Bruger login







Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Tilbudsguide, uge 41, 2019
Ost, æg og kaffe!

Ugen der gik, uge 39, 2019
Smartphone og progression!


Statistik

Vi har 56129 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Gahvomap

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030531 indlæg i 87019 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 634
Medlemmer: 8
Skjulte: 0
Gæster: 626

Følg bodybuilding.dk på

APROPOS

Skru' hovedet rigtigt på.
Skru' hovedet rigtigt på.
Poul Haacker | Dato: 18. sep 2011, 20:20

Skru hovedet rigtigt på!

Hvad hvis jeg fortalte dig en eneste ændring i din træning kan forbedre din holdning, kan give dig bedre ryg- og skuldertræning og kan øge alt fra din dødløft til din squat, samtidigt med din skadesrisiko falder?

Lytter du nu?

Prøv at stille dig op og trække hagen ind.  Misforstå mig ret, hagen skal ikke ned mod brystkassen, hagen skal i en vandret bevægelse længere tilbage.

Hold positionen med hagen inde og bøj dig forover. Prøv bagefter at kigge op i loftet og bøje dig forover.

Det er næste umuligt at bøje i ryggen med hagen trukket ind, hvorimod det er let hvis du bare kigger op.

Hvad synes du nu om rådet med at kigge op, når du laver dine øvelser?

Når du trækker hagen ind, kommer rygsøjlen tættere på optimal position. Nu kan dine dybe muskler ved hals/nakke, mellem skulderbladene, omkring lænden og din core arbejde bedre. Når de gør deres arbejde, kan muskler der ofte arbejder for lidt, yde langt mere.

Hele din core er nu stærk og stabil, musklerne mellem skulderbladene arbejder langt mere effektivt, og dine squats og dødløft går ikke længere kun i lænden. Nu er din mave og dine ben er også smadret efter en omgang tung træning i squat og dødløft.

Har du haft problemer med hold i nakken og ondt i skuldrene under skuldertræning, vil du opleve at du i langt højere grad kan træne smertefrit. For stærkmænd og styrkeløftere, kan det være afgørende at trække hage ind ved super tunge pres over hovedet.

En bedre position for nakken forplanter sig hele vejen ned til lænden, du vil måske opdage du ikke svajer lige så meget, som du gjorde inden du trak hagen ind. Husker du at trække hagen ind under din træning og i dagligdagen, vil dine dybe muskler i nakken og din core blive trænet helt automatisk og din nye bedre holdning vil gradvist blive forstærket.

Prøv at trække nakken ind næste gang du træner og mærk forskellen, du bliver ikke skuffet.


Synspunkterne der præsenteres i dette indlæg tilhører forfatteren og afspejler ikke nødvendigvis synspunkter tilhørende bodybuilding.dk

Kommentarer


Hjælper det noget at trække maven ind i stedet for at trække hagen ind? Jeg tænker på, hvis man er lidt tyk?
Brugeravatar
 
Indlæg: 6627
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan




Tilbage til oversigten