Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 56931 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MaksimCit

Vores medlemmer har i alt skrevet 2036925 indlæg i 92478 emner

24 nye indlæg i dag


Online
I alt: 406
Medlemmer: 11
Skjulte: 1
Gæster: 394

Følg bodybuilding.dk på

Cut & Cardio!

Udskriv emne


Alt om konditionstræning

Tilbage til Konditionstræning





Der skal snart smides 10-15 kg!

I denne forbindelse vil jeg skrue lidt op for cardio. Jeg forstiller mig, at løbe 3-4 gange i ugen ved siden af en 3-split. Jeg kan godt lide at løbe.

Med de 3-4 ugentlig løb er formålet primært, at øge forbrænding og iltoptagelsen. Sekundært kunne jeg godt tænke mig at sænke min hvilepuls ned til 50-55 slag i minuttet hvis det er muligt.

Det er udgangspunkt. Jeg har læst lidt omkriong HIT, men sandheden er, at jeg ikke ved meget om aerob (kredsløbstræning) programmer. Så jeg håber, at nogle af jer ønsker at hjælpe og har nogen gode forslag! Det skal være effektivt! og jeg har ikke noget imod sprint.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Bumb
..
Sidst rettet af 01-jeller 25. nov 2016, 01:15, rettet i alt 1 gang.
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Er du ikke vant til at løbe vil jeg være meget påpasselig med at starte op med 4 gang løb om ugen især hvis det er høj intenst. Desuden, er det nødvendigt med den mængde cardio i starten af dit cut?
Jeg ville lave 2 gange høj intenst om ugen, hvis dit mål er at øge din vo2maks. Lav evt. 4x4 min med 2 min aktiv pause i mellem. De fleste studier viser stigning på 10 % i vo2maks over 4-8 uger. Du kan med fordel bruge en crosstrainer, hvis du vil nedsætte stresset, eller starte op på græs/atletik bane.
Alt efter din nuværende kondition er det muligt at 30 min kontinuerlig kredsløbs træning med medium intensitet også vil give dig den ønskede effekt.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 567
Tilmeldt: 28. nov 2010, 17:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Højintens cardio er enormt god fedtforbrænding med 3-4 gange om ugen kommer hurtigt til at have en effekt på din øvrige træningskapacitet. Mindre kan gøre det, med mindre det er fordi du bare gerne vil ud at løbe?
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 655
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nick9000/lykkestrup skrev:Er du ikke vant til at løbe?
Med mindre det er fordi du bare gerne vil ud at løbe?

Jeg er vant til at løbe. I må vide, at jeg ikke KUN vælger at løbe fordi jeg skal cutte, men også fordi jeg faktisk godt kan lide at løbe (især sprint). Det eneste problem er dog, at vægten er relativt høj ift. højden og derfor er jeg ikke interesseret i noget langdistanceløb, men snarere noget lignende HIT, hvor løbetræningen holdes til cirka 30 minutter 3-4 gange i ugen. Derudover har jeg også den edge, at jeg har tid til at løbe om dagen, således det ikke påvirker den ”rigtig” træning nævneværdigt, som udføres om aften.

I forhold til løb med høj intensitet forstiller jeg mig, at det er en fordel, at jeg trænes ben to gange i ugen. Den styrke fjerner vel meget af belastning fra led?

lykkestrup skrev:Jeg ville lave 2 gange høj intenst om ugen, hvis dit mål er at øge din vo2maks. Lav evt. 4x4 min med 2 min aktiv pause i mellem. De fleste studier viser stigning på 10 % i vo2maks over 4-8 uger. Du kan med fordel bruge en crosstrainer, hvis du vil nedsætte stresset, eller starte op på græs/atletik bane.
Alt efter din nuværende kondition er det muligt at 30 min kontinuerlig kredsløbs træning med medium intensitet også vil give dig den ønskede effekt.

Nærmere kondital, fordi min vægt er høj og det tager VO2 MAX formlen ikke hensyn til. Men grundlæggende er målsætning den samme, ja og den plan du nævner med 4x4 og cirka to minutter pause ligner meget det jeg også tænker at køre ind til videre. Maskinerne er dog udelukket fordi jeg løber udenfor. Mange tak for hjælpen.

Kender man evt. til andre løbe (kredsløbs) struktur der er er endnu mere effektivt end det der er nævnt?
 
 
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Konditionstræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster