Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65712 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1252
Medlemmer: 5
Skjulte: 1
Gæster: 1246

Følg bodybuilding.dk på

Sletho - Rookien :D

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Halløjsa alle sammen
Ja, som i kan se, så er jeg ny herinde. Synes det er på tide jeg får lidt respons på min træning for at finde ud af om den er fin nok - eller om det jeg egentlig laver er noget lort! Dette kræver selvfølgelig nogle facts omkring mig, så her det:

Info den 22/02-07
Alder - 17 år
Højde - 190 cm
Vægt - 75 kg :oops:
Erfaring - 4 måneder seriøs træning
Protein - Ja, efter hver træning
Kreatin - Ja, på fjerde uge

Jeg startede ud med at træne et halvt år - og hvilket et spild det var :shock: Anede ikke en skid og gjorde bare som min ven, da han 'mente' han havde styr på det, men hvor var det dog spild! Gav mig teknik i nogle øvelser og det er nok alt.. jeg trænede også kun 2 gange om ugen - Der var intet program og ingen bestemte dage eller noget der skulle overholdes.
Desuden er mine ribben i højre side bøjet, hvilket gør at min brystkasse ser lidt mærkelig ud. Kan ikke ses når jeg har tøj på, og det er heller ikke noget specielt uden. Betyder bare at det ikke ser så symmetrisk ud! Det bliver hele tiden bedre - altså mindre tydeligt jo mere jeg træner :D Tror bare jeg er født sådan xD Desuden giver det mig problemer med at få en stor brystkasse. Altså, ser min brystkasse meget lille ud i forhold til hvad jeg egentlig løfter der!

Nu har jeg så trænet i 4 måneder seriøst - fik lagt mig et program. Gjorde jeg ud fra alt det jeg har læst på diverse forummer. Jeg har fulgt det og det går fremad :D

Programmet er et to-split program og jeg træner 4 gange om ugen:
Dag 1 og 3
Squat 6*6 reps
Bænk efter et program, tjek link længere nede på siden.
Incline DB bench 3*8 reps
Maskine - ligesom flyers 3*8 reps (Ved det godt - ingen maskiner :lol: )
Dips 3*8 reps
Military 4*6 reps
Pullover 3*8 reps
Lying triceps extensions 3*8 reps

Dag 2 og 4
Dødløft 6*6 reps
Benpres 4*6 reps
Lever incline rows 3*8 reps
Pulldowns 3*8 reps
BB Upright rows 3*8 reps
Side lateral 3*8 reps
Hammer curls med en negativ på 4 sekunder 3*8 reps

Og hvad har jeg så opnået ved dette program? Jo:
Bænk 1RM - 85kg
Squat - 82,5 kg 6*6reps
Dødløft - Ved det ikke :P Har virkelig problemer med at få lavet denne øvelse ordentlig, derfor kører jeg ofte letvægt. Men 80kg 6*6 reps!

Kigger efter et nyt program lige for tiden, da jeg har kørt med det jeg har nu i cirka 3 måneder!

UPDATE 23/02-07
Nyt Program 23/02-07
Dag 1 og 3
Bænk - Se program nederst i post#1 her
DB Incline bænk - 3*8reps
Close grip bænk - 3*8reps
Military - 4*6reps
Pullover - 3*8reps
Dips - 3*10reps
Side Lateral - 3*8reps
Træning af Rotator manchet - 2*15reps

Dag 2 og 4
Squat - 5*5reps
Dødløft/Benpres - 5*5reps / 4*6reps
DB BOR - 3*8reps
Chinups/Pullups - 4*6 reps
Hammer curls (N: 4sec) - 3*8reps
Preacher Curls - 3*8reps


Jeg snakkede jo om at droppe dødløft helt, da jeg har problemer med den øvelse - men har alligevel valgt at bruge den øvelse (Dog kun én gang om ugen, da jeg på dag 4 træner benpres i stedet for)
Samtidig har jeg lagt lidt mere vægt på armene, da jeg synes de halter lidt!

Hvordan ser dette program ud nu?
Bænkpres program
Sidst rettet af Sletho 25. feb 2007, 15:27, rettet i alt 8 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen til BB

Du bør droppe flyers øvelsen og uprightrow, da de er barske ved rotatormanchetten
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jo tark :D Og det er?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en en del af skulderledet, som du kan få skader i der kan give dig seriøse problemer med din træning. Du belaster den fx ved rows, bb bænk, laterals ol. Du kan læse mere om det her hvis det er:

artikler/diverse/rotatormanchettraening.php
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sletho skrev:Programmet er et to-split program og jeg træner 4 gange om ugen:
Dag 1 og 3
Squat 6*6 reps
Bænk efter et program, tjek link længere nede på siden.
Incline DB bench 3*8 reps
Maskine - ligesom flyers 3*8 reps (Ved det godt - ingen maskiner :lol: )
Dips 3*8 reps
Military 4*6 reps
Pullover 3*8 reps
Lying triceps extensions 3*8 reps

Dag 2 og 4
Dødløft 6*6 reps
Benpres 4*6 reps
Lever incline rows 3*8 reps
Pulldowns 3*8 reps
BB Upright rows 3*8 reps
Side lateral 3*8 reps
Hammer curls med en negativ på 4 sekunder 3*8 reps


Det virker lidt rodet må jeg sige? Laterals på den ene dag og miltary på den anden? Og squat på den ene og dødløft på den anden? :shock: Det ville jeg nok ændre på. Prøv at holde det fx til biceps/ben/ryg/mave og triceps/bryst/skulder hvis du gerne vil køre 2-split

Men forresten. Velkommen til :D . Loggen ser seriøs ud så godt start =D>
Sidst rettet af jamand 22. feb 2007, 22:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:Det er en en del af skulderledet, som du kan få skader i der kan give dig seriøse problemer med din træning. Du belaster den fx ved rows, bb bænk, laterals ol. Du kan læse mere om det her hvis det er:

artikler/diverse/rotatormanchettraening.php


Arh, ja tak.. ser godt ud! Men hvad skal jeg gøre her så? Passe ekstra på i de gældende øvelser, eller droppe mange af dem helt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:
jamand skrev:Det er en en del af skulderledet, som du kan få skader i der kan give dig seriøse problemer med din træning. Du belaster den fx ved rows, bb bænk, laterals ol. Du kan læse mere om det her hvis det er:

artikler/diverse/rotatormanchettraening.php


Arh, ja tak.. ser godt ud! Men hvad skal jeg gøre her så? Passe ekstra på i de gældende øvelser, eller droppe mange af dem helt?


Altså. Der er et par ting du kan gøre alt efter hvor svagt dit skulderled er.

1) Træne Rotatorkuffen som en specifik muskelgruppe
2) Droppe alle rows og flyers
3) Træne bænk med DB only
4) Droppe Side lateral øvelser

Det er den rækkefølge jeg nok selv ville prioritere det i. Personligt gør jeg kun 1) og 2), men igen kommer det jo an på hvor stærkt dit skulderled er. Hvis du aldrig har haft problemer, kan du nok undgå det ved bare at køre 3 sæt á 15 reps for rotatormanchetten et par gange om ugen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så siger jeg da tak igen.. må jeg lige få plottet ind i mit nye program! Og nej, har aldrig haft problemer! Men 4 måneder seriøs træning - så er det også begrænset hvor meget man kan nå at fucke sin krop op :roll: Haha
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:Så siger jeg da tak igen.. må jeg lige få plottet ind i mit nye program! Og nej, har aldrig haft problemer! Men 4 måneder seriøs træning - så er det også begrænset hvor meget man kan nå at fucke sin krop op :roll: Haha


Hehe. Ja det er jo så spørgsmålet ... :8

Hva med programmet? Rykker du lidt rundt i det eller beholder du det som det er?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev: Det virker lidt rodet må jeg sige? Laterals på den ene dag og miltary på den anden? Og squat på den ene og dødløft på den anden? :shock: Det ville jeg nok ændre på. Prøv at holde det fx til biceps/ben/ryg/mave og triceps/bryst/skulder hvis du gerne vil køre 2-split

Men forresten. Velkommen til :D . Loggen ser seriøs ud så godt start =D>


Ja, er så fordi jeg er for dum og lidt i tvivl om de enkelte øvelser! Har tænk mig at rette på disse ting - har fundet ud af del mere end da jeg lavede det program der...
Men må simpelthen sige, at dødløft - det bliver det nok ikke til :oops: Kan simpelthen ikke få den øvelse ind i kroppen! har haft flere til at prøve at lære mig det, men funker bare ikke. Hver gang gør jeg noget forkert - og min lænd er ikke bare øm, den gør ondt! Så vil prøve at ligge vægt på lænden i andre øvelser! :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jamand skrev: Hva med programmet? Rykker du lidt rundt i det eller beholder du det som det er?

Tror jeg vil køre et 3-split, da jeg har problemer med at nå derind 4 gange om ugen! Så vil prøve at få lidt andre øvelser ind i programmet - samt ikke gøre det for langt (Synes jeg mit er nu ;) )
Men stadig, så vil jeg gerne have kørt kroppen igennem to gange om ugen - også fordi at det program jeg har fået til bænkpres, at det 'siger' jeg skal køre bænk to gange om ugen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:Ja, er så fordi jeg er for dum og lidt i tvivl om de enkelte øvelser! Har tænk mig at rette på disse ting - har fundet ud af del mere end da jeg lavede det program der...


Jeg synes absolut ikke du er dum. Synes det var en meget fin start! Så skulle du have set mit første program forslag! :?

viewtopic.php?t=6913&highlight=

Så jeg synes du er godt igang - det er mere små korrigeringer jeg kommer med...

Sletho skrev:Men må simpelthen sige, at dødløft - det bliver det nok ikke til :oops: Kan simpelthen ikke få den øvelse ind i kroppen! har haft flere til at prøve at lære mig det, men funker bare ikke. Hver gang gør jeg noget forkert - og min lænd er ikke bare øm, den gør ondt! Så vil prøve at ligge vægt på lænden i andre øvelser! :lol:


Men Dødløft har jo den styrke at den er multistimulerende. Du får virkelig mange muskler med i den. Så derfor synes jeg ikke du kan kompensere med at lave nogle iso lænd øvelser. Desuden er det sejt at løfte over 100kg fra gulvet, ligemeget hvordan man gør det :8

Så jeg synes du skal give den en skalle mere med den... Men selvfølgelig skal teknikken være iorden så du ikke får skader. Hvordan gør du det? Fortæl lidt om det så kan det være vi kan rette i din teknik? Det er jo ikke meningen at det skal gøre decideret ondt i lænden...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Sletho skrev:
jamand skrev: Hva med programmet? Rykker du lidt rundt i det eller beholder du det som det er?

Tror jeg vil køre et 3-split, da jeg har problemer med at nå derind 4 gange om ugen! Så vil prøve at få lidt andre øvelser ind i programmet - samt ikke gøre det for langt (Synes jeg mit er nu ;) )
Men stadig, så vil jeg gerne have kørt kroppen igennem to gange om ugen - også fordi at det program jeg har fået til bænkpres, at det 'siger' jeg skal køre bænk to gange om ugen.


En 3-split betyder du er 3 dage om at ramme hele kroppen, og så skal du jo op 6 dage om ugen hvis du vil køre kroppen igennem 2 gange om ugen #-o

Måske ville det så være smart med Fullbody istedet for split hvis du har problemer med tiden? Med Fullbody kan du ramme hele kroppen (+ bænk) 3 gange om ugen med en træningsindsats på under 5 timer...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev: Men Dødløft har jo den styrke at den er multistimulerende. Du får virkelig mange muskler med i den. Så derfor synes jeg ikke du kan kompensere med at lave nogle iso lænd øvelser.

Det ved jeg! En af de tre store, ja ;) Men stadig er det lænden der mangler i mit program, hvis jeg ikke får taget den øvelse! :(

jamand skrev: Så jeg synes du skal give den en skalle mere med den... Men selvfølgelig skal teknikken være iorden så du ikke får skader. Hvordan gør du det? Fortæl lidt om det så kan det være vi kan rette i din teknik? Det er jo ikke meningen at det skal gøre decideret ondt i lænden...

Nej, skal jo ikke gøre ondt, men gør det... men altså, jeg har problemer med at få min krop til at gå op i én bevægelse! Altså enten kører benene op og så kommer ryggen i et hyg bagefter, ellers står jeg simpelthen fra start og laver noget der ligner stif-legged dødløft #-o Har problemer med at kombinere både ben og ryg, så 'det' rejser sig i en flydende bevægelse!

jamand skrev:En 3-split betyder du er 3 dage om at ramme hele kroppen, og så skal du jo op 6 dage om ugen hvis du vil køre kroppen igennem 2 gange om ugen #-o
Forkert formuleret af mig.. mente et full-body program! Altså, så jeg kun kommer op og træne 3 gange om ugen!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har kigget lidt på det :lol: Men uden held dog! Må fandme bare lige tage mig sammen.. ikke mere pis herfra! Så skal der køres teknik i dødløft de næste par gange nu :roll:
Og nu er det vidst sengetid :D

PS: Forresten smukt program du startede ud med #-o
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:Har kigget lidt på det :lol: Men uden held dog! Må fandme bare lige tage mig sammen.. ikke mere pis herfra! Så skal der køres teknik i dødløft de næste par gange nu :roll:
Og nu er det vidst sengetid :D

PS: Forresten smukt program du startede ud med #-o


Natte natte :wink:

Ja, jeg havde nogle ret alternative synspunkter dengang... ](*,)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev:Det virker lidt rodet må jeg sige? Squat på den ene og dødløft på den anden? :shock: Det ville jeg nok ændre på. Prøv at holde det fx til biceps/ben/ryg/mave og triceps/bryst/skulder hvis du gerne vil køre 2-split


Skal lige have styr på det her - Hvis jeg kører et 2-split program, så skal jeg køre squat og dødløft på samme dag? Har tjekket en del programmer nu, og synes at i de fleste ligger det med bænk og squat en dag og så dødløft den anden dag...
Men kan egentlig godt se logikken i at gøre dødløft og squat samme dag - men hvad skal jeg gøre?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:
jamand skrev:Det virker lidt rodet må jeg sige? Squat på den ene og dødløft på den anden? :shock: Det ville jeg nok ændre på. Prøv at holde det fx til biceps/ben/ryg/mave og triceps/bryst/skulder hvis du gerne vil køre 2-split


Skal lige have styr på det her - Hvis jeg kører et 2-split program, så skal jeg køre squat og dødløft på samme dag? Har tjekket en del programmer nu, og synes at i de fleste ligger det med bænk og squat en dag og så dødløft den anden dag...
Men kan egentlig godt se logikken i at gøre dødløft og squat samme dag - men hvad skal jeg gøre?


Jeg ved ikke lige hvilke programmer du henviser til? Men altså dødløft og squat rammer begge gluteus maximus og quadriceps. Altså ville det være dumt at køre dem to følgende dage. Hvis du splitter dem op, så vil det være fordi du kører et fullbody program hvor du skifter mellem squat og dødløft til benene.

Så i en split skal du køre dem samme dag, i et fullbody kan du godt splitte dem, selvom jeg ikke vil forslå det (medmindre en af øvelserne er særlig hård for dig og du ikke kan klare den mere end 1 gange om ugen)...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kan bare køre squat og dødløft skiftevis, hvis du altså vil køre med fullbody.

f.eks:

Uge 1:

Mandag: Squat Onsdag: Dødløft Fredag: Squat

Uge 2:


Mandag: Dødløft Onsdag: Squat Fredag: Dødløft

Ska nok gi' godt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 470
Tilmeldt: 14. sep 2006, 19:41
Geografisk sted: Frederiksberg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Tjek min opdateret i post#1 - Hvordan ser mit nye program ud?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Meget bedre. Har dog lige et par bemærkninger

Husk at rotatormanchetten er en muskel lige som alle andre, den skal også have ro til at restituere! Så træn den kun på din skulder dag.

Og apropo skulder, så synes jeg du mangler noget af det? Du har vist kun shrugs med, og den er ikke en rigtig skulder øvelse, mere til nakken. Hvad med at smide noget mili og nogle laterals ind på din skulderdag? Desuden synes jeg godt du kunne fjerne shrugs og pulldowns, og nøjes med chinups/pullups til latten.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jamand skrev: Husk at rotatormanchetten er en muskel lige som alle andre, den skal også have ro til at restituere! Så træn den kun på din skulder dag.


Ja okay.. regnede med at køre let hver dag - men ændrer det så!

jamand skrev:Og apropo skulder, så synes jeg du mangler noget af det? Du har vist kun shrugs med, og den er ikke en rigtig skulder øvelse, mere til nakken. Hvad med at smide noget mili og nogle laterals ind på din skulderdag? Desuden synes jeg godt du kunne fjerne shrugs og pulldowns, og nøjes med chinups/pullups til latten.

Troede jeg skulle droppe lateral? Men så smider jeg mili ind... og ændrer det med -ups og -downs ;) Samt smider shrugs væk.. tjek programmet nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hey!
Alm bænk + DB bænk + flyers, altså 3 brystøvelser på dag 1 og 3, så vidt jeg ved er det ikke nødvendigt.. Eller er det bare mig???
Dips og mili rammer jo også...
Min Logbog:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=11043&postorder=asc&start=0#168952
Status; Fullbody for fuld tryk
"If you put a snake and a mouse in a cage, with beer, you may expect they will have sex" Doug Heffernan
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 452
Tilmeldt: 25. nov 2006, 17:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 101.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes den er ved at være der. En lille kommentar kunne være at du har mange triceps øvelser på din triceps dag... Men det er jo petitesser. Jeg ville nok smide kickbacks ud, og så høvle en lateral med istedet. Da jeg sagde du ikke skulle have laterals, var det kun hvis din rotatormanchet var virkelig fuked. Og det går jeg ikke ud fra din er :8

Så synes jeg også lige du har 1 curl for meget. Måske smide en af dem helt væk for ikke at overtræne biceps. Du rammer jo biceps i både pullups, chinups og BOR allerede... Men det er nok også bare mere min måde at se det på - det er op til dig.

Men ellers så er det bare at komme igang med nogle cyklusser og få kørt det program igennem en masse gange. Og så holde os løbende orienteret i loggen :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Simpelthen fordi min arme ikke gider følge med - derfor jeg har en del øvelser, hvor både biceps og triceps indgår! Så vil prøve programmet af en uge eller to og så måske lave et par ændringer!

Arh ja :D Tror sku jeg skal have lateral med igen - dejlig øvelse at lave synes jeg :D

Men har tænkt lidt over det: Chinups og pullups lige efter hinanden? Er da slet ikke nødvendigt, er det?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sletho skrev:Men har tænkt lidt over det: Chinups og pullups lige efter hinanden? Er da slet ikke nødvendigt, er det?


Det har J-S-O følgende at sige om:

J-S-O skrev:Chinups og pullups er to meget ens øvelser, så det giver ikke meget mening at udføre begge øvelser! Chinups, som udføres med underhånd, siges at give mere til biceps end til vingerne, og omvendt siges pullups, som udføres med overhånd, at give mere til vingerne end til biceps... Hvilken øvelse du vælger er selvfølgelig helt op til dig


Det synes jeg fanger det meget godt. Du behøver kun et af dem ville jeg mene, hvilken én kan du jo vælge ud fra J-S-O's udemærkede definition :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3763
Tilmeldt: 28. dec 2006, 09:45
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Træning 25/02-07
Første træning med det nye program
Bænk
6*65kg
5*70kg
5*70kg
4*75kg
DB Incline Bænk
8*22kg
8*24kg
8*24kg
Close grip bænk
8*50kg
8*55kg <-- Lige lovlig hård
8*50kg
Military
6*30kg
6*32,5kg
6*32,5kg
6*32,5kg
Pullover
8*24kg
8*24kg
8*27,5kg
Dips
10*BW
10*BW
8*BW <-- Var her mine triceps sagde stop
#-o Plejer ikke at have problemer her, men det nye program er lidt hårdere for triceps end forventet, hvilket også er grund til, at jeg allerede har ændret i det! Har droppet kickback og sat side lateral på i stedet, for at for skulderene ordentlig med!
Side Lateral
8*9kg
8*9kg
8*9kg

Fin træning - og fint program! Dog synes jeg brystkassen mangler lidt! :roll:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning den 27/02-07
Squat
2*10reps*50kg
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så er det vidst på tide til at par billeder af mit center :lol: HSK (Horsens styrkeløfte klub)
Og hvis jeg selv skal sige - utrolig godt center :D

Billede
Er så squat/bænk stativerne - og stederne til dødløft! Der er 4 stativer / pladser til de '3 store'

Billede
Lidt forskelligt :P

Billede
Og bare lidt af hvert

Billede
Håndvægtene - op til 52 kg

Billede
Og så rummet jeg aldrig er i :P Alle maskinerne!

PS: Ingen træning i dag - Mormor 69 års fødselsdag kalder :P Hehe
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. feb 2007, 12:08
Geografisk sted: Horsens
 
Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 314 gæster