Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65707 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 773
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 770

Følg bodybuilding.dk på

træningsprogram - venter på jeres sprøde kommentare

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Til alle jer hardcore-pumpere derude.

Ja så har jeg ræset lidt rundt på siden og forsøgt at stykke en god blanding af det hele sammen. Jeg ved godt at alle forslår basisøvelser, men jeg synes de er for helt nybegyndere, og jeg vil derfor gerne kombinere både basis og iso øvelser. Mine forudsætninger er cirka 7 månederes afbrudt træning. Hvis man kunne bedømme en krops samlede styrke ud fra bænk, så er mit 1RM i bænk ca 70 kg (and going strong). Desuden æder jeg proteinpulver som var det slik (samt en lille overdrivelse)

Jeg vil ikke gå i superdetaljer med programmet, men mere skitsere den overordnede plan. Mit hovedformål er forøget muskelmasse, ikke styrke, men samtidig da også få en god progression.



Dag AA: Bryst og tri.
10x10 bænk
10x10 en eller anden god tri øvelse

Dag BA: bi og ryg.
10x10 nogle håndvægte med god rygstøtte til biceps
10x10 en god rygøvelse der får det meste med.

Dag AB: bryst og tri.
bænk, skrå bænk, og en varierende brystøvelse - alle lige til failure og hvis jeg har en spotter, så også lige til negativ failure eller et "halvt" løft. Altså:
1x3RM
1x2RM
1x1RM

Samme system til tri. 3 gode triceps øvelser, alle lige til failure efter samme system (3 af hvad jeg lige kan klare, derefter 2 af hvad jeg lige kan klare og til sidst 1 af hvad jeg lige kan klare).

Dag BB: bi og ryg.
failure dag for biceps. 3 gode øvelser alle efter det samme lige-til-failure system.

Nu er jeg så i tvivl om det er en god ide at køre ryggen til failure. Det tror jeg ikke, og derfor tror jeg jeg vil køre samme rygsystem som dag BA



Så mit system går overordnet ud på at variere mellem failure og 10x10 dage. Lige undtagen for ryggen som jeg ikke vil køre failure med. Ben, skuldre og mave smider jeg ind imellem når det passer mig. Jeg er klar over tetesteron (eller hvordan man nu staver det, læs: mandlige kønshormoner) der bliver frigivet fra låret af, og bare rolig, jeg skal nok få dem lavet, de er bare ikke en fast del af mit program da jeg trods alt har et liv ved siden af fitness centret.

Hva synes i om det her? Virker det logisk eller er det selvmodsigende af helved til med 10x10 og failure dage på samme uge? jeg køre 2 split så jeg når hele kroppen 2 gange, og altså ikke full-body som jeg hader utroligt meget. Basis øvelserne kommer ind i form af bænk, nogle squat når jeg kører ben, og måske kan jeg også smide en ind til ryg træning hvis i synes det er en god idé...

Ser frem til jeres kradsbørstige kommentare.

MVH Anders
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Basisøvelser er da overhovedet ikke kun til begynder, var da noget mærkeligt noget at postulere!

En god triceps øvelse ville være dips! Ville desuden kører military på brystdagen, virker mærkeligt du kun vil køre skuldertræning når du føler for det #-o

Lad være med at starte med bicepsøvelserne, start med ryg. En god rygøvelse der rammer det hele vil være BOR Eller dødløft. Men allerhelst så jeg nok du droppede decideret bicepstræning og gav plads til yates row, således din ryg dag bestod af dødløft og yates.

At bruge failure bør kun ske, hvis man indimellem indlægger træningspauser!

Men tror generelt du skal tilbage til tegnebrættet, det der er ikke et program jeg ville røre med mine små fede fingre!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor er Squat / ben :D ?

jamand skrev:
Ben, skuldre og mave smider jeg ind imellem når det passer mig. Jeg er klar over tetesteron (eller hvordan man nu staver det, læs: mandlige kønshormoner) der bliver frigivet fra låret af, og bare rolig, jeg skal nok få dem lavet, de er bare ikke en fast del af mit program da jeg trods alt har et liv ved siden af fitness centret.


Det virker som om at din holdning er forkert til træningen... Du skriver selv at hormoner bliver frigivet, men alligevel vælger du det fra? Og det med at det ikke er en fast del af dit program, fordi du har et liv... Det lyder lidt til at du er en diskopumper hvis man må sige det om andre herinde :roll:
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 452
Tilmeldt: 25. nov 2006, 17:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1437
Tilmeldt: 2. apr 2006, 17:46
 
Træner her: Performance Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (13)
Kostplan: Vis kostplan



basis øvelser, basis øvelser.. iso øvelser er sku' kun til at fin' pudse svage punkter, og de fleste kommer langt med et basis program med masser af squat :wink: selv proff
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 575
Tilmeldt: 19. feb 2005, 21:51
Geografisk sted: Right here
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg bøjer mig i støvet for jeres harske kritik, og kravler grædende tilbage til tegnebordet for at stykke et nyt forsøg, på at blive en mand, sammen. Hov forresten. Jeg er ikke diskotræner eller hvad det nu var for et posulat jeg fik trykket ned over mit syndige hoved - bare dårligt struktureret.

Tak for stikpiller og spark i løgene.

out.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dit program ser møgrodet ud og jeg forstår ikke ideen. Det er en god ide at veklse mellem tung træning og udtrættende træning, men der skal stadig være balance imellem kropsdele og de andre program komponenter, hvilket man ikke rigtigt kan se om der er i dit.....
Månedens skribent: November 2007
Redaktør
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 3202
Tilmeldt: 10. okt 2006, 13:22
Geografisk sted: Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster