Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 58144 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JesRonry

Vores medlemmer har i alt skrevet 2041651 indlæg i 98347 emner

2 nye indlæg i dag

I alt: 465
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 462

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

235

Pullups
8
8
8

Pullups - wide grip
6
6
6

Reverse grip bænk m. fødderne oppe
8x50
8x60
8x60
8x60
8x60
8x60

- 15 sekunders pause....

DB rows
12x26
12x26
12x26

uden pause. skift fra arm til arm.

Pushups på håndtag
12
12
12

Elastik rows - wide grip m. hold
12
12
12
12

- elastikken sprang, da jeg skulle starte på 4. sæt. Et setup, hvor jeg bruger 2 elastikker normalvis.

"chest expander"
20
20
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

239

Bænk
6x100
6x100
6x100
6x100
6x100
6x100

Chinups
6
6
6
6
6
6

Elastik rows
10
20
20
20
20
20
20

- m. begge hænder og 1 arm af gangen.

Jeg er egentlig blevet kæmpe fan af at træne skuldrene; inspireret af Larry SCOTT. Det her 3-split suger dog meget energi ud. Det der med at træne ryg 2 dage efter man har smadret i gennem i arme, skal jeg lige vænne mig til. Mine underarme har været ret medtaget. I øvrigt er der ben 2x ugentligt, men jeg vil i stedet dele det op til baglår og forlår. Jeg er i øvrigt oppe på hele svimlende 75 kg. bw om morgenen nu.

240

Walking lunges m. 20 kg. stang på nakken
120 gentagelser

- 120 skridt ud i en køre.

Stivbenet dødløft
15x65
15x65
15x65

Mave
12
12
12
Brugeravatar

Styrkeliste

249

Er virkelig ramt af nihilisme og melankoli. Det er ret slemt. I tirsdags følte jeg kortvarigt, at mit hjerte var blevet revet ud og lige siden har jeg sporadisk haft trykken for brystet og en stor klump i halsen. Jeg kan godt mærke, at jeg rent følelsesmæssigt er helt og aldeles ødelagt indeni. Fik jeg foretaget røntgenundersøgelser, ville jeg næsten vove den påstand, at der er rifter og huller at spore i mit hjerte.

Træning i går i hsk

Bænkpres
8x100
5x110
5x110
5x110
5x110

Pullups
10
10
10

Incline presses, smith
8x65
8x65
8x65
8x65
8x65
8x65
8x65
8x65

Pulldowns - bredt greb
20
20
20

Rambo rows
10
10
10

DB rows, chest support
10x17
10x17
10x17
10x17
15x17

Machine rows
20
40
Brugeravatar

Styrkeliste

262

Lige inden jul fyldte jeg de famøse 25 år. Sikket show. Det er ikke længere sjovt at have fødselsdag; hvilket det ikke har været siden jeg fyldte 20. Tiden går. Klokken slår. Vi levede i går. For 3 uger siden kunne jeg ikke se lys nogen steder. Var sekunder fra at stille op for Nihilistisk Folkeparti. Jeg tænker meget. For meget. Så meget, at jeg bliver nødt til at abstrahere mine tanker via videospil, træning (med korte pauser, så jeg ikke når at fundere) og madlavning. Det er langt fra altid sjovt. Til gengæld kan jeg nemt holde mig beskæftiget bare ved at fundere. I mens resten af fabrikken har brug for musik for at der sker noget oven i kasketten, kan jeg i 8 timer rejse væk; dog med enkelte udbrud til en god kammerat derude, som er nogenlunde samme stedet i livet som jeg. Det er sgu vigtigt at have en at udveksle tanker med. Det er ikke det samme på skrift, omend det oftest er tilfældet. Jeg valgte derfor for timer at ringe 2 tidligere folkeskolelærere op for at tale om gamle dage. Det var ganske berigende. Især i det ene tilfælde. Det er interessant at have en samtale med en klasselærer, der har fulgt en fra 5-9 klasse. Alle de overvejelser han i årene havde gjort sig om en; og ikke mindst bekymringer. Iagttagelser og forestillinger, som han nu kunne få afklaring omkring. På samme tid kunne jeg få afklaret hvem jeg var og hvordan jeg agerede.

Jeg har tilbragt juledagene nordpå og fik hel confiteret and med æbler og svesker, ribbensteg jeg havde modnet 14 dage i køleskabet samt rigelige mængder af hvidkål og rødkålssalat med granatæblekerner, appelsin og krydderurter. Inden den stod på mad røg der en træning:

Bænk
8x110
7x110
6x110

Dødløft
25x100

- var efterfølgende ved at besvime. Der var til flere reps, men er måneder siden jeg sidst dødløftede. Jeg savner stadig de 50 reps fra december sidste år.

Derudover en masse support til ryg og bryst.

Dagen efter var jeg på familiebesøg, hvor jeg talte med min farmor om tabet af min farfar. Det var langt mere interessant end hvad hvad folk havde fået i julegave, hvem der var så heldig at få mandlen, eller hvem der havde slået en skid. Generelt mærker jeg, at det er den slags samtaler, der giver livet værdi, mere end så meget andet. Der er så meget fattig samtale over alt. Tom snak. Fyldstof. Nogen, der siger noget for at sige noget. I forbindelse med at jeg talte med den ene lærer, var han hele tiden "Nu ved jeg ikke om jeg kan sige dette uden jeg kommer for tæt på..." eller noget i den dur, hvortil jeg gjorde det klart, at sandheden altid hilses velkommen, uanset hvad den så bringer.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad fik du så ud af at tale med ham?

Bekræftede han noget? Fortalte han noget du ikke var klar over?
Brugeravatar

Reputation point: 100

Kostplan: Vis kostplan

PittBull! skrev:Hvad fik du så ud af at tale med ham?

Bekræftede han noget? Fortalte han noget du ikke var klar over?

En masse. Det er sjovt, når man pludselig nærmer sig samme bølgelængde - og der ikke længere er dette lærer-elev-forhold, der holder en tilbage. Han sagde noget yderst interessant: at jeg altid havde været hård ved mig selv; og at han havde bidt mærke i, at jeg havde et anderledes forhold til voksne end de fleste jævnaldrende, i og med at jeg altid søgte samtaler; også når klokken ringede frikvarter eller endt skoledag. Samtaler om alt mellem himmel og jord. Det praktiserede jeg også i høj grad også i gymnasiet. Det har oftest resulteret i anderledes forhold. Han lagde dog vægt på, at jeg til trods for denne kontakt, havde en facade og en barriere, der sagde: hertil og ikke længere; hvilket han havde undret sig over uden at gøre mere ved det. Set i bakspejlet har det været for at dække over en masse indre følelsesmæssig smerte i mit liv. Jeg søgte opmærksomheden; at folk skulle lægge mærke til mig, men jeg ville for alt i verden ikke have de skulle grave i årsagen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det blev til 265 træninger i 2020. Jeg ved ikke helt, men tror det nok er rekord. Jeg har ganske vist tidligere haft en større træningsmængde, når man inkluderer fodbold, roning, 12 timers idræt ugentligt og styrketræning. Djævlens advokat vil påpege, at ikke alle mine loggede træninger har været noget specielt; og at 9 sæt et eller andet jo er barnemad. Jeg HAR også sprunget over hvor gærdet var lavest flere gange. Jeg erindrer perioder med 3 sæt bænk og noget lallet support. Det har dog ændret sig nu, hvor mit fokus er mere bb-orienteret (sådan da) Jeg vil dog stadigvæk holde fast i, at vedholdenhed er alfa-omega, og at 3 sæt bænk er bedre end slet ingen. Jeg har siden jeg begyndte at styrketræne hjemme i sengen. Ja, du læste rigtigt ... sengen. Jeg fik et vægtstangssæt (12.5 kg stang og to stk. 10 kg) i konfirmationsgave af min søster. Jeg var skinny as fuck og gik i 7. klasse. Det eneste jeg umiddelbart havde styrke til at udføre med sættet var noget BÆNKPRES, som jeg anså det til at være, til trods for at jeg lå i sengen og udførte, hvad man ville have kaldt florpress, hvis det ikke var fordi det foregik i sengen. Eftersom der ikke var mulighed for at øge i vægt, endet end i det omfang, at jeg gaffatapede 1 stk. 3 kg. håndvægt i hver ende, måtte jeg øge i reps, hvilket var absurd høje tal til sidst. Det skulle dog vise sig at have en overførbarhed i kombination med daglige pushups hver aften inden badet.

Da jeg som 15-årig fik mulighed for at træne i et center 15 kilometer fra min bopæl, greb jeg chancen og måtte så cykle frem og tilbage. Jeg holdt dog stadig fast i træning hver 2. dag, og brysttræningen havde gjort, at første gang jeg bænkede (full range of motion) lavede jeg en 2'er på 65 i bænk, hvilket var NUTS, i hvert fald ud fra hvad jeg kunne aflæse på folks reaktioner i det lille center. Jeg har egentlig altid været ret stålfast, når det kom til noget jeg gerne ville. Jeg kunne sætte af hjemmefra i styrtende skybrudslignende regnvejr, udelukkende med det mål for øje at komme til træning. Denne dedikation har senere vist sig at være lykkebringende OG en hæmsko ift. nogle relationer. Jeg har trodset søvn og almen praksis for at træne utallige søndage morgener efter 25 minutters endt bustur, desværre ofte mutters alene i mit mangeårige træningscenter, da min træningsaftale blev aflyst i sidste øjeblik, da mine nære kammerater havde en tendens til at springe fra. Værst var det, at udløftet til bænk var af enorm betydning. Jeg kunne bænke 120, men ikke løfte 100 ud selv. Jeg følte mig sårbar og handicappet, da jeg var alt for afhængig af andre, hvilket var min svaghed. Nu om dage føler jeg mig totalt uafhængig, men det er næppe heller alt for godt i samtlige henseender.

2

Bænkpres
3x115
5x115
4x120
4x120

Wide grip pullups
7
7
7
7

Supersættet m.

Pushups
15
15
15
15

- 1 min. pause og udført i haven kl. 22 om aftenen i det nærmest bælgragende mørke.

Wide grip elastik rows m. hold og langsom excentrisk
10
10
10
10
10

Back extension
10
10
10
10

15 sekunders pause.

Spist mit daglige måltid meget sent de sidste 3 dage. Omkring kl. 23:00. Jeg har været i dyb ketose i 3 dage nu. Har slet ikke haft nogen appetit, men på den gode måde. Koncentrationen og klarheden er enorm. Desværre har jeg primært brugt den i en spilverden. Aftensmaden i dag var:

400 gram entrecote med stegte tomater, peberfrugter og revet parmesan.
stegt spidskål med porrer og et kvart æble i skiver
omelet på 4 æg
1 dåse torskelever
et par teskefulde græsk yoghurt med reduceret fløde, lakridsvalnødder, hampefrø og kakaonibs
et par skiver HVORDAN BO.

Jeg har langt mere at berette om, men ingen grund til at fylde mere på for i dag, da jeg ikke vil tømme tombolaen, så det må I have til gode til en anden dag. Måske i morgen.
Brugeravatar

Styrkeliste

3

Yderst besynderlig oplevelse jeg havde her over julen. Jeg kom sent i seng. Kl. var næsten 4. Inden jeg trak mig tilbage til mit kammer, gik jeg dog min vanlige spadseretur langs vejen, hvorpå jeg bor. Naboen ser fjernsyn 16 timer i døgnet, og det er endnu ikke lykkedes mig at komme forbi på et tidspunkt af døgnet, hvor tv'et ikke var tændt. Heller ikke denne nat. Jeg begiver mig videre hen forbi det næste hus, hvor jeg så plejer at vende. I vindueskøkkenet ser jeg en skikkelse i form af en anden ældre nabo, en godt 80 år gammel dame. Hun kigger ud mod vejen, og der er lys i køkkenet. Det er faktisk allerførste gang at jeg ser hende, ellers har jeg kun hørt hende omtalt, da hun længe har døjet med noget sygdom og i øvrigt har nedsat bevægelighed, hvorfor hun ikke sådan lige bevæger sig uden for hjemmet. Da jeg ser hende i vinduet, er det som at se døden. Hun kunne lige så godt have været 110, såfremt jeg skulle bedømme. Blot et par timer senere, skulle det vise sig at hun var sovet ind, da en anden nabo slog alarm, da hun ikke havde responderet på det daglige telefonopkald. Så ja, jeg ER den sidste, der har set hende i live. Første gang jeg så hende, var også den sidste gang. Der var et eller andet mystisk ved bare at sidde og stirre ud mod en tom landevej kl. 4 om morgenen, måske blot 1-4 timer før bortgang.

Behind the neck presses - seated
10x20
10x20
10x20
10x20

Larry Scott Presses
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10

Side raises
10
10
10
10
10
10

DB curl m. skru
6x17.5
6x17.5
6x17.5
6x17.5
6x17.5
6x17.5

- skift fra arm til arm. Ingen yderligere pause.

Elastik pushdowns
12
12
12
12

Alt med meget korte pauser.
Brugeravatar

Styrkeliste

6

Haft følelsen af vokseværk i mine biceps siden jeg kørte noget 21 biceps curls efter job forleden. Det var dog 36 reps i stedet for 21, og der var blot 30 sekunders pause mellem de 3 runder.

Bænk
5x90
5x120
2x125
2x125

Pænt glad for den 5'er.

Pullups
10
10
10
10

Dødløft
8x100
8x100
8x100
8x100
8x100
8x100

Reverse grip bænkpres m. fødderne oppe
8x60
8x60
8x60

- 20 sekunders pause

Wide grip rows - underhånd og hold
12
12
12
12
12

- 20 sekunders pause

Pulldowns - shovelgrip + hold
12
12
12
12
12
12
12

20 sekunders pause

DB incline presses - kun full range på sidste rep
20x20
10x20
10x20

- 20 sekunders pause

Dernæst alverdens lækkerier. Sashi bøffer, kulmule med hollandaise, grønkåls"chips", bagt blomkål, 1x300 grams rosa nakkekotelet, ølbraiseret nakkekam og svinehjerte i flødesovs. Whats not to like. I øvrigt er min far kommet i besiddelse af et par kg. ost fra Arla Unika gennem sit arbejde, hvorfor jeg fik næsten 2 kg. blåskimmelost med hjem. Det er tough.

Mon jeg en dag skal synge med på denne

Spoiler: jeg synger allerede med, men mon Århus bliver mit hjem. Min far oplevede 80'erne i Århus, der skulle have været fuldstændig forrygende, og hvor byen var spækket med nogle af de største danske hitmagere: ikke at forveksle med de mennesker, der påstår at lave musik nu om dage. De skal. Bare. Lave. Noget andet. TAK.
Brugeravatar

Styrkeliste

11

I GÅR handlede jeg fersk sortfodssvin i Tyskland. Nakkekoteletter og secreto. Derudover filet af kænguru på frost, habanero chilier, kæmpemæssige avocadoer, sardiner i OLIVENolie og ikke SOLSIKKEolie, sauerkraut og forskellige fisk jeg endnu ikke før havde set.

I DAG:

Første besøg i 11 måneder (alt den tid jeg har boet her), af en friend fra arbejdet. Duden har hang til de samme ting som jeg. Det er rart, når man finder nogen midt i alt virvarret, der er på bølgelængde med en. Efter træning serverede jeg:

Nakkekoteletter af sortfodssvin, champignonsauce og ristede rosenkål

Langtidssimret oksesspidsbryst i karry-kokos-lime sovs med blomkålsris

Kyllingeunderlår med sauerkraut

Rødgrød - lavet på reduceret fløde med hindbær og hampefrø

Ostebord med Måneskær og Gammel Svend

Han var flere gange ved at opgive undervejs: hans øjne, tunge og næse sagde ja, men der skal også noget til før man kan spise samme mængder som jeg.

Træningen

Bænk
12x100
11x100
10x100

Pullups
7
7
7
7
7

Chinups
7
7
7

Skrå bænk
8x70
8x70
8x70
8x70

DB rows - elbows out m. hold
12x17.5
12x17.5
12x17.5
12x17.5
12x17.5
12x17.5
12x17.5

Dybe pushups på håndtag m. benene oppe
15
15
10

Back raises
10
10
10

Pauserne var den tid det tog friend at køre sine sæt.

Nu vil jeg gemme mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

16

i onsdags var jeg til SUNDHEDSTJEK, sådan noget, hvor man stiller sig på en vægt, og så kan den åbenbart analysere hele ens krop ... eller noget. Selv hende den sundhedsfaglige person havde sin skepsis over for denne. I følge denne (billige udgave, som hun påpegede) har jeg en fedtprocent på 21. I øvrigt viste mit BMI at jeg er OBESE. Det er sgu spændende. :D Jeg havde dog eftersigende den bedste væskebalance, der var blevet registreret derude. Derudover lav puls, godt blodtryk, blodsukker og muskelmasse. Testen blev i øvrigt foretaget 26 inde i en længere faste. Vi var begge måbende, da 21% kom frem. Ganske interessant, når jeg fremstår så vaskulær og rippet. Ydermere, så var andelen af fedt omkring organer yderst lav, så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om sådan en test. Jeg følte ikke jeg blev klogere.

Wide grip pullups
12
12
12

Dødløft
12x100
12x100
12x100

Military presses
8x30
8x35
8x35
8x35

Seated DB skulderpres
8x20
8x20
8x20
8x20
8x20

- gled..

Chinups
8
8
8

Rear lateral raises
20x4
20x4
20x4

Shovel grip pulldowns
15
15
15
15
15
15

Wide grip pulldowns
30

Leg curl
8
8
8

DB curls m. skru
8x22
8x22
6x22

Preacher curls
10
12
15
15
15

Pushdowns
30
30
15
12
10

Dernæst hjem og spise KÆNGURUsteaks kl. 22 om aftenen. Jeg havde DRY BRINED dem i 48 timer. Resultat: ligeså mørt og delikat som oksemørbrad, og så var de endda blevet skudt som vildt i Australien.
Brugeravatar

Styrkeliste

Der har været nogle klager over kantinedamen; heriblandt altid overtilberedt mad. Altid gennem(død)stegt kød eller fisk, hvilket er ufatteligt utilfredsstillende. Jeg var derfor begyndt først at spise, når jeg kom hjem fra arbejde, hvortil jeg er blevet glad for 400 gram entrecote m. en kæmpe bowl af salat. NEJ, I.K.K.E ICERBERGSALAT, men noget ala en cæsarsalat baseret på savoykål. Jeg skrev dog en lang e-mail til hovedkvarteret, hvortil jeg informerede om sjusk, mangler og mærkværdig og upassende attitude, hvorefter vedkommende blev ekskluderet fra dette skift, og ikke længere er ansvarshavende. I dag var hun så i kantinen, da jeg havde spist og konfronterede mig foran en skare af mennesker; ikke som i en personlig anklage, men nærmere at hun var uforstående over for, hvordan folk kunne mene disse ting om hende. Selvindsigt har der længe været solgt ud af. Det skal lige tilføjes, at der løbende har været løftede pegefingre, påtale og forsøg på at italesætte forbedringer konstruktivt. Nogle mennesker har bare nået MAX level. For dem er der ikke mere experience at hente. Det er fuldstændig nyttesløst at forsøge yderligere.

Jeg overvejer at indføre noget AM/PM split, men har nogle overvejelser ift.

a) 1. træning kl. 12 på tom mave + 2. træning kl. 23:30 efter at have spist kl. 20 (og dermed gå i seng efter endt 2. træning uden at indtage yderligere kalorier

b) 1. træning kl. 12 og 2. træning kl. 20; og så først spise efter endt 2. træning. Dette vil dog kun kunne praktiseres i weekender umiddelbart.
Brugeravatar

Styrkeliste

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online