Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1235
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1232

Følg bodybuilding.dk på

Hvor kan man få målt testosteron?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





--og prisen?

Jeg gider ikke længere tigge egen læge om det eller skifte læge. "Testosteron tager vi ikke her", "Testosteron har alligevel en masse grimme bivirkninger hvis man skal tage det"....

Jeg kontaktede privathospitalet Aleris-Hamlet København og alene det at komme til lægen koster 2500,- uden blodprøve. Jeg forestiller mig at det kan løbe op i det dobbelte.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hmm..



Den her fyr udmærker denne metode fra denne side

https://www.bloodtestsdirect.co.uk/inde ... uct_id=285

Af hvad jeg kan se, så kan du få testet dit test niveau for omkring 350kr., og fri test koster 600-700kr.

Om det er præcist? Umiddelbart ser sidens pedigree fornuftig ud, og manden i videon fik et resultat der skulle harmonere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass, Medicheck ser interessant ud men læser man how it works det ser umiddelbart ud som det kun omfatter England.

https://www.medichecks.com/mens-health
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Undgå al salivatesting.

Blodprøve or nothing.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Undgå al salivatesting.

Blodprøve or nothing.


Fint så er den ude af verden, jeg var også skeptisk.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



For at gøre problemet større endnu, så bør der principielt laves flere målinger, og timing på dagen spiller - qua din alder - også ind. LH bør principielt også måles. Skal LH målingerne være pålidelige kræves principielt en god slat af dem.

Sandheden er også at uden et set-point målt i 20erne/start 30erne, så er en serumværdi nu ikke nødvendigvis så brugbar. Afhængig af hvad den siger.

Du kan finde uduelige skvat med højt testniveau - det er i den ene ende af det spektrum - og stærke, muskuløse mænd med "lave" niveauer. Jeg har et par klienter med borderline lavt T som har absolut respektabel muskelmasse og styrkeniveau.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:Beingofglass, Medicheck ser interessant ud men læser man how it works det ser umiddelbart ud som det kun omfatter England.

https://www.medichecks.com/mens-health


Ved udcheck sender de umiddelbart udelands. Og det er blodprøve, du skal tage på dig selv. Det burde fungere,for mener, at test findes stabilt i blod i en uges tid, ved stue temperatur.
Så man kunne sende en mail og spørge, om det er noget, de kan klare.
Men hvad vil du så med den værdi? Det siger jo kun lidt om alting.

Vent.. det er slet ikke medicheck jeg sendte en tråd på. bloodtestdirect.uk. Men skal ikke sige om det er bedre. Har aldrig selv endnu brugt det.

"A Full Blood Count, Total Testosterone, A Calculated Free Testosterone, Oestrogen, SHBG, LH, FSH, DHEA-sulphate, Lipid profile and Liver Enzymes. The whole profile can be run on 2 small vials of blood easily obtained using a finger prick method."

Athlete Profil test, 79 pund, eller 800kr ca.. Blev jeg nogensinde nysgerrig nok, kunne jeg nok godt finde på det. Bare for Lolz.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der findes gudskelov “stadig” læger herhjemme, som gider høre om et given emne fra deres klient, uden de får deres faglige stolthed krænket. Hvis du ikke har en sådan læge, har du altid mulighed for at skrifte. Er de alle fuldstændig umedgørlige, findes der privat klinikker, som selvfølgelig er halv peberet.

Det en glimrende ide at få taget blodprøver regelmæssigt. Både for hormoner, men også vitaminer, mineraler, fedt osv osv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



YellowLight skrev:Der findes gudskelov “stadig” læger herhjemme, som gider høre om et given emne af deres klient, uden de får deres faglige stolthed krænket. Hvis du ikke har en sådan læge, har du altid mulighed for at skrifte. Er de alle fuldstændig umedgørlige, findes der privat klinikker, som selvfølgelig er halv peberet.


Ingen tvivl om vi mangler et privat udbud i DK til at tilfredsstille et voksende marked. Det vil aldrig kunne prismæssigt matche det offentliges Siemens/Roche-systemer der bogstaveligt talt spytter blodprøvesvar ud til højre og venstre, men de fleste privatklinikker forekommer fuldpebret.

Det en glimrende ide at få taget blodprøver regelmæssigt. Både for hormoner, men også vitaminer, mineraler, fedt osv osv.

Jeg er for så vidt enig. Folk af den overbevisning tillægger det dog tit for stor værdi, og begynder at behandle blodprøven i stedet for patienten.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Takker for feedback.

@Sandyfrink
Jeg fik målt mit testosteron tilbage i 1995 så der har jeg været omkring 20 år. Men jeg går ud fra det er umuligt at opdrive denne information da lægen med al sandsynlighed er gået på pension.

Men nu hvor jeg højst sandsynligt skal selv-medicinere, så tror jeg alligevel at jeg køber denne pakke inden rabatten på 20% udløber her i aften. Der er også LH med du snakkede om.

https://www.medichecks.com/hormone-test ... -plus-male

A comprehensive male hormone profile which includes everything in our Hormone Check Male plus oestradiol and free testosterone (calculated).

Our Hormone Check Plus Male measures the levels of testosterone and other hormones throughout the body. As well as testosterone this test includes free testosterone (calculated), oestradiol, DHEAs (Dehydroepiandrosterone Sulphate), FSH (follicle-stimulating hormone), LH (luteinising hormone) and SHBG (sex hormone-binding globlin) as well as a free androgen index (FAI), which is a ratio to determine circulating available testosterone.

It is quite common for men entering their late 40s and early 50s to experience a loss of sex drive, impotence and depression. This decline is due to a natural reduction in testosterone production in the body. By the time a man reaches 40, his testosterone will be approximately 1/2 what it was in his twenties. When a man reaches 50 years old, his testosterone level will be 1/3 of its peak - at 60 it will be 1/4 or less. For men trying to build muscle in the gym, it can lead to frustration as testosterone is essential for muscle mass.

This drop in testosterone, along with other hormones, may also signal the beginning of degenerative diseases which can afflict men as they age.

Who is this test for?

This profile is for men who want to test their levels of male hormones, for building muscle or as they get older.


Overvejer at tage Somatomedin (IGF-1) med men er åben for kommentarer inden jeg evt. køber/ikke køber.

Somatomedin

IGF-1 is measured to help diagnose the cause of growth abnormalities and to evaluate pituitary function. IGF-1 levels reflect integrated Growth Hormone status and, along with Growth Hormone provocation tests, are used to help diagnose Growth Hormone deficiency.

https://www.medichecks.com/intermittent ... omatomedin
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvorfor vil du måle det? Og hvad skal du behandle eller hvad er årsagen.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Franz Biberkopf skrev:Takker for feedback.

@Sandyfrink
Jeg fik målt mit testosteron tilbage i 1995 så der har jeg været omkring 20 år. Men jeg går ud fra det er umuligt at opdrive denne information da lægen med al sandsynlighed er gået på pension.

Men nu hvor jeg højst sandsynligt skal selv-medicinere, så tror jeg alligevel at jeg køber denne pakke inden rabatten på 20% udløber her i aften. Der er også LH med du snakkede om.

https://www.medichecks.com/hormone-test ... -plus-male

A comprehensive male hormone profile which includes everything in our Hormone Check Male plus oestradiol and free testosterone (calculated).

Our Hormone Check Plus Male measures the levels of testosterone and other hormones throughout the body. As well as testosterone this test includes free testosterone (calculated), oestradiol, DHEAs (Dehydroepiandrosterone Sulphate), FSH (follicle-stimulating hormone), LH (luteinising hormone) and SHBG (sex hormone-binding globlin) as well as a free androgen index (FAI), which is a ratio to determine circulating available testosterone.

It is quite common for men entering their late 40s and early 50s to experience a loss of sex drive, impotence and depression. This decline is due to a natural reduction in testosterone production in the body. By the time a man reaches 40, his testosterone will be approximately 1/2 what it was in his twenties. When a man reaches 50 years old, his testosterone level will be 1/3 of its peak - at 60 it will be 1/4 or less. For men trying to build muscle in the gym, it can lead to frustration as testosterone is essential for muscle mass.

This drop in testosterone, along with other hormones, may also signal the beginning of degenerative diseases which can afflict men as they age.

Who is this test for?

This profile is for men who want to test their levels of male hormones, for building muscle or as they get older.


Overvejer at tage Somatomedin (IGF-1) med men er åben for kommentarer inden jeg evt. køber/ikke køber.

Somatomedin

IGF-1 is measured to help diagnose the cause of growth abnormalities and to evaluate pituitary function. IGF-1 levels reflect integrated Growth Hormone status and, along with Growth Hormone provocation tests, are used to help diagnose Growth Hormone deficiency.

https://www.medichecks.com/intermittent ... omatomedin


Jeg ville tænke mig om en ekstra gang hvis jeg var dig. At begynde på trt og især hvis du selv medicinere er en stor beslutning. Du skal kigge din læge alvorligt i øjnene, og hvis det ikke virker, så skift ham/hende ud. Har du en fortid som bruger, eller er det helt nyt for dig? I såfald er det i min stærkeste anbefaling at du finder en kompetent person som kan følge med.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Overvejer at tage Somatomedin (IGF-1) med men er åben for kommentarer inden jeg evt. køber/ikke køber.


Ikke en dårlig idé. Somatropinproduktionen falder noget mere med alderen end testosteron gør det.
Det er dog for langt, langt de fleste meget svært at gøre noget ved - herunder selvmedicinere - idet somatropin er omtrent 100 gange dyrere og 100 gange sværere at fremstille end testosteron.

Selvmedicinering er problematisk, men stadig bedre - eller, kan være det - end at acceptere aldersbetinget adgang i niveauet. Men det skal gribes godt an.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



-
Sidst rettet af Franz Biberkopf 17. apr 2023, 18:22, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. feb 2016, 14:47
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Franz Biberkopf skrev:7-8 kg vægttab primært muskelmasse ved uændret kostindtag indenfor de sidste to år.

Det lyder unægteligt af meget på så relativ kort tid. Er du ikke kun i starten af 40'erne?
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Franz Biberkopf skrev:Fuck hvorfor skal det være så svært medichecks skriver ved tjekud!

We only ship to the United Kingdom


Nå.

Liverpool skrev:Hvorfor vil du måle det? Og hvad skal du behandle eller hvad er årsagen.


7-8 kg vægttab primært muskelmasse ved uændret kostindtag indenfor de sidste to år. Bekendte joker i krogene om jeg mon skulle være begyndt at spise min mad samme med forligsmændende mens en kvinde der har set mig på Rigshospitalet (hvor jeg besøgte et familiemedlem) i gang satte rygter om jeg nok er blevet alvorlig syg. Så der et problem.

Som vegetar har jeg endda forsøgt henover flere måneder at spise godt med kød uden det gjorde nogen forskel. Så sent som i 2015 responderede muskler prompte som en fjeder med muskelvækst og begyndte da at tænke i baner af større vægtøgning (jeg har vejet 105 kg på min top men roder nu rundt rigtigt langt nede). Tilbagegangen især udtalt siden august 2017 med markant nedsat træningstolerance. Men det her med alder og 'andropausen' er svært. Jeg har kigget mig om på nettet efter spor af gamle jævnaldrende trænings-kammarater der i dag er personlige trænere (Fortius, osv.) og det ser ud til at tilbagegangen i muskelmassen kan komme ret pludselig fra år til år i større ryk. Men folk kan sikkert være forskellige på det punkt.

Aktuelt er jeg også bange for at lave skader på sener. Så derfor tjek af hormoner/reparationsmekanismer.


Forstår ikke hvorfor du ikke finder en læge som tager dig seriøst, du en voksen mand. At sige du ikke gider, er allerede en dårlig start.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis man vil have målt sit testosteronniveau, går man så ikke bare til lægen og siger, at man har alle symptomerne på for lavt testosteronniveau?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Hvis man vil have målt sit testosteronniveau, går man så ikke bare til lægen og siger, at man har alle symptomerne på for lavt testosteronniveau?


Det kan godt være problematisk at få lægen til det. Men det hjælper ved vide hvad man snakker om.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 410
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Overvejer at tage Somatomedin (IGF-1) med men er åben for kommentarer inden jeg evt. køber/ikke køber.


Ikke en dårlig idé. Somatropinproduktionen falder noget mere med alderen end testosteron gør det.
Det er dog for langt, langt de fleste meget svært at gøre noget ved - herunder selvmedicinere - idet somatropin er omtrent 100 gange dyrere og 100 gange sværere at fremstille end testosteron..


Spørgsmålet er dog hvor stor en effekt IGF-1 har på well-being og vitality sammenlignet med testosteron og HGH. GHRP + GHRH peptider har imidlertid rigtigt god videnskabelig og anekdotisk evidens bag sig, så det kan være en god, billigere og mere (ihverfald symptomatisk) side effect venlig løsning til at øge endogene GH-værdier. Skulle man vælge at dosere farmaceutisk HGH i stedet, så ville en almindelig TRT dose på 2 enheder om dagen øge IGF-1 niveauer til den højere ende af skalaen, hvis ikke suprafysiologisk.

OP, jeg opsøgte en anti-aging clinic i England som lavede en aftale med NordicVMS baseret her i DK om at jeg kunne få en laboratorieprøve gennem dem. Kostede mig 1600 kroner.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:(...)så ville en almindelig TRT dose på 2 enheder om dagen øge IGF-1 niveauer til den højere ende af skalaen, hvis ikke suprafysiologisk.


Hvad har to enheder HGH med TRT at gøre?
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Spørgsmålet er dog hvor stor en effekt IGF-1 har på well-being og vitality sammenlignet med testosteron og HGH.


Det korte af lange er jo, at det ved man ikke rigtig.

Evidensen peger gennemgående på at egentlig HRT er sikkert, men om væksthormonsterapi ved man langt mindre - herunder om risikoen for kræft.

Det er i hvert fald ikke en ubetinget "anti-aging" modalitet, da anti-aging hæmmer mere sammen med reducerede IGF-1 niveauer og aktivering af AMP kinase.
Det kan dog for en subpopulation dog måske være mere "anti-aging" ud fra et fitnessperspektiv i relation til sunde led og ligamenter, energi, lav fedtprocent mv.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:(...)så ville en almindelig TRT dose på 2 enheder om dagen øge IGF-1 niveauer til den højere ende af skalaen, hvis ikke suprafysiologisk.


Hvad har to enheder HGH med TRT at gøre?


HRT så. Jeg håber ikke du studsede alt for længe over den, du kære.

SandyFrink skrev:Det korte af lange er jo, at det ved man ikke rigtig.

Evidensen peger gennemgående på at egentlig HRT er sikkert, men om væksthormonsterapi ved man langt mindre - herunder om risikoen for kræft.

Det er i hvert fald ikke en ubetinget "anti-aging" modalitet, da anti-aging hæmmer mere sammen med reducerede IGF-1 niveauer og aktivering af AMP kinase.
Det kan dog for en subpopulation dog måske være mere "anti-aging" ud fra et fitnessperspektiv i relation til sunde led og ligamenter, energi, lav fedtprocent mv.


Med vitality mente jeg egentligt velvære og ikke nødvendigvis longevity. Omend IGF-1 er kontroversielt ud fra et longevity perspektiv, så er der alligevel ikke såå meget at få ud af IGF-1 hvis HRT er minded på velvære og sågar kropskomposition. GH, testosteron og thyroidea-hormonerne må være the holy trifecta for at føle sig youthful, da de arguably har den største indflydelse på reguleringen af de kropslige parametre der gør at man føler fit for fight. Hvis man stadig ønsker at optimere sine GH værdier, men ikke bryder sig om tanken om øget IGF-1 (som selv terapeutiske doser rHGH er garant for, medmindre du er kvinde) så er selektive peptider at foretrække da konverteringen af GH->IGF1 ikke er lige så udpræget. Jeg tror desuden de langsomt er ved at vinde indpas som state of the art- dog hersker der en del uvished om hvilke konsekvenser det kan have at hypercharge hypofysen på den måde, her har rHGH laangt mere research at læne sig op ad.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:
Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:(...)så ville en almindelig TRT dose på 2 enheder om dagen øge IGF-1 niveauer til den højere ende af skalaen, hvis ikke suprafysiologisk.


Hvad har to enheder HGH med TRT at gøre?


HRT så. Jeg håber ikke du studsede alt for længe over den, du kære.


Det gjorde jeg.

Du sidder og kloger dig på nogle ret komplekse ting, så er det vel ikke for meget at forlange, at du formår at skrive nogenlunde korrekt.

Ikke desto mindre er det dog et ganske spændende emne. GSHs vinder mere og mere indpas og bliver mere og mere udbredt - eksempelvis i form af GHRP-2/6 men i særdeleshed på det seneste også MK-677 - formentlig fordi det er let tilgængeligt og kan indtages gennnem kæften.

Effekten kan dog ingenlunde sammenlignes med AAS, men bivirkningerne er til gengæld formentlig også i en hel anden skala.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:
Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:(...)så ville en almindelig TRT dose på 2 enheder om dagen øge IGF-1 niveauer til den højere ende af skalaen, hvis ikke suprafysiologisk.


Hvad har to enheder HGH med TRT at gøre?


HRT så. Jeg håber ikke du studsede alt for længe over den, du kære.


Det gjorde jeg.

Du sidder og kloger dig på nogle ret komplekse ting, så er det vel ikke for meget at forlange, at du formår at skrive nogenlunde korrekt.

Ikke desto mindre er det dog et ganske spændende emne. GSHs vinder mere og mere indpas og bliver mere og mere udbredt - eksempelvis i form af GHRP-2/6 men i særdeleshed på det seneste også MK-677 - formentlig fordi det er let tilgængeligt og kan indtages gennnem kæften.

Effekten kan dog ingenlunde sammenlignes med AAS, men bivirkningerne er til gengæld formentlig også i en hel anden skala.


Forskellen mellem HRT og TRT, altså hvorvidt vi taler testosteron eller hormonbehandling, er ikke så kompleks endda, selv ikke for dig.

GHRP-2/6 er mindre populære i klinisk TRT regi idet de stimulerer ACTH, ikke super favorabelt, især ikke for individer der er sensitive overfor kortisol og prolaktin. Ipamorelin er langt mere selektiv men også mildere i effekt, hvilket dog kan akkommoderes for ved enten mere frekvent dosering eller højere dose. MK-677 er potent ja, IGF-1 konverteringen er jf. litteraturen også mere signifikant end man ser hos ghrp/ghrh kombinationen, så ifht. masse kan det være den bedre løsning. Bloat skulle dog være absurd.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:
Forskellen mellem HRT og TRT, altså hvorvidt vi taler testosteron eller hormonbehandling, er ikke så kompleks endda, selv ikke for dig.

GHRP-2/6 er mindre populære i klinisk TRT regi idet de stimulerer ACTH, ikke super favorabelt, især ikke for individer der er sensitive overfor kortisol og prolaktin. Ipamorelin er langt mere selektiv men også mildere i effekt, hvilket dog kan akkommoderes for ved enten mere frekvent dosering eller højere dose. MK-677 er potent ja, IGF-1 konverteringen er jf. litteraturen også mere signifikant end man ser hos ghrp/ghrh kombinationen, så ifht. masse kan det være den bedre løsning. Bloat skulle dog være absurd.


Forskellen mellem HRT og TRT er jævn simpel, men emnet, overordnet set, er ganske komplekst. Særligt fordi der ikke eksisterer mere evidens, end der gør. Det var da i øvrigt grusomt så flabet du er i tonen overfor mig. Så flabet var du da ikke da du, for et års tid siden, sendte mig diverse PM'er. Du er måske blevet fornærmet over, at jeg ikke svarede?

Når jeg taler om udbredelse og om at disse medikamenter vinder indpas, så taler jeg ikke ift. klinisk anvendelse. Jeg taler det sorte marked blandt dopingbrugere mm. Her ser man en stigende efterspørgsel efter disse produkter samt råd og vejledning til at benytte dem. Og her er det særligt MK-677 som der anvendes.

Jeg er ikke bekendt med hvorvidt, og i hvilket omfang, disse medikamenter anvendes i klinisk praksis i udlandet, men i Danmark er det i hvert fald i et begrænset, og meget velafgrænset og nøje specificeret, omfang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:
Forskellen mellem HRT og TRT, altså hvorvidt vi taler testosteron eller hormonbehandling, er ikke så kompleks endda, selv ikke for dig.

GHRP-2/6 er mindre populære i klinisk TRT regi idet de stimulerer ACTH, ikke super favorabelt, især ikke for individer der er sensitive overfor kortisol og prolaktin. Ipamorelin er langt mere selektiv men også mildere i effekt, hvilket dog kan akkommoderes for ved enten mere frekvent dosering eller højere dose. MK-677 er potent ja, IGF-1 konverteringen er jf. litteraturen også mere signifikant end man ser hos ghrp/ghrh kombinationen, så ifht. masse kan det være den bedre løsning. Bloat skulle dog være absurd.


Forskellen mellem HRT og TRT er jævn simpel, men emnet, overordnet set, er ganske komplekst. Særligt fordi der ikke eksisterer mere evidens, end der gør. Det var da i øvrigt grusomt så flabet du er i tonen overfor mig. Så flabet var du da ikke da du, for et års tid siden, sendte mig diverse PM'er. Du er måske blevet fornærmet over, at jeg ikke svarede?

Når jeg taler om udbredelse og om at disse medikamenter vinder indpas, så taler jeg ikke ift. klinisk anvendelse. Jeg taler det sorte marked blandt dopingbrugere mm. Her ser man en stigende efterspørgsel efter disse produkter samt råd og vejledning til at benytte dem. Og her er det særligt MK-677 som der anvendes.

Jeg er ikke bekendt med hvorvidt, og i hvilket omfang, disse medikamenter anvendes i klinisk praksis i udlandet, men i Danmark er det i hvert fald i et begrænset, og meget velafgrænset og nøje specificeret, omfang.


Ja, men vi tager naturligvis udgangspunkt i at du ikke kunne forstå hvorfor jeg snakkede om HGH doser i TRT regi, og der tror jeg vi begge kan blive enige om at det kræver minimal kognitiv indsats at udlede der måske var tale om HRT i stedet, især når vi ved at TRT går ind under HRT som en subkategori. Det har intet at gøre med kompleksiteten af de enkelte praksisser. Jeg så dit indlæg som et kejtet forsøg på at deltage i debatten med 'ekspertviden', deraf den irriterede tone :wink:
Og ja, naturligvis er jeg berørt over at du ikke havde lyst til at købe mine gennemsvedte underbukser. Det tog jeg meget personligt.

Ja, jeg vidste udmærket godt at du omtalte det i dopingregi, det var heller ikke min intention at signalere at vi udelukkende talte i klinisk regi, eller rettere, af hvad jeg har kunne tolke på tråden, ren og skær "anti aging" og ikke decideret performance enhancement. De ting jeg nævnte mht. ACTH, IGF-1 og MK677s effekt på renin-aldosteron systemet gør sig dog stadig gældende. Med det sagt, så tror jeg slet ikke GHS'er bliver anvendt af sundhedsvæsenet i DK, hvilket naturligvis er en skam, da de har flere usecases end blot at øge GH..
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Ja, men vi tager naturligvis udgangspunkt i at du ikke kunne forstå hvorfor jeg snakkede om HGH doser i TRT regi, og der tror jeg vi begge kan blive enige om at det kræver minimal kognitiv indsats at udlede der måske var tale om HRT i stedet, især når vi ved at TRT går ind under HRT som en subkategori. Det har intet at gøre med kompleksiteten af de enkelte praksisser. Jeg så dit indlæg som et kejtet forsøg på at deltage i debatten med 'ekspertviden', deraf den irriterede tone :wink:

Du sidder og kloger dig om et ganske komplekst emne, nemlig brugen af GSHs, herunder hvilke(n) effekt disse medikamenter har, hvilke bivirkninger der kan være forbundet hermed, hvornår der er tale om terapeutiske, wellware-relaterede doser og hvornår vi er ovre i et mere performance-orienterede regi. Dét er kompleks thi forskningen på området er begrænset. Og her forekommer det mig såmænd blot komisk at du blander HGH og TRT sammen. Det er immervæk to meget forskellige ting. Og man tildeler altså ikke TRT-patienter HGH. Det er muligt at det blot var en tastefejl fra din side af, men når du formulerer dig så skråsikkert om emnet som du gør, bør du være mere præcis med hvad du skriver.

Det er i øvrigt sjovt hvordan du forsøger at underminere mine indlæg ved at kalde mit indtog i debatten for "et kejtet forsøgt på at deltage med min 'ekspertviden'". Er du ekspert inden for det her område? Jeg har aldrig postuleret at jeg er, men jeg har dog vældig meget erfaring med netop GHs - dette kvalificerer mig ej som ekspert, men at du forsøger at diskvalificere mine input er tåbeligt.

iRoN_wArrioR93 skrev:Og ja, naturligvis er jeg berørt over at du ikke havde lyst til at købe mine gennemsvedte underbukser. Det tog jeg meget personligt.

Det ville være meget let for mig at konkretisere hvad dine henvendelser drejede sig om, men det vælger jeg - af respekt for dig - ikke at gøre. Selvom du egentlig ikke fortjener det med dine dumsmarte bemærkninger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Ja, men vi tager naturligvis udgangspunkt i at du ikke kunne forstå hvorfor jeg snakkede om HGH doser i TRT regi, og der tror jeg vi begge kan blive enige om at det kræver minimal kognitiv indsats at udlede der måske var tale om HRT i stedet, især når vi ved at TRT går ind under HRT som en subkategori. Det har intet at gøre med kompleksiteten af de enkelte praksisser. Jeg så dit indlæg som et kejtet forsøg på at deltage i debatten med 'ekspertviden', deraf den irriterede tone :wink:

Du sidder og kloger dig om et ganske komplekst emne, nemlig brugen af GSHs, herunder hvilke(n) effekt disse medikamenter har, hvilke bivirkninger der kan være forbundet hermed, hvornår der er tale om terapeutiske, wellware-relaterede doser og hvornår vi er ovre i et mere performance-orienterede regi. Dét er kompleks thi forskningen på området er begrænset. Og her forekommer det mig såmænd blot komisk at du blander HGH og TRT sammen. Det er immervæk to meget forskellige ting. Og man tildeler altså ikke TRT-patienter HGH. Det er muligt at det blot var en tastefejl fra din side af, men når du formulerer dig så skråsikkert om emnet som du gør, bør du være mere præcis med hvad du skriver.

Det er i øvrigt sjovt hvordan du forsøger at underminere mine indlæg ved at kalde mit indtog i debatten for "et kejtet forsøgt på at deltage med min 'ekspertviden'". Er du ekspert inden for det her område? Jeg har aldrig postuleret at jeg er, men jeg har dog vældig meget erfaring med netop GHs - dette kvalificerer mig ej som ekspert, men at du forsøger at diskvalificere mine input er tåbeligt.

iRoN_wArrioR93 skrev:Og ja, naturligvis er jeg berørt over at du ikke havde lyst til at købe mine gennemsvedte underbukser. Det tog jeg meget personligt.

Det ville være meget let for mig at konkretisere hvad dine henvendelser drejede sig om, men det vælger jeg - af respekt for dig - ikke at gøre. Selvom du egentlig ikke fortjener det med dine dumsmarte bemærkninger.


Tak for snakken, stråmand =;

Og ja, selvfølgelig må du gerne indvige folk i vores PMs. Jeg kan imidlertid kun huske at have sendt en til dig, som du også svarede på. Hvad handlede de andre om?
Sidst rettet af iRoN_wArrioR93 4. maj 2018, 16:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Tak for snakken, stråmand =;


Sødt :i
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
iRoN_wArrioR93 skrev:Tak for snakken, stråmand =;


Sødt :i


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster



cron