Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1143
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1140

Følg bodybuilding.dk på

Nogen der dyrker hjernefitness?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Nogen der bruger der dyrker det?

mange der træner ender med at få en meget ensidet intelligens.

Nogen der er har nogle tips og triks? programmer?

Jeg betaler for at bruge en side (Memorado) hvor jeg træner hukommelse osv, jeg synes det er fedt at se sin fremgang. fx kan jeg se jeg er blevet laaangt bedre til at huske.

Jeg har gået med stress og depression en lang periode så vil gerne træne min hjerne i "topform" igen. det er rart og se jeg er blevet bedre til at huske, faktisk bedre end nogensinde. fx kan jeg pludselig hukse tlf numre, etc.

jeg vil gerne være bedre til at huske da jeg har en teori om at hukommelsen er nøglen til det meste indlæring.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg tænker at evnen til at huske specifikke elementer kun er en lille del af læring og er meget specifik til specifikke scenarier (jeopardy/paratviden). Det er måske et godt sted at starte, hvis man har haft stress. Det aner jeg intet om :) . Jeg ville aldrig selv følge "hjerne programmer", det lyder kedeligt og generisk for mig. Jeg udfordrer og udvikler mig ved at tegne, lære nye kompetencer såsom programmering, læser bøger og nyheder, samt mødes for at snakke med en masse forskellige mennesker.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



zuzaki skrev:Jeg tænker at evnen til at huske specifikke elementer kun er en lille del af læring og er meget specifik til specifikke scenarier (jeopardy/paratviden). Det er måske et godt sted at starte, hvis man har haft stress. Det aner jeg intet om :) . Jeg ville aldrig selv følge "hjerne programmer", det lyder kedeligt og generisk for mig. Jeg udfordrer og udvikler mig ved at tegne, lære nye kompetencer såsom programmering, læser bøger og nyheder, samt mødes for at snakke med en masse forskellige mennesker.


at tro det at læse og lære ny sprog osv er den bedste måde at optimere hjernen på, er lidt som at tænke fodbold og rengøring er den mest effektive måde at træne kroppen på.

Jeg mener der er mere direkte måder at ramme fx hukommelsen, koncentrationsevnen osv på. Og lige nu kan jeg virkelig se det på min hukommelse, det er jo også den måde mange folk med ADHD træner(koncentrationsspil). så der er evidens nok bag.

Jeg har også læst et sted at hukommelse er en bedre indikator for hvor langt man kan nå i skolen/akademisk end IQ. Noget jeg altid selv har tænkt.

Men personligt synes jeg det er sjovt at træne de forskellige øvelser på højde med styrketræning, jeg kan lide fremgang i alle former :)
Denne form for træning er dog ikke en der giver komplementer i en stram t-shirt.

Men tro ikke jeg ikke også læser bøger, og på alle andre måde tilegner mig ny viden. Jeg tænker bare nætop de ting vil hænge ved bedre med en bedre hukommelse og koncentration osv.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



jon pall skrev:
mange der træner ender med at få en meget ensidet intelligens.



Nu har denne påstand stået upåtalt i næsten 24 timer. Jeg spekulerer på, om dette kan henføres til den ensidige intelligens her på boardet.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17. feb 2017, 21:55
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 115.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



squatswithapad skrev:
jon pall skrev:
mange der træner ender med at få en meget ensidet intelligens.



Nu har denne påstand stået upåtalt i næsten 24 timer. Jeg spekulerer på, om dette kan henføres til den ensidige intelligens her på boardet.


Lad mig omformulere mig, folk der fokuserer meget på en ting, det kan være træning, jeg går ud fra mange her på siden fokusere meget på deres træning og viden omkring.

Jeg har selv været sådan. Men jeg har ikke sagt for meget når jeg skriver "mange der træner"
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det bedste du kan gøre for generel kognition, koncentrationsevne og dermed også hukommelse (da litteraturen peger på at de to er connected) er ren og skær koncentrationsmeditation. Sider som lumosity (som lyder meget ala det du nævner) viser faktisk ikke at folk bliver skarpere af at spille deres spil. Du bliver bedre til at spille spillene og øge din score, men evnerne overføres ikke i praksis.
Derudover er der jo også midler såsom nootropics, optimering af diet (fasting eller ketose er glimreden eksempler) som kan gøre, at du føler dig skarpere.

Hvis du gerne vil lære mere om meditation og hvordan det kan gøre dig skarpere, så læs bogen Altered Traits. Omend lidt tung, så er den nok den bedste bog om emnet, hvor litteraturen og historiciteten bag bliver gennemgået i detaljer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Det bedste du kan gøre for generel kognition, koncentrationsevne og dermed også hukommelse (da litteraturen peger på at de to er connected) er ren og skær koncentrationsmeditation. Sider som lumosity (som lyder meget ala det du nævner) viser faktisk ikke at folk bliver skarpere af at spille deres spil. Du bliver bedre til at spille spillene og øge din score, men evnerne overføres ikke i praksis.
Derudover er der jo også midler såsom nootropics, optimering af diet (fasting eller ketose er glimreden eksempler) som kan gøre, at du føler dig skarpere.

Hvis du gerne vil lære mere om meditation og hvordan det kan gøre dig skarpere, så læs bogen Altered Traits. Omend lidt tung, så er den nok den bedste bog om emnet, hvor litteraturen og historiciteten bag bliver gennemgået i detaljer.


Fedt bidrag, Jeg har også læst om meditation det skulle virke styrke kognitive færdigheder og hukommelse, og selvfølgelig også søvn som ligger lidt i forlængelse af det.

De to ting er virkelig min svage sige har aldrig kunne sove længe og har aldrig fundet roen til meditation eller mindfullness lydbøger. Jeg tror lidt de ting ville være dem der ville rykke mig mest.

Men jeg tror på alle spil om det er FPS spil som CS eller supermario vil styrke forskelligeting i hjernen, fx reaktionsevne, eller koncentrtionsevne etc. Hjernen er jo plastisk og udvilker sig i kræft man udsætter den for ny stimuli.

Jeg er som sagt også blevet bedre til at huske end jeg nogensinde har været så det er et klart bevis, jeg har brugt denne side her til at lave før og efter test https://www.humanbenchmark.com

Min primære hukommelsestræning har jeg lavet på den her side http://www.memozor.com/memory-game-onli ... ry/numbers

Jeg har under vejs lavet excel ark der viser min hukommelses fremgang og den ligger på over 100 %. Jeg er ca 14 dage inde i min træning. Men det er også almindelig kendt at man kan træne hukommelsen. men vil jeg mene man kan med alt.

Undervejs har jeg supplementeret med GINKGO BILOBA, og 200 mg koffein under/efter træningen,læs om koffien og hukommelse her https://www.psychologytoday.com/intl/bl ... ory-really
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Det bedste du kan gøre for generel kognition, koncentrationsevne og dermed også hukommelse (da litteraturen peger på at de to er connected) er ren og skær koncentrationsmeditation. Sider som lumosity (som lyder meget ala det du nævner) viser faktisk ikke at folk bliver skarpere af at spille deres spil. Du bliver bedre til at spille spillene og øge din score, men evnerne overføres ikke i praksis.
Derudover er der jo også midler såsom nootropics, optimering af diet (fasting eller ketose er glimreden eksempler) som kan gøre, at du føler dig skarpere.

Hvis du gerne vil lære mere om meditation og hvordan det kan gøre dig skarpere, så læs bogen Altered Traits. Omend lidt tung, så er den nok den bedste bog om emnet, hvor litteraturen og historiciteten bag bliver gennemgået i detaljer.


Interessant at Lumosity ikke viser reel progression i andet end specifikke skills i spil.
Jeg havde en lang periode hvor jeg arbejdede hårdt på at optimere min mentale kapacitet via værktøjer såsom de spil der bliver udbudt af Lumosity. Det resulterede i utrolig gode resultater og jeg endte konsekvent i toppen af tests ved diverse samtaler hos top konsulenthuse og lignende. Spillene havde ikke meget relation til diverse tests men jeg følte dog stadig at de øgede min kapacitet til at løse forskellige problemstillinger. Det kan dog sagtens have været en cocktail af at meditere, generel koncentrationstræning og deslige.

Personligt bruger jeg Headspace til guidet meditation. Jeg har endnu ikke begivet mig ud i at have et frit meditationsflow.
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar
 
Reputation point: 790
 
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13. dec 2012, 10:13
Geografisk sted: Migrant
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En anden iagttagelse jeg har gjort mig er jeg hurtigt blev træt i hovedet når jeg lavede træningen nu kan jeg lave det i lang tid uden at jeg føler min hjerne er ristet. Det er bare min egen analytiske andotiske "evidens" på at det giver noget. Jeg er ikke selv i tvivl om det optimere dele af hjernen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



løbetræning
sund kost
nok søvn
fiskeolie
skak
sudoku
mindfulness
cs:go eller andre online, taktiske reaktionsspil
skønlitteratur
lære om nye emner
kolde bade
grøn te
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 420
Tilmeldt: 27. dec 2013, 23:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tests på Human Benchmark virker ret uintuitive.

Den skriver top 5 percentile, men fremskridts baren får det til at ligne at jeg er 5% mod målet. Og hver gang jeg genspiller testen får jeg markant ringere score, selv om jeg gør det bedre.

5% -> 10% -> 17%
matchende en score på henholdsvis
705 ms - 226 ms - 241 ms

Er du sikker på at scored fra den site kan bruges til noget? :lol:
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 359
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 131.00
- Squat: 172.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ProteanDK skrev:Tests på Human Benchmark virker ret uintuitive.

Den skriver top 5 percentile, men fremskridts baren får det til at ligne at jeg er 5% mod målet. Og hver gang jeg genspiller testen får jeg markant ringere score, selv om jeg gør det bedre.

5% -> 10% -> 17%
matchende en score på henholdsvis
705 ms - 226 ms - 241 ms

Er du sikker på at scored fra den site kan bruges til noget? :lol:


Ja det ser lidt sjovt ud.

Men jeg bruger kun den test hvor man skal huske en række tal, så jeg ser bare hvor mange tal jeg husker og så sørger jeg for at tage testen flere gange. nogle gange kan den være nemmere at huske end andre, hvis der fx er flere tal der går igen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 29. maj 2009, 23:16
Geografisk sted: FYN
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster