Ceneeh skrev:Børn er nu heller ikke øverst på min ønskeliste, men jeg synes stadig det er synd, at en lærd og oplyst mand som du, ikke gør en kvinde med rogn, med tanke på at du er gift og ikke flyver fra det ene skød til det andet. Jeg tænker både helt personligt, og også med tanke på nationens fremtid (der allerede er dømt til at fejle), når jeg ser på de stigende og svimlende fødselsrater i blandt andet Afrika og Mellemøsten, og hvordan der yngles i massevis i ghettoerne herhjemme.
Men måske er det bare bedre at afholde sig fra at sætte børn til verden, så de undgår alt den dårligdom.
Verden skulle være seriøst apokalyptisk før det var hensynet man skulle/jeg ville tage. Jeg køber generelt ikke den om at tilværelsen/verden som helhed er mindre god end før, men det er selvfølgelig et sjovt spørgsmål om hvilken generation havde det bedst.
Poetisk er det stærkeste modargument at min fars far og hans far og faren før ham 2.5 millioner år tilbage har fået børn. Det er en lang kæde at bryde. Omvendt er jeg relativt ligeglad. Det poetiske perspektiv er hvad man gør det til.
Og nu har jeg talt nok om børn. Indgangsvinklen er jeg er ligeglad med dem, så det er kontra til det at diskutere dem.