Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69489 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050000 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1468
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1466

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Der sker ting og sager. Skrev bachelor i mens jeg arbejdede fuld tid på Operation X. Det var dog en umådelig stresset periode med blot én fridag fra 1. september til 12. december. Begge dele endte dog godt. Bagsiden viste sig så at være, at jeg tjente for mange penge ved siden af SU, hvorfor de nu skal betales tilbage - og det er vel at mærke før skat - og det var tilmed ikke muligt at indbetale beløbet før årets udgang for at undgå renter. Når jeg så betaler alle pengene tilbage (før skat), skylder de så mig nogle penge, som jeg så først kan få at se næste år. Det er sgu et spøjst system.

Nå, har også lidt haft rund fødselsdag, og det har selvfølgelig igangsat en masse tanker om alverdens ting og sager. Jeg blev student som 20-årig og færdiguddannet som 30-årig. Læser årligt brudstykker af min log igennem herinde for at forstå, hvem jeg tidligere var, og jeg er langt fra stolt af det hele. Hvad jeg i øvrigt naturligvis står ved. Noget af det værste jeg ved er, når folk siger: "Jeg fortryder intet i mit liv". De mennesker bør man med rette holde sig fra. Generelt mennesker, der ikke kan komme med indrømmelser af nogen som helst art, hvor de skal give bare en my af sig selv. Run.

Hvem man i øvrigt med fordel kan holde sig fra er mennesker, der ikke på nogen måde gør verden til et bedre sted. Og nej, det kræver ikke meget at gøre verden til et bedre sted. Jeg ser det næsten dagligt - dog i mindre grad i Nordsjælland end når jeg er inde i København. Folk, der springer over i køen, folk, der ikke lader folk komme ud af s-tog eller metro før de selv går ind, folk, der sætter deres taske på sæderne i et propfyldt tog, folk, der ikke giver plads på fortovet. Eksemplerne er flere, men det er klart klassikerne. En diskussion i sig selv er, om disse mennesker er bevidste om deres adfærd. Svaret er ikke entydigt, men en ting er sikkert - de kommer aldrig til at ændre adfærd, hvis de ikke bliver konfronteret med den. "Hvem er du til at moralisere?" og "Lad den, der aldrig har syndet, kaste den første sten", kunne nogen måske ledes til at tænke, men verden er vores fælles ansvar - og bare fordi noget ikke er ulovligt, betyder det ikke, at det ikke er moralsk forkasteligt.

Måden man taler til tjenere, rengøringspersonale og kassemedarbejdere på, afslører ofte mere om ens menneskesyn end lange principielle frihedstaler eller relationer, hvor der tydeligvis er en bagtanke. Man bør sige fra, når man oplever det — også selvom det er en god ven eller et familiemedlem. Og hvis det i sidste ende koster et venskab, at en person gentagne gange opfører sig tåbeligt uden at tage ansvar eller vise selvindsigt, så må det være sådan. For man bør tænke over, hvad man er med til at legitimere, når man tier. Mennesker med fuldt udviklede frontallapper, men uden den mindste ansvarsfølelse eller evne til at tage imod konstruktiv kritik, er nogen, man bør holde mere end to meters afstand til. Der er desværre alt for mange af dem derude — forvoksne børn i forklædning.

Slutteligt vil jeg sige: “What man is a man who does not make the world a better place?”

ift. det private sker der også ting og sager. Mere om det næste gang.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Geografisk sted: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sejt du stadig skriver herind! :-)

May the force be strong with you og alt det her.

Jeg tror jeg vil smutte lidt ind på T-nations forum eller bodybuilding.com forum. Måske kan man få lidt af den gamle gode stemning og vidensdeling, bare på engelsk :-)
Ærgerligt det ikke kører på bodybuilding.dk
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak for påskønnelsen!

Der sker mange ting for tiden på mange fronter, men intet er endnu sikkert, og når det forholder sig sådan, er det bedst at tie.

Hvad der får mig ud af sengen de fleste morgener er helteberetninger. Jeg læser jævnligt i Kurt Thyboes formidable bog: "Vi kalder dem helte", der består af interviews og beretninger med bl.a. Mike Tyson, Laurent Fignon, Anja Andersen, Chris Eubank, Bjarne Riis og mange andre. Der mangler en masse spændende karakterer såsom Ricky Bruch, John Brzenk, Tom Bogs, Don Frye og Lance Armstrong, men jeg vil tillade mig at dele et uddrag af en passage, der faktisk er med en tidl. dansk cykelrytter, Jørgen V. Pedersen. Dyrk lige hvor lækkert Kurt Thyboe skrev. Men inden da, får I lige lidt kontekst:

Tilbage i 1986 kørte Jørgen V. Pedersen fire dage i den gule trøje, længe før det blev hverdag, at en dansk cykelrytter gjorde sådan noget. Og Jørgen V.'s dage i gult var endnu mere groteske ... for det var helt på tværs af holdets strategi, danskeren pludselig havde trøjen. Så han blev behandlet med arrogance og ligegyldighed.

Uddrag: Jørgen V. var altid den ydmyge, generte, lidt selvudslettende rytter. En høflig helt. En stille helt. Der aldrig søgte rampelyset, der aldrig stræbte efter berømmelsen. Jørgen V. kørte i virkeligheden allermest for sig selv. For at tilfredsstille den hvidglødende indre drift. Der konstant piskede ham til at gå til sine egne grænser. Smadre de grænser, og se, hvor langt han kunne træde ind i smertens og viljens psykotiske vanvidsfære. Finde, fornemme, måske fange den personlighed, der gemte sig der, på den anden side af den sunde fornuft. Helt derude, på kanten af den svimlende afgrund, finde og få bekræftet sin identitet. Som en mand af mod, en mand af ære. Det var altid hans stærkeste inspiration. Den jagt efter den sjæl, karakter, moral, den personlighed, der dannede mennesket Jørgen V. Og det var for at finde de svar, der dybt nede i sindet, at han altid, de år, han stred og led i tour'en, skrev sin dagbog. Med de rå, brutalte indtryk, skrællet for romantik. Med strejf af den charme, racet ku' ha'. Med ætsende, ærlig erkendelse af rædslen og frygten, der ku' gribe dig om struben og nægte af give slip.

Det er sådanne personer, der får mig ud af sengen, selv på det mørkeste og mest gudsforladte dage. Jeg tænker altid: "Hvad havde .... mon gjort her?", og svaret er altid det samme.

Dyrk jeres helte.

Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Geografisk sted: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster