Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58657 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er kilowerapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043048 indlæg i 98433 emner

31 nye indlæg i dag


Online
I alt: 584
Medlemmer: 14
Skjulte: 0
Gæster: 570

Følg bodybuilding.dk på

Greenie/ shake med grøntsager

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej BB'ers (hvis der overhovedet er flere tilbage herinde)!

Jeg har igennem mange år lavet mine shakes på proteinpulver, mælk og varierende ingredienser, hvoriblandt mine personlige favoritter har omfattet frugt, bær, havregryn mv. Alt sammen ting med en relativt stor mængde kulhydrat. Der er imidlertid sket det kedelige at jeg har fået konstateret diabetes 1, hvorfor jeg skal til at tænke lidt over indtaget af kulhydrater, uanset art.

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med at træne og jeg vil derfor forsøge mig med shakes, som i højere grad er baseret på grove grøntsager eller andre ingredienser med et lavere indhold af kulhydrat. Kulhydrat er som sådan ikke forbudt men jeg vil gerne have en shake med et lavt indhold, som jeg kan smide i hovedet uden nødvendigvis at skulle tænke på insulin og blodsukkerniveau, og som på samme tid har en god mængde grønt og kalorier. Jeg har aldrig rigtigt haft succes med at lave en velsmagende shake af denne art - har nogen af jer erfaring hermed? Der må gerne være en smule kulhydrat i, så længe der er i omegnen af 10-20g.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Patrick

Jeg har fået tiltaget mig den bog der hedder "SuperShake" med mange opskrifter og skabeloner for shakes.

Selv synes jeg bogen er lort, men den bliver da anbefalet af Steffen Fisker i hans podcast Træningstimen.

Jeg kan sende den til dig hvis du vil have den ?

Mvh
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 764
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Christian M skrev:Hej Patrick

Jeg har fået tiltaget mig den bog der hedder "SuperShake" med mange opskrifter og skabeloner for shakes.

Selv synes jeg bogen er lort, men den bliver da anbefalet af Steffen Fisker i hans podcast Træningstimen.

Jeg kan sende den til dig hvis du vil have den ?

Mvh



Hmm det kunne da godt være du gerne må det - hvorfor synes du den er lort hvis jeg må spørge? :)
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg foretrækker mine grøntsager og protein shakes hver for sig.

Men det er jo en smagssag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 764
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt absolut grøntsager og whey hver for sig.
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 421
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Helt absolut grøntsager og whey hver for sig.



Altså hvis man ikke kan finde en god sammensætning som smager fint bliver det også sådan. Jeg gider ikke holde mig for næsen og tvinge dårlige shakes i mig hver dag. Men hvis jeg kan lave en shake som smager godt og som på samme tid indeholder en masse grønt, kalorier osv. er det bare lettere at tage med som mellemmåltid end at skulle lave flere måltider til dagen.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg drikker Spinat, avocado, lidt havtorn og jordbær med vanilie-whey.

En anden favorit er rødbede, gulerød, hindbær, havtorn med jordbær whey.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 370
 
Indlæg: 4549
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:Jeg drikker Spinat, avocado, lidt havtorn og jordbær med vanilie-whey.

En anden favorit er rødbede, gulerød, hindbær, havtorn med jordbær whey.



Spændende. Gulerødder og rødbeder er relativt hårde - koger du dem først eller kan blenderen klare dem rå?
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickSan skrev:
dwellengers skrev:Jeg drikker Spinat, avocado, lidt havtorn og jordbær med vanilie-whey.

En anden favorit er rødbede, gulerød, hindbær, havtorn med jordbær whey.



Spændende. Gulerødder og rødbeder er relativt hårde - koger du dem først eller kan blenderen klare dem rå?


Køber dem rå og øko, skræller og fryser dem ned. Jeg laver et par glas af gangen til at have på køl. Har en Nutribullet på 1700watt - den æder det hele. Nogle gange snider jeg også collagen peptider i - det er smagsløst.

For juice og smoothie inspiration følger jeg Mads Bo's hjemmeside.
https://highonlife.dk/opskrifter/smoothies.html
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 370
 
Indlæg: 4549
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



dwellengers skrev:
PatrickSan skrev:
dwellengers skrev:Jeg drikker Spinat, avocado, lidt havtorn og jordbær med vanilie-whey.

En anden favorit er rødbede, gulerød, hindbær, havtorn med jordbær whey.



Spændende. Gulerødder og rødbeder er relativt hårde - koger du dem først eller kan blenderen klare dem rå?


Køber dem rå og øko, skræller og fryser dem ned. Jeg laver et par glas af gangen til at have på køl. Har en Nutribullet på 1700watt - den æder det hele. Nogle gange snider jeg også collagen peptider i - det er smagsløst.

For juice og smoothie inspiration følger jeg Mads Bo's hjemmeside.
https://highonlife.dk/opskrifter/smoothies.html


Jeg må snuse lidt omkring derinde - mange tak for svaret :)
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickSan skrev:
dwellengers skrev:
PatrickSan skrev:
dwellengers skrev:Jeg drikker Spinat, avocado, lidt havtorn og jordbær med vanilie-whey.

En anden favorit er rødbede, gulerød, hindbær, havtorn med jordbær whey.



Spændende. Gulerødder og rødbeder er relativt hårde - koger du dem først eller kan blenderen klare dem rå?


Køber dem rå og øko, skræller og fryser dem ned. Jeg laver et par glas af gangen til at have på køl. Har en Nutribullet på 1700watt - den æder det hele. Nogle gange snider jeg også collagen peptider i - det er smagsløst.

For juice og smoothie inspiration følger jeg Mads Bo's hjemmeside.
https://highonlife.dk/opskrifter/smoothies.html


Jeg må snuse lidt omkring derinde - mange tak for svaret :)


Velbekomme ;)

Personligt gider jeg ikke rigtigt juice - selvom det er lækkert. For meget rengøring. Når ungerne skal I skole så kan det være de for det med som ekstra grønt.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 370
 
Indlæg: 4549
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vigtigst er at grøntsagerne ikke er rå, men på en eller anden vis varmetilberedte. Kogt er bedst. Du kan koge store mængder spinat ned, pakke og fryse det ned i passende størrelser så du kan få en kold, lækker smoothie ud af det. Whey, en banan, avocado og nogle bær, og så har du en lækker greenie. Der er imidlertid intet værdifuldt ved greenies udover at være en let måde at få kalium ind på. Selv ville jeg foretrække en blodrød ribeye bøf med lidt letstegt lever on the side, hvis god ernæring er formålet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 140
 
Indlæg: 3549
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



iRoN_wArrioR93 skrev:Vigtigst er at grøntsagerne ikke er rå, men på en eller anden vis varmetilberedte. Kogt er bedst. Du kan koge store mængder spinat ned, pakke og fryse det ned i passende størrelser så du kan få en kold, lækker smoothie ud af det. Whey, en banan, avocado og nogle bær, og så har du en lækker greenie. Der er imidlertid intet værdifuldt ved greenies udover at være en let måde at få kalium ind på. Selv ville jeg foretrække en blodrød ribeye bøf med lidt letstegt lever on the side, hvis god ernæring er formålet.


Tak for dit input :) Men hvis du læser min indlæg igen vil du kunne se at jeg gerne vil lave en shake uden kulhydrat eller med en ganske lille mængde da jeg har diabetes. Der er relativt mange kulhydrater i bær, bananer og andre frugter så selvom det er fine kulhydrater at få og jeg bestemt heller ikke skal undgå frugt, skal jeg stadig tænke over hvor meget kulhydrat jeg får ad gangen. Derfor ville jeg gerne lave en shake som bare kan drikkes uden at jeg skal til at tænke på om jeg skal dyrke sport, være aktiv/ inaktiv samt om der skal suppleres med insulin.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 323
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster