Bruger login







Tilbudsguide, uge 22, 2019
Kaffe og ketchup!

Ugen der gik, uge 20, 2019
Overfald på Arnold og NY pro!

Tilbudsguide, uge 21, 2019
Oksekød og kylling!

Ugen der gik, uge 19, 2019
Skader og valg!


Statistik

Vi har 55554 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er falther

Vores medlemmer har i alt skrevet 2028557 indlæg i 86645 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 169
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 164

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft - tekniktråd

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Okay, det skulle være rettet :)
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 767
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej guys. Er lidt interesseret i at høre nogle kommentarer omkring min Dødløft. Det her var mit første sæt af 4 på 190kg.
https://www.youtube.com/watch?v=M9Qoe_3 ... e=youtu.be
Som jeg selv kan se, strækker jeg benene meget hurtigt og hiver den op med ryggen, hvilket nok ikke er optimalt.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2014, 23:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kagemonster skrev:Hej guys. Er lidt interesseret i at høre nogle kommentarer omkring min Dødløft. Det her var mit første sæt af 4 på 190kg.
https://www.youtube.com/watch?v=M9Qoe_3 ... e=youtu.be
Som jeg selv kan se, strækker jeg benene meget hurtigt og hiver den op med ryggen, hvilket nok ikke er optimalt.

Alt, alt for tungt. Du har ret i, at du strækker benene for hurtigt, men resten af løftet crasher, fordi din øvre ryg slet ikke kan holde spændet.

Start forfra med en markant lettere vægt:

1. Ned og have fat i stangen UDEN at løfte den op, spænd op i øvre ryg (skuldrene tilbage og ned) og film (positionen, ikke selve trækket) dig selv eller få en ven til at se om din ryg bliver ret. Hvis du ikke kan holde ryggen ret i udgangspositionen, så hæver du stangen en smule eller stiller dig bredere (semi-sumo eller sumo stance)

2. Tag slacket ud af stangen, når du trækker den fra gulvet. Det bliver nemmere, når du før styr på punkt 1 og opspænd i øvre ryg. Når opspændet i ryggen er indlært, skal dine arme gerne være strakte, så du flytter vægten automatisk, når du igangsætter bevægelsen med often. Det skal være kroppen samlet, der trækker. I videoen trækker du med armene, der resulterer i at din øvre ryg bliver krum, indtil ryggen og benene tager over.

Jeg kunne forestille mig, at din øvre ryg helt generelt er for slap. Det ser også lidt ud som om du har forward head posture, i hvert fald. Så en masse row-varianter er vejen frem. Lær især at trække med skulderbladene.
Brugeravatar
 
Reputation point: 435
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 21. jun 2014, 09:17
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mange tak for det uddybende svar! Der er noget at gå i gang med. Tænkte nok at der var et eller andet galt.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8. nov 2014, 23:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



(Eftersom søgefunktionen ikke er tilgængelig, var dette lige den eneste tråd jeg kunne finde med hjælp fra google.)
Er forholdsvis ny i gamet, og jeg vil nødigt risikere, at jeg skader min krop i de store løft såsom dødløft. Jeg følger bodylabs b2b, for større muskler.

Da der umiddelbart ikke er andre i centeret som dødløfter, og personalet virker utrolig inkompetente, vil jeg derfor sætte pris på jeres feedback mht. mit dødløft med 120kg.

Umiddelbart kan jeg se følgende fokuspunkter som jeg skal arbejde med.

Nakken trækkes overdrevent bagud
Øvelsen udføres en anelse opdelt

Mvh.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baklava skrev:(Eftersom søgefunktionen ikke er tilgængelig, var dette lige den eneste tråd jeg kunne finde med hjælp fra google.)
Er forholdsvis ny i gamet, og jeg vil nødigt risikere, at jeg skader min krop i de store løft såsom dødløft. Jeg følger bodylabs b2b, for større muskler.

Da der umiddelbart ikke er andre i centeret som dødløfter, og personalet virker utrolig inkompetente, vil jeg derfor sætte pris på jeres feedback mht. mit dødløft med 120kg.

Umiddelbart kan jeg se følgende fokuspunkter som jeg skal arbejde med.

Nakken trækkes overdrevent bagud
Øvelsen udføres en anelse opdelt

Mvh.


Der er ikke noget nævneværdigt at se her. Hvad er målet, mange kg på, eller bare en masse reps? Det er altid noget mere interessant at se noget relativt tungt blive løftet - hvor man kan spotte formnedbrydning
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 777
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for respons.
Målet med min træning er primært at opnå en fornuftig masse på min krop. Men eftersom jeg holder mig indenfor en rep range på 6-8 går styrke og muskelvækst vel hånd i hånd?
- Næste træning kan jeg sætte nogle flere kilo på stangen, hvor man bedre kan spotte formnedbrydningen, som du selv pointerer.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baklava skrev:Tak for respons.
Målet med min træning er primært at opnå en fornuftig masse på min krop. Men eftersom jeg holder mig indenfor en rep range på 6-8 går styrke og muskelvækst vel hånd i hånd?
- Næste træning kan jeg sætte nogle flere kilo på stangen, hvor man bedre kan spotte formnedbrydningen, som du selv pointerer.


Ja og ja. Kan ikke se noget - fine løft, og fin holdning gennem hele bevægelsen. Ergo er det nok for let for dig med 120
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 777
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du virker seriøs...
Har du overvejet at starte i en klub eller et center som matcher din indstilling? :-k
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3698
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har nu filmet 2 relative tunge løft på henholdsvis 140 og 150 kg. Er der her noget nævneværdigt at spotte?
Med hensyn til center, så er det pt ikke en mulighed for mig at skifte. Flytter dog til Tyskland til sommer, hvor jeg håber at fortsætte min træning under bedre forhold.
På forhånd tak.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Baklava skrev:Har nu filmet 2 relative tunge løft på henholdsvis 140 og 150 kg. Er der her noget nævneværdigt at spotte?
Med hensyn til center, så er det pt ikke en mulighed for mig at skifte. Flytter dog til Tyskland til sommer, hvor jeg håber at fortsætte min træning under bedre forhold.
På forhånd tak.


Nope. Det er rigtig flot teknisk. Tyder på du er velproportioneret rent styrkemæssigt, og med den teknik ville jeg bare klø på, indtil det ændre sig, eller indtil jeg finder et reelt svagt punkt. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 777
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for din feedback. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26. okt 2017, 21:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hey alle, håber nogen kan hjælpe mig her!

Har i en længere periode kørt rundt i en lidt ærgerlig cyklus: dødløft går godt, vægten øges, oplever en ømhed i min lænd, dødløfter når lænden tillader det, holder pause med dødløft for lændens skyld, og starter forfra fra et lettereudgangspunkt.
Har før været til lægen med det, hvor jeg fik fortalt at jeg formentlig bare havde lidt hold i lænden, og at jeg egentlig burde styrke lænden ved andre øvelser.
Det kan tænkes jeg lider kronisk af en tøset lænd, eller også er min teknik ikke så optimal, som jeg har gået og troet.. Håber derfor I kan hjælpe mig med lidt hård kritik her:


https://www.youtube.com/watch?v=VEbc67-dur0&feature=youtu.be
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. dec 2014, 23:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



KBH-N skrev:Hey alle, håber nogen kan hjælpe mig her!

Har i en længere periode kørt rundt i en lidt ærgerlig cyklus: dødløft går godt, vægten øges, oplever en ømhed i min lænd, dødløfter når lænden tillader det, holder pause med dødløft for lændens skyld, og starter forfra fra et lettereudgangspunkt.
Har før været til lægen med det, hvor jeg fik fortalt at jeg formentlig bare havde lidt hold i lænden, og at jeg egentlig burde styrke lænden ved andre øvelser.
Det kan tænkes jeg lider kronisk af en tøset lænd, eller også er min teknik ikke så optimal, som jeg har gået og troet.. Håber derfor I kan hjælpe mig med lidt hård kritik her:





Jeg er ikke ekspert...
men det ser ikke helt skidt ud men du sænker stangen i en ikke lige linje.
denne video hjælper mig meget med at forbedre min form. så måske kan den også hjælpe dig.


ømhed siger du? sådan virkelig ondt eller bare øm ? du skal måske bare vænne dig til at lave øvelsen? kan man gå og trække vejret uden medicinsk hjælp kan man dødløfte!
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DClaville skrev:
KBH-N skrev:Hey alle, håber nogen kan hjælpe mig her!

Har i en længere periode kørt rundt i en lidt ærgerlig cyklus: dødløft går godt, vægten øges, oplever en ømhed i min lænd, dødløfter når lænden tillader det, holder pause med dødløft for lændens skyld, og starter forfra fra et lettereudgangspunkt.
Har før været til lægen med det, hvor jeg fik fortalt at jeg formentlig bare havde lidt hold i lænden, og at jeg egentlig burde styrke lænden ved andre øvelser.
Det kan tænkes jeg lider kronisk af en tøset lænd, eller også er min teknik ikke så optimal, som jeg har gået og troet.. Håber derfor I kan hjælpe mig med lidt hård kritik her:





Jeg er ikke ekspert...
men det ser ikke helt skidt ud men du sænker stangen i en ikke lige linje.
denne video hjælper mig meget med at forbedre min form. så måske kan den også hjælpe dig.


ømhed siger du? sådan virkelig ondt eller bare øm ? du skal måske bare vænne dig til at lave øvelsen? kan man gå og trække vejret uden medicinsk hjælp kan man dødløfte!


Tak for hurtigt svar, vil helt klart prøve at lægge mærke til hvordan jeg sænker stangen fremover!

Ømhed er måske lige mildt nok at kalde det, det er klart en mærkbar irritationsfaktor i hverdagen.. Men samtidig er det ikke fordi min hverdag ikke kan fungere. Dødløft har indgået i min træning i 3 års tid, så det er skam ikke fordi jeg lige er startet ud med det. :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. dec 2014, 23:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ligner nu lidt du skyder benene af for så at stivbene resten af vejen.
Hvorfor kører du touch n go ?
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 767
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Minipurz skrev:Det ligner nu lidt du skyder benene af for så at stivbene resten af vejen.
Hvorfor kører du touch n go ?


Kan godt være jeg skal arbejde lidt mere med at få benene involverede i hele løftet vel. Har vitterligt ikke tænkt mig over hvorfor jeg ikke lader stangen hvile efter hver rep, kunne det evt gøre en forskel?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. dec 2014, 23:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Her er nogle af de typiske dødløft fejl hvis man vil tjekke sin teknik efter https://gilbaks.dk/5-typisk-doedloeft-fejl/
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. jul 2011, 22:23
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er der egentlig nogle der kan forklare, hvorfor folk smider dødløftet ned efter hver rep, i stedet for at kontrollere bevægelsen negativt? Jeg har endnu aldrig prøvet det med succes ud over 1 rep max.

ex. fra mig selv



ex. fra 99,99% af alle andre



Som det kan ses, ryger baren længere og længere fra skinnebenet på de sidste reps. Hvorfor synes det ikke at være normal viden?
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 777
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster