Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65666 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049570 indlæg i 100421 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 644
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 640

Følg bodybuilding.dk på

VOLDSOM smerte i baghoved...

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej.

I går da jeg trænede squat, fik jeg da jeg var på næst sidste sæt (meget hård træning) en pludselig og MEGET voldsom smerte i baghovedet. Smerten udsprang fra de to buler man har i baghovedet hvor nakken og baghoved mødes. Smerten var så voldsom at jeg lige måtte en tur i knæ og sunde mig. Efter ca 5-10 min kunne jeg fortsætte og tage et sidste sæt, smerten var der dog stadig men ikke i så sindsyg en grad som før. Jeg havde hovedpine i et par timer og så var det ellers væk. Ingen muskelsmerte eller smerte ved bevægelse eller tryk.

I dag skulle jeg så lave dødløft, og BUM med det samme var smerten der igen. Jeg stoppede med det samme og gik hjem.

Jeg har søgt lidt på nettet og har fundet mange med samme oplevelser, med alle former for øvelser hovedsageligt de store hvor man kan blive max presset. Men der skulle efter hvad jeg har læst ikke være fundet en forklaring.
det skulle efter sigende også gå væk igen....

Har nogle her på BB erfaring med det problem, i så fald hvor længe måtte i holde pause før i kunne starte op igen osv.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 273
Tilmeldt: 29. dec 2009, 23:07
Geografisk sted: Greve
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hvis du fik så stor smerte i baghovedet at du måtte ned i knæ og sunde dig. Hvorfor tog du så det sidste sæt??
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 19. okt 2009, 18:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ja godt spørgsmål.. fordi det gik væk.. sådan da. Og jeg lavede også resten af mit træningspas med kvalme og en lille hovedpine... og TAADAAA så er diagnosen stillet.

weight-lifter's headache.

Ufarligt men røv belastende... så må vi se hvordan fremtiden ser ud, har ikke fundet noget omkring det andet end at man kan få noget medicin, og at det umidelbart forsvinder af sig selv hvis man bare starter roligt op igen. øv og jubii på samme tid.
Sidst rettet af Herakle 27. feb 2010, 15:32, rettet i alt 1 gang.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 273
Tilmeldt: 29. dec 2009, 23:07
Geografisk sted: Greve
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Herakle

Jeg har selv prøvet noget der minder 100% om dit tilfælde, endda et par gange. Det er altid forsvundet igen, og kun kommet tilbage løbet af en periode med ret høj belastning. Hvis du søger lidt rundt på forskellige forums, både mindre danske og internationale, vil du finde mange andre der oplever det samme :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4239
Tilmeldt: 17. mar 2007, 17:51
Geografisk sted: Frederikshavn
 
Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan



Andersbr skrev:Hej Herakle

Jeg har selv prøvet noget der minder 100% om dit tilfælde, endda et par gange. Det er altid forsvundet igen, og kun kommet tilbage løbet af en periode med ret høj belastning. Hvis du søger lidt rundt på forskellige forums, både mindre danske og internationale, vil du finde mange andre der oplever det samme :)

Ja har fundet en del... og jeg må da sige, at jeg er lettet over at det ikke var et eller andet alvorligt, som ville sætte min træning ud af spillet for altid. :D
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 273
Tilmeldt: 29. dec 2009, 23:07
Geografisk sted: Greve
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har også prøvet præcist det sammen, først så mærkes det nærmest som en fibersprængning i baghovedet, men min smerte fortog sig senere og jeg har kun mærket det en gang siden det, og synes selv jeg har løftet med mere belastning end siden det skete.
Mit skete øvrigt i starten af min træningstid da jeg trænede ben i benpresmaskinen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 284
Tilmeldt: 17. jan 2009, 13:06
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Fitness World Randers
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har læst mig frem til at det er sket i alle former for øvelser... en meget mærkelig ting. Men så har man da prøvet det. Så nu vil jeg gerne være fri fremover.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 273
Tilmeldt: 29. dec 2009, 23:07
Geografisk sted: Greve
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har også prøvet det samme.
I mit tilfælde bænkede jeg, og så var det som om der sprang noget i baghovedet efterfuldt af en voldsom hovedepine, som holdt mig i sengen resten af aftenen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 1130
Tilmeldt: 12. mar 2010, 16:20
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hey med dig,

jeg har haft to venner som har oplevet det samme her over de seneste par måneder. De har begge været til lægen med det og fået konstateret fibersprænging. Det tog en måned for dem hver, så var det væk igen.

Så tag en slapper, så skal det nok gå væk. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 8. mar 2009, 13:16
Geografisk sted: Birkerød
 
Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg oplevede det så sent som for en måned siden, da jeg besluttede mig for at makse ud med 250kg. i benpres, efter at have kørt mine almindelige sæt. Jeg har prøvet det før, et lyn af ren, klar smerte der stråler ud fra toppen af nakken og transmogriffer sig til all-out hovedpine der minder om tømmermænd ell. mild migræne.

.. mange, næsten alle, der løfter jern og kører med tunge vægte har oplevet det. Der findes ingen egentlig forklaring, udover noget teori om kontraktioner af muskler/ligamenter i nakken og/eller en pludselig frigivelse af syre i førnævnte. Det er eftersigende harmløst, men de fleste tager oplevelsen som et lille vift med en flagstang om at deloade en lille smule, i de allertungeste øvelser, og måske uppe rep's lidt som kompensation.

No fear, my brother in iron! Thou art not alone!

:bodyman:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har også prøvet det, men jeg oplevede faktisk det hjalp at drikke mere vand under træningen :)
Let's get fucking swole! :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14. nov 2009, 23:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En af mine venner har lige haft det. Det kaldes noget bestemt og skyldes overbelastning af CNS over en længere periode. Han var til lægen med det samt fik scannet hjernen, og måtte holde en pause fra træningen.
Till I Collapse!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jun 2006, 15:26
Geografisk sted: København S
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har oplevet det samme, det skete i januar i år, kan jeg se ud fra min log.
Det var også under squat at smerten begyndte.
Loftet begyndte at køre rundt i hovedet på mig, som om jeg var beruset. Det skal dog siges at jeg ikke havde indtaget en optimal mængde af vand igennem hele dagen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1188
Tilmeldt: 9. maj 2009, 10:30
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
Skunq skrev:En af mine venner har lige haft det. Det kaldes noget bestemt og skyldes overbelastning af CNS over en længere periode. Han var til lægen med det samt fik scannet hjernen, og måtte holde en pause fra træningen.


:? Det lyder godt nok underligt... Har du noget du kan referere til udover episoden fra din kammi ? Har godt nok aldrig hørt om at overbelastet CNS skulle give den slags pludselige symptomer, og at det kan afgøres ved scanning at CNS er "træt".


Exertion headache hedder det.
Forklaring:
http://ezinearticles.com/?How-Does-an-Exertion-Headache-Develop?&id=2712883
http://www.suite101.com/article.cfm/headaches/42216

Jeg havde aldrig hørt om det, før han fortalte mig om det. Han fik det efter at have trænet 3-4 gange om ugen uden dekon i en lang periode. Heraf havde han bl.a. kørt 2 sheiko-programmer, så intensiteten var høj. Han holdte 2-3 ugers pause, og kunne så træne igen uden problemer.

Mht. den hjernescanning, har den bare været gjort for at tjekke efter mere alvorlige ting, som der også står i det første link: "When someone seeks treatment for an exertion headache, the doctor will usually order an MRI first to make sure that the headache is not caused by a more serious condition such as a blocked vein or a tumor in the brain."
Till I Collapse!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jun 2006, 15:26
Geografisk sted: København S
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Min læge mente det sad i mine muskler som fæster i nakken osv. Men han gav mig også noget kompineret smertestillende og inflammations dæmpende som de også omtaler i linket. Dog var det første min læge spurgte mig om også om det var inde i, eller uden på hovedet. Jeg mente jo det sad udenpå da jeg kunne mærke det i nakken hvor mine muskler fæstnede. Havde det været inde i hovedet ville han have sendt mig til scanning med det samme. Jeg begyndte at træne stille og roligt igen efter ca en uge og i godt 14 dage kunne jeg mærke at der stadig var lidt prikken/trykken som dog aldrig blev til regulær smerte. nu er jeg bare glad for at det er væk.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 273
Tilmeldt: 29. dec 2009, 23:07
Geografisk sted: Greve
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg river lige op i et gammelt emne, da jeg selv har oplevet det i dag.. Mit tilfælde skete efter en tung bentræning til sidst i passet. Jeg lavede leg extensions med lots if squeeze and hold, pludselig føles det som om jeg får et alubat i baghovedet, eller som om mit kranie skulle eksplodere.. Jeg troede seriøst jeg skulle dø!

Når jeg skriver er det fordi jeg ikke oplever de efterfølgende smerter ligesom TS. For mig er det en indvendig smerte, det føles som om jeg har haft en kraftig hjernerystelse.

Er det nogle af jer andre som har oplevet det, som også har følt smerten indvendigt?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Klassisk headlifters headache/exertion headache. Tjek de links der er smidt op, og don't panic.. - det sker for næsten alle, før eller senere og/eller med mellemrum.


Du har først grund til nervøsitet hvis smerten ikke forsvinder, efter et døgns tid.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



...
Sidst rettet af Hævneren 7. apr 2011, 15:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Update: Jeg er blevet udskrevet fra hospitalet idag, jeg ville lige dele min oplevelse med jer..

Jeg fik som sagt de samme smerter som I andre har oplevet, under en tung træning i tirsdags.
Jeg så det an resten af dagen, med en kraftig hovedpine. Efter 10 timers søvn, er hovedpinen intensiveret og jeg føler nedsat kraft i hænderne. Jeg taler med vagtlægen, som siger jeg skal drikke godt med vand og se det an nogle timer - imidlertiden læser jeg på nettet, at førstegangs tilfælde af weight-lifters headache, SKAL det afkræftes at der ikke er tale om en blødning i hovedet.

Da min farbror er død af dette som 13-årig, beslutter jeg at tage på rigshospitalet. Jeg bliver undersøgt af en neurolog, som foretager en række undersøgelser og jeg er under en af dem ved at besvime og får koldsved. Jeg får herefter en CT-scanning, for at se efter sivende blødninger, da denne scanning kun er 95% sikker, skulle jeg også have foretaget en rygmarvsprøve (FOR SATAN, DET GØR NAS)
Der blev intet blod fundet i væsken, og en blødning er derfor udelukket.
En neurolog foretog andre prøver, og konstaterer, at jeg har karveksling i hjernen, hvilket betyder at når mit blodtryk stiger voldsomt, trækker sig nogle blodkar samme i hjernen, som så giver thunderclap headache. Han kan ikke sige om det er noget jeg vil lide af fremover, får jeg endnu et anfald, skal jeg have lavet et hjerne-kardiagram.

Når jeg skriver dette, er det fordi at mange problemer bliver manet til jorden herinde. Mit råd er derfor, at lade være med at affinde sig med råd man får fra random mennesker, men at søger professionel hjælp. Det er ikke brugernes skyld, men man skal lade være med at rette sådanne spørgsmål på et bodybuilder forum.
Havde der været en lille blødning, som havde fået lov til at vokse sammen (hvilket de gør) vil man få en udposning på blodåren i hjernen. Denne udposning kan sprænge når som helst, og dette vil have fatale følger i form af død eller du bliver grønsag.

Så folk der søger på dette emner og kommer herind - søg læge!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg giver dig ret i hvad du skriver. Men jeg går stærkt ud fra at enhver person som for ondt i hovedet om det er før, under eller efter træning, bør se det an. Og som dig søge læge hvis det ikk er gået væk efter en nats søvn. Man er lidt nød til at føle efter selv, hvor slemt man syntes det er. Husk en læge kan ikk stille en diagnose ud fra lidt læsning. eller kommer selvfølgelig an på symptomerne. så det er klart at folk her inde heller ikk kan. godt indlæg forresten.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 6. dec 2010, 19:00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror de fleste der har trænet i en årrække har oplevet dette på et tidspunkt. Der er ikke andet for end at vurdere situationen, og enten droppe resten af træningspasset, eller så i hvert fald resten af de tunge øvelser. Herefter er der bare tilbage at se hvordan du har det i timerne efterfølgende. Hvis hovedpinen og smerten forsvinder og du forbliver symptomfri, så bør der ikke være nogen problemer(hvilket er tilfældet i langt størstedelen af alle tilfælde). Hvis smerterne derimod tager til, eller hvis du oplever andre symptomer som beskrevet ovenfor i en af de andre posts, så ville jeg nok tage en snak med vagtlægen.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar
 
Reputation point: 303
 
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 13. sep 2010, 18:02
Geografisk sted: Genitalien
 
Træner her: Performance Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Min bonusbror har samme problem.

Han har lidt af det i lang tid, han træner slet ikke mere, han kan ikke pga. smerterne. Hver gang han træner kommer smerterne.

Han har også været indlagt på sygehuset, fået taget scanningerne og rygmavsprøver, men de har så ikke fundet noget.

Jeg prøver at vise ham den her tråd.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14. mar 2006, 20:16
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DGR skrev:Min bonusbror har samme problem.

Han har lidt af det i lang tid, han træner slet ikke mere, han kan ikke pga. smerterne. Hver gang han træner kommer smerterne.

Han har også været indlagt på sygehuset, fået taget scanningerne og rygmavsprøver, men de har så ikke fundet noget.

Jeg prøver at vise ham den her tråd.


For mit vedkommende og i 90 % af tilfældende, er det fibersprængning i muskulaturen omkring kraniet, som er tæt beslægtet med de lange rygmuskler samt ens core.

Jeg fik akupunktur hos lægen og det fjernede alle symptomer - giv det et forsøg!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 17. okt 2009, 22:06
Geografisk sted: Inglewood
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det samme skete for mig da jeg bænkede hårdt(3-4 reps), men da jeg begyndte at lave DB press istedet forsvandt det. Jeg kan nu bænke igen. Prøv at lav en anden øvelse!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 207
Tilmeldt: 17. apr 2011, 19:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Han får smerter af alle øvelser, det behøver ikke være styrketræning. Bare tunge løft på arbejdet fremprovokerer det.
Men det er noget tid siden jeg har hørt ham brokke sig over det, så kan være at han måske er parart til at prøve igen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14. mar 2006, 20:16
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster