Bruger login

Tilbudsguide, uge 4, 2019
Innocent juice, Actifry og skyr!

Ugen der gik, uge 2, 2019
Kød diæt, træningscentre og hypertrofi!

Tilbudsguide, uge 3, 2019
Kød, skyr og jordbær!

Ugen der gik, uge 1, 2019
Kom godt igang med det nye år!

Statistik

Vi har 55315 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Annenielsen25

Vores medlemmer har i alt skrevet 2024160 indlæg i 86352 emner

24 nye indlæg i dag

I alt: 556
Medlemmer: 9
Skjulte: 1
Gæster: 546

Følg bodybuilding.dk på

Bedøm sangen over dig.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Mussetrussen skrev:
Ceneeh skrev:Apropos "metal". Fortæl mig venligst, hvorfor så mange hører Five Fingers Death Punch til træning? Det er vitterligt noget af det værste larm. Hvad giver det folk? Det giver mig hovedpine og trang til at løbe bort.

Five Finger Death Punch er sådan noget Linkin Park, Limp Bizkit, Disturbed-agtigt pop-rock tilsat forcerede metalguitarer og forceret rock-attitude. Det er metal for folk der egentlig ikke kan lide metal. Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan holde ud at lytte til det, men hey, prøv at se hvad din musikstreaming app fortæller dig er populært. Det er jo 99% lort med ligegyldigt lort på.

Puha, det gør næsten helt fysisk ondt på mig, når du skriver så nedladende om henholdsvis Linkin Park og Disturbed. Det er formentlig, begge to, mine all-time favorite grupper, og dem, som jeg har hørt allermest gennem tiden. Jeg kan stadig i dag, her 19 år efter, finde på at sætte In The End på eller Down With the Sickness. Jeg kan faktisk tydeligt huske hvordan jeg lå derhjemme i sofaen som 10-årig og hørte In the End i Boogie. Jeg husker hvordan den lå nummer ét uge efter uge på Boogie-listen, som ellers var domineret af mainstream poplort.

Grundlæggende forstår jeg ikke denne nedladende, snobbede og arrogante tilgang til visse bands eller former for musik. At man kan lide nu-metal, heavy metal eller hvad man nu vil kalde det, betyder jo ikke, at man hører det hele tiden og i alle sammenhænge. Eksempelvis nyder jeg at høre Andrea Bocelli i bilen til og fra arbejde. Især hvis der er kø. Hvad der typisk er. Lige såvel som jeg ofte hører klassisk musik når jeg læser eller arbejder. Omvendt tror jeg, jeg ville have svært ved at sætte særlig mange PRs til Cello Suites.

Mvh
Èn der hører metallort til træning.
Brugeravatar

Reputation point: 270

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Pzyrex skrev:
Mussetrussen skrev:
Ceneeh skrev:Apropos "metal". Fortæl mig venligst, hvorfor så mange hører Five Fingers Death Punch til træning? Det er vitterligt noget af det værste larm. Hvad giver det folk? Det giver mig hovedpine og trang til at løbe bort.

Five Finger Death Punch er sådan noget Linkin Park, Limp Bizkit, Disturbed-agtigt pop-rock tilsat forcerede metalguitarer og forceret rock-attitude. Det er metal for folk der egentlig ikke kan lide metal. Jeg forstår heller ikke hvordan folk kan holde ud at lytte til det, men hey, prøv at se hvad din musikstreaming app fortæller dig er populært. Det er jo 99% lort med ligegyldigt lort på.

Puha, det gør næsten helt fysisk ondt på mig, når du skriver så nedladende om henholdsvis Linkin Park og Disturbed. Det er formentlig, begge to, mine all-time favorite grupper, og dem, som jeg har hørt allermest gennem tiden. Jeg kan stadig i dag, her 19 år efter, finde på at sætte In The End på eller Down With the Sickness. Jeg kan faktisk tydeligt huske hvordan jeg lå derhjemme i sofaen som 10-årig og hørte In the End i Boogie. Jeg husker hvordan den lå nummer ét uge efter uge på Boogie-listen, som ellers var domineret af mainstream poplort.

Grundlæggende forstår jeg ikke denne nedladende, snobbede og arrogante tilgang til visse bands eller former for musik. At man kan lide nu-metal, heavy metal eller hvad man nu vil kalde det, betyder jo ikke, at man hører det hele tiden og i alle sammenhænge. Eksempelvis nyder jeg at høre Andrea Bocelli i bilen til og fra arbejde. Især hvis der er kø. Hvad der typisk er. Lige såvel som jeg ofte hører klassisk musik når jeg læser eller arbejder. Omvendt tror jeg, jeg ville have svært ved at sætte særlig mange PRs til Cello Suites.

Mvh
Èn der hører metallort til træning.

Det er jo også bare én mands mening, som man er i sin ret til at være uenig i. Jeg tror også der er mange der vil grine højt når jeg sætter country som Brad Paisley, Randy Travis eller George Strait på til træning. Det er vel nærmest bare dansktop på amerikansk, men jeg elsker det. Jeg får selv samme fornemmelse som dig når jeg går ind på f.eks. https://devilution.dk/, hvor de nogle gange har en opfattelse af at 'rigtig' metal er snævert, undergrundsagtigt, anti-kommercielt og brutalt, mens den mindste antydning af melodi eller popularitet gør at et band bliver udråbt som værende fake-metal. Volbeat, Metallica og Defecto bryder de sig i hvert fald ikke om derinde, men det er stadig nogle af mine favoritbands. To each his own.
Brugeravatar

Reputation point: 600

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Mussetrussen skrev:Det er jo også bare én mands mening, som man er i sin ret til at være uenig i. Jeg tror også der er mange der vil grine højt når jeg sætter country som Brad Paisley, Randy Travis eller George Strait på til træning. Det er vel nærmest bare dansktop på amerikansk, men jeg elsker det. Jeg får selv samme fornemmelse som dig når jeg går ind på f.eks. https://devilution.dk/, hvor de nogle gange har en opfattelse af at 'rigtig' metal er snævert, undergrundsagtigt, anti-kommercielt og brutalt, mens den mindste antydning af melodi eller popularitet gør at et band bliver udråbt som værende fake-metal. Volbeat, Metallica og Defecto bryder de sig i hvert fald ikke om derinde, men det er stadig nogle af mine favoritbands. To each his own.

Mjah, nu var det jo netop ikke bare én mands mening; der bredte sig en tydelig tendens i tråden, og på forumet generelt, hvor metal og bands i stil med Disturbed og Five Finger Death Punch blev karakteriseret som værende larm, lort og hvad ved jeg. Der bliver desuden gjort grin med folk som hører den slags musik, og de bliver lidt fremstillet som underdanige tabere som ikke har forstand på musik og som absolut må mangle dannelse og forstand - for hvordan skulle de ellers kunne holde ud at høre på den slags? Det var jo klart det billede som begyndte at tegne sig.

Det er interessant hvordan folk påtager sig en bestemt holdning eller smag, som de reelt set slet ikke har, blot fordi denne passer bedre med det billede de har, eller gerne vil have, af sig selv. Må jeg ikke bare lige sige, at I bliver altså ikke klogere, mere indsigtsfulde, sofistikeret eller elitære ved at påpege at bestemte former for musik er larm eller ved at tilkendegive at I altså lytter til Bach, Mozart og Beethoven syv timer hver dag.

Fortæl mig venligst, hvorfor så mange hører Five Fingers Death Punch til træning? Det er vitterligt noget af det værste larm. Hvad giver det folk? Det giver mig hovedpine og trang til at løbe bort.

Her spørges der, på vældig arrogant facon, ind til hvad det mon er for nogle helt specielle, særlige mennesker som mon lytter til den slags musik. Som om der er tale om en eller anden helt unik homogen gruppe af freaks. Død-sympatisk, altså!
Brugeravatar

Reputation point: 270

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Brugeravatar

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Tudi skrev:https://www.youtube.com/watch?v=ILmUV80Fv0k&list=LLFusMoWUy1pRRtuHslDsScw&index=402&t=0s

Det er sgu et meget fedt nummer. Meget chill, men sagtens et nummer jeg kunne finde på at høre under træning / transport. 8/10

Med hensyn til al den metaldebat, må jeg godt nok sige, at jeg har meget lidt sympati for, at man skal nedgøre andres musiksmag. Der er genrer, der siger mig intet, men hvis andre folk nyder det, så er det da bare fedt for dem! Andet er da for småligt.

Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 20.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 20.00

Larm? Det kan højst kategoriseres som melodisk soft metal. Personligt synes jeg, at det er jævnt kedeligt metervare, og som appellerer (for) bredt. Men folk - inkl. min habitbærende svoger - må da høre lige, hvad de vil...
Træningsprogram: Renaissance Periodization's PL Hypertrophy Training Template
Brugeravatar

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Goblin skrev:
Tudi skrev:https://www.youtube.com/watch?v=ILmUV80Fv0k&list=LLFusMoWUy1pRRtuHslDsScw&index=402&t=0s

Det er sgu et meget fedt nummer. Meget chill, men sagtens et nummer jeg kunne finde på at høre under træning / transport. 8/10

Med hensyn til al den metaldebat, må jeg godt nok sige, at jeg har meget lidt sympati for, at man skal nedgøre andres musiksmag. Der er genrer, der siger mig intet, men hvis andre folk nyder det, så er det da bare fedt for dem! Andet er da for småligt.

Hvis Instagram var en sang, forestiller jeg mig at den ville lyde sådan der. Det er repetitivt, ligegyldigt og uden nerve. Hvad er det hun vil med det? Det forstår jeg ikke. Hvis det kom i radioen ville jeg skifte kanal med det samme.

Det her er rock 'n' roll. Sangen har 30 års jubilæum næste år, og halvdelen af bandet er døde i dag. Men det holder satme stadig, hvis man er til vrede unge mænd og tunge guitarer.

Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:
Goblin skrev:

Hvis Instagram var en sang, forestiller jeg mig at den ville lyde sådan der. Det er repetitivt, ligegyldigt og uden nerve. Hvad er det hun vil med det? Det forstår jeg ikke. Hvis det kom i radioen ville jeg skifte kanal med det samme.

Det her er rock 'n' roll. Sangen har 30 års jubilæum næste år, og halvdelen af bandet er døde i dag. Men det holder satme stadig, hvis man er til vrede unge mænd og tunge guitarer.

Jeg hader normalt denne genre men lige nøjagtig dette band har jeg en lille kærlighed til - det er dog mere deres senere år såsom Far Beyond Driven albummet <3.

Det der var sgu et middelmådigt nummer 5/10

Det her er i mine øre nutidens Beatles - de lyder lidt derhen ad

I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 315

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 90.00
- Dødløft: 145.50

Mussetrussen skrev:Det her er rock 'n' roll. Sangen har 30 års jubilæum næste år, og halvdelen af bandet er døde i dag. Men det holder satme stadig, hvis man er til vrede unge mænd og tunge guitarer.

Absolut enig. Sjovt nok har jeg siddet og hørt Pantera i dag. Det var et rent halvfemser-nostalgitrip. :mrgreen:

Træningsprogram: Renaissance Periodization's PL Hypertrophy Training Template
Brugeravatar

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

martinkjr skrev:
Mussetrussen skrev:
Goblin skrev:

Jeg hader normalt denne genre men lige nøjagtig dette band har jeg en lille kærlighed til - det er dog mere deres senere år såsom Far Beyond Driven albummet <3.

Det der var sgu et middelmådigt nummer 5/10

Det her er i mine øre nutidens Beatles - de lyder lidt derhen ad

Også min favorit af deres albums faktisk. Hørte den så sent som i eftermiddags til træning.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal synes om det nummer med Pantera; det er lidt for meget "jeg er ved på verden", og vokalen er ikke just noget at råbe hurra for. Tak, men nej tak.

Det her Nogle gange er det bare det simple, der spiller. En mand der spiller akustisk guitar, en mikrofon og anden mand, der synger.
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Foregående

Tilbage til Off topic

Brugere online