Her bestemmes node spændingerne i et transmissions netværk nemt ved at opstille en Y bus admittans matrice og en strøm vektor i et lineært lignings system. Så er der også tid til at komme ud af hulen

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 58114 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Cryptomhtq
Vores medlemmer har i alt skrevet 2041549 indlæg i 98343 emner
2 nye indlæg i dag
Jukkaboy skrev:martinkjr skrev:Det er en supergod idé! Jeg har selv lagt 22.000,- til side siden d. 1. Marts sidste år uden at lide nogen nød.
Enig. Det er nok ikke en metode for alle, men jeg synes faktisk at det med små beløb var psykologisk nemmere end at overføre et stort beløb en gang. Nu tænker jeg mere over det i dagligdagen ala. "har jeg virkelig brug for den her (indsæt ting) når jeg er ude at handle, shoppe m.v." fordi jeg tænker det oftest ikke er det værd. Specielt når jeg handler køber jeg meget færre ting jeg ikke har brug for.
Jukkaboy skrev:martinkjr skrev:Det er en supergod idé! Jeg har selv lagt 22.000,- til side siden d. 1. Marts sidste år uden at lide nogen nød.
Enig. Det er nok ikke en metode for alle, men jeg synes faktisk at det med små beløb var psykologisk nemmere end at overføre et stort beløb en gang. Nu tænker jeg mere over det i dagligdagen ala. "har jeg virkelig brug for den her (indsæt ting) når jeg er ude at handle, shoppe m.v." fordi jeg tænker det oftest ikke er det værd. Specielt når jeg handler køber jeg meget færre ting jeg ikke har brug for.
Minipurz skrev: synes sgu næsten jeg bliver mere og mere nærig, jo flere penge jeg har.
martinkjr skrev:Minipurz skrev: synes sgu næsten jeg bliver mere og mere nærig, jo flere penge jeg har.
Har det på nøjagtig samme måde. Det tager jo tid at spare sammen, så man vil jo ikke "ødelægge" det igen det ved at bruge de hårdt opsparet penge
DonKahle skrev:martinkjr skrev:Minipurz skrev: synes sgu næsten jeg bliver mere og mere nærig, jo flere penge jeg har.
Har det på nøjagtig samme måde. Det tager jo tid at spare sammen, så man vil jo ikke "ødelægge" det igen det ved at bruge de hårdt opsparet penge
Jeg har det omvendt, formår altid at få sparet en god sjat op. For så at bruge hele lortet igen. Dejligt.
martinkjr skrev:BeyBey skrev:martinkjr skrev:BeyBey skrev:martinkjr skrev:Mand i toget har lige besvaret opkald med følgende: "Du hører Jørgens automatiske telefonsvarer. Jeg er gået på weekend, ring igen Mandag!". Derefter lagde han på.
Haha - sådan noget der får mig næsten til at savne at pendle med offentlig transport
Jeg bytter gerne! Du har til gengæld været savnet. Hvor har du været?![]()
Åhh der har været knald på med studiestop, arbejde og finde ny lejlighed, samt en skade i lænden.. Men nu er alt ved at falde til ro igen
Godt der er ro på igen. Store flotte ben og en flot flot numse du har dig på dit nye signaturbillede/profilbillede![]()
BeyBey skrev:martinkjr skrev:BeyBey skrev:martinkjr skrev:BeyBey skrev:martinkjr skrev:Mand i toget har lige besvaret opkald med følgende: "Du hører Jørgens automatiske telefonsvarer. Jeg er gået på weekend, ring igen Mandag!". Derefter lagde han på.
Haha - sådan noget der får mig næsten til at savne at pendle med offentlig transport
Jeg bytter gerne! Du har til gengæld været savnet. Hvor har du været?![]()
Åhh der har været knald på med studiestop, arbejde og finde ny lejlighed, samt en skade i lænden.. Men nu er alt ved at falde til ro igen
Godt der er ro på igen. Store flotte ben og en flot flot numse du har dig på dit nye signaturbillede/profilbillede![]()
Tak du. God pose og godt lys hjælper også lidt på det joDer er dog røget et par kg i forbindelse med skaden!
Serenity27 skrev:Jeg glæder mig over, at der åbenbart er nok mennesker, som synes man skal behandle andre pænt til at Aldi mener, det vil være godt for bundlinjen at reklamere for, at de har mange veganske produkter. Sådan
Minipurz skrev:Serenity27 skrev:Jeg glæder mig over, at der åbenbart er nok mennesker, som synes man skal behandle andre pænt til at Aldi mener, det vil være godt for bundlinjen at reklamere for, at de har mange veganske produkter. Sådan
Så hvis man ikke er veganer eller vegetar, så synes man ikke andre skal behandles pænt?
Og så undrer veganere/vegetare sig over hvorfor folk synes de er belastende..
Du kunne have skrevet "Jeg glæder mig over at Aldi har mange veganske produkter" men nej, dette er svært for den typiske veganer, en af reglerne lader til at være, at man ved hver mulighed skal hævde sig selv som værende bedre end alm. mennesker.
EDIT: Og misforstå mig ikke, jeg kan sagtens forstå det glæder dig og det er helt fint, forstår bare ikke den der better than you attitude.
Snackman skrev:Ellers ville Serenity27 jo ikke spise vegansk, han er en af dem der gør det for opmærksomheden.
Minipurz skrev:Så hvis man ikke er veganer eller vegetar, så synes man ikke andre skal behandles pænt?
Minipurz skrev:Du kunne have skrevet "Jeg glæder mig over at Aldi har mange veganske produkter" men nej, dette er svært for den typiske veganer, en af reglerne lader til at være, at man ved hver mulighed skal hævde sig selv som værende bedre end alm. mennesker.
Serenity27 skrev:Minipurz skrev:Så hvis man ikke er veganer eller vegetar, så synes man ikke andre skal behandles pænt?
Det kommer an på, hvordan man definerer behandle pænt. Jeg mener, at en del af det at behandle andre pænt, er at man ikke forårsager så meget skade på deres kroppe, at de stopper med at leve. Hvis man spiser andre dyr, har man vel en anden holdning? Det er der vel ikke noget kontroversielt i at sige?Minipurz skrev:Du kunne have skrevet "Jeg glæder mig over at Aldi har mange veganske produkter" men nej, dette er svært for den typiske veganer, en af reglerne lader til at være, at man ved hver mulighed skal hævde sig selv som værende bedre end alm. mennesker.
Men det er ikke specifikt det jeg glæder mig over. Det som jeg glæder mig over er, at mange mennesker ikke synes, man skal slå andre pattedyr ihjel. Jeg skrev ikke ovenstående for at være provokerende. Jeg påstår heller ikke, at jeg er bedre end andre, fordi hvordan pokker kvantificerer man dog det? Det er umuligt. Men der er specifikke handlinger, som jeg synes er bedre/dårligere end andre. En af de dårlige handlinger fra mit synspunkt er at skære halsen over på andre dyr og partere dem. Hvis man er uenig i det, så er det ikke noget jeg vil blande mig i, men jeg glæder mig over, at der er nogle som deler mit synspunkt
Udgaard skrev:Hold da op en omgang pladder. Men kan du beslutte dig for om man ikke må forårsage dyrs død eller det kun er et problem med pattedyrs død?
I fald at det kun gælder pattedyr hvad er det så der gør dem ophøjet?
Hvis det gælder alle dyr hvor får du så din mad fra? De bruger sprøjtegifte i landbrug også de økologiske (blot andre stoffer og mindre mængder en konventionelt). De sprøjtegifte slår dyr ihjel. Det kan du selvfølgelig ikke se når du står nede ved køledisken. Så du kan stå og føle dig hellig. Ikke desto mindre er dyr døde i forbindelse med frembringelse af din mad. Din hykler.
Serenity27 skrev:... Jeg mener, at en del af det at behandle andre pænt, er at man ikke forårsager så meget skade på deres kroppe, at de stopper med at leve....
Serenity27 skrev:Kødspiser:
Helt normalt menneske så ingen kritik her. Man er en del af in gruppen.
Vegetar:
Jamen hvad med hanekyllinger og de stakkels køer som bliver gjort gravide hvert år for at producere det mælk du drikker. Din Hykler!!!
Veganer:
Jamen hvad med de insekter som bliver slået ihjel for at du kan få din mad. Din kæmpe hykler. Du skal ikke tro at du er bedre end mig. Og hvad med alle de produkter som du køber som måske er produceret af børnearbejdere eller af mennesker som bliver betalt alt for lidt og arbejder under dårlige forhold. Har du ikke slet ikke dårlig samvittighed over det?
Den ekstreme veganer som er imod dyreforsøg:
Hvad fanden fejler du. Vil du hellere se et menneske dø end at nogle dyr dør. Du er et forfærdeligt menneske.
Enten er man en hykler eller også er man en ekstremist. Altså med mindre at man spiser andres kroppe.
Serenity27 skrev:... Jeg mener, at en del af det at behandle andre pænt, er at man ikke forårsager så meget skade på deres kroppe, at de stopper med at leve....
Serenity27 skrev: Men at sætte skellet mellem pattedyr og fx myrer, nej det går ikke, fordi så er man en hykler
Udgaard skrev:Serenity27 skrev: Men at sætte skellet mellem pattedyr og fx myrer, nej det går ikke, fordi så er man en hykler
Det er ikke det jeg skriver.
Jeg spørger hvorfor du eventuelt mener at nogle dyr er hellige og ikke må dræbes og andre ikke er og må dræbes. Jeg antager at hvis du skelner mellem dyrene så kan du argumentere for det logisk. Kan du? Eller har køer bare søde øjne?
I fald at du ikke skelner mellem dyrene er du en hykler da produktionen af dine fødevarer også er skyld i dyrs død.
Serenity27 skrev:Synes du, at der er nogle dyrearter, som man skal undlade at skade så meget at de ikke længere lever? Altså udover mennesker?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster