Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 56710 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MrMaxFit

Vores medlemmer har i alt skrevet 2033585 indlæg i 88282 emner

3 nye indlæg i dag

I alt: 577
Medlemmer: 7
Skjulte: 0
Gæster: 570

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken artikel har du sidst læst?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Mussetrussen skrev:Det er netop også en grund til at man med fordel kan begrænse sin nyhedshunger. For netop kun at bruge tid på det som virkelig er vigtigt. Ofte bliver nyheder jo 'kastet' ud på nettet inden man ved ret meget, og inden man har nået at sætte det i perspektiv. Tidligere gjaldt det om at komme først med nyheden. Det kan alle medier i dag. Derfor er det nu begyndt at handle om at komme før nyheden, med spekulationer om hvad der mon kommer til at ske, hvad en statsminister mon vil sige når hun siger noget om lidt, eller hvordan det vil gå i en håndboldkamp. Det er jo ikke nyheder, men tidsspilde. Vent 1 time, så er I allerede klogere. Og vent 3 uger. Lav ordentlig research. Sæt tingene i perspektiv. Og SÅ kan der siges noget relevant. Alt op til dette punkt er spild af alles tid.

Det er jeg enig i. Jeg har heller ikke argumenteret for, at man skal bruge adskillige timer hver dag på nyheder. Jeg har derimod sagt at man bestemt heller ikke bør undgå dem helt.

Mussetrussen skrev:Problemet er jo bare at det er ganske få medier og journalister nu til dags, som har mulighed for at arbejde så seriøst og præsentere stof af så høj og varig kvalitet. Zetland og Weekendavisen er undtagelser. TV2 har også nogle gange nogle meget gennemarbejdede artikler. 99% er 'nyheder' som 'sparkes' ud, uden kontekst og som ikke er andet end copy paste fra AP og Reuters. Tidsspilde, inden det er blevet sat i perspektiv eller har fået lov til at udvikle sig.

Der er faktisk mange flere aviser end dem du nævner, som laver gode, saglige, dybdegående artikler. På TV vil jeg anbefale Deadline, som jeg mener er et fremragende program. Selvfølgelig kan der være variation af kvaliteten alt efter emne, gæster mv., men generelt er det et vældig informativt program. Og det er det netop fordi man ikke blot bliver præsenteret for et hav af nyheder efter hinanden (som eksempelvis i TV-Avisen), men i stedet udvælger én eller to, og så går man i dybden med dem. Man skildre dem fra forskellige vinkler og perspektiver og man diskutere dem, så man som seer selv har mulighed for at danne sig en holdning.

Mussetrussen skrev:Interessen for SKAT-sagen virker mestendels til at handle om at folk er forargede. 'Det er også for dårligt', 'De rige kan slippe afsted med hvad som helst, mens ham som laver sortarbejde for 5000 sgu nok skal blive straffet'. Der er intet den almene dansker kan gøre ved det, og udviklingen i sagen uge for uge er betydlingsløs. Det eneste der er interessant er hvordan det ender og hvad der bliver gjort for at ændre det fremover. Den artikel kan måske skrives om nogle år.

Eksemplet med SKAT, og de øvrige eksempler jeg nævnte, var fuldstændig tilfældige. Jeg nævnte egentlig bare nogle større sager/begivenheder inden for den seneste tid. Det er muligt at SKAT-sagen er et dårligt eksempel. Pointen var egentlig bare, at jeg mener man som minimum bør følge med og holde sig nogenlunde ajour, med de større emner som røre sig aktuelt. Og det gør man jo netop ved, at følge med dagligt. Det er jo ikke noget, som behøver tage flere timer. Et hurtigt nyhedsoverblik kan klares på 10 min. og så kan man jo vælge at dykke yderligere ned i nogen af historierne, hvis man vil det.

Mussetrussen skrev:Jeg synes egentlig anden del af Simons råd 'Hold dig max 5% så up to speed som du fristes til', er et godt råd. Ved kun at bruge sin tid på gennemarbejdede ting og droppe 'quickie'-nyheder, som man netop let kan blive fristet til at tjekke med jævne mellemrum dagen lang, får man mange timer af sit liv igen, som ellers går med at skimme nyhedsmedier og sociale medier igennem for relevant indhold i mængden af skrald.

Nu ligger han jo faktisk ud med at sige, at man bør holde sig helt fra nyheder. Det er egentlig primært det jeg opponerer mod. Jeg ved ikke hvad der præcis menes med "5% up to speed". Er det 5% af den samlede nyhedsmængde? For i så fald er 5% jo vildt meget. Jeg mener jo også, at man skal være selektiv i sin tilgang til nyheder, og med fordel kan vælge nyheder fra fx tabloidmedier (som fx Dagens.dk, lol) og sociale medier fra.
Brugeravatar

Reputation point: 350

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ulrik Haagerup udtalte på Deadline noget lign.:

"Nyhedsformidling drejer sig ikke for journalister om at formidle sandheden/virkeligheden, men istedet om at bruge udvalgte data fra virkeligheden til at vise en given vinkel el. perspektiv ifbm. skabelse af den historie man ønsker at formidle. Journalisme er derfor om at vise forskellige vinkle/perspektiver fra virkeligheden."

Dette er næsten helt ordret som han sagde det, og meningen præcis den samme som han formidlede.

OG....

Ifbm. videnskabsformidling som journalister gør det, så.... er dette måske en del af årsagen hvorfor så mange resultater forvanskes og fordrejes.
Tidl. har jeg formodet, at der er pga. forskerne vil sælge deres findelser som værende mest muligt spektakulære - hvis man lidt kunstig højt-selvinduceret høfligt, skal undgå at anklage dem for inkompetence ifbm. evne til evaluering af data.
Når forskere gennemlæser videnskabsjournalisters artikler af deres findelser mhp. korrektion, inden journalisterne publicerer artiklerne i medier, så formodes det, at der af forskere fokuseres på, at der ikke direkte er fejl, som de kan hænges op på - at have tilladt journalisten at skrive..., og at der desuden måske ofte er så svære el. komplicerede ... dilemmas at formidle, at ... forskeren, måske pga. tid, ikke rigtigt har ... tid og lyst til at neddrosle en evt. for stor entusiasme journalisten evt. måtte have for dele af el. hele forskningen, noget som kan skabe økonomisk win win for både forsker og journalist...

Reputation point: 20

Kostplan: Ingen kostplan

Mussetrussen skrev:Problemet er jo bare at det er ganske få medier og journalister nu til dags, som har mulighed for at arbejde så seriøst og præsentere stof af så høj og varig kvalitet.

Det er korrekt. At så folk læser aviser i dag har desværre haft en meget negativ effekt på kvaliteten. Der er ikke længere ressourcer (tid og penge), til at lave den dybdeborende og tidskrævende journalistisk vi så tidligere, desværre.

Der laves dog mange gode radioprogrammer, hvor der gives tid til fordybelse og refleksion.
Brugeravatar

Reputation point: 150

Logbog: Ingen logbog

taler skrev:
Mussetrussen skrev:Problemet er jo bare at det er ganske få medier og journalister nu til dags, som har mulighed for at arbejde så seriøst og præsentere stof af så høj og varig kvalitet.

Det er korrekt. At så folk læser aviser i dag har desværre haft en meget negativ effekt på kvaliteten. Der er ikke længere ressourcer (tid og penge), til at lave den dybdeborende og tidskrævende journalistisk vi så tidligere, desværre.

Der laves dog mange gode radioprogrammer, hvor der gives tid til fordybelse og refleksion.

Der findes altså stadig ok gode aviser. Vil også gerne slå et slag for Weekendavisen, som går i dybden med få emner i stedet for at dække alle nyheder.

Er også daglig seer af Deadline som er lidt TV'ets pendant Weekendavisen. Kvaliteten af Deadline er blevet mere svingende de seneste år men dog stadig langt bedre end de vanlige nyhedsudsendelser.

Desuden er Horisont også et glimrende udenrigsmagasin
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 355

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 165.00

martinkjr skrev:
taler skrev:

Der findes altså stadig ok gode aviser. Vil også gerne slå et slag for Weekendavisen, som går i dybden med få emner i stedet for at dække alle nyheder.

Er også daglig seer af Deadline som er lidt TV'ets pendant Weekendavisen. Kvaliteten af Deadline er blevet mere svingende de seneste år men dog stadig langt bedre end de vanlige nyhedsudsendelser.

Desuden er Horisont også et glimrende udenrigsmagasin

Når jeg læser weekendavisen springer jeg altid over deres nyhedssektion, men går direkte til tillæggene. Emnerne her er ofte mere almengyldige og ikke hængt op på noget der sker lige pt. Det har jeg altid fundet langt mere interessant.
Brugeravatar

Reputation point: 740

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

taler skrev:

`mere konkurrence fra alle sider skaber mere sentastonalstofefterspørgsel, så det laver aviserne da lige... med partiel fake news ofte.

Reputation point: 20

I just wish to say I am beginner to weblog and really appreciated you're site . Very likely I'm want to bookmark your site. You absolutely come with excellent posts. Thanks a lot for exposing your blog website.
c2d88b8

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Foregående

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster