Bruger login







Tilbudsguide, uge 35, 2019
Hakket gris og okse!

Ugen der gik, uge 33, 2019
HST og kropshævninger!

Tilbudsguide, uge 34, 2019
Mandler og storkøb af frugt/grønt!

Ugen der gik, uge 32, 2019
Styrke i squat og Mr. Olympia 2019!


Statistik

Vi har 55806 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Cerenpredo

Vores medlemmer har i alt skrevet 2031646 indlæg i 86846 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 429
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 426

Følg bodybuilding.dk på

Atleten dh4nsen's blog - DM 2016

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Garik skrev:
dh4nsen skrev:
Garik skrev:I forhold til squat: Afhænger jo af dine mål (og hvad der motiverer dig) :)


Skal bare have nogle større ben. Det er mit mål. Simpelt og lige til.


Så kan front squat fint undgå. Quad-aktivering er større på grund af blandt andet den øgede knævandring. Til gengæld er det sværere at køre high rep, da de fleste mister det thorakale opspænd tidligt.


Går ud fra du mener indgå - Super. Jeg kører pt to træninger hvor jeg kører 8-10 reps, og derefter et pas kører jeg 4-6 reps i front squatten. Resten af øvelserne ligger jeg faktisk altid på 10-14 reps.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1473
Tilmeldt: 20. apr 2009, 20:37
Geografisk sted: 7100 Vejle
 
Træner her: DGI Huset i Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dh4nsen skrev:
Garik skrev:
dh4nsen skrev:
Garik skrev:I forhold til squat: Afhænger jo af dine mål (og hvad der motiverer dig) :)


Skal bare have nogle større ben. Det er mit mål. Simpelt og lige til.


Så kan front squat fint undgå. Quad-aktivering er større på grund af blandt andet den øgede knævandring. Til gengæld er det sværere at køre high rep, da de fleste mister det thorakale opspænd tidligt.


Går ud fra du mener indgå - Super. Jeg kører pt to træninger hvor jeg kører 8-10 reps, og derefter et pas kører jeg 4-6 reps i front squatten. Resten af øvelserne ligger jeg faktisk altid på 10-14 reps.

/fixed :)

Og ja, det ville være en god måde at køre det på :)
Brugeravatar

Chef-moderator
 
Reputation point: 465
 
Indlæg: 22420
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:
dh4nsen skrev:Går ud fra du mener indgå - Super. Jeg kører pt to træninger hvor jeg kører 8-10 reps, og derefter et pas kører jeg 4-6 reps i front squatten. Resten af øvelserne ligger jeg faktisk altid på 10-14 reps.

/fixed

Og ja, det ville være en god måde at køre det på


Cool :)
Billede
I går blev det til en omgang pecs, delts samt triceps. Lidt abs kørte jeg naturligvis også.

Low incline DB press. 7 sæt total. Sidste 3 med drop.
Decline DB press 5 sæt. Alle kørt med drop. (2 25lbs skiver under bænk) + calf raises
Siddende DB skulderpress 90° supersettet med BB military press + side bends. 6 sæt.
Cable lateral raises supersettet med Cable crunches. 6 sæt.
Cable pushdown. 7 sæt, drop på de sidste 3

Jeg var kommet alt for sent derned efter, at have været i banken til samtale samt besøgt de gamle - i betragtning af dette, blev det faktisk en fin træning.

Trænger ben, ryg og biceps i eftermiddag. Formentlig ved 16-17 stykker.

God dag.


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1473
Tilmeldt: 20. apr 2009, 20:37
Geografisk sted: 7100 Vejle
 
Træner her: DGI Huset i Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis du forventer at blive slankere og samtidigt få større muskler, så bliver du skuffet. Medmindre du selvfølgelig spiser CLEEAN!

Jeg er også ret glad for front squat. Eneste problem for mig, er at jeg bliver skide svimmel ved +110 kg. Føles som om at jeg cutter luften af til hjernen.
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 8523
Tilmeldt: 4. jul 2009, 13:42
Geografisk sted: Danmark
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Grumpy skrev:Hvis du forventer at blive slankere og samtidigt få større muskler, så bliver du skuffet. Medmindre du selvfølgelig spiser CLEEAN!


Ved naturligvis godt at det er ønsketænkning. Det kunne være ret lækkert. Umiddelbart tror jeg at der skal cuttes lidt mere ned, og så have en mere lean tilgang til tingene. Det er egentlig kun maveregionen jeg er utilfreds med nu.
Mht til at spise clean, så er jeg nok ikke helt der lige pt..
Begynder måske at mistænke min manglende evne til, at få sovet nok som en faktor der stopper mit videre cut (?)

Grumpy skrev:Jeg er også ret glad for front squat. Eneste problem for mig, er at jeg bliver skide svimmel ved +110 kg. Føles som om at jeg cutter luften af til hjernen.


Jeg er desværre ikke heeelt ved +110kg endnu :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1473
Tilmeldt: 20. apr 2009, 20:37
Geografisk sted: 7100 Vejle
 
Træner her: DGI Huset i Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Billede
Træningen i går var som før skrevet ben, ryg og biceps. Herlig omgang hvor jeg svedte som et svin. Det gør jeg generelt bare.

Mobilitetsarbejde; udstræk, foam roller samt lidt øvelser med bands
Front squat supersettet med pullups
Leg press supersettet med chest supported cable rows (horisontalt greb)
Lying leg curls supersettet med y-raises + chest supported incline DB rows
DB curls supersettet med DB romænsk dødløft
Stairmaster 20min
Siddende calf raises supersettet med PL shrugs
^^ Synes jeg mangler noget, men det gør jeg måske også.. Who knows..

Billede
Dagens træning er allerede overstået. Jeg vågnede kl. 02 ca og da jeg ikke var faldet i søvn igen da mit ur viste 03.10, stod jeg op og skred ned i centeret. Yay .... Gik i seng kl. 21 heldigvis, det hjælper da en smule på det.
Den stod på patter, skulder og triceps. Det skulle bare være en hurtig omgang, kunne specielt mærke at mine delts var sådan okay ramte.

Low incline DB press, 7 sæt, de sidste 3 med drop
Decline DB press 5 sæt, alle med drop
DB shoulderpress med drop 5 sæt supersettet med Side bends
Cable pushdown med drop supersettet med Cable crunch

God weekend.


Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1473
Tilmeldt: 20. apr 2009, 20:37
Geografisk sted: 7100 Vejle
 
Træner her: DGI Huset i Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster



cron