Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

ernæring af kulhydrater

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





[color=#] [/color] [font=Times New Roman] [/font]

Hej jeg har gået og tænkt på hvor vigtigt det er med kulhydrater til sin træning hvis man stadig har det mål at tabe sig lidt samtidig med sin træning?? jeg ved at kroppen skal bruge kulhydrater men hvor meget? jeg ved også at hvis man fx ved at man en dag virkelg skal træne hårdt at det er vigtigt med kulhydrater aftenen før så kroppen har noget at arbejde ud fra... men her kommer det så, hvor vigtige er de kulhydrater? og hvor meget skal man have for at det virkelig er sundt for ens træning/kost? og hvor meget spiser i af det? med kulhydrater menes fx ris, spagettig, katofler mm...?? :S
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. jul 2006, 11:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kulhydrater er livsnødvendige og skal inkluderes i den daglige diæt lige meget om du cutter eller bulker.

Hvor mange kulhydrater du skal indtage afhænger i høj grad af dit ligevægtsindtag. Man bruger normalt kulhydraterne som reguleringsfaktor når man enten vil tabe sig eller tage på. Dvs. du holder indtaget af fedt og protein stabilt og justerer så dit daglige indtag af kulhydrater efter dine mål.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 10. maj 2006, 21:24
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



inzaneXs skrev:Kulhydrater er livsnødvendige og skal inkluderes i den daglige diæt lige meget om du cutter eller bulker.

Hvor mange kulhydrater du skal indtage afhænger i høj grad af dit ligevægtsindtag. Man bruger normalt kulhydraterne som reguleringsfaktor når man enten vil tabe sig eller tage på. Dvs. du holder indtaget af fedt og protein stabilt og justerer så dit daglige indtag af kulhydrater efter dine mål.



ja okay lyder fornuftigt var bare i tvivl om det da jeg har fået så mange forskellige ting at vide og skulle lige være sikker men mange tak for det gode svar :) men hvad mener du med "cutter og bulker" er jeg ikke lige helt med på?? :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. jul 2006, 11:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulke = få mere muskelmasse = Tage på

Cutte = fjerne fedt = tabe sig
Abraham Lincoln
»Hellere være tavs og blive antaget for et fjols end åbne munden og udelukke enhver tvivl.«
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: 20. maj 2006, 20:39
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



inzaneXs skrev:Kulhydrater er livsnødvendige og skal inkluderes i den daglige diæt lige meget om du cutter eller bulker.


Lige flueknepperi :wink:
Jeg har da selv cuttet i 6 måneder, hvor jeg ikke fik nogen kulhydrater.
Så gik min krop i ketosis og brugte fedtet som energi :)

Men ja for at opbygge muskler er det nødvendig, for uden kulhydrater = Ingen insulin!
Sidst rettet af Blitz 24. jul 2006, 22:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



' Ehm. så vidt jeg har forstået. Så er det nu Kalorierne, du regulere på når du skal tabe dig og tage på :S. Men kan jo godt være jeg bare har misforstået noget (: , Og æd hellere protein end kulhrydat. Da det er protein der genopbygger muskel massen efter du har nedbrudt den efter træning.

Grunden til der er kulhrydater i weightgianer er jo fordi man optager protein kilder hurtigere med komplekse kulhrydater har undersøgelser vist. :S.

Men er det muligt lige at få bekræftet det af TJ ;)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1528
Tilmeldt: 8. jun 2006, 16:09
Geografisk sted: Kbh
 
Træner her: Dragør Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



H3NR1KS3N skrev:' Ehm. så vidt jeg har forstået. Så er det nu Kalorierne, du regulere på når du skal tabe dig og tage på :S. Men kan jo godt være jeg bare har misforstået noget (: , Og æd hellere protein end kulhrydat. Da det er protein der genopbygger muskel massen efter du har nedbrudt den efter træning.

Grunden til der er kulhrydater i weightgianer er jo fordi man optager protein kilder hurtigere med komplekse kulhrydater har undersøgelser vist. :S.

Men er det muligt lige at få bekræftet det af TJ ;)


Ja men når man skærer kulhydrater fra falder antallet af kalorier logisk nok også.

Man skal nu ikke kun koncentrere sig om at få protein nok. Kulhydrater er også en vigtig del af en hver atlets kost, og bestemt også i bodybuilderes kost.

Der er kulhydrater i weightgainer af den grund du nævner, men de kulhydrater er nu ikke så komplekse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ja okay mange tak for alle de gode svar vil til at kigge på et kostprogram timin træning så skal nok inddrage disse svar :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 7. jul 2006, 11:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster