Bruger login

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Tilbudsguide, uge 41, 2019
Ost, æg og kaffe!

Ugen der gik, uge 39, 2019
Smartphone og progression!

Statistik

Vi har 56128 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Gahvomap

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030528 indlæg i 87018 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 415
Medlemmer: 9
Skjulte: 0
Gæster: 406

Følg bodybuilding.dk på

Fistandantilus' keto-log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Det lyder jo som et meget klogt valg i din situation, og det kommer jo - ud fra hvad du selv beskriver i hvert fald - ikke til at gøre den store forskel, så det skal nok blive godt er jeg sikker på :) Og i forhold til det sociale, så er der nok bare en lille tilvænningsperiode, og tænker altid der vil være et eller andet man kan spise til sådanne arrangementer.
Losing might be an option, but giving up is not

Reputation point: 10

Geografisk sted: Herning, Midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 122.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja, eller også kan man bare springe måltidet over eller spise hjemmefra. Jeg er forholdsvis konsekvent med ikke at give efter for et pres. Jeg kan ikke forestille mig, at det på nogen måde skaber lige så stor opmærksomhed, som da jeg startede med IF.
I modsætning til den gang, hvor jeg kun vidste lidt om fysiologiske processer bagved, ved jeg denne gang virkelig, VIRKELIG meget, så almindelige mennesker vil slet ikke kunne få et ben til jorden, hvis det prøver at betvivle sundhed eller fornuft ved mit valg.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Jeg havde jo en flyvende start, men siden har jeg oplevet nogle af de sædvanlige omstillingsproblemer, der er forbundet med overgangen i den ketogene tilpasningsperiode.

Jeg har haft dage med lav energi og dårlig performance til træning. Dette hænger delvist sammen med, at jeg ikke er keto-adapted endnu, og at jeg har haft meget svært ved at falde i søvn om aftenen, så jeg har fået sovet al for lidt. Begge ting skulle som sag være helt normalt.

Jeg tror at de første dage gik så godt fordi jeg slet ikke var gået i keto-mode endnu, da min glykoneogenese simpelthen er så effektiv, at det har taget meget lang tid, at få tømt leveren helt. Det er meget plausibelt, da jeg har fastet 21-22 timer om dagen i årevis, og på det sidste også overgået til low carb.

Det mest positive, jeg har oplevet er, at jeg ikke længere crasher, når jeg har fået noget at spise. Det er MEGET mærkeligt for mig. Jeg får simpelthen mere energi, når jeg har spist. Jeg kan blive en lidt euforisk over det, og en smule rørt også en aften, hvor jeg havde masser af overskud til at lege med begge mine børn på én gang. Jeg skulle ikke tage mig sammen eller mande mig op for at udfylde den rolle, som jeg er forpligtet til, som jeg plejer. Det var fantastisk at opleve.
-Hertil er der dog en hage. Jeg tror én af grundene til, at jeg har problemer med at sove, er, at jeg får energi af maden, og da det er primært fedt, giver det energi meget længe i modsætning til når man spiser store mængder carbs og crasher. De fleste har nok prøvet at falde i søvn på sofaen et par timer efter aftensmaden.

Det andet meget positive er, at der er en enorm appetitregulering. Jeg skal overhovedet ikke tænke over at begrænse mig, når jeg er gået i gang med at spise. Det føles meget naturligt at stoppe, og der er absolut ingen cravings. Man kommer meget i forbindelse med sig selv. Jeg prøver ikke at tabe mig synderligt, men ligger lige et par hundrede kalorier i underskud.
Jeg har dog været nødt til at tracke macros, da jeg er helt ny indenfor hvor meget, der er i hvad af mange af de fødevarer, jeg nu spiser. Jeg tæller fedt, protein, carbs og fibre. Når jeg bliver mere rutineret, vil jeg nøjes med carbs og fibre, og så sjusse mig til resten, som jeg har gjort 95% af tiden de sidste 10 år.

Nu virker det også til at min perfomance er på vej tilbage, som man kan se i næste indlæg om dagens træning. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Dagens træning i klubben:

Kropshævninger, proneret:
28xbw+10kg (+sko) PR
20xbw+10kg
19xbw+10kg
18xbw+10kg
17xbw+10kg
16xbw+10kg
20xbw
Min gamle PR var ligeledes 28 reps med 10kg, men da alle mine hidtidige rekorder er uden sko, og de vejer cirka et kilogram, noterer jeg det som PR for at give mig selv et moralsk boost. :D
Så må jeg gå efter 29 eller 30 reps de kommende uger.

Kabelrows:
21x70
?x75
?x80
?x85
?x90
?x95
7x100
9x90
11x80
14x70
God runde med lækker kontakt.

Push downs:
23x17,5
19x20
?x22,5
?x25
8x27,5
2x10x25
Godt feel.

Kabelpreachers:
17x20
8x25
?x22,5
8x20
9x20
8x20
9x20
Jeg tror den store ydelsesnedgang var fordi biceps var trætte fra træk-træningen.

Triceps overhead extensions:
5 sæt hvor jeg ikke kan huske kilo eller reps.

Fremragende træning. Jeg havde også meget let ved at banke til den på cyklen til og fra træning. Et vigtigt mentalt boost her i processen. :)
En forklaring kan også være, at kroppen har vænnet sig til den nye væske/saltbalance. Jeg tabte mig godt 3kg, men har nu taget omkring et halvt kilo på igen på trods af et lille kalorieunderskud. Og der er sjovt nok ikke mulighed vægtudsving i forbindelse med carbbinding af væske. :wink:

Jeg er spændt på træningerne den næste tid.
Brugeravatar

Styrkeliste

Super spændende. Hvad tid på dagen spiser du og vil du skrive hvad du får at spise for et par dage?
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 325

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

dwellengers skrev:Super spændende. Hvad tid på dagen spiser du og vil du skrive hvad du får at spise for et par dage?

Mit spisevindue er cirka 17-19, men kan også være 18-20. Det er det normale. I går fik jeg dog så meget, at spisevinduet var 17.45-18.05. :D

I går fik jeg burgere med 650gram oksekød og keto-boller, jeg selv havde lavet. Det var rigtig lækkert. 2 styk med bacon, tomat, salat, salatmayo, sukkerfri ketchup, sennep, ost mv.
Det bonger dog hurtigt ud på kalorier, så det var det. 27 gram carbs i alt. 25 gram fibre.
2671 kcal.

Dagen før var det laks, avocado, tomat, feta, bøffelmozzarella, oliven, agurk, macadamianødder, fiskeolie, chili-gauda, æg, mayo.
18 gram carbs. 27 gram fibre.
2639 kcal.
Brugeravatar

Styrkeliste

Imponerende pullups. Men har du overvejet at gribe dem mere strict an, som din seneste tilgang til træning ellers har bæret præg af?
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Ringkøbing

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Tusind tak!

Ja, jeg har faktisk holdt en meget lang pause fra kropshævninger, og fokuseret på langsom og kontrolleret bevægelse i maskine. Det samme gjorde jeg faktisk med al rygtræning.
MEN min venstre bicepssene blev værre og værre, så jeg lokaliserede, at hold i toppen og langsom excentrisk var noget af det værste, jeg kunne lave. Så indtil at der er styr på skaden, må jeg køre med fokus på koncentrisk træning i al træk.

Det var dog rigtig dejligt at opleve, at al den tempomanipulerede træning kunne overføres tilbage til "normal" træning efter en tilvænningsperiode. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Foregående

Tilbage til Logbog