Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58629 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er onlineapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2042980 indlæg i 98433 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 450
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 446

Følg bodybuilding.dk på

Hvad siger i til min kostplan?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





kostplan


Jeg vil igang med at træne seriøst (ønsker at tage muskelmasse på) og jeg har derfor lavet en kostplan som jeg håber at nogen vil kigge på, og se om noget kan forbedres.
køn: mand
alder: 26 år
vægt: 62.6 kg
højde: 177 cm

Lige før træning: 15 gram valleprotein + en banan til energi
Lige efter træning: 30 gram valleprotein, 65 gram maltodextrin (for hurtige kulhydrater), 2.5 gram kreatin
Derudover tager jeg dagligt 2 stk. Bodylab Bodymin og 3 stk. Bodylab Omega 3 (fordelt udover dagen)

Er det godt med 15 gram valleprotein før træning eller betyder det ikke noget?
Vil det evt. være en fordel at tage Bodylab Pre Workout før træning, eller hvad er jeres erfaring med det? har det nogen effekt?
Er mit valg af kosttilskud godt, eller er der noget som kan forbedres?

Det sidste jeg spiser inden jeg går i seng er 150 gram skyr med bær i. Men er skyr langsomt optagelige proteiner, og vil det i så fald kunne forsyne mig med protein gennem hele natten? eller skal jeg tage Kasein proteinpulver?

Jeg har kigget lidt på denne kostplan:
https://www.bodylab.dk/images/skins/bod ... 00kcal.pdf
Jeg kan se de anbefaler Bodylab BCAA Instant under træningen, Bodylab Beta Alanine efter træningen og derudover 2 stk. Bodylab ZMA dagligt.
Men hvad er jeres erfaringer med de 3 nævnte kosttilskud? Vil det have nogen ekstra effekt, eller prøver de bare at tjene penge?

Hvad tænker i om min kostplan generelt? er der noget som kan forbedres?

Jeg er ikke helt sikker på om disse madvarer skal vejes i tilberedt vægt eller rå vægt i forhold til de tal jeg har fået med bodybuilding.dk´s kostplan program: kylling, wokblanding, broccoliblanding, ris, kartofler

Mange tak for hjælpen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 28. dec 2008, 17:12
Geografisk sted: Viborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der mangler grøntsager. Iceberg er ikke noget ved..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 11. sep 2008, 19:55
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bitkit skrev:Der mangler grøntsager. Iceberg er ikke noget ved..


Jeg synes ellers der står Broccoliblanding og Wokblanding flere steder :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. jan 2010, 15:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg siger.. For meget, for tidligt. Du sætter dig selv op til at fejle før du er begyndt, hvis du først nu virkelig vil til at træne "seriøst". Din nuværende muskelmasse indikere et begynder stadie. Du får i bedste tilfælde ganske lidt ud af at tænke sådanne detaljer på dit nuværende stadie, og i værste tilfælde ryger din motivation lige lukt i bund indenfor 4 uger.
Du laver den klassiske fejl med at gå 200% in fra start rent teoretisk, helt ned til tidspunkt på slaget; og efterlader nul plads til uforudsigelighed eller variation.
Jeg vil konstruktivt helt konkret vejlede, at du skære ned på detaljerne - sikre at du får et kalorieoverskud på en blandet kost, som godt må have plads til at variere en smule - blot der er + på kontoen når ugen er omme. Og så ellers fokuser på progressiv træning, og rigelig søvn. De tre ting alene vil bestå 99% af dine resultater, især på det stadie du er ved nu.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad din rolle er.. det finder man ud af henad vejen. Gennem utallige op- og nedture, skænderier, skuffelser, sejre, forventningsafstemninger mm. For nogle glider det rimelig nemt for starten for andre er en længere kamp.

Hvad du kan sige til ham er afhængig af jeres forhold? Basisregler og visse manerer vil i min verden altid høre under voksenautoritet uanset hvad. Det kan jeg læse mig frem til er forskelligt. At han snakker meget om sin mor er anstrengende, men vigtigt I møder det på en måde, så han ikke føler han ikke må snakke om hende, selvom hendes regler naturligvis ikke gælder hos jer.

Jeg ville ikke bruge begivenheder på skolen til at lære ham at kende, medmindre han udtrykkeligt selv ønsker det. Det bør i min optik først komme, når man har etableret et ret stærkt bånd. Slet ikke, når du ikke har mødt moren. Lav i stedet må ting alene med ham derhjemme eller sammen med din kæreste og ham. Hvad enten det er kreative ting, fodbold, filmhygge, gåture eller andet.

Mht. møde hans mor. Jeg forstår godt dit ønske om at møde hende, men alle parter skal være klar. Du virker meget fremme i skoene, hvilket kan være en rigtig god tilgang, men måske har hun brug for lidt mere tid? Ellers så foreslå kaffe ..
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. aug 2019, 21:01
Geografisk sted: Venezuela
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ser fint ud. Ved ikke lige hvad dit ligevægtsindtag er pt. Men alt i alt en go kostplan. Held og lykke.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Beingofglass skrev:Jeg siger.. For meget, for tidligt. Du sætter dig selv op til at fejle før du er begyndt, hvis du først nu virkelig vil til at træne "seriøst". Din nuværende muskelmasse indikere et begynder stadie. Du får i bedste tilfælde ganske lidt ud af at tænke sådanne detaljer på dit nuværende stadie, og i værste tilfælde ryger din motivation lige lukt i bund indenfor 4 uger.
Du laver den klassiske fejl med at gå 200% in fra start rent teoretisk, helt ned til tidspunkt på slaget; og efterlader nul plads til uforudsigelighed eller variation.
Jeg vil konstruktivt helt konkret vejlede, at du skære ned på detaljerne - sikre at du får et kalorieoverskud på en blandet kost, som godt må have plads til at variere en smule - blot der er + på kontoen når ugen er omme. Og så ellers fokuser på progressiv træning, og rigelig søvn. De tre ting alene vil bestå 99% af dine resultater, især på det stadie du er ved nu.

Præcis!
Det er faktisk bedre, tror jeg, at have et ekstra gear at kunne bruge og vide at man kan bruge dettes, så man ikke kører i overgear hele tiden, men ved, at man har mere i bøssen skulle bøssen kræve at blive loaded yderligere for at kunne skyde hårdere og præstere endnu bedre.
Dette, disse perspektiver er ikke at undervurdere værdien af.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man kan ligeså godt gøre det ordentligt fra starten af. Om man kører død i det, i starten eller senere er det samme. Men forstår godt pointen med og ku køre sig for hårdt. Det burde bare ikke være at man skriver til manden, at han skal slappe af. Enten kan man li livssilen eller ik.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster