Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58657 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er kilowerapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043048 indlæg i 98433 emner

31 nye indlæg i dag


Online
I alt: 546
Medlemmer: 10
Skjulte: 0
Gæster: 536

Følg bodybuilding.dk på

Keto-tråden

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





SandyFrink skrev:
PittBull! skrev:Sandy, det er meget off topic, men har du ofte oplevet søvnbesvær i perioder med hårde og lange overload træninger? I den sidste måned har jeg stortset hverdag taget 1-3 timer om at falde i søvn og det er uagtet om jeg har været stresset på dagen eller afslappet. Jeg mistænker, at det er træning der fører til problemet. Min split er meget lav og derfor når den muskulær træthed næsten altid at falde før jeg træner samme muskel igen, men jeg mistænker at det måske er min CNS og hormonal miljø der efterhånden er kronisk overtrænet. Siger det dig noget?


Søvnrytme, vaner og evt. problemer er jo et helt univers.

Overordnet set sover jeg mere og tungere i perioder med hård træning end ikke. Hård træning betyder helst 10 op mod 11 timers søvn.

Lige nu respekterer jeg seneskedehindebetændelse i v. håndled ved abduktion. Det betyder 0 træning. Jeg kunne nøjes med 5 timer og har uendelig mere energi.

Jeg forstår slet ikke folk der ikke træner ikke udretter mere end de gør.

Uden træning/job er der ingen stimuli til de naturlige processer som skaber basis for fokus, koncentration osv. Ja, faktisk udretter folk som er uden træning/job væsentlig mindre og er meget mindre produktive end folk som træner/arbejder. Folk som sover mindre og har mere tid til x, men som er mindre fokuserede osv. farer jo fragmenterede rundt og laver ofte ingenting af reel værdi.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej alle kloge hoveder herinde :D

Jeg er helt ny til både dette forum OG til keto-kuren...
Som ny, ville det være superfedt at kunne spare med nogen, som måske allerede har gjort sig erfaringer med keto og bodybuilding.

Jeg er stor fan af kaffe - nogen vil sige afhængig :-k og i min søgen efter keto-kaffe, så faldt jeg over begrebet bulletproof kaffe. Det er nogen, som hedder Kaffe-eksperten som har skrevet artiklen, men hvad er jeres take på det?

Har I prøvet at putte smør eller kokosolie i jeres kaffe? Oplever I et energiboost eller er det bare vammelt? :-k

Jeg håber det er OK at jeg linker til artiklen som jeg fandt, hvis ikke, så skal jeg nok fjerne det!

Tak for alle jeres inputs på forhånd.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jan 2020, 19:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gitte.Rasmussen skrev:Hej alle kloge hoveder herinde :D

Jeg er helt ny til både dette forum OG til keto-kuren...
Som ny, ville det være superfedt at kunne spare med nogen, som måske allerede har gjort sig erfaringer med keto og bodybuilding.

Jeg er stor fan af kaffe - nogen vil sige afhængig :-k og i min søgen efter keto-kaffe, så faldt jeg over begrebet bulletproof kaffe. Det er nogen, som hedder Kaffe-eksperten som har skrevet artiklen, men hvad er jeres take på det?

Har I prøvet at putte smør eller kokosolie i jeres kaffe? Oplever I et energiboost eller er det bare vammelt? :-k

Jeg håber det er OK at jeg linker til artiklen som jeg fandt, hvis ikke, så skal jeg nok fjerne det!

Tak for alle jeres inputs på forhånd.


Spørgsmålet er om du hedder Gitte Rasmussen eller er en 23 årig ung smart i en fart SoMe-orienteret der forstår skjult reklame.
Retfærdigvis skal det også siges at "Gitte.Rasmussen" jo er et ligeså legitimt nick som så mange andre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2059
 
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Daniel$an skrev:
Nej. Men umiddelbart tegnede det jo ikke så godt? Lav eller ej - low carb var et helvede for mig.


Det er jo svært at sige uden at vide hvordan du greb det an.


True. Nu hvor jeg kigger tilbage på mine kostplaner fra den tid, så ser det nok ikke optimalt ud.

Jeg har fået svar på mine seneste blodprøver. Tjek CRP i forhold til sidste år. Det er med carbs - 150-200 gram'ish om dagen. Ændringer? Curcumin. Og der er vidst også nogen studier, der viser drastisk fald i CRP ved supplering.





https://ibb.co/LQ5Xkyq

https://ibb.co/YhGgS8v

EDiT: I øvrigt mærker jeg ikke længere til RLS og anden svien/ømhed i kroppen -
og i særdeleshed lænden, hvilket er i fin kongruens med faldet i CRP.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



CRP kan fluktuere af forskellige årsager - det kan hænge sammen med gurkemeje(ekstrakt), men er ikke nødvendigvis hele forklaringen. Du har dog ret i at det godt kan påvirke i den retning.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2059
 
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er det plausibelt, at kroppen kan have været i gang med at bekæmpe en infektion på tidspunktet blodprøverne blev taget?

Det er bare bemærkelsesværdigt, at dykket er så voldsomt. Jeg mener, at mine CRP niveauer har været riiiiimelig consistent gennem årene. Jeg kan tage fejl, men må lige lidt længere tilbage i historikken. Det kunne være sjovt at se blodprøverne fra den gang, jeg havde SVINEINFLUENZA.

Hvad synes du om mine kolesteroltal, Sandy? FORTÆL MIG, HVAD DU SYNES.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Daniel$an skrev:Er det plausibelt, at kroppen kan have været i gang med at bekæmpe en infektion på tidspunktet blodprøverne blev taget?

Det er bare bemærkelsesværdigt, at dykket er så voldsomt. Jeg mener, at mine CRP niveauer har været riiiiimelig consistent gennem årene. Jeg kan tage fejl, men må lige lidt længere tilbage i historikken. Det kunne være sjovt at se blodprøverne fra den gang, jeg havde SVINEINFLUENZA.

Hvad synes du om mine kolesteroltal, Sandy? FORTÆL MIG, HVAD DU SYNES.


Diskussionen er spekulation, tangerende meningsløs. Din CRP er jo ikke "høj", ie 10-15+. Det kan være en fluke. Måske var den 1 5 dage efter. De fleste af os har jo 1-5 lige nu og her. CRP kan stige af andre årsager, og ja, det er plausibelt isoleret set - dog næppe så sandsynligt. Hvordan den stiger på en H1N1 er et godt spørgsmål. Rule of thumb er CRP ikke stiger meget pga virus, men fx en rhinovirus kan tit have en sekundær, beskeden bakteriekomponent, som kan få CRP til at stige.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2059
 
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Takker for at måtte picke your brain. Jeg tænker ikke, tallene er pæne efter 5 timers Barbarian back workout, huh.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 1226
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster