Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57320 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er RamNeeda

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039876 indlæg i 95520 emner

68 nye indlæg i dag


Online
I alt: 489
Medlemmer: 16
Skjulte: 1
Gæster: 472

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget volumen, når man har trænet i lidt over et år?

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej alle sammen

Jeg kan godt lide at træne, og især at træne forholdsvis hårdt, men jeg er også lidt bange for, hvorvidt jeg træner for hårdt, i forhold til hvad det 'optimale' vil være. Jeg har trænet siden august sidste år, så jeg er vel en beginner/intermediate vægtløfter.

Når jeg finder diverse træningsprogrammer, f.eks. upper/lower splits, så synes jeg, at volumen virker til at være rigtig lav. Er 8-10 sets om ugen pr. muskelgruppe virkelig nok, hvis målet er at optimere sine gains?

F.eks. i dette program fra Jeremy Ethier, som jeg anser for en meget kompetent fitness-youtuber, så inkluderer han KUN 8 set direkte brysttræning om ugen. Er det virkelig nok? Og mht. skulder så inkluderer han kun 6 set (3 set OHP og 3 set lateral raise om ugen). Jeg synes virkelig, at det virker som meget lav volumen.

Hvis man så læser Mike Israetels opfordringer på hans side https://renaissanceperiodization.com/ch ... pertrophy/, så nævner han, at intermediate-advanced lifters har brug for mindst 10 set om ugen for at lave gains og at 'most-people' responderer bedst til 12-20 set om ugen.

Er den lave træningsvolumen i det første program så baseret på en nybegynder-intermediate løfter som mig? Og Mike Israetels anbefalinger baseret på personer forholdsvis meget træningserfaring? (3-4 +?)

Hvis I var i min situation, hvor meget set om ugen tænker I ville være optimalt?

Er 8 set bryst om ugen virkelig nok?

Det skal siges, at jeg pt. kører PPL 6 gange om ugen med forholdsvis høj volumen (ca. 15 set).
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 441
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er jo meget individuelt.

Det du skal kigge på er, om du har fremgang i din træning. Bliver du stærkere, og har du gode træninger, så er der ingen grund til at ændre det, som du laver nu.

Er dine led ømme, dårlig appetit, ingen stigende styrke, uoplagt til træning, så kan det være tegn på, at du overstige din MRV (Maximum recoverable volume), og så bør man skrue ned.

Jeg synes dog 6 gange er meget at træne for en "intermediate" som dig. Så skal du i hvert fald virkelig være obs på ovenstående signaler fra kroppen.
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 24. maj 2011, 17:10
Geografisk sted: Præstø Sjælland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som Gasp også er inde på, så er det jo individuelt, og du kommer derfor ikke uden om at skulle prøve dig frem. Du nævner selv Mike Israetel, hvorfor det undrer mig, at du ikke følger hans generelle anvisninger:

https://renaissanceperiodization.com/tr ... le-growth/
Brugeravatar
 
Reputation point: 690
 
Indlæg: 3312
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster



cron