Bruger login

Ugen der gik, uge 16, 2019
Sommer og træning

Tilbudsguide, uge 17, 2019
Vindruer og skyr!

Ugen der gik, uge 15, 2019
Arnold Classic 2019 og straps!

Tilbudsguide, uge 16, 2019
Innocent juice og æg!

Statistik

Vi har 55493 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Michelrex

Vores medlemmer har i alt skrevet 2027360 indlæg i 86573 emner

18 nye indlæg i dag

I alt: 537
Medlemmer: 14
Skjulte: 3
Gæster: 520

Følg bodybuilding.dk på

ÆVL & KÆVL & SL

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hope skrev:Hejsa - spændende log du har! Du er jo helt vild sej :D Hvor mange år har du trænet?

Hvordan gik det til stævnet?

Hej Hope

Tak for det :-) - jeg har styrketrænet on/off i over 20 år. Men det er først fra 2008 at jeg for alvor både fik smag for frivægtstræningen samt fik at vide at jeg blev nødt til at styrketræne fast resten af mit liv efter en slem skade i min ryg. Styrkeløft startede jeg med i 2011 og det var egentlig også først derfra at jeg begyndte at sætte mig ind i træningsteori - men så er det gået stærkt siden da, både på styrke samt vidensfronten :-)

Og hvad angår stævnet, ja så var mine forhåbninger ikke helt vilde pga. det manglende udstyr. Jeg ved ikke hvorvidt du kender til udstyrsstyrkeløft, men man (jeg er i hvert fald!) er ret afhængig af at kunne passe sit udstyr perfekt for at få gode kg ud af det. Jeg kan som regel sagtens mærke en difference på 1-1½ kg i kropsvægt på præstationen. Så ikke at have mit eget til stævnet gik mig noget på og mine stævnenerver var også værre end de plejede at være (stakkels, stakkels kæreste...).
Men når man skal, så kan man jo tit - så jeg endte ud med at lave følgende:

Squat: 210 kg
Tangering af min PR. Forsøgte mig med dansk rekord på 217,5 kg og den kom da også fint op, men blev desværre underkendt på dybden.

Bænk: 112,5 kg
Pr med 2,5 kg og dansk rekord med samme.

Dødløft: 230 kg. Personlig, dansk og nordisk rekord med 5 kg.

Alt i alt gav det en samlet 5. plads i totalen og en disciplinmedalje af guld i dødløften. Jeg har som altid en masse jeg skal hjem og arbejde på, men jeg er tilfreds med indsatsen og resultatet :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eGSyLkavkCc[/youtube]

Squat: 04:05 - 21:20 - 36:50
Bænk: 1:08:00 - 1:22:30 - 1:38:15
Dødløft: 2:23:40 - 2:37:30 - 2:53:00
Kommentatorsporet er foran filmen med ca. 1 minut, så det kan være lidt forvirrende :´)
---

Udstyrsløft
Bænk: 130 kg Squat:217,5 kg Dødløft: 240 kg
Brugeravatar

Reputation point: 55

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC
Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tillykke med din guldmedalje i dødløft og din PR i bænk :) Jeg har lige set dine løft i videoen, jeg synes det er vanvittig facinerende!

Jeg kender desværre slet ikke noget til udstyrsløft - men tænker, at det må være en ekstra flot præstation, at du sætter PR med lånt udstyr!

Jeg følger med i din log fremover!

God træning :)

Tak for det, Hope :-)

Nå, det er vist tid til at få gjort status på de sidste tre ugers træning siden Em.

Jeg har for det første ikke været motiveret til at træne (intet nyt under solen - sådan har jeg det hver gang jeg har haft et godt stævne) og derfor har jeg i dag min femte træning på disse tre uger. Jeg tror jeg har dødløftet 1, max to gange. De andre pas har indeholdt squat og bænk og vist ikke så meget andet. Så jeg må vist til at i gang igen. Det bliver dog ikke i dag - jeg tænker bare lige en hurtig lille trekamp og så er det det.

For det andet har jeg begravet mig i arbejde, er gået i gang med at lave et 10-12 ugers online vægttabsforløb, som jeg planlægger at lancere til august og det trækker dælme tænder ud - har det som om jeg arbejder i døgndrift. Og det stopper nok ikke forløbig (har dog indlagt træning i min kalender igen, så det ikke bliver helt forsømt). Men de kræfter kommer forhåbentlig også til at være givet godt i lang, lang tid fremover.

D. 10/6 er der divisionsturnering hvor jeg skal dødløfte for HSK. Det bliver nok "fantastisk" at skulle i dragt igen efter en måneds mere eller mindre pause ;-)

Rigtig god pinse :dance: :dance: :dance:
---

Udstyrsløft
Brugeravatar

Styrkeliste

Bla bla bla...skrev en masse og så blev det slettet igen! :twisted:

Divisionsturnering i lørdags. Stillede op i dødløft i udstyr. Ingen forventninger, har kun trænet sporadisk i 4 uger og dødløft har været nærmest ikke-eksisterende. Ganske lidt opvarmning, havde ikke regnet med at være i stand til at løfte noget alvorligt. Åbner med 200 kg der nærmest kastes i loftet. Melder 220 - løftes også let. Sidste løft bliver på 235 kg og denne kommer også nemt op. Damn. Da stævnet er færdigt går jeg ud i opvarmningsområdet og flæsker 240 kg. Bum - PR med 10 kg!

https://www.youtube.com/watch?v=BP-ZjyYcbBE

Så det er jo lækkert nok at kunne på trods af nærmest ikke-eksisterende træning. Nu vil jeg til at få brygget et program sammen. Jeg har en plan om at smide det meste squat ud af programmet - hvis jeg skal ramme dybde bliver jeg ved med at blive skadet, hvis jeg skal stå et sted hvor jeg kan trykke fra. Jeg beholder derfor nok kun en ugentlig løs udstyrsdag, hvor jeg kan stå bredt (kan jeg kun tåle med dragt på) og laver unilateral træning for resten (måske lidt kneeling squat også). I bænken skal jeg også lege lidt med en meget løs trøje og derudover noget pinky + smal. Jeg er ikke sikker med dødløften endnu, skal lige have afprøvet hvordan det står til med hoften, om det er muligt at lave deficit. Ellers bliver det nok noget stivbenet shit til at starte med og evt. noget let sumo.
---

Udstyrsløft
Brugeravatar

Styrkeliste