Bruger login

Ugen der gik, uge 20, 2019
Overfald på Arnold og NY pro!

Tilbudsguide, uge 21, 2019
Oksekød og kylling!

Ugen der gik, uge 19, 2019
Skader og valg!

Tilbudsguide, uge 20, 2019
Blåbær, skyr og havregryn!

Statistik

Vi har 55554 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er falther

Vores medlemmer har i alt skrevet 2028468 indlæg i 86641 emner

9 nye indlæg i dag

I alt: 572
Medlemmer: 10
Skjulte: 0
Gæster: 562

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken film har du sidst set?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Mandy (2018) - https://www.imdb.com/title/tt6998518/

Wtf. Bare wtf. Det her er virkelig en speciel film og den vil unægteligt dele vandene. Uanset om man er til det eller ej må man i hvert fald sige, at den er unik. Den første del er nærmest som ét langt psychedelic trip mens anden del er mere i stil med en klassisk "hævn-film" a lá Harry Brown, John Wick osv. Den er i øvrigt med Nicolas Cage i hovedrollen, som vel efterhånden er indehaver af Hollywoods mest SARS-befængte CV. Men på en eller anden mærkelig måde fungerer hans nærmest grinagtige overspil faktisk ret godt i lige netop den film her. Jeg vil faktisk gå så langt til at sige, at det er noget af det bedste med ham jeg har set længe, omend det ikke siger så forfærdelig meget. Jeg vil, alene fordi filmen er så gakket og speciel, anbefale at man ser den. Og så skal det da lige nævnes, at Nicolas Cage - i forbindelse med at han drager på hævntogt - smeder sin egen økse til formålet. Jeg siger det lige igen: han smeder sin egen økse.
Brugeravatar

Reputation point: 290

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

The house that Jack built 10/10.

Forrygende film. Utrolig gennemarbejdet, og utrolig mange detaljer og fortællinger om ting, som de fleste ikke har kendskab til. En stor fascination af håndværk, kunst, æstetik, mytologi og gamle dage. Læste efter filmen, at mange har forladt salene rundt omkring, mens filmen stadig kørte. Hvorfor?

Well. Børn og kvinder bliver dræbt. So what. Det sker hver dag. Hovedpersonen er seriemorder og har mange psykopatiske træk. Han scorer nok meget højt på en psykopat-tjekliste. Selv er jeg meget fascineret af seriemordere og drab i det hele taget. Filmen viser, hvad godtroenhed kan ende med at koste en. Eksempelvis at lukke en fremmed ind i ens hjem, på et meget billigt grundlag.

Ydermere er der stikpiller til sagerne fra den virkelige verden, hvor en kvinde råber om hjælp. Naboerne hører skrigene, men reagerer ikke. Konsekvens = vedkommende dør, da folk ikke vil blande sig. Når en betjent står ansigt til ansigt med en mand, der siger at han har slået talvis af mennesker ihjel, men betjentens tolkning er: du er sgu da for fuld. Lad vær med at spilde min tid. Desværre har den slags kostet mange menneskeliv i tidens løb; og gør det til stadighed denne dag. Hvor mange griber ind, hvis en bliver overfaldet i det offentlige rum? Meget få.

Lad os tage udgangspunkt i en verdenskendt sag.

"Genovese ran toward the front of the building, and Moseley ran after her, overtook her, and stabbed her twice in the back. Genovese screamed, "Oh my God, he stabbed me! Help me!" Several neighbors heard her cry, but only a few of them recognized the sound as a cry for help. When Robert Mozer, one of the neighbors, shouted at the attacker, "Let that girl alone!" Moseley ran away and Genovese slowly made her way toward the rear entrance of the building seriously injured and out of view of any witnesses.

Witnesses saw Moseley enter his car, drive away and return ten minutes later. Shadowing his face with a wide-brimmed hat, he systematically searched the parking lot, the train station and an apartment complex, eventually finding Genovese, who was barely conscious and lying in a hallway at the back of the building, where a locked door had prevented her from going inside. Out of view of the street and of those who may have heard or seen any sign of the initial attack, Moseley stabbed Genovese several more times before raping her, stealing $49 from her and running away again. The attacks spanned approximately half an hour, and knife wounds in Genovese's hands suggested that she attempted to defend herself from him. A neighbor, Sophia Farrar, found her shortly after and held her in her arms."
If no win ... practice more :).
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: AK Nordland, Horsens Styrkeløft Klub og Centrum for Bænkpres

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Kostplan: Ingen kostplan

The Haunting of Hill House - https://www.imdb.com/title/tt6763664/

Aaaaaaand Netflix does it again! Ej hvor kan den streamingtjeneste altså bare lave serier!
The Haunting of Hill House er en såkaldt horror-serie, men jeg anser den egentlig mere for værende et klassisk familiedrama krydret med horror. Det er karakternes udvikling, deres interaktion med hinanden, deres interne forhold og deres historie og fortid, som serien reelt handler om, og så er det hele egentlig bare krydret og pakket ind i lidt horror. Faktisk synes jeg egentlig ikke, at serien er specielt uhyggelig. Bevares, der er da nogle creepy scener og sekvenser, men ikke noget der fik det til at løbe mig koldt ned ad ryggen eller fik mig til at hoppe rundt i sofaen. Til gengæld - og nu udstiller jeg nok lidt mig selv - blev jeg flere gange i serien decideret rørt, eller i hvert fald emotionelt påvirket på et eller andet plan. Dermed ikke sagt, at jeg sad og stortudede, men flere gange i serien måtte jeg faktisk tage mig selv i, at få en lille klump i halsen - simpelthen pga. den historik, de følelser og den udvikling der er mellem seriens fem søskende. Den er vanvittig veludført og så er der altså også bare nogle eminente præstationer ind i mellem.

En must-watch serie - endnu en gang fra Netflix.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:The Haunting of Hill House - https://www.imdb.com/title/tt6763664/

Aaaaaaand Netflix does it again! Ej hvor kan den streamingtjeneste altså bare lave serier!

Også i dén grad. Netflix leverer fremragende serier igen og igen. Har du set "The Bodyguard"? Binge-worthy, engelsk minidrama - som i øvrigt ikke har meget med Whitney Houston og Kevin Costner at gøre... :mrgreen:

THoHH er absolut en af mine favoritserier, netop fordi den forener horror- og (familie-)dramagenren med et mageløst godt skuespil, en virkelig stemningsskabende scenografi og - ikke mindst - et medrivende plot med karakterudvikling. Det er simpelthen gennemført.

Nu har jeg så kastet mig over "Dare Devil" Season 1. Jeg keder mig ikke endnu. :mrgreen:
Træningsprogram: Madcow 5x5
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Ocean's 11. 7.5/10

Fandt disken til filmen, i en skuffe, da jeg tømte et dødsbo forleden. Fremragende film med Clooney, Damon og Pitt. Filmen er en nyere udgivelse af den oprindelige film med samme navn fra 1960.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Daredevil - https://www.imdb.com/title/tt3322312/

Har netop færdiggjort sæson 3 og hold nu op. Ikke alene er Daredevil den bedste Marvel-serie - det også den bedste superhelte-serie der er produceret. Egentlig utroligt at man kan lave en så vellykket serie om en - ved første anskuelse og øjekast - kedelig og relativ ukendt Marvel-figur. Men det kan man tilsyneladende! Sæson tre er formentlig den bedste af alle sæsonerne; så mange spændende, komplekse karakterer, som udvikler sig og hvor man hele tiden veksler mellem hvem man "holder med". Ganske enkelt fantastisk! Klar anbefaling herfra.
9/10

Edit: I øvrigt er jeg ganske enig i overstående anmeldelse af True Detective sæson 1 - formentlig en af de bedste sæsoner af nogen serie, der nogensiden er blevet produceret. De skulle have stoppet dér - sæson 2 når den ikke til sokkeholderne.

Jeg binge-watchede de sidste afsnit af sæson 3 sent i går. Det er i det hele taget et udtryk for seriens mange kvaliteter. Altså man bliver simpelthen hængende foran skærmen, fordi plottet, karaktererne og deres udvikling er så medrivende og interessant, at man ikke kan lade være. Sublim serien. Intet mindre. Jeg vil endda mene, at serien også kan ses af personer, som normalt ikke ser hverken superheltefilm og -serier. Sammenligneligheden er jo nærmest ikke tilstede.
Træningsprogram: Madcow 5x5
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Free State of Jones 7,5/10 https://www.imdb.com/title/tt1124037/?ref_=nv_sr_1

Matthew McConaughey i hovedrollen, hvilket stort altid er et tegn på en kvalitetsfilm, og den skuffede da heller ikke.

God historisk film, baseret på virkelige hændelser og krydret med sublim action.
Historien foregår under den amerikanske borgerkrig.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

The Greatest Showman (2017): 9/10
Fantastisk film med fantastiske sange. Jeg kan normalt ikke se en film to gange på samme år, men den her har jeg lyst til at se igen med det samme.
YouTube: http://bit.ly/SubToLifeOfDaniel
Facebook: https://fb.me/LifeofDaniel13
Instagram: danielhansenp / lifeofdaniel13
** Iværksætterpodcast: https://ivaerksaetterhistorier.dk/ **
Brugeravatar

Reputation point: 99

Geografisk sted: København

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Bird Box 7/10

Lidt en blanding af The Happening og A Quiet Place, med bla. Sandra Bullock og John Malkovich.
Ganske god spænding hele vejen igennem og godt skruet sammen :)

Og så er den directed af Susanne Bier, så det er hermed den første film nogensinde (tror jeg)
som jeg har set af hendes..

#Netflix
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Summer of 84 (2018) - https://www.imdb.com/title/tt5774450/

Jeg havde hørt den omtalt som 'Stranger Things the Movie' og derfor var jeg naturligvis nødt til at se den. Den når dog ikke, ej overraskende, Stranger Things-serien til sokkeholderne. De rammer dog 80'er stemningen og miljøet vældig fint, og den første del; 50-70% af filmen ca. fungerer faktisk rigtig godt. Desværre ødelægger slutningen den for mig. Slutningen bliver simpelthen for fjollet og de tager den, efter min mening, for langt. Det ender desværre med, at blive en anelse plat.

#Download

Ghost Stories (2017) - https://www.imdb.com/title/tt5516328
Lidt samme scenarie som ved Summer of 84 - dog bare endnu værre. Størstedelen af filmen kunne jeg sådan set vældig godt lide. Men igen ødelægger slutningen det hele. Slutningen i Ghost Stories er dog endnu mere åndssvag, sær og uforståelig end i Summer of 84' og gør, at man sidder tilbage med en flad fornemmelse. Ærgerligt idet filmen ellers havde potentiale.

#Download
Brugeravatar

Styrkeliste

Wind River https://www.imdb.com/title/tt5362988/?ref_=nv_sr_1

Okay den var fandme god. 2 spor - et actionpræget/crimestory spor, som var ret godt og et hvordan-håndterer-man-tab/sorg-spor, som var endnu bedre. Jeremy Renner bliver sgu bedre og bedre. Når Liam Neeson går på pension står han klar til at tage over. Nu har jeg kun set 2 af de film Taylor Sheridan har skrevet, denne og så Hell or High Water, og jeg elskede dem begge. Jeg må hellere få set Sicario også så.

#Viaplay
Brugeravatar

Reputation point: 630

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Bille Augusts Lykkeper har været omtalt i tråden.

Serien starter om lidt, det vil sige klokken 20.00 på TV-2.

Reputation point: 60

Filmen er i hvert fald glimrende.

hold kæft hvor var gamle dage noget lort. "Gode, gamle dage". LOL.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

I'm cruel only to be kind, said the poet.
http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer/
Brugeravatar

Reputation point: 1739

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Storfod skrev:Bird Box 7/10

Lidt en blanding af The Happening og A Quiet Place, med bla. Sandra Bullock og John Malkovich.

Og så er den directed af Susanne Bier, så det er hermed den første film nogensinde (tror jeg)

#Netflix

Har lige hentet den, ser frem til. FIk vist også 6.8 % på IMDB.
Believe To Achive

Reputation point: 0

SandyFrink skrev:Filmen er i hvert fald glimrende.

hold kæft hvor var gamle dage noget lort. "Gode, gamle dage". LOL.

Serien er glimrende også. Jeg var ihvertfald grebet det meste af tiden.

Kan blot blive i tvivl om det så er værd at se filmen bagefter. Jeg synes at kunne læse mellem linjerne at Bille selv ser serien som hovedværket og filmen som en appetitvækker.

Reputation point: 60

The Meg 6/10

Meeh… Lidt en efterligning af Deep Blue Sea, bare ikke lige så god, eller spændende..
Og så synes jeg de fik gjort det af med de hajer liiiidt for nemt :P

Jeg vil til enhver tid hellere se Deep Blue Sea igen!

#Yousee box
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Sicario https://www.imdb.com/title/tt3397884/?ref_=nv_sr_2

Udemærket historie, og eminent opbygning af spænding. Især i den store afgørende scene efter 1t 40 min ca. Der røg min puls helt op i det røde felt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Storfod skrev:Bird Box 7/10

#Netflix

Jeg fik sandelig også lige set den her til aften.

SPOILER ALERT

Overordnet set synes jeg det var en god film. Der var enkelte, relativt korte øjeblikke, hvor jeg kedede mig en smule, men grundlæggende var jeg godt underholdt det meste af filmen.

Der var dog nogle enkelte ting som irriterende mig lidt. Fx synes jeg at personerne, særligt Malorie, er lidt for god til at navigere rundt uden at kunne se. Hun formår, uden problemer, at styre en lille båd gennem en flod og finde vej i en stor tæt skov. En anden ting er, og her er jeg nok temmelig præget af interessen for træning, hvordan Tom formår at holde en ganske imponerende og lean form i flere år, taget i betragtning af at han hverken har adgang til træning eller ordentlig mad. Okay, det er måske en ligegyldig detalje, men det irriterede mig altså.

Endelig er der selvfølgelig alle de uforløste spørgsmål: hvad er "det" der gør, at folk begår selvmord, hvor kom det fra og hvordan ser det egentlig ud? Hvorfor føder de to kvinder på nøjagtig samme tid? Hvordan kan der forblive elektricitet i flere år? Og hvorfor er det ikke alle, som begår selvmord når de ser "det"? Jeg er dog med på, at det er meningen at disse ting skal forblive uvisse, så det kan jeg godt se bort fra.
Brugeravatar

Styrkeliste

The Big Lebowski https://www.imdb.com/title/tt0118715/

Min største filmsynd er at jeg aldrig har fået set denne film. Det har jeg så nu. Jeg kan godt forstå det er blevet en kultfilm. Dialogerne er så pisse langt ude, sjove og velskrevne, at jeg kunne se filmen igen, udelukkende på grund af dialogerne. Handlingen er måske set bedre, det er trods alt 20 år siden filmen kom, og der er film og serier siden, der har taget tingene til et nyt level. Det er dog tilpas komplekst til at interessen fastholdes. Og så er John Goodmans karakter jo bare en af de fedeste karakterer ever på film. Alt i alt en film der stadig er seværdig i dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:Sicario https://www.imdb.com/title/tt3397884/?ref_=nv_sr_2

Udemærket historie, og eminent opbygning af spænding. Især i den store afgørende scene efter 1t 40 min ca. Der røg min puls helt op i det røde felt.

Du kan roligt lade 2eren forblive en uset film.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

I'm cruel only to be kind, said the poet.
http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer/
Brugeravatar

Reputation point: 1739

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Brugte d. 31. december til at se en masse film, jeg normalt ikke har den rigtige ramme til. Det blev til mange. Alle er værd at se. Flere af dem, kan med fordel ses flere gange. Her er rækkefølgen, jeg så dem i.

Danser med ulve. Kevin Costner i hovedrollen i sin egen film; der tog hele 7 oscars. Filmen tog godt 4 timer at komme i gennem, men jeg kedede mig på intet tidspunkt. Mødet mellem den hvide mand og indianerstammer. Historisk korrekt, troværdig og smuk. Slutningen overraskede mig positivt. Nogle scener behøver nødvendigvis ikke at blive set; når man alligevel (med udgangspunkt i historiens gang), ved hvad der kommer til at ske.

The Game (1997). David Fincher er garant for gode thrillers; og The Game er ingen undtagelse. Jeg var rundt på gulvet i store dele af filmen. En film, der synes svær at gennemskue ned i detaljerne. En fremragende film!

Reservoir Dogs. Quentin Tarantinos første film. Episk film. Jeg sad hele filmen i gennem (med min traditionelle filmsans)og ventede på at den skulle starte, men en masse flashbacks og storytelling gjorde, at jeg aldrig følte den kom i gang. En meget speciel og absurd film, med især én scene, hvor rendyrket psykopati, kommer til udtryk i sin klinisk reneste form. Fascinerende alligevel!

Pulp Fiction. Quentin Tarantino. Ikke så meget at sige. Længe gået og ventet på at skulle tage hul på den film en dag; og jeg må sige, filmen er et rendyrket mesterværk. 3 historier i en film, skarpe og morsomme dialoger og en atypisk opbygning, hvor der byttes rundt på start, slutning og midte.
Brugeravatar

Styrkeliste

Roma https://www.imdb.com/title/tt6155172/?ref_=nv_sr_1
Jeg har set flere, som mente at dette var årets film i 2018. Jeg kedede mig bravt den første 1½ t, hvorefter jeg kun småkedede mig den sidste time. De kunne lige så godt have lavet en film om en kvinde fra Horsens, der tager en tur i Fakta, vasker op, går tur med hunden og går i seng. Tilføj dertil 2-3 teskefulde tragiske scener for at få følelserne frem, og så er det meningen vi skal falde i svime. Det var banaliteter tilsat flotte billeder i sort/hvid. Én scene 12 min før filmen var slut imponerede mig, men ellers var det forholdsvis kedsommeligt og banalt. Jeg måtte dele den ud på 3 dage, fordi det var så kedeligt og jeg kunne aldrig drømme om at se filmen igen.
5/10
Brugeravatar

Styrkeliste

Mussetrussen skrev:Roma https://www.imdb.com/title/tt6155172/?ref_=nv_sr_1
Jeg har set flere, som mente at dette var årets film i 2018. Jeg kedede mig bravt den første 1½ t, hvorefter jeg kun småkedede mig den sidste time. De kunne lige så godt have lavet en film om en kvinde fra Horsens, der tager en tur i Fakta, vasker op, går tur med hunden og går i seng. Tilføj dertil 2-3 teskefulde tragiske scener for at få følelserne frem, og så er det meningen vi skal falde i svime. Det var banaliteter tilsat flotte billeder i sort/hvid. Én scene 12 min før filmen var slut imponerede mig, men ellers var det forholdsvis kedsommeligt og banalt. Jeg måtte dele den ud på 3 dage, fordi det var så kedeligt og jeg kunne aldrig drømme om at se filmen igen.
5/10

Hvorfor vælger du at fortsætte med filmen, når du keder dig så meget?

Reputation point: 80

Armstrong-Lance skrev:
Mussetrussen skrev:Roma https://www.imdb.com/title/tt6155172/?ref_=nv_sr_1
5/10

Hvorfor vælger du at fortsætte med filmen, når du keder dig så meget?

Altså nu er filmen seriøst slow-paced, så jeg tænkte at de måske bare brugte 1½ times tid på at vise hverdagen, hvorefter det tog fart med et eller andet genialt drama eller twist som bandt det hele sammen. At man skulle få et forhold til karaktererne, inden man udsatte dem for trængsler. Et eller andet måtte der vel komme på et tidspunkt, som retfærdiggjorde alle lovprisningerne. Der blev bygget op til noget en 2-3 gange, men det løb ud i sandet igen og blev aldrig rigtigt til mere end banaliteter + følelsesporno.
Brugeravatar

Styrkeliste

Armstrong-Lance skrev:Hvorfor vælger du at fortsætte med filmen, når du keder dig så meget?

Medmindre du i en hjerneblødning har sat en dansk film på med Mick Øgendahl eller lignende på rollelisten, så ser man altså film færdige.

Solo: A Star Wars Story (2018) - https://www.imdb.com/title/tt3778644/
Nu er jeg ikke kæmpe Star Wars-fan, så jeg gik ikke så meget op i om Han Solo nu agere som sin originale karakter og andre detaljer som Star Wars-fans typisk kritiserer filmen for. For mig var det bare en underholdende action/adventure-film i Star Wars-universet og jeg var faktisk glimrende underholdt.

#Viaplay
Brugeravatar

Styrkeliste

Aquaman 5/10

DC's bedste film, men stadig ikke en film jeg ville kalde en success.
Den starter godt og de første 30-40 min er velsmurt underholdning, men så går det hurtigt galt med pinlige forsøg på at efterligne marvels komiske indslag.
Dertil kan man så også tligge flere underlige og ugennemtænkte dialoger, som ingen mening giver pg pludselig har man en film som mest sf alt minder om netto. Rodet og i mangel af mere kvalifiseret arbejdskraft.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar

Reputation point: 85

Geografisk sted: Pandoras Box

Pzyrex skrev:
Armstrong-Lance skrev:Hvorfor vælger du at fortsætte med filmen, når du keder dig så meget?

Medmindre du i en hjerneblødning har sat en dansk film på med Mick Øgendahl eller lignende på rollelisten, så ser man altså film færdige.

Solo: A Star Wars Story (2018) - https://www.imdb.com/title/tt3778644/
Nu er jeg ikke kæmpe Star Wars-fan, så jeg gik ikke så meget op i om Han Solo nu agere som sin originale karakter og andre detaljer som Star Wars-fans typisk kritiserer filmen for. For mig var det bare en underholdende action/adventure-film i Star Wars-universet og jeg var faktisk glimrende underholdt.

#Viaplay

Jeg kan ikke være mere uenig.

Reputation point: 80

Lucky https://www.imdb.com/title/tt5859238/

Jeg læste en anmeldelse, hvor de skrev: a lightly eccentric, virtually plotless meditation on mortality.

Det er meget rammende. Jeg kunne virkelig godt lide denne her film. Der er så mange scener, hvor man kan stoppe filmen og sidde og tænke i lang tid. Skuespillet bliver endnu mere ægte, fordi hovedpersonen (Harry Dean Stanton) selv vidste han nærmede sig afslutningen på sit liv (han døde ganske kort tid efter filmen udkom), og de har flettet nogle ting fra hans eget liv ind i hans karakter. Dertil er musikken fremragende og billedsiden er flot. Alt i alt er det tæt på at være et eksistentielt mesterværk.
10/10

#Filmstriben
Brugeravatar

Styrkeliste

Bumblebee - 6/10

Det var virkelig en sløv fornøjelse. Jeg skal indrømme at jeg godt kan lide Michael Bay's gamle film (ikke så meget de nyeste) om Transformers, og denne film står i skærende kontrast til dem. Det er snarere en teenage 'skråstreg' chick-flick, med et tvist af robotter. Jeg forstår godt at det er fordi de har prøvet at lavet noget nyt, men jeg synes slet ikke det fungerer. En del af handlingen synes jeg blot er en ny-fortolkning af Bay's første film, blot på en kedeligere og mere tøset måde. Der er meget lidt action, og ret meget følelses-porno, og det gider jeg personligt bare ikke se i en Transformers film. Det kan jeg se i alle mulige andre film. Alt i alt, ikke pengene værd at gå i biografen og se den.

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Thor: Ragnarok (2017) - https://www.imdb.com/title/tt3501632/
Filmen bliver kritiseret en del af især Marvel-fanboys for at være for plat og humoristisk. Det er den også, men det fungerer egentlig fint og bliver ikke irriterende som det, efter min mening, eksempelvis bliver i Guardians of the Galaxy.
For mig var det en fin omgang CGI-underholdning en lørdag aften!

#Viaplay

The Vanishing / Keepers (2018) - https://www.imdb.com/title/tt4131496/
Jeg ved ikke hvorfor den her film tilsyneladende har to titler. Måske har den både en amerikansk titel og en britisk? Jeg ved det ikke.
Under alle omstændigheder kunne jeg faktisk godt lide den. Den har flere spændende, intense og nervepirrende momenter, og jeg sad flere gange, på vegne af filmens hovedpersoner, med sommerfugle i maven og en nervøsitet over "hvad gør I nu?". Og så er der sandelig en dansker med, i skikkelse af Søren Malling - der bliver tilmed talt enkelte danske gloser!
Selvom filmen kun varer 1 time og 40 minutter, hvilket vel må betegnes som lidt hvad angår nutidens film, så kunne den dog godt have været endnu kortere. Det er trods alt en relativ simpel og kort historie der fortælles, og de sidste 20-30 minutter bliver lidt småkedelige, hvilket er synd, da resten af filmen faktisk er ret medrivende, selvom den er slow-paced. Lidt semi-deprimerende film at se en søndag aften før man skal i seng og op til en ny uge dog, men det tager jeg med.

#Download
Brugeravatar

Styrkeliste

ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic

Brugere online