Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 56930 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Ellenfah

Vores medlemmer har i alt skrevet 2036901 indlæg i 92478 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 337
Medlemmer: 4
Skjulte: 1
Gæster: 332

Følg bodybuilding.dk på

Hvad ville I gøre?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle,

Jeg har fulgt med på sidelinien i meget lang tid men har nu valgt at oprette mig som bruger. Sagen er den, at jeg er er nået et punkt i min træningkarriere, hvor jeg er blevet i tvivl, om hvad jeg skal gøre og vil høre jeres mening.

Jeg var i starten af 2019 omkring 30% bf, 99 kg samt 183 og har været igennem en længere cut-fase og er kommet ned på 75 kg, men stadig omkring 15%bf. Derfor er jeg stadig på ingen måde lean, og muskelmassen er meget sparsom. Jeg vil nok kalde mig selv tyndfed.

Vil det i min situation være bedst at cutte til jeg når 8-10% og have et bedre udgangspunkt at bulke fra? I så fald vil jeg blive meget tynd med min højde. Jeg vil nok helst leanbulke men bf er stadig relativ høj, og nutrient partitioninh er nok ikke helt optimal.

Hvis jeg siger, at mit mål over tid er mest mulig muskelmasse med en lean-ish bf (10-12), hvad ville i så gøre? Har på nuværende tidspunkt trænet i 1.5 år men udelukkende i kcal underskud.

God jul til alle
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. dec 2019, 09:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tillykke med vægttabet. Jeg undrer mig over, at du stadig er "tyndfed" efter at have tabt dig 24 kg, men med halvandet års træning bag dig. Har du trænet vedholdende og efter "progressive overload"-princippet? Jeg vil vove at bestå, at overvægtige og utrænede vil kunne bygge en ganske betragtelig mængde muskelmasse selv i et kalorieunderskud, hvis ellers de træner vedholdende og presser sig selv under træningen. Selv en ganske "hovedløs" træningsprogrammering vil kunne give gode resultater, hvis udgangspunktet er ringe.
Brugeravatar
 
Reputation point: 680
 
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Tillykke med vægttabet. Jeg undrer mig over, at du stadig er "tyndfed" efter at have tabt dig 24 kg, men med halvandet års træning bag dig. Har du trænet vedholdende og efter "progressive overload"-princippet? Jeg vil vove at bestå, at overvægtige og utrænede vil kunne bygge en ganske betragtelig mængde muskelmasse selv i et kalorieunderskud, hvis ellers de træner vedholdende og presser sig selv under træningen. Selv en ganske "hovedløs" træningsprogrammering vil kunne give gode resultater, hvis udgangspunktet er ringe.


Tak for det. Jeg har selv undret mig over det samme, men det er nok et resultat af, jeg ikke har de bedste gener for muskelgaining + nok et for stort underskud nogle dage. Jeg fulgte et Martin Berkhan inspireret program, hvor jeg øgede kg, hvor jeg kunne. Men det stoppede dog efter et pr måneder, feks ved bænk 90 kg.

Og på et tidspunkt blev der nok også taget af muskelmassen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. dec 2019, 09:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Riorden skrev:Tak for det. Jeg har selv undret mig over det samme, men det er nok et resultat af, jeg ikke har de bedste gener for muskelgaining + nok et for stort underskud nogle dage. Jeg fulgte et Martin Berkhan inspireret program, hvor jeg øgede kg, hvor jeg kunne. Men det stoppede dog efter et pr måneder, feks ved bænk 90 kg.

Og på et tidspunkt blev der nok også taget af muskelmassen.

Et for stort vægttab uge efter uge - efter at du allerede har tabt dig en del - har helt sikkert ikke nogen gavnlig effekt på en "body recomposition", hvor man forsøger at opbygge muskelmasse og tabe fedt.

Hvor gammel er du? Jeg er i 40'erne og har oplevet, at min "base line"-muskelmasse (altså den muskelmasse, som jeg kan opretholde uden nævneværdig træning) er faldet de sidste 4-5 år. Det er især benmuskulaturen, som det er gået ud over.
Brugeravatar
 
Reputation point: 680
 
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
Riorden skrev:Tak for det. Jeg har selv undret mig over det samme, men det er nok et resultat af, jeg ikke har de bedste gener for muskelgaining + nok et for stort underskud nogle dage. Jeg fulgte et Martin Berkhan inspireret program, hvor jeg øgede kg, hvor jeg kunne. Men det stoppede dog efter et pr måneder, feks ved bænk 90 kg.

Og på et tidspunkt blev der nok også taget af muskelmassen.

Et for stort vægttab uge efter uge - efter at du allerede har tabt dig en del - har helt sikkert ikke nogen gavnlig effekt på en "body recomposition", hvor man forsøger at opbygge muskelmasse og tabe fedt.

Hvor gammel er du? Jeg er i 40'erne og har oplevet, at min "base line"-muskelmasse (altså den muskelmasse, som jeg kan opretholde uden nævneværdig træning) er faldet de sidste 4-5 år. Det er især benmuskulaturen, som det er gået ud over.


Jeg er 22. Jeg havde selv tænkt at leanbulke med måske 300 kcal i overskud på træningsdage og forsøge at ramme ligevægtsindtag på off-dage, fordi med start bf på 15%, kan jeg hurtigt ramme de 18-20% og så er der igen langt ned.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. dec 2019, 09:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster