Yanis Varoufakis - Samtaler med min datter om økonomi

Den græske økonomiprofessor og tidligere finansminister i Grækenland, forsøger at forklare hvordan økonomisk ulighed opstod i tidernes morgen og hvordan det finansielle system fungerer. Han har flere gode pointer og er i stand til at formidle tungt stof på en letforståelig måde. Han er desuden ret glad for science fiction og film som The Matrix, Blade Runner og Frankenstein, hvilket gør formidlingen ret underholdende. Er man en liberal alliance-tosse skal man nok holde sig væk, da der ikke er tvivl om at han kommer fra venstrefløjen, og der er drøje hug til de finansfyrster der sidder på magten.
Ellers har sommeren brudt på ubønhørlige mængder læsning om cykling:
Michael Rasmussen - Udbrud

Den bitreste, mest kantede mand i moderne cykling er ude med riven efter alle de hyklere, som forsøgte at gøre ham til syndebuk for noget der var vidt udbredt. Både ADD, UCI, DCU, Jesper Worre, Rabobank, Geraint Thomas, Nicki Sørensen og mange andre får med grovhøvlen. Det er basalt set bare en mand der mener noget om noget, og i den forstand er det ligegyldigt, men han er en skæg karakter, der nægter at tilpasse sig og være en holdspiller, og derfor bliver det alligevel interessant.
Diverse gamle cykelryttere - Lede hunde & kolde kameler - sort kaffe & hvide sokker 2
.jpg)
Røverhistorier fra cyklingens verden - fortalt i bidder på 5-20 linier af folk som Bjarne Riis, Brian Holm, Jesper Worre og hvad de ellers hedder alle de gamle. Det er ren underholdning, interessant paratviden og indsigter i cyklingens verden. Meget hyggelig sommerhuslæsning.
Joakim Jakobsen - Tour de France - Historien om verdens hårdeste cykelløb

Mammutværket om Tourens historie. Indtil videre har jeg nået 1903-1965, så mangler lige en minutiøs gennemgang af samtlige Tour de France de sidste 55 år, men så skulle jeg også være godt med på den front. Det er jo bare fortællinger om menneskeligt vanvid og absurde kraftpræstationer gennem 117 år.