Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65565 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1198
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1194

Følg bodybuilding.dk på

Køb af surroundsystem

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg vil til og ud at have mig et nyt surround system, og håber nogen her kan komme med lidt guldkorn
om hvad man skal -og ikke skal kaste penge efter :)

Jeg har pt. et Panasonic system fra Elgiganten med indbygget Blu-ray afspiller, men det har tidligere
været til reparation hvor der var op til flere ting galt, og nu er det begyndt at gå i ged igen :(
Jeg leder så nu efter et system med separat receiver, men jeg synes sgu at udvalget er noget tyndt
(hvis det ikke skal koste spidsen af en jetjager). Og det samme med højttalerne.. I mine unge dage
var butikkerne jo fyldt med billige højttalersystemer fra Eltax, Dantax, Jamo osv..

Jeg vil helst ikke af med mere end 3000 for receiver og højttalere, og de bedste bud jeg selv har fundet
er enten denne Sony (som desværre ikke er på lager) https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... -str-dh550 Eller denne Denon https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... -receiver/ Og så med dette sæt højttalere https://www.discoworld.dk/da_d/hi_fi_su ... er&ud=1942

Eller dette sæt receiver + højttalere fra Yamaha (som heller ikke er på lager??) https://www.dustinhome.dk/product/5011096997/yht-1840

Hvad tænker i? :baby:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Afhængig af hvor meget du værdsætter kvaliteten så ville jeg bruge lidt ekstra. De højtalere fra discoworld er virkelig noget skrammel.

Jeg vil f.eks. anbefale noget som https://hifi-freaks.dk/webshop//produkt ... -1765.html og så finde en billig receiver, eller købe en brugt. Du kan nok finde noget så du ender med at slippe 3500-4500 men kvaliteten vil være en verden til forskel i forhold til de højtalere du har kigget på.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 554
Tilmeldt: 28. aug 2010, 21:37
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Labze skrev:Afhængig af hvor meget du værdsætter kvaliteten så ville jeg bruge lidt ekstra. De højtalere fra discoworld er virkelig noget skrammel.

Jeg vil f.eks. anbefale noget som https://hifi-freaks.dk/webshop//produkt ... -1765.html og så finde en billig receiver, eller købe en brugt. Du kan nok finde noget så du ender med at slippe 3500-4500 men kvaliteten vil være en verden til forskel i forhold til de højtalere du har kigget på.


I den prisklasse er det et rigtig godt bud og langt bedre end det der ellers bliver linket til.

Alternativt ville jeg holde øje med DBA og handle brugt. Der finder du hurtigt en brugt forstærker til gode penge :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 405
 
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 19. maj 2011, 06:53
 
Træner her: SPH GYM
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Må sgu ærligt indrømme jeg helst ikke vil købe en brugt receiver, så er der jo ingen garanti hvis skidtet går i udu..
Højttalere har jeg ikke så meget imod da der trods alt ikke er så meget der kan gå i stykker :)

Hvad nu hvis jeg køber en receiver, og så i starten bruger de højttalere jeg allerede har?
Det er i øvrigt dette sæt jeg har nu: https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... -btt465egk

Hvis nu jeg i starten kan beholde de højttalere jeg har nu, så tænkte jeg på denne receiver:
https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... -str-dh590
Og jeg hælder egentlig mest til Sony, fordi de har "auto kalibrering" af højttalerne..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:Må sgu ærligt indrømme jeg helst ikke vil købe en brugt receiver, så er der jo ingen garanti hvis skidtet går i udu..
Højttalere har jeg ikke så meget imod da der trods alt ikke er så meget der kan gå i stykker :)

Hvad nu hvis jeg køber en receiver, og så i starten bruger de højttalere jeg allerede har?
Det er i øvrigt dette sæt jeg har nu: https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... -btt465egk

Hvis nu jeg i starten kan beholde de højttalere jeg har nu, så tænkte jeg på denne receiver:
https://www.elgiganten.dk/product/lyd-h ... -str-dh590
Og jeg hælder egentlig mest til Sony, fordi de har "auto kalibrering" af højttalerne..


Umiddelbart går en receiver ikke bare i stykker. De går nærmest i generationer efterhånden. Jeg ville trygt købe en brugt, men du kan også bare være på udkig efter en. Angående auto kalibrering så det ikke noget værd for at være ærlig, ofte giver det dårligere lyd. Især i low end produkter.

Men jeg tror faktisk slet ikke du kan bruge dine nuværende højtalere med en receiver, langt de fleste af sådan nogen løsninger fungerer kun med den boks som der hører med.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 554
Tilmeldt: 28. aug 2010, 21:37
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 946
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christian M skrev:Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian


Hvad skulle han dog få ud af det?

Selv hvis en ny receiver overhovedet er kompitabelt med hans gamle system så vil det med stor sandsynlighed ikke have en effekt på lyd kvaliteten.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 554
Tilmeldt: 28. aug 2010, 21:37
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Labze skrev:
Christian M skrev:Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian


Hvad skulle han dog få ud af det?

Selv hvis en ny receiver overhovedet er kompitabelt med hans gamle system så vil det med stor sandsynlighed ikke have en effekt på lyd kvaliteten.


Hvorfor skulle den nye receiver ikke være kompatibel med de game højttalere? Jovist kablerne er sat i anlægget
med nogle specielle stik, men hvis jeg klipper de stik af, så står jeg bare med et plus og minus kabel, som
ved alle andre højttalere.. Og på højttalerne sidder kablerne også i med et rødt og sort "kliksystem" (ved ikke hvad det hedder)
som normalt :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Labze skrev:
Christian M skrev:Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian


Hvad skulle han dog få ud af det?

Selv hvis en ny receiver overhovedet er kompitabelt med hans gamle system så vil det med stor sandsynlighed ikke have en effekt på lyd kvaliteten.


Det som Storfod siger...

Så det han vil få ud af det er end 'higher' end reciver, end den han ville få hvis han også skulle have højttalere... Og da der tilsyneladende ikke er noget i vejen med højttalerne, hvorfor så skifte dem ?

Jeg ved ikke hvad du mener med "kompatibelt" i denne sammenhæng?

/Christian
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 946
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg overvejer nu at købe denne: https://www.guloggratis.dk/elektronik/r ... -192259465

Der kan jeg så desværre ikke sætte min nuværende subwoofer til, men så tænker jeg at købe denne sub:
https://www.av-connection.dk/?PGr=11754
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:
Labze skrev:
Christian M skrev:Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian


Hvad skulle han dog få ud af det?

Selv hvis en ny receiver overhovedet er kompitabelt med hans gamle system så vil det med stor sandsynlighed ikke have en effekt på lyd kvaliteten.


Hvorfor skulle den nye receiver ikke være kompatibel med de game højttalere? Jovist kablerne er sat i anlægget
med nogle specielle stik, men hvis jeg klipper de stik af, så står jeg bare med et plus og minus kabel, som
ved alle andre højttalere.. Og på højttalerne sidder kablerne også i med et rødt og sort "kliksystem" (ved ikke hvad det hedder)
som normalt :)


Jeg har bare erfaret, at færdige surroundsystemer kun fungerer med deres egen boks. Enten fordi de har haft specielle terminaler som ikke modtager almindelige højtalerstik ellers fordi selve subwooferen har haft kredsløbet indbygget. F.eks. så har min svigermor et Samsung surroundsystem som ikke fungerer med andre højtalere (end ikke fra Samsung selv).


Christian M skrev:
Labze skrev:
Christian M skrev:Brug de gamle højttalere og så brug alle 3000 på en god reciver ??

/Christian


Hvad skulle han dog få ud af det?

Selv hvis en ny receiver overhovedet er kompitabelt med hans gamle system så vil det med stor sandsynlighed ikke have en effekt på lyd kvaliteten.


Det som Storfod siger...

Så det han vil få ud af det er end 'higher' end reciver, end den han ville få hvis han også skulle have højttalere... Og da der tilsyneladende ikke er noget i vejen med højttalerne, hvorfor så skifte dem ?

Jeg ved ikke hvad du mener med "kompatibelt" i denne sammenhæng?

/Christian


Det jeg mener er, at medmindre han har brug for en specifik feature på en receiver, så giver det ikke mening at opgradere den. Han får næppe bedre lyd ud af det. Det er totalt overkill, at bruge 3000,- på en receiver til højtalere der koster under det.

Storfod skrev:Jeg overvejer nu at købe denne: https://www.guloggratis.dk/elektronik/r ... -192259465

Der kan jeg så desværre ikke sætte min nuværende subwoofer til, men så tænker jeg at købe denne sub:
https://www.av-connection.dk/?PGr=11754


Jeg forstår ikke, at hvis du siger du har et budget på 3000,- at du så køber en receiver til den pris. Højtalerne har lang større indflydelse på lyden end receiveren selv. Med det bud du kommer med der bruger du 3000,- på at få stort set samme lydkvalitet som du har i forvejen. Det eneste der ville ændre sig lidt, er nok bedre bas. For 4500,- kan du få et helt nyt højtalersystem med langt bedre kvalitet end det du har nu + en receiver.

For mig er det en no-brainer. Jeg kunne aldrig finde på at bruge næsten ligeså mange penge på en receiver som på selve systemet.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 554
Tilmeldt: 28. aug 2010, 21:37
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Labze skrev:Jeg forstår ikke, at hvis du siger du har et budget på 3000,- at du så køber en receiver til den pris. Højtalerne har lang større indflydelse på lyden end receiveren selv. Med det bud du kommer med der bruger du 3000,- på at få stort set samme lydkvalitet som du har i forvejen. Det eneste der ville ændre sig lidt, er nok bedre bas. For 4500,- kan du få et helt nyt højtalersystem med langt bedre kvalitet end det du har nu + en receiver.

For mig er det en no-brainer. Jeg kunne aldrig finde på at bruge næsten ligeså mange penge på en receiver som på selve systemet.


Længere oppe i tråden skrev du at det bedre kunne betale sig at finde en brugt receiver, men nu er det et problem
at jeg vil købe en brugt til 1200,- som har en nypris på 3000,- ? :shock:

Mht. højttalernes kompatiblitet(staveplade!) så er der godt nok specielle stik på kablerne til receiveren, men i højttalerne
er der de almindelige røde/sorte stik hvor kablet bliver klemt fast, så jeg kan vel bare cutte de specielle stik af??


Derud over er det ikke fordi jeg ønsker bedre lyd, at jeg ønsker at købe nyt, men fordi der er 117 problemer
med det jeg har nu. Og frem over vil jeg helst have separat receiver og afspiller, så jeg ikke skal sende hele
lortet på værksted hvis der opstår et problem..
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Storfod skrev:
Labze skrev:Jeg forstår ikke, at hvis du siger du har et budget på 3000,- at du så køber en receiver til den pris. Højtalerne har lang større indflydelse på lyden end receiveren selv. Med det bud du kommer med der bruger du 3000,- på at få stort set samme lydkvalitet som du har i forvejen. Det eneste der ville ændre sig lidt, er nok bedre bas. For 4500,- kan du få et helt nyt højtalersystem med langt bedre kvalitet end det du har nu + en receiver.

For mig er det en no-brainer. Jeg kunne aldrig finde på at bruge næsten ligeså mange penge på en receiver som på selve systemet.


Længere oppe i tråden skrev du at det bedre kunne betale sig at finde en brugt receiver, men nu er det et problem
at jeg vil købe en brugt til 1200,- som har en nypris på 3000,- ? :shock:

Mht. højttalernes kompatiblitet(staveplade!) så er der godt nok specielle stik på kablerne til receiveren, men i højttalerne
er der de almindelige røde/sorte stik hvor kablet bliver klemt fast, så jeg kan vel bare cutte de specielle stik af??


Derud over er det ikke fordi jeg ønsker bedre lyd, at jeg ønsker at købe nyt, men fordi der er 117 problemer
med det jeg har nu. Og frem over vil jeg helst have separat receiver og afspiller, så jeg ikke skal sende hele
lortet på værksted hvis der opstår et problem..


Jeg siger ikke at det er et problem. Det er desuden en meget fin receiver. Men kan godt være det bare er mig der tænker således, at hvis man alligevel går ud og bruger 2500 for at forbedre noget, så kan man godt lige give de sidste 1000,- og faktisk få noget bedre. Den løsning du har valgt nu, giver dig reelt set ikke nogen forandring i dit setup ud over du får en seperat receiver.

Jeg kan godt forstå, hvis du bare vil have en nemmere løsning. Men, jeg tror ikke nødvendigvis det du gør nu bliver nemmere. Du siger selv det er nogen specielle stik som sidder på receiveren, så hvis du vælger din løsning, og det skulle ende med at højtalerne faktisk ikke fungerer med den nye receiver så står du med et surround system som er ødelagt fordi du har klippet stikkene.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 554
Tilmeldt: 28. aug 2010, 21:37
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Labze skrev:Jeg siger ikke at det er et problem. Det er desuden en meget fin receiver. Men kan godt være det bare er mig der tænker således, at hvis man alligevel går ud og bruger 2500 for at forbedre noget, så kan man godt lige give de sidste 1000,- og faktisk få noget bedre. Den løsning du har valgt nu, giver dig reelt set ikke nogen forandring i dit setup ud over du får en seperat receiver.

Jeg kan godt forstå, hvis du bare vil have en nemmere løsning. Men, jeg tror ikke nødvendigvis det du gør nu bliver nemmere. Du siger selv det er nogen specielle stik som sidder på receiveren, så hvis du vælger din løsning, og det skulle ende med at højtalerne faktisk ikke fungerer med den nye receiver så står du med et surround system som er ødelagt fordi du har klippet stikkene.



Nu er det ikke fordi jeg ønsker at diskutere eller noget, men det er godt nok op ad bakke det her :´)


hvis man alligevel går ud og bruger 2500 for at forbedre noget, så kan man godt lige give de sidste 1000,-


1. Det er ikke for at forbedre noget, det er for at få noget nyt fordi det eksisterende er noget skrammel,
som allerede én gang har været sendt på værksted, og nu igen er begyndt at have problemer.
2. Det med at give de sidste 1000,- så kan man jo blive ved (hvorfor ikke købe noget der er 2000,- dyrere osv.)
Jeg er nødt til at sætte grænsen et sted, især fordi jeg ikke har oceaner af penge at smide rundt med :)

Jeg kan godt forstå, hvis du bare vil have en nemmere løsning. Men, jeg tror ikke nødvendigvis det du gør nu bliver nemmere.


Hvis der bliver et problem med Blu-ray afspilleren, så kan jeg sende den på værksted og beholde receiveren imens,
og det samme omvendt.. Som det er nu er jeg nødt til at sende hele lortet på værksted og så undvære en afspiller plus
se tv med den skodlyd tv'et har..


Du siger selv det er nogen specielle stik som sidder på receiveren, så hvis du vælger din løsning, og det skulle ende med at højtalerne faktisk ikke fungerer med den nye receiver så står du med et surround system som er ødelagt fordi du har klippet stikkene.


Mit system er i en forfatning (hardwaren, ikke udseendet) hvor jeg ikke ville have samvittighed til at sætte
det til salg på Gul & Gratis, så selvom højttalerne bliver ubrugelige, så er systemet alligevel tæt på at være ødelagt/ubrugeligt.
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan det betale sig at købe en Blu-ray afspiller med 4K opskalering, fremfor en decideret 4K afspiller? :-k
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 2332
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster