Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 57316 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Ezriquedub

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039805 indlæg i 95519 emner

49 nye indlæg i dag

I alt: 464
Medlemmer: 10
Skjulte: 0
Gæster: 454

Følg bodybuilding.dk på

Daniels (B/V)log - 25 år

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Dage som denne er jeg glad for at have mit FW på pause og spare de penge. Det er skønt at kunne træne udendørs i varmen, frisk luft og solskin - og helt alene. I dag lavede jeg lidt forskelligt bl.a. armgang, "dipsgang", air squats, lunges, dead bug, en variation af rack pull ups, avanceret armgang i ringe, hip thrusters også fandt jeg en slags skulderpresmaskine lavet af træ med en ikke fuldstændigt fastlåst bevægebane. Det var lækkert og noget at det nærmeste jeg har været at løfte vægte i lang tid.

Jeg afsluttede med 2 gange 25 burpees. Omkring de 25 bliver min vejrtrækning udført når jeg laver dem hurtigt uden pauser - men det var lækkert ude på græsset i bare tær og bar overkrop.
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: København

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

danielhansen13 skrev:Jeg har også brug for nogle flere rutiner og ting at tage mig til. Da jeg forlod mit job gav det et Instant og længevarende energiboost, hvor jeg næsten ikke kunne vente med at komme ud af sengen om morgenen fyldt med energi og klar til at tage imod alle udfordringer, der måtte komme min vej. Som introvert burde jeg også trives med min nye tilværelse, men jeg kan mærke, jeg har brug for at komme ud. Den seneste tid har været præget af manglende energi, hovedpine, lavt selvværd og selvtillid og tvivl omkring fremtiden.

Jeg havde samme oplevelse da jeg var færdig med studiet. At være arbejdsløs var sjovt, at spille computer i 14 timer og ikke udfordre hjernen var behageligt... indtil du begyndte at gå i seng kl 2 for der eringen grund til at stå tidligt op. Du kan jo altid bare slå alarmen fra og sove indtil du vågner. Du skal jo alligevel ikke noget i morgen. Så bare gå sent i seng.
Vi har begge lært at ordsproget
Lediggang er roden til alt ondt

skal tages seriøst.

Jeg kan varmt anbefalde bogen Atomic Habits. Den handler udelukkende om at lave gode vaner/ødelægge dårlige vaner. Den er ekstremt "nybegynder-venlig" hvis du ikke har læst om psykologi og adfærd før.
Bogen er opbygget omkring 4 helt konkrete, enkle, simple og direkte regler:
1. Gør det synligt/let at begynde
2. Gør det tiltrækkende/lav ritualer og par god adfærd med andre handlinger
3. Gør det let/fjern barrierer
4. Gør det tilfredsstillende/tilføj en hurtig belønning
Success is commemorated - failure merely remembered

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tak for boganbefalingen. Jeg elsker psykologi (var et af mine yndlingsfag på universitet), og især adfærdspsykologi, så den er nok lige noget for mig! Jytte fra marketing er desværre gået for i dag var jeg i hvert fald meget glad for.

Jeg håber, du har fået et arbejde nu - eller noget andet, der giver mening til dit liv. Jeg sætter stor pris på din kommentar, men jeg ved ikke om du fuldt inde i min kontekst. Godt nok er jeg stoppet som lønmodtager, men vil ikke kalde mig ledig eller eller arbejdsløs. Jeg har blot valgt at gå mine egne veje som iværksætter, og har alt for meget arbejde - jeg er bare helt alene om det, som mange jo nok er i starten. Så det er ikke det "ikke at have noget at stå op til" der et et problem for mig. Jeg går tidligt i seng (så snart jeg har skrevet denne besked færdig) og jeg står tidligt op med en masse at se til!
Brugeravatar

Styrkeliste

I dag var løbeturen overstået inden kl. 8 - men det var stadig ret varmt, men dejligt at få det gjort inden vi skulle arbejde på projekter udenfor resten af dagen.

I morgen skulle jeg egentlig spille tennis kl 8, men det er aflyst.

Jeg har nu tilmeldt mig Arca i 2 måneder gratis.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg får gået en del lange ture i det gode vejr for tiden og trænet korte træninger udendørs. Nu ser det ud til regnen snart kommer, så vil jeg begynde at træne lidt i ARCA.

Jeg har de seneste to dage desuden blevet kontaktet for at lave reklamevideo for en virksomhed, blive inviteret til at holde foredrag for Dansk Aktionærforening, inviteret på DR (i aften kl. 19-20) og jeg har snart ikke tid til at lave videoer længere. Hvornår mon jeg får mig en manager? :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Det bliver ikke til meget træning i Arca men derimod faste, mavekrampe, uvished, tvivl, foragt og så meget mere. Det værste, der kunne ske i et parforhold, er nu sket.
Brugeravatar

Styrkeliste

danielhansen13 skrev: Det værste, der kunne ske i et parforhold, er nu sket.

Uventet graviditet?

Logbog: Ingen logbog

Travolta123 skrev:

Uventet graviditet?

Planlagt og bevidst utroskab, hvor jeg nærmest fulgte hende hen til døren.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du får lige et virtuelt skulderklap. Det er bestemt noget af det mest nederen der kan ske, og det gør sgu ondt.

Sendt fra min motorola one vision med Tapatalk
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: The Gym

Damn. Det gør ondt. :-s

Kan du uddybe omstændighederne?
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

danielhansen13 skrev:
Travolta123 skrev:

Uventet graviditet?

Det trist at høre.

danielhansen13 skrev:
Travolta123 skrev:

Uventet graviditet?

fy for fanden. Føler med dig.

Reputation point: 10

Tak allesammen.

Jeg er begyndt at styrketræne lidt i center igen - med min "kæreste" endda. Ja, det er en lang historie, men jeg er glad for at være kommet tilbage til styrketræningen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu skal jeg ikke lege moralens vogter, men det lyder godt nok.... Ja, jeg er faktisk tom, og vil gerne fremstå nobel og respektfuld, hvorfor jeg undlader en lang række spalter. Uanset hvad, forekommer det mig interessant at nogen kan tilgive den slags. Det er stort.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ceneeh skrev:Nu skal jeg ikke lege moralens vogter, men det lyder godt nok.... Ja, jeg er faktisk tom, og vil gerne fremstå nobel og respektfuld, hvorfor jeg undlader en lang række spalter. Uanset hvad, forekommer det mig interessant at nogen kan tilgive den slags. Det er stort.

Bare af ren nysgerrighed. Snakker du på samme måde i den virkelige verden som den måde du skriver herinde?

danielhansen13 skrev:Tak allesammen.

Jeg er begyndt at styrketræne lidt i center igen - med min "kæreste" endda. Ja, det er en lang historie, men jeg er glad for at være kommet tilbage til styrketræningen.

.... synd det med kæresten, altså med at du tog hende tilbage efter hendes test af dig, som du bestod.... overfor hende.... så hun nu kan.....

Reputation point: 20

Tak for jeres beskeder.

Tom er generelt den følelse jeg har meget af tiden i øjeblikket. Jeg vil ikke lade andres meninger påvirke mine beslutninger og situationen er selvfølgelig uendeligt mere kompleks end skildret herinde. Lige nu prøver jeg bare at nyde nuet og ikke tænke for meget på hverken fortiden eller fremtiden, fordi jeg er generelt bare - tom.
Brugeravatar

Styrkeliste

danielhansen13 skrev:situationen er selvfølgelig uendeligt mere kompleks end skildret herinde. Lige nu prøver jeg bare at nyde nuet og ikke tænke for meget på hverken fortiden eller fremtiden, fordi jeg er generelt bare - tom.

Det er svært at være i din position, men du må ikke lyve overfor dig selv i forhold til hvor "kompleks" situationen er. Der er intet komplekst ved at din "kæreste" har været utro, blot det at du kan få dig selv til at prøve og retfærdiggøre hendes handling er skræmmende. Selv hvis i skulle komme gennem den første fase her vil det ligge i din bevidsthed og påvirke jeres forhold indtil hun gør det igen eller du ikke kan holde det ud længere.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Travolta123 skrev:
Ceneeh skrev:Nu skal jeg ikke lege moralens vogter, men det lyder godt nok.... Ja, jeg er faktisk tom, og vil gerne fremstå nobel og respektfuld, hvorfor jeg undlader en lang række spalter. Uanset hvad, forekommer det mig interessant at nogen kan tilgive den slags. Det er stort.

Bare af ren nysgerrighed. Snakker du på samme måde i den virkelige verden som den måde du skriver herinde?

Det afhænger utroligt meget af, hvilke mennesker jeg omgås. Jeg foretrak oftest at tale med lærerne i gymnasietiden, for så behøvede jeg ikke altid at skulle begrænse mig. Hvad er et stort ordforråd værd, hvis de fleste alligevel ser måbende på en? Det er først sjovt, når man ikke længere ser begrænsninger i sproget, og i stedet holder fast i gamle gloser, så disse ikke forgår. Jeg må dagligt begrænse mig på min arbejdsplads. Om det siger mest om mig eller menneskene jeg mænger mig med, vil jeg lade op til andre at vurdere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ceneeh skrev:
Travolta123 skrev:

Det afhænger utroligt meget af, hvilke mennesker jeg omgås. Jeg foretrak oftest at tale med lærerne i gymnasietiden, for så behøvede jeg ikke altid at skulle begrænse mig. Hvad er et stort ordforråd værd, hvis de fleste alligevel ser måbende på en? Det er først sjovt, når man ikke længere ser begrænsninger i sproget, og i stedet holder fast i gamle gloser, så disse ikke forgår. Jeg må dagligt begrænse mig på min arbejdsplads. Om det siger mest om mig eller menneskene jeg mænger mig med, vil jeg lade op til andre at vurdere.

Sikke dog et godt arbejde du har gjort Sandyfrink.

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster