Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 58763 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er ArtemHk

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043470 indlæg i 98445 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 536
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 534

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Endnu en weekend uden overarbejde!11111

Bænk
5x100
5x110
5x115
5x115
5x110
5x110

Dødløft
10x100
10x120

DB incline presses
10x27
5x38
5x38
10x32

Hm. Jeg undrer mig stadig over, at jeg som 15-16 årig lavede 5x35. På 10 år er jeg altså ikke blevet markant stærkere her. Til sammenligning lavede jeg blot 5x72.5 i bænk dengang ALL out.

Pullups
8
10
10
10

lateral raises
10
10

supersættet m.

rear lateral raises
10
10

RAMBO ROWS m. hold
10
10
10
10
10
10

BB curls
8x40
8x40
10x30
10x30
10x30

Pushdowns
10
10
10
10
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fik fint besøg fra København i dag, da jeg for nogle uger siden blev adspurgt, om jeg ville medvirke i en nystartet podcast om økonomisk frihed. Der var mange ting, jeg ikke fik sagt - men jeg kendte omvendt heller ikke spørgsmålene. En god oplevelse alt i alt. Jeg kan godt lide at tale, ligeså vel som jeg godt kan lide at skrive. Jeg føler jeg bliver nødt til at være i en position, hvor jeg får lov til at udfolde mig enten mundtligt eller skriftligt. Jeg har været låst i positioner med indskrænket ytrings- frihed og mulighed, hvilket falder mig enormt unaturligt, og blot akkumulerer en masse frustrationer.

Chinups
18
10
10
8
6

Pushups
20
20

Smal bænk m. fødderne oppe
8x80
6x80
4x80

Decline DB presses - langsom excentrisk
8x30
8x30
8x30
8x30
8x30
8x30

Behind the neck presses - siddende
10x20
10x20
10x20
10x20

Crossbody hammer curls
8x17.5
8x17.5
8x17.5
6x17.5
6x17.5

Mave
15
15
15
Brugeravatar

Styrkeliste

Ceneeh skrev:
Chinups
18

Respektabelt antal!

Tror aldrig jeg har været over 10, men jeg har heller aldrig været god til det med reps over 5.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar

Reputation point: 95

Geografisk sted: Pandoras Box

Ceneeh skrev:Jeg kan godt lide at tale, ligeså vel som jeg godt kan lide at skrive.

Ville aldrig have faldet mig ind :wink:

Beklager den grove tone den anden dag, blev lidt upropertionelt triggered af noget du skrev, men bunder i events der ikke har noget med dig at gøre, så det beklager jeg.

Reputation point: 195

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Bullet:

Jo tak! Jeg vil dog hellere være i din båd - og være i stand til at nedlægge en hær med de bare næver. Jeg fandt aldrig helt ud af, hvad der skete med kampsportsklubben efter, at lokalerne blev overtaget. Fulgte de trop med styrkeløfterne? Jeg vil stadigvæk gerne med - enten deltage eller overvære en af dine undervisningstimer i Horsens - eller andetsteds om nødvendigt :D.

I øvrigt, så har jeg selv været inkarneret LOW REPPER. Det er en omstilling, der personligt har været aldeles langvarig og bestemt ikke uden lidelse og et EGO, der måtte gemmes væk. Hvad der personligt har hjulpet min styrke og udholdenhed i kropshævninger har uden tvivl været en øget frekvens. Da min frekvens og mine betingelser for optimal restitution var på sit højeste, mens jeg gik på højskole, var jeg flyvende. Efter jeg kom hjem, endte jeg ud i lavere frekvens - og det er faktisk først her på det seneste efter jeg er gået over til fullbody - og dermed en form for kropshævninger 3x ugentligt, at jeg er på tilbagetog. :) Det skal i øvrigt siges, at de alle udføres på en stang, hvis diameter er tættere på FATBAR end en alm. bar, hvorfor det rent grebsmæssigt selv med straps kan være udfordrende på højere antal reps.

Minipurz; Det er fair nok. Jeg har også selv lagt op til nogle spark mod min inderside. Det er vigtigt, at djævlevens advokat med jævne mellemrum kommer til syne og giver sit besyv med; en rolle jeg gerne selv påtager mig over for andre - især de mennesker, der står mig nærmest, har jeg en tendens til at ytre kritisk røst mod og stikke til dem ved jævne mellemrum. Folk håndterer og modtager det på forskellig vis. Jeg har gennem årene brændt mig her, og lærer til stadighed. Jeg forsøger at balancere på en hårfin grænse, så vedkommende ikke mister troen på, at jeg reelt kun har gode intentioner. Alternativt gør jeg som du - og bekender kulør, hvis jeg mærker, at jeg gik for langt. Det er stort.

Personligt har jeg taget flere af tingene du påpegede til overvejelse. Det er vigtigt at få tingene sagt. Jeg har taget dem til mig på en konstruktiv måde, så tak for at blotte mine svage punkter.

#

Wide grip pullups
8
8
8
8
8

Skrå bænkpres m. stang
15x50
8x70
8x70
8x70
8x70
8x70

Lateral raises
30
30
30

Supersættet m.

Facepulls
10
10
10

One-armed barbell curl
15
15
15

Supersættet m.

Behind the neck barbell triceps extension
30
30
30
Brugeravatar

Styrkeliste

Ceneeh skrev:Bullet:

Jo tak! Jeg vil dog hellere være i din båd - og være i stand til at nedlægge en hær med de bare næver. Jeg fandt aldrig helt ud af, hvad der skete med kampsportsklubben efter, at lokalerne blev overtaget. Fulgte de trop med styrkeløfterne? Jeg vil stadigvæk gerne med - enten deltage eller overvære en af dine undervisningstimer i Horsens - eller andetsteds om nødvendigt :D.

I øvrigt, så har jeg selv været inkarneret LOW REPPER. Det er en omstilling, der personligt har været aldeles langvarig og bestemt ikke uden lidelse og et EGO, der måtte gemmes væk. Hvad der personligt har hjulpet min styrke og udholdenhed i kropshævninger har uden tvivl været en øget frekvens. Da min frekvens og mine betingelser for optimal restitution var på sit højeste, mens jeg gik på højskole, var jeg flyvende. Efter jeg kom hjem, endte jeg ud i lavere frekvens - og det er faktisk først her på det seneste efter jeg er gået over til fullbody - og dermed en form for kropshævninger 3x ugentligt, at jeg er på tilbagetog. :) Det skal i øvrigt siges, at de alle udføres på en stang, hvis diameter er tættere på FATBAR end en alm. bar, hvorfor det rent grebsmæssigt selv med straps kan være udfordrende på højere antal reps.

:lol: Jeg tror du ovevurdere mig en smule der, omend jeg sætter pris det.

Vi rykkede over i det nye fælles kamsports center der er blevet bygget bag arena. Det var vores klub der var frontløber for prokektet og havde dialogen osv med kommunen, så vi vidste godt vi skulle flytte. Der var ikke meget plads i de gamle lokaler og klubben voksede hurtigt, så timingen var god. Så kom Covid desværre på banen, så nu er vi så tilbage hvor vi begyndte mht medlemstallet efter at have haft lukket det sidste år.
Du er altid velkommen til at komme og prøve at rulle med og se hvis det var noget. De fleste er begyndere så du vil passe fint ind der og da vi igen grundet nedlukningen har mistet en del medlemmer virker det nok heller ikke så intimiderende havde der været 50.

Forud for de sidste godt 5 måneder, hvor mit program er kommet fra en anden end mig selv, har jeg ikke været over 5 reps i måske 15 år. Det kan godt være man adaptere til det på et tidspunkt, men det punkt virker meget, meget langt væk lige pt :ohno:

Jeg troede faktisk du var styrke løfter, eftersom du trænede i styrkeløfter klubben og var flyttet med?
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar

Reputation point: 95

Geografisk sted: Pandoras Box

Åh, javel. :D Som en anden gut fra styrkeløfterklubben engang sagde: "Hvis sundhedsstyrelsen kommer forbi, så lukker de dét lokale omgående! - hvortil han pegede på omklædnings- og opholdsrummet med sofaer. Nye lokaler var i den grad tiltrængt.

Tak for tilbuddet. Det vil jeg helt sikkert overveje!

Jeg er på sin vis styrkeløfter, men sporten tiltaler mig ikke længere i samme grad, som den har gjort. Nu tænker jeg lidt mere i de æstetiske baner - men vil egentlig gerne stadig dyrke konkurrencesport. Jeg tror bare jeg skal finde en sportsgren, hvor indsats belønnes i højere grad. Jeg har i årevis funderet over, hvilke(n) sportsgren(e) jeg kunne have flare for.

####

Haft en travl weekend. I går var jeg til LAN party hos en barndomsven. Til trods for en aldersforskel på næsten 4 år, havde vi allerede fra en ung alder en stærk relation. En relation, hvor jeg i de første par år blot overværede ham, mens han spillede computer i timevis; primært World of Warcraft. Samtidigt var han blevet teenager, og tiden med ARTO var på sit peak. Han havde (og har) altid haft et talent for at få fat i piger, så det var ret spændende som 11-årig at følge med i den måde, han interagerede med pigerne på - primært på MSN, hvor flere af dem viste sig frem - oftest iført sparsom eller ingen påklædning. Det var det rene slaraffenland - og jeg husker sågar damebesøg mens jeg var på besøg og sad og spillede i mens der foregik løjer - forklædt under betegnelsen "fætter". I nyere tid fortalte min mor mig, at han i sin tid havde fortalt hende, at vores aldersforskel kun var at se og på ingen måde at føle.

Personligt har jeg altid foretrukket relationer til personer, der var ældre end jeg. Især i mine yngre år - hvor jeg nok lidt påvirket af mine observationer hos ham - havde et noget andet fokus end den gængse dreng i klassen. Jeg ved ikke helt, hvor jeg placerer mig nu. Det er ikke længere så meget et spørgsmål om alder, men derimod om sind. Jeg har dog svært ved at navigere blandt nutidens unge. Jeg føler mig gammel sammenlignet. Trækker parallel til min højskoletid. Derudover et besvær blandt halvstore børn i spørgealderen, som for eksempel i dag, da jeg var i sommerhus med familien ved vestkysten. Turen bød dog på gode sager. Jordbærsalat, vandmelon, jacuzzi og sauna. Især saunaen har jeg manglet lige siden højskoletiden. Jeg er dog fuldstændig mørbrækket i skrivende stund. Træt på en behagelig måde. Den bedste sovemedicin er og forbliver sauna.

Nå, men for at vende tilbage til LAN. Det var lettere katastrofalt, da det viste sig, at min ven havde problem med sit grafikkort på sin gamle stationære computer, som stadig stod i hans barndomshjem. Selv skulle jeg have formateret en anden computer - installeret windows 10 og opdateret en del. Det viste sig dog heller ikke at være nok; så efter at vi havde brugt små 6 timer, måtte vi indse, at vi ikke kom til at spille. Til gengæld fik vi talt en masse om løst og fast og alle hans vilde kvindelige bekendtskaber han har gjort sig efter han fornylig flyttede til Århus. Der er ingen tvivl om, at vi ikke længere har den samme connection som vi har haft - men det er blevet vigtigt for mig at holde fast i relationer i stedet for langsomt at lade dem brænde ud. Mennesker forandrer sig. Det er jeg begyndt at vænne mig til. Jeg har selv forandret mig meget, selvom jeg inderst inde stadig føler jeg er den samme.

Træning fredag inden afgang

Chinups
5x10 kg
5x10 kg
5x10 kg

Bænkpres
8x100
8x100
8x100

DB rows
20x17.5
20x17.5
20x17.5
20x17.5

Squat m. elastik og +10kg rygsæk. Ultra narrow stance
20
20
20

Pushups på håndtag m. fødderne oppe
20
20

Siddende db skulderpres - unilateral
5x17.5
5x17.5
5x17.5

DB curls m. skru
10x17.5
10x17.5
10x17.5
10x17.5

Mave
15
15
15
15
Brugeravatar

Styrkeliste

En dag med mange indtryk

Min persona er ikke just styret af, hvad der er lovligt og forbudt. Der skal være en mening. Jeg er dog typen, der om nogen overholder fartgrænserne - både af økonomiske, sikkerhedsmæssige og moralske årsager. Jeg har dog ikke de samme hensyn, når jeg kun risikerer at "skade" mig selv, hvorfor jeg da flere gange under denne nedlukning havde ønsket at kunne træne i et center - også selv, såfremt det blot var mig, der skulle hæfte for dette på flere niveauer. Det faldt mig dog umiddelbart ikke lige ind at baldre en til flere ruder for at realisere dette behov, hvorfor jeg som så mange andre havde min første træning i månedsvis i klubmæssig regi.

Genåbning OG min fars fødselsdag skulle fejres i NORDLAND; den sidste tilbageværende bastion inden for Schengen, så vidt mit kendskab rækker. Vel mødt var Henrik, som i tidernes morgen introducerede mig på baggrund af en forespørgsel herinde på forummet. "Herredømmefri", har altid været kendetegnende for de fleste samtaler jeg har haft i Nordland - og i dag var ingen undtagelse. Det er noget jeg vægter umådeligt højt. Jeg vil kalde det et slags frirum. Der vil altid være mennesker man ikke kan have en herredømmefri samtale med, men disse samtaler ser jeg også gerne begrænset i videst muligt omfang. Låste samtaler. Samtaler, hvor modparten under ingen omstændigheder giver noget af sig selv. Samtaler, hvor alt du siger går ind af det ene øre og ud af det andet hos modtageren. Forfærdelige samtaler. Ènvejskommunikation. Mennesker, der tror de sidder på alle svarkortene til Bezzerwizzer. Mennesker, der tror, at de har de endegyldige svar på alting. SÅDANNE SAMTALER VAR IKKE AT SPORE D. 7. MAJ 2021 FOR MIG. TAK. :) Jeg gik fra Nordland med en følelse af, at livet var livet værd. At jeg endnu ikke har smagt alle æblesorter, set en grævling eller lyttet til en hjerterytme fra noget, jeg har skabt. Jeg blev ramt af lyst. Til livet. Lyst til at danse i regnvejr.

Apropos regnvejr. I onsdags styrtregnede det, da jeg ankom til parkeringspladsen ved mit arbejde. I horisonten øjner jeg min sjæleven og kollega, med hvem, jeg til trods har noget tilfælles. For ikke at forpurre chancen for at udveksle håndtegn og være i godt selskab, stod jeg i ødslende regnvejr og ventede på dennes selskab. Fanget i mylderet af ankomne arbejdere, der alle løb fra bilerne med en hast, de fleste i stedet skulle have tillagt deres generelle arbejdsindsats, mærkede jeg en helt tydelig frustration rettet mod regndråberne fra himmelen. Store spørgsmålstegn tegnede sig i deres øjne, da de indså, at jeg frivilligt stod i regnvejret og forsøgte at trække den sparsomme mængde af luft, der endnu ikke var fyldt med kulilte.

DET ER DA GODT NOK TRIST AT STÅ DER I REGNVEJRET OG VENTE

"Mere trist at lade sig påvirke og styre af en regnbyge", kom det fra min mund. Naturligvis med et glimt i øjet, som selv Line Baun Danielsen ville kunne se uden at være i tvivl.

#

Pullups
8
8
8

Bænk
6x100
5x120
3x120
3x120
3x120

Dødløft
2x100
2x110
2x120
5x130
22x110

- God omgang. Der var til mere. 30 vil jeg tro. >ALL THE THINGS SHE SAID< sang dog på sidste vers på anlægget, så jeg var på vej ud af zonen. Der var dog et motiverende og berigende publikum, hvilket nok er noget af det, der giver mig allermest. Jeg finder det sværere at æde mig selv op uden tilskuere.

Militærpres, stående
5x50
5x50
5x50

- normalvis ikke en mulighed, da afstanden til loftet i kælderen, ikke tillader dette.

Chinups
6
6
6
6
6
6

DB skrå bænk
18x27.5

RAMBO ROWS m. HOLD
12
12
12
12
12
12

WIDE GRIP PULLDOWNS
12
10
10
10
10

DB CURLS M. SKRU OG SVING (inden for rimelighedens grænser)
10x15.5
10x20
8x22
5x25

Back raises
12
12

Rear back raises
12
12

Triceps pushdowns
10
10

Tog dernæst hjem og lavede basilikumspesto, jomfruhummerbisque og stegte 1.5 kg. oksebavette rare. Min far og jeg gik efterfølgende en tur ned til vandet, langs den sti, vi normalvis altid følger. Noget havde dog ændret sig. Midt på bakken var der blevet ryddet buskads, ryddet træer og anlagt noget grus. Nysgerrig som jeg var, måtte jeg undersøge dette - og fandt i den forbindelse ud af, at der var tale om en grund, der fornyligt er kommet til salg. Selv ikke i min fars levetid har der været andet end buskads og skov dér, men en eller anden har altså været i besiddelse af en grund, der nu udbydes til 4.5 millioner. Beliggenheden er sublim. I Hammerslag var den nok vurderet til 4.5 i beliggenhed, da der dog ikke er direkte adgang til vandet - men 850 kvm grund med panoramaudsigt til Skanderborg Sø, kan nu også noget. Det vil i hvert fald være synd at betale så mange penge for blot at negligere udsigten, trække gardinerne for og se fjernsyn i soveværelset. Skulle jeg betale så mange penge og ende i besiddelse af sådan en pragt, ville der gå ren NEIL MCCAULEY (fra Heat - 1995) i den. Jeg ville have et kæmpemæssigt vinduesparti vendt mod vandet og ellers en meget minimalistisk indretning. Jeg ville dyrke alt i retningen af udsigten til vandet. Elskov, højreps benbøj, botanik og malerkunst i bedste Jackson Pollock stil.
Brugeravatar

Styrkeliste

IN MEMORIAM

JOHANNES MØLLEHAVE

En person, jeg siden de tidlige barndomsår, har beundret og fulgt, især i 2.g, hvor jeg beskæftigede mig en del med filosofi og Søren Kierkegaard. Jeg kunne lytte til Johannes forelæsninger igen og igen. Det var en periode, hvor der var knæhøj sne og glatte, ustrøgede fortove. Hvor det var mørkt, når man stod op - og mørkt, når man kom hjem. Lyset i mørket, var hans stemme. Hans skarpsindighed og evne til at lege med sproget på en måde, hvor det var som at bladre i en billedbog, når han på bedste maleriske manér tegnede billeder i ens bevidsthed. Formidling i den absolutte topklasse, hvor der altid blev givet eksempler. Netop eksempler er noget, jeg sværger til, og altid efterspørger, thi eksempler fremmer min forståelse. Det andet kan blive for flyvsk og i værst fald give anledning til misforståelser. Jeg oplever selv på godt og ondt, at vi mennesker opfatter ting vidt forskelligt - også helt simple beskeder på arbejdet.

Nå, men Johannes ... Sikket leksikon han var. Sikket unikum. Som resultat af hans død, har jeg i samarbejde med WWF erklæret hans race for truet. Jeg var egentlig fristet til at konkludere den uddød, men fik at vide, at jeg godt kunne pakke min pessimisme væk. Jeg forsøger at leve i håbet.

Til trods at jeg selv ikke finder nogen trøst eller mening i det religiøse, kan jeg glæde mig på Johannes vegne over, at han gik ind i døden med en indædt vished om, at livet ikke slutter med døden.

ingen kan nå dig mere,
Her står dine venner,
Hjælpeløst ser vi det sker,
Men vi tror du falder i levende hænder,
Ja, vi tror du falder i levende hænder.

Farvel JOHANNES.

Apropos død - og i den forbindelse begravelser, har jeg altid fundet dem enormt livsbekræftende. Jeg kører dagligt forbi byens kirke på vej på arbejde, og ser i den forbindelse relativt ofte en rustvogn og en samling af mennesker, der tager afsked med en de (forhåbentlig) har kær. Det kan noget. Jeg bliver bevidst om det menneskelige eksistentielle grundvilkår, som jeg ellers sommetider glemmer. Det der gør mest ondt er ikke, at jeg ikke er her en dag. Det der gør mest ondt på mig er, at jeg skal tage afsked med mine nærmeste - og især min far. Det bliver også din og min tur en dag. Desværre. Andre vil sige, at livet ikke var så smukt, hvis det ikke var forgængeligt. Det kan der være noget om, omend det er en ringe trøst. Man kan dog bruge det som en drivsfaktor til at leve på fuld kraft mens det står på. Hvad mon, der bliver sagt til min begravelse? Når ja, jeg skal nok lige huske at melde mig ind i folkekirken, hvis jeg får nys om, at tiden nærmer sig. Puha hvor er det ulækkert. Jeg tror jeg skal minde mig selv noget mere om min mortalitet. Igen Johannes:

"Det hele vil jeg ha' med
På denne forbløffende klode
Mer' rig end vi drømte og troede.
Time og dag og uge
Dem får vi lov at bruge
Stjerner og sol og måne
Dem får vi lov at låne.

Chinups
12
12
12

Pushups