Det blev til 265 træninger i 2020. Jeg ved ikke helt, men tror det nok er rekord. Jeg har ganske vist tidligere haft en større træningsmængde, når man inkluderer fodbold, roning, 12 timers idræt ugentligt og styrketræning. Djævlens advokat vil påpege, at ikke alle mine loggede træninger har været noget specielt; og at 9 sæt et eller andet jo er barnemad. Jeg HAR også sprunget over hvor gærdet var lavest flere gange. Jeg erindrer perioder med 3 sæt bænk og noget lallet support. Det har dog ændret sig nu, hvor mit fokus er mere bb-orienteret (sådan da) Jeg vil dog stadigvæk holde fast i, at vedholdenhed er alfa-omega, og at 3 sæt bænk er bedre end slet ingen. Jeg har siden jeg begyndte at styrketræne hjemme i sengen. Ja, du læste rigtigt ... sengen. Jeg fik et vægtstangssæt (12.5 kg stang og to stk. 10 kg) i konfirmationsgave af min søster. Jeg var skinny as fuck og gik i 7. klasse. Det eneste jeg umiddelbart havde styrke til at udføre med sættet var noget BÆNKPRES, som jeg anså det til at være, til trods for at jeg lå i sengen og udførte, hvad man ville have kaldt florpress, hvis det ikke var fordi det foregik i sengen. Eftersom der ikke var mulighed for at øge i vægt, endet end i det omfang, at jeg gaffatapede 1 stk. 3 kg. håndvægt i hver ende, måtte jeg øge i reps, hvilket var absurd høje tal til sidst. Det skulle dog vise sig at have en overførbarhed i kombination med daglige pushups hver aften inden badet.
Da jeg som 15-årig fik mulighed for at træne i et center 15 kilometer fra min bopæl, greb jeg chancen og måtte så cykle frem og tilbage. Jeg holdt dog stadig fast i træning hver 2. dag, og brysttræningen havde gjort, at første gang jeg bænkede (full range of motion) lavede jeg en 2'er på 65 i bænk, hvilket var NUTS, i hvert fald ud fra hvad jeg kunne aflæse på folks reaktioner i det lille center. Jeg har egentlig altid været ret stålfast, når det kom til noget jeg gerne ville. Jeg kunne sætte af hjemmefra i styrtende skybrudslignende regnvejr, udelukkende med det mål for øje at komme til træning. Denne dedikation har senere vist sig at være lykkebringende OG en hæmsko ift. nogle relationer. Jeg har trodset søvn og almen praksis for at træne utallige søndage morgener efter 25 minutters endt bustur, desværre ofte mutters alene i mit mangeårige træningscenter, da min træningsaftale blev aflyst i sidste øjeblik, da mine nære kammerater havde en tendens til at springe fra. Værst var det, at udløftet til bænk var af enorm betydning. Jeg kunne bænke 120, men ikke løfte 100 ud selv. Jeg følte mig sårbar og handicappet, da jeg var alt for afhængig af andre, hvilket var min svaghed. Nu om dage føler jeg mig totalt uafhængig, men det er næppe heller alt for godt i samtlige henseender.
2
Bænkpres
3x115
5x115
4x120
4x120
Wide grip pullups
7
7
7
7
Supersættet m.
Pushups
15
15
15
15
- 1 min. pause og udført i haven kl. 22 om aftenen i det nærmest bælgragende mørke.
Wide grip elastik rows m. hold og langsom excentrisk
10
10
10
10
10
Back extension
10
10
10
10
15 sekunders pause.
Spist mit daglige måltid meget sent de sidste 3 dage. Omkring kl. 23:00. Jeg har været i dyb ketose i 3 dage nu. Har slet ikke haft nogen appetit, men på den gode måde. Koncentrationen og klarheden er enorm. Desværre har jeg primært brugt den i en spilverden. Aftensmaden i dag var:
400 gram entrecote med stegte tomater, peberfrugter og revet parmesan.
stegt spidskål med porrer og et kvart æble i skiver
omelet på 4 æg
1 dåse torskelever
et par teskefulde græsk yoghurt med reduceret fløde, lakridsvalnødder, hampefrø og kakaonibs
et par skiver HVORDAN BO.
Jeg har langt mere at berette om, men ingen grund til at fylde mere på for i dag, da jeg ikke vil tømme tombolaen, så det må I have til gode til en anden dag. Måske i morgen.
If no win ... practice more

.