Bruger login







Ugen der gik, uge 16, 2019
Sommer og træning

Tilbudsguide, uge 17, 2019
Vindruer og skyr!

Ugen der gik, uge 15, 2019
Arnold Classic 2019 og straps!

Tilbudsguide, uge 16, 2019
Innocent juice og æg!


Statistik

Vi har 55500 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Holgersen

Vores medlemmer har i alt skrevet 2027480 indlæg i 86575 emner

17 nye indlæg i dag


Online
I alt: 448
Medlemmer: 20
Skjulte: 4
Gæster: 424

Følg bodybuilding.dk på

anmeldelse af træningsprogram

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





For tiden kører jeg et 2 split program der ser ud som følger:

Bænkpres med stang 5x5
incline bænkpres med håndvægte 4x8
militarypres med stang 5x5
lateral raise med håndvægte 4x8
dips 4x8

squat 5x5
dødløft 5x5
calf raises 4x8
bent over row 4x8
pull down 4x8
biceps curl 4x8

er dette efter din mening et fyldestgørende program, eller kan jeg med fordel ændre noget ved det. ( tilføje/fjerne øvelse - erstatte nogle øvelse med nogle mere effektive) Har for nylig erstattet fransk pres med dips, da jeg er af den overbevisning at dips giver en bedre træning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er nogle rigtigt gode øvelser du har valgt der. Ingen tvivl om det. Måske pullups istedet for pulldown. Men det er mere en personlig smag.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



har selv den tanke at erstatte pull down med pull ups. Grunden til jeg ikke har gjort det endnu, er at jeg ikke synes jeg har den nødvendig styrke til at udføre en pull up ordentligt.

Mit primære formål med min træning er at blive stærkere. De store muskler er sekundært. mine sæt og reps er af den grund sat som de er. hvad siger i til det, hænger det sammen?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kommer an på hvor erfaren du er. ? Hvis du udelukkende går efter styrke er det bedst at træne i en rep range 1-6. Og så har frekvens også meget at sige. Du vil gerne skulle bænke og squatte min. 3 gane ugentligt for de mest optimale resultater. Men du vil sagtens kunne blive både stærkere og større med et 2 split hvor du kommer kroppen igennem 2 gange ugentligt.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad mener du når du skriver frekvens? hvor ofte man træner?

Når jeg skriver at jeg kører et 2 split program, så mener jeg at jeg kommer hele kroppen igennem på to træninger. Men jeg træner oftere end 2 gange om ugen. i snit træne jeg vel 4 gange om ugen vil jeg tro. Er desværre en af dem, som har svært ved at komme afsted og finder på diverse undskyldninger og forklaringer på hvorfor jeg kan vente til i morgen med at træne.

Men ang. pull ups. Kan jeg godt begynde på dem, på trods af jeg ikke har styrke nok til at lave 4x8? eller vil det være en god ide at bygge lidt styrke på med pull down inden?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mr.goll skrev:Hvad mener du når du skriver frekvens? hvor ofte man træner?

Når jeg skriver at jeg kører et 2 split program, så mener jeg at jeg kommer hele kroppen igennem på to træninger. Men jeg træner oftere end 2 gange om ugen. i snit træne jeg vel 4 gange om ugen vil jeg tro. Er desværre en af dem, som har svært ved at komme afsted og finder på diverse undskyldninger og forklaringer på hvorfor jeg kan vente til i morgen med at træne.

Men ang. pull ups. Kan jeg godt begynde på dem, på trods af jeg ikke har styrke nok til at lave 4x8? eller vil det være en god ide at bygge lidt styrke på med pull down inden?


Ja jeg mener frekvens. Med det i mente du skriver syntes jeg du enten skal træne det program du selv foreslår eller et fullbody program. Det vigtigste er du kommer igennem et 2 split hvor du rammer kroppen 2 gange i ugen /4 træninger, eller et fullbody 3 x ugen. Ikk hop over træninger. Find det program som passer til dit lvi så du holder motivationen. Du kan komme rigtigt langt med begge programmer. Du kan godt begynde at køre pullups 3x max. Og så supplere med lidt pulldowns 3x8 eksempelvis. Held og lykke.
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 18. apr 2012, 20:15
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster