Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 57028 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er EugeneBiops

Vores medlemmer har i alt skrevet 2037861 indlæg i 92519 emner

3 nye indlæg i dag

I alt: 370
Medlemmer: 8
Skjulte: 0
Gæster: 362

Følg bodybuilding.dk på

Fra svans til bæst ;DD

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

perhym1998 skrev:Nogle gange tænker jeg, om det er skyldes, at teknikken ikke altid præcist er den samme, f.eks. grebbredde og eventuel tempo.

Der er jo mange faktorer, som kan have indflydelse på din performance, bl.a. søvn (eller mangel på samme), kost, stress eller bare generel travlhed i forbindelse med arbejde og studie...

perhym1998 skrev:Men burde jeg være i stand til at tage flere reps fra uge til uge, selvom jeg tilføjer flere sæt? Jeg har tilføjet tre sæt push ups hver uge de seneste par uger.

Læs mine indlæg igen, som jeg skrev til dig den 4. marts på side 2. :wink:

Jeg skrev bl.a. følgende:

"Pointen er blot, at du fra uge til uge IKKE skal kunne øge antallet af reps for en given øvelse og intensitet. Din performance skal være mere eller mindre stabil. Den stabiliseres, når sætvolumen gravist øges, da det genererer mere fatigue/træthed. Progressionen består altså i, at du øger arbejdskapaciteten/sætvolumen uge for uge i løbet af en mesocyklus. Den akkumulerede træthed og høje arbejdskapacitet sikrer, at du faktisk øger din masse og ikke bare bliver stærkere pga. faldende træthed og neurale tilpasninger." (Sætvolumen kan blive så lav, at du faktisk ikke akkumulerer træthed, men bliver stærkere uden at øge massen. Ligesom ved en peaking phase i styrkeløft).
Brugeravatar

Reputation point: 685

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Træning d. 16-04-2020

Close Grip Push-Ups

BW (83 kg) x 16, 11, 9, 8, 8, 6

BOR

Taske x 17, 12, 9, 8, 8, 8

Myo Reps Dumbell Extensions

4 kg x 12, 7, 6, 6, 6

Myo Reps Hammer Curls

4 kg x 19, 10, 8, 8, 8

Myo Reps Dumbell Lateral Raises

3 kg x 16, 10, 9, 9

Reputation point: 10

Kostplan: Ingen kostplan

Træning igen i dag.

Deficit Push-Ups

BW (83 kg ish) x 13, 9, 8, 8, 8, 7

BOR

Taske x 17, 13, 11, 10, 10, 8

Myo Reps Triceps Extensions

4 kg x 17, 9, 7, 7, 6

Myo Reps Dumbell Lateral Rasises

3 kg x 17, 12, 8, 7

Tænker jeg deloader i næste uge. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har brug for det, men nu er jeg alligevel kommet op på 21 ugentlige sæt af RIR 1-0 i alle sæt. Det må være nok.

Træning i dag:

Deficit Push-Ups

BW (83 kg ish) x 12, 10, 9, 9, 8, 8, 7
´
BOR (taske style)

Taske x 17, 12, 10, 10, 9, 9, 7

Myo Reps Dumbell Lateral Raises

3 kg x 17, 12, 10, 9, 6

Jeg har droppet al form for direkte arm træning. Har nemlig fundet ud af, at vægtene simpelthen ikke er for tunge til at udmatte mine biceps. Medmindre jeg kører mega slow excentrisk. Og det gider jeg altså ikke. Jeg tænker mine triceps for nok stimuli, når jeg laver push-ups den ene dag, hvor jeg holder med neutralt greb og holder mine albuer ind til siden.

Har overvejet at købe nogle justerbare håndvægte, men alt er bare væk... Hvis jeg kunne få nogle på 15 kg ca. ville jeg nok kunne træne arme igen uden problemer og bedre ROM, når jeg træner ryg, fordi min taske rammer jorden, før jeg får et godt stræk.

perhym1998 skrev:Tænker jeg deloader i næste uge. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har brug for det, men nu er jeg alligevel kommet op på 21 ugentlige sæt af RIR 1-0 i alle sæt. Det må være nok.

Du burde nu ikke være i tvivl, om du har behov for at deloade. :mrgreen: Jeg er slet ikke i tvivl, fordi jeg har akkumuleret så meget træthed i kroppen, at jeg simpelthen har brug for en periode med ultralav intensitet og volumen.

perhym1998 skrev:Har overvejet at købe nogle justerbare håndvægte, men alt er bare væk... Hvis jeg kunne få nogle på 15 kg ca. ville jeg nok kunne træne arme igen uden problemer og bedre ROM, når jeg træner ryg, fordi min taske rammer jorden, før jeg får et godt stræk.

Jeg har ikke handlet med butikken, men https://www.billig-fitness.dk/ har da stadigvæk både stænger og skiver (50 mm) til salg. Du kunne evt. købe en dumbbell-stang og nogle skiver. Så kan du bl.a. køre DB Biceps Curl, DB Triceps OH Extension, DB ROW, DB Lateral Raise, DB Front Raise, DB Floor Press, DB Bulgarian Split Squat og DB Goblet Squat...
Brugeravatar

Styrkeliste

De har desværre kun vægtstænger og ikke håndvægtsstænger på lager, og prisen er også ret pebberet tbh. Ved ikke rigtigt, om jeg synes det er pengene værd. Jeg kan godt lave lateral raises med de håndvægte, jeg har og også træne triceps uden problemer. Det er faktisk mere biceps, de ikke er tunge nok til. Medmindre jeg kører virkelig langsom excentrisk. Og det er bare ikke lige mig.

perhym1998 skrev:De har desværre kun vægtstænger og ikke håndvægtsstænger på lager, og prisen er også ret pebberet tbh.

De har da en 50 mm håndvægtsstang på lager. Hvad med power bands?
Brugeravatar

Styrkeliste

Kan se du selv har nogle bands. Ville det være pengene værd at investere i sådan nogle? Synes allerede nu, at der har været en masse snak i medierne om, at fitnesscentrene selv mener, at de er klart til at åbne. Det betyder selvfølgelig ikke, at de gør det inden for den nærmeste fremtid.

Og ja, du har ret, kan godt se, at de har en OL håndvægtsstang på lager. Synes dog 500 kr for blot en stang er lidt for meget for mig, nu hvor jeg er på SU, selvom jeg har en opsparing. Så meget tænker jeg dog ikke lige, at jeg vil give bare for stangen, nu hvor jeg selvfølgelig også skal have nogle vægte med.

Deload denne uge. Burde nok lave lidt træning, men gider ikke rigtigt. Tænker det går. Starter ny cyklus fra på lørdag med lidt højere antal af sæt til at starte med. Ellers kører vi bare samme procedurer: 12 sæt bryst og ryg i første uge, og så tilføjer vi tre sæt hver uge til både bryst og ryg, indtil vi rammer 24 sæt til hver (uge 5) og deloader igen. RIR vil ligge på 1-0 i alle sæt med god teknik selvfølgelig.

Let the gainz begin!

Får stadigvæk trænet godt og hårdt, selvom jeg ikke rigtigt gider at logge den samme træning.

Havde dog en sjov drøm i nat om at fitnesscentrene havde åbnet igen. Wtf ....

Selvom jeg ikke får logget så meget for tiden, så går det faktisk rigtig godt med min træning. Jeg er begyndt at træne med en af drengene fra min klasse på uni, fordi han ikke rigtig vidste, hvad han skulle bruge sommerferien på, selvom han - desværre for ham - dumpede en eksamen, hvilket jeg dog ikke har gjort endnu som en af de få i min klasse - sikke klog man er ;)

Jeg er pt. i uge 5 ud af 6 af min nye cyklus efter corona og styrken er virkelig kommet tilbage, selvom vi er ved at runde op i mod 25 sæt i bryst på ugentlig basis (primært kun presseøvelser). Jeg startede med at kunne køre 50 kg x 5 i bænkpres i første uge med en RIR 2-3 eller ca. deromkring og er nu oppe på 65 kg x 7 i bænkpres i femte uge med en RIR 1-0. Det samme gør sig gældende for Close-Grip bænkpres, hvor jeg i uge et fik 45 kg x 6 og nu er oppe på 60 kg x 7. Sikke dog en progression.

Næste uge er sidste uge inden deload, og så tror jeg, at jeg vil køre en "resensitization-fase" med meget lav volumen, fordi jeg jo også kørte en masse høj volumen under corona, da jeg lavede push ups med 10-20 gentagelser hver anden dag. Jeg tænker derfor, at justnævnte måske kunne være en god ide, men who knows.

Foregående

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster