ikke ved det kommer til at agere føde mens jeg slipper væk :wink: ) - kardio.

Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



zmile2me skrev:Seriøst.. er sq da lidt synd for trådstarter, at det eneste folk kan er at kommentere hans problemformulering. INGEN har forsøgt at svare på hendes udmærkede spørgsmål: hvorfor træner du for at blive stor og stærk, og herunder spiser derefter? Lad da være at gå off topic og gå i petitesser med definition og problemformulering - skal hun da nok selv finde ud af. Der må da være en eller to herinde der kan besvare det spørgsmål herinde.


/Fixed
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Milky skrev:Det kræver jo, at man er bodybuilder(eller i det mindste kender topicstarters holdning til hvad en bodybuilder er, og så efterfølgende opfylder dén), før man kan svare på det. Jeg ser f.eks. ikke mig selv som bodybuilder, og jeg kan derfor ikke svare på topicstarters spørgsmål, men derfor kan jeg da prøve at hjælpe på en anden måde(problemformuleringen og lignende).

Hop ud af de små sko og svar selv på spørgsmålet i stedet for at brokke dig over os andre :wink:


Hvorfor kræver det, at du er bodybuilder? kræver det ikke bare, at du kan identificere dig med hendes (fandt lige ud af det er en pige ift. mit tidligere indlæg;)) beskrivelse. Jeg synes ikke rigtig hun kan beskrive det meget mere præcist end hun har gjort:

"Jeg vil ikke mene, at en bodybuilder nødvendigvis er en som stiller op til konkurrencer, men mere en, hvor bodybuilding er deres livsstil. En som går op i muskeltræning og -styrke. En, som også tilrettelægger sin kost til gavn for musklernes genopbygning efter træning, så de bliver størst mulig. En, som er mere ekstrem end det de fleste vil kalde "almindeligt veltrænet".
...
Det centrale i emnet er selviscenesættelse - herunder har jeg valgt bodybuilding, da jeg er nysgerrig efter, hvad der ligger til grund for denne livsstil. Jeg kommer også en anelse ind om brugen af anabole steroider. Men, hvis man går efter min "løse" definition ovenover; hvad får så en til at træffe dette valg? Er det sundhed? Fordi man kan lide en bodybuilders udseende (her tænker jeg f.eks. på Arnold Schwarzenegger)? Er det opmærksomhed? Søger man at få respekt ved at være stor, trænet? Hvad ligger til grund for valget af denne livsstil."

Der er nok flere herinde der kan identificere sig med dette... :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 5. jun 2010, 16:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster