Bruger login







Ugen der gik, uge 50, 2018
Høretelefoner, film og kød!

Tilbudsguide, uge 51, 2018
Flæskesteg, and og medister!

Ugen der gik, uge 49, 2018
Sære muskler og drop sæt!

Tilbudsguide, uge 50, 2018
Appelsiner, mørk chokolade og mandler!


Statistik

Vi har 55267 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Hdj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2023166 indlæg i 86308 emner

14 nye indlæg i dag


Online
I alt: 321
Medlemmer: 9
Skjulte: 2
Gæster: 310

Følg bodybuilding.dk på

Køb af ny bil

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic




Afstemning

Afstemning sluttede 9. jul 2018, 17:17

Seat Ibiza
4
17%
Mazda 2
1
4%
Ford Fiesta
7
30%
Volkswagen Polo
11
48%
 
Stemmer i alt : 23


Hej alle sammen. Jeg skal købe en ny bil indenfor de få kommende måneder og i denne forbindelse kunne det være rart, at høre jeres inputs og anbefalinger. Jeg har personligt stort set ingen kendskab på området og det eneste der ind til videre diktere mine overvejser er diverse anmeldelser. Jeg håber, at nogle af jer kan introducere mig for nogle indsigter, som kan hjælpe mig på vej til at vælge den rigtig bil. Det vigtigste for mig er, at bilen kan holde i de næste 10 år uden nævneværdige reparationer. Jeg har overvejet følgende biler, alle sammen fra fabrikken.

Seat Ibiza
Mazda 2
Ford Fiesta
Volkswagen Polo
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har selv en Hyundai I 20 der er ved at blive gammel

Og jeg må overveje at jeg overvejer mere og mere El, da vi kan få gratis strøm på arbejde

Den nye Nissan Leaf eller Hyundai Ionic eller Renault Zoe vil kunne dække mine behov og koste omkring de 250.000 fra fabrikken..
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2208
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Jeg har selv en Hyundai I 20 der er ved at blive gammel

Og jeg må overveje at jeg overvejer mere og mere El, da vi kan få gratis strøm på arbejde

Den nye Nissan Leaf eller Hyundai Ionic eller Renault Zoe vil kunne dække mine behov og koste omkring de 250.000 fra fabrikken..


Jeg har en bekendt som arbejder for Renault og der er et lidt bizart problem med Zoe. Jeg ved ikke om de har lignende problemer med andre biler, men når Zoe'ens batterier begynder at blive slidt, og man henvender sig for at få dem udskiftet (man køber bilen, men leaser batterierne), så laver Renault en såkaldt range-test, hvor de tester hvor langt den kan køre og hvor meget fut der er tilbage i batterierne. For at man kan få batterierne udskiftet skal de være 80 % slidte (eller noget i den stil), men de tests Renault laver viser konsekvent at batterierne kun er 70 % slidte (software?). Så står folk der med en bil der måske kun kan køre 50 km på en opladning, men de er 10 % fra at kunne få batterierne udskiftet gratis, og må selv punge ud med 80.000 til nye, såfremt de ønsker en bil der kan køre længere end 50 km af gangen.
Brugeravatar

 
Reputation point: 600
 
Indlæg: 6467
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Skal det være sprit ny?

Ellers så ville jeg vælge at bytte fiestaen med en focus med 10-20.000km på klokken.
Så har du lige kantstensrabatten på 20K?
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 3698
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:50
Geografisk sted: Horsens, HSK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kenny Nickelman=GUNS skrev:Skal det være sprit ny?

Ellers så ville jeg vælge at bytte fiestaen med en focus med 10-20.000km på klokken.
Så har du lige kantstensrabatten på 20K?


Det er planen, men jeg har overvejet, at købe en næsten ny netop for at spare de cirka 10 tusind. Så det kan gå an med en der er nogle måneder gammel og ikke har kørt mere end de 5-10 tusind km. Ford Focus ligner en god bil, men det ser ud til en næsten ny koster omkring de 200-280 tusind og jeg befinder mig i et pris interval på 150 til 180 tusind.

Blackmoore skrev:Jeg har selv en Hyundai I 20 der er ved at blive gammel

Og jeg må overveje at jeg overvejer mere og mere El, da vi kan få gratis strøm på arbejde

Den nye Nissan Leaf eller Hyundai Ionic eller Renault Zoe vil kunne dække mine behov og koste omkring de 250.000 fra fabrikken..


Det lyder interessant, held og lykke med dit køb.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



er det en benzin eller disel du søger?
Skal det være en lækker oplevelse at køre eller skal du bare fra a-b?
hvis jeg skulle gå efter ny bil ville jeg kigge efter de kampagner der er. peugeot renault og citroen har har tit gode tilbud på på henholdvis 208, c3, cactus, clio. hvis prisen ikke betyder så meget ville jeg gå efter ford fiesta da det er en køre glad bil.(har selv haft en st fiesta st fra 05) :dope: Designet på en polo holder til gengæld i rigtig mange år. Jeg synes ældre poloer stadigvæk ser pisse godt ud.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 5. okt 2013, 14:01
Geografisk sted: Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Dødløft: 65.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



miniwolf skrev:er det en benzin eller disel du søger?
Skal det være en lækker oplevelse at køre eller skal du bare fra a-b?
hvis jeg skulle gå efter ny bil ville jeg kigge efter de kampagner der er. peugeot renault og citroen har har tit gode tilbud på på henholdvis 208, c3, cactus, clio. hvis prisen ikke betyder så meget ville jeg gå efter ford fiesta da det er en køre glad bil.(har selv haft en st fiesta st fra 05) :dope: Designet på en polo holder til gengæld i rigtig mange år. Jeg synes ældre poloer stadigvæk ser pisse godt ud.


Det skal være benzin og jeg manglede nok at skrive, at det skal være en af de nævnte modeler. Det er måske irationelt, men jeg bryder mig simpelthen ikke om udseendet på de modeler du nævner. Angående motoren så kan selv en 1.0 gøre det, såfremt der er turbo på (TSi). Bilen må koste op til 180 tusind, så jeg tror det meste kommer ned til hvilken af de ovenstående biler der er kendt for at holde bedst?
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvorfor er Volkswagen Polo så populær? Det er jo den grimmeste af alle de 4 og alle jeg har spurgt anbefaler Polo og i trådens afstemning har de fleste af jer også stemt polo. Holder den så fantastisk?
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Polo'en er på mange måder det sikre valg. En solid og driftsikker vogn. Design er jo en subjektiv vurdering, men mange vil nok betegne polo'en som havende et stilsikkert og tidløst design.

Af de modeller du nævner der dog, havde jeg uden tvivl valgt Fiesta'en. Det er altså en fantastisk lille bil - og den klart sjoveste at køre i. Deres 1,0 SCTi ecoboost 140 hestes benzinversion er desuden et lille bæst. Utroligt hvordan de kan få så meget power ud af så lille en motor.
Brugeravatar
 
Reputation point: 265
 
Indlæg: 3838
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Den nye Zoe skulle have et betydeligt bedre batteri end den gamle.

Men jeg er nok mest lun på Hyundais Ion...enten ren el eller dual drive
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2208
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Pzyrex skrev:Polo'en er på mange måder det sikre valg. En solid og driftsikker vogn. Design er jo en subjektiv vurdering, men mange vil nok betegne polo'en som havende et stilsikkert og tidløst design.

Af de modeller du nævner der dog, havde jeg uden tvivl valgt Fiesta'en. Det er altså en fantastisk lille bil - og den klart sjoveste at køre i. Deres 1,0 SCTi ecoboost 140 hestes benzinversion er desuden et lille bæst. Utroligt hvordan de kan få så meget power ud af så lille en motor.


Tak for forståelsen Pzyrex. Vil du mene at Polo'en er den mest driftsikker iblandt de nævnte modeller?

Jeg må indrømme, at jeg har en svaghed for Ibiza og Mazda 2 og faktisk efterhånden også Fiesta'en pga. deres udseende og interiør, men det bekymrer mig, at der er så få der snakker for dem (de to første). Er der stor variation imellem driftsikkerheden af de fire modeller?
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved godt, at det ikke er det tråden handler om - og du siger du skal have ny bil, men husk at den taber en stor del af sin værdi inden for de første fem år (50-60%). Hvorfor ikke lade nogle andre om at påtage sig den værdinedskrivning og købe en bil der er 5 år gammel?

http://www.budgethuset.dk/ny-eller-brugt-bil/

https://www.dr.dk/nyheder/saa-hurtigt-falder-din-nye-bil-i-vaerdi

Ignorer det her indlæg hvis det er med i dine overvejelser.
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar
 
Reputation point: 909
 
Indlæg: 4285
Tilmeldt: 28. nov 2012, 19:11
 
Træner her: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min mening er nok farvet da jeg er tidligere Ford/Mazda mekaniker, men fiesta 1.0 ecoboost, 100 hk og opefter.

Jeg kører selv i en Yaris nu, og er ret glad for den, så hvis du ikke synes den er grim ville jeg helt klart råde dig til at have den med i overvejelserne.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 349
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Polo gti :king:
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 2. jun 2010, 19:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ibiza eller polo ville jeg vælge. Men ville seriøst overveje en blanding af de 2.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... on/3598271
Alle 3 biler deler samme base
 
Reputation point: 115
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 9. okt 2010, 15:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg var i samme situation som dig for cirka 1 års tid siden. Cirka samme budget, og samme størrelse af biler jeg kiggede efter, og det var et pænt svært valg :)

Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt). Derudover så er der ikke meget plads på bagsædet, men det er generelt i den klasse af biler. Ellers hernede mine generelle betragninger:

Kia/Hyundai: Prismæssigt her du får mest for penge (plads, udstyr mv). Især Kia Rio kan du få en bil med alt udstyr til relativt få penge. Har ikke selv kørt Rio, men kender en del der skifter over til dem og alle er tilfredse. Hyundai har jeg kørt før og var ganske tilfreds med dem også. Fælles for dem var dog jeg syntes de var måske lidt kedelige, de manglede lidt det sidste.
Angående kvalitet af bilerne, så fås de med 5 og 7 års fabriksgaranti, så det er ikke noget jeg vil være bekymret for.

Polo: Som andre siger, sikkertvalg, godt design, god overordnet pakke, gode køreegenskaber. For mig var der ikke noget at sætte en finger på. Eneste ting er prisen, det er VW og det tager de sig betalt for. Så snart du begynder at smide lidt udsyr I, så løber det hurtigt op. Som jeg husker det var der på en ok udstyret VW vs fuld udstyret Kia cirka 50.000kr diff.
Alternativt kunne du kigge på en UP? Samt Skoda i samme klasse som en Polo?

Ford Fiesta: Rigtigt gode køreegenskaber, plads mæssigt husker jeg den lidt ligesom Mazda2. En ting der dog irretierede mig ved Fiesta var selve kabinen i Fiesta, hvor klimakontrol panel mv lignede noget design mæssigt skrammel, så ville blive irriteret i længden. Jeg kan dog se det er blevet opdateret i 2017 modellen

Opel Corsa fik jeg ikke prøvet, men den har fået gode anmeldelser, så giv den et prøv også
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. jun 2018, 07:55
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



01-jeller skrev:Tak for forståelsen Pzyrex. Vil du mene at Polo'en er den mest driftsikker iblandt de nævnte modeller?

Jeg må indrømme, at jeg har en svaghed for Ibiza og Mazda 2 og faktisk efterhånden også Fiesta'en pga. deres udseende og interiør, men det bekymrer mig, at der er så få der snakker for dem (de to første). Er der stor variation imellem driftsikkerheden af de fire modeller?


I følge reliabilityindex.com er både Mazda 2, VW Polo, og Ford Fiesta ganske pålidelige biler som alle scorer rigtig flot. Ibitza, derimod, ligger i den modsatte ende og scorer vældig dårligt. Det er egentlig lidt spøjst idet en Polo og en Ibitza grundlæggende er den samme bil.

Polo'en har nok den fordel at det er en VW og VW vil altid, på trods af aktuelle skandaler, være et attraktivt mærke, som folk gerne vil have. Den vil dermed formentlig holde sin værdi bedst og være lettest at komme af med igen, når/hvis den engang skal sælges.

Men tag da ud og se på de forskellige modeller hos forhandlerne og kør en tur i dem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 265
 
Indlæg: 3838
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis det ikke skal være en blærerøvsbil, så køb en Dacia Sandero Stepway, til en billig penge :mrgreen:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar
 
Reputation point: 195
 
Indlæg: 2284
Tilmeldt: 10. aug 2011, 16:05
Geografisk sted: 5550 Langeskov
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt). Derudover så er der ikke meget plads på bagsædet, men det er generelt i den klasse af biler. Ellers hernede mine generelle betragninger:


Et godt råd: Hold øje med kondensatoren, de rådner op efter kun et par år på mazda2, og det er ærgerligt at få nedsat køle-evnen på klima/aircon efter så kort tid.
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 349
Tilmeldt: 15. jun 2016, 20:56
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 187.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man går aldrig galt i byen med en Polo. Jeg har selv haft 2 styks af dem, og det er nogen virkelig gode biler. Hvis ikke det var fordi jeg havde fået et konge-tilbud på en Fiesta, så havde jeg også købt en Polo igen.

Kører idag i en Ford Fiesta 1,5 TDCI Titanium. Virkelig lækker bil, som jeg købte til 45.000 under nypris, fordi den havde kørt 4.000 km.
2015-ford-fiesta-titanium-1.jpg
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 5. nov 2017, 22:27
Geografisk sted: Midtjylland
 
Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt ny eller brugt?. der er kommet nye polo, ibiza og fiesta 2018 modeller. især poloen er super lækker =P~ mazdaen kender jeg ikke så meget til.

Fiestaen er også en fin bil den dens indvendige interiør(ældre model) er så tørt og kedeligt og var årsagen til jeg ikke købte den, da jeg stod i samme situation som dig for 2 år siden. Stemte selv polo, ejer selv en Golf 7 idag har den optik at tysk kvalitet er bedst!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 2. jan 2013, 23:08
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved godt at det ikke er en af de nævnte modeller, men hvad med den suzuki swift?
Den kan du få med meget udstyr, mild hybrid, til ikke så mange penge. Ydermere kan du få samme 7års/150.000km garanti som på kia.
Wanna get big? Seefood diet, eat anything and everything you see.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 364
Tilmeldt: 4. nov 2012, 01:30
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!

SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).


Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!

SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).


Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?


Hvilken kritik er der over for Ibiza? Den er bygget på helt samme platform som Polo'en.
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 587
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fyforenskefuld skrev:
01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!

SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).


Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?


Hvilken kritik er der over for Ibiza? Den er bygget på helt samme platform som Polo'en.


Jeg tog udgangspunkt i tråden og dens afstemning samt diverse anbefaling fra flere af mine bekendtskaber og nogle grupper på fb. Derudover bedømmer reliabilityindex den meget dårligt. Hvor pålidelig reliabilityindex er i det her tilfalde aner jeg ikke og det er uden for mit kompetence område at vurdere det bedre.
https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/304

Når det kommer til de store bil anmeldere derimod, så bliver den bedømt som en af de bedste biler i den klasse.
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen ... seat-ibiza
https://www.google.dk/search?ei=O4MdW6f ... 7ucFq1GWPQ
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



01-jeller skrev:Hej alle sammen. Jeg skal købe en ny bil indenfor de få kommende måneder og i denne forbindelse kunne det være rart, at høre jeres inputs og anbefalinger. Jeg har personligt stort set ingen kendskab på området og det eneste der ind til videre diktere mine overvejser er diverse anmeldelser. Jeg håber, at nogle af jer kan introducere mig for nogle indsigter, som kan hjælpe mig på vej til at vælge den rigtig bil. Det vigtigste for mig er, at bilen kan holde i de næste 10 år uden nævneværdige reparationer. Jeg har overvejet følgende biler, alle sammen fra fabrikken.

Seat Ibiza
Mazda 2
Ford Fiesta
Volkswagen Polo


La være med at købe ibizaen. Det er en kedelig lortebil.. ( Ja jeg har selv en, som jeg har overladt til kæresten)
Tag ford fiesteaen eller poloen :-)
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 59
Tilmeldt: 2. okt 2012, 14:42
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



trainerdude skrev:
01-jeller skrev:Hej alle sammen. Jeg skal købe en ny bil indenfor de få kommende måneder og i denne forbindelse kunne det være rart, at høre jeres inputs og anbefalinger. Jeg har personligt stort set ingen kendskab på området og det eneste der ind til videre diktere mine overvejser er diverse anmeldelser. Jeg håber, at nogle af jer kan introducere mig for nogle indsigter, som kan hjælpe mig på vej til at vælge den rigtig bil. Det vigtigste for mig er, at bilen kan holde i de næste 10 år uden nævneværdige reparationer. Jeg har overvejet følgende biler, alle sammen fra fabrikken.

Seat Ibiza
Mazda 2
Ford Fiesta
Volkswagen Polo


La være med at købe ibizaen. Det er en kedelig lortebil.. ( Ja jeg har selv en, som jeg har overladt til kæresten)
Tag ford fiesteaen eller poloen :-)


Det bliver Ford Fiesta eller Mazda 2.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



01-jeller skrev:Det bliver Ford Fiesta eller Mazda 2.


Værsgo: https://www.guloggratis.dk/biler/person ... -187809664

:8
Brugeravatar
 
Reputation point: 265
 
Indlæg: 3838
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
01-jeller skrev:Det bliver Ford Fiesta eller Mazda 2.


Værsgo: https://www.guloggratis.dk/biler/person ... -187809664

:8


Den er lækker! Men hvorfor har den den gamle interiør når den er fra 2017?

Hvad syntes du om den her https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/ ... 5d/3697276

EDIT: Den ny interiør er fra 2018.
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 692
Tilmeldt: 21. jan 2010, 17:51
Geografisk sted: Esbjerg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



01-jeller skrev:I er for vilde alle sammen! Jeg er blevet betydelig klogere takket være jeres hjælp. Det er til min skuffelse, at jeg oplever så meget kritik overfor Ibiza for det har hidtil været den, som jeg fandt mest attraktiv. Jeg kan godt lide dens maskulin design. Nuvel er det højeste prioritet sammen med design og interiør det, at bilen er pålidelig hvorfor jeg nok ender med at vælge Ford Fiesta eller Mazda 2. Jeg bryder mig personligt ikke om Golf selvom jeg erkender alle de gode grunde til at så mange anbefaler den. Jeg tager ud og prøver dem begge indefor et tilsvarende niveau og så må køreoplevelsen afgøre hvilken en af dem som jeg vælger. Jeg syntes i øvrigt som flere herind også påpeger, at der er en verden til forskel på interiøret i en Fiesta 2017 og Fiesta 2018. Herunder sidstnævnte værende betydelig mere tiltalende!

SteveSanders skrev:Min tilgang var at prøve alle biler i den bilkasse, derefter udvælge 3 biler igen til dybere test Af de 3 biler endte jeg op med Mazda2, Polo samt Ford Fiesta. Til sidst faldt valget på Mazda2 eftersom jeg fik en god handel 1 år gammel Mazda2 optimum, så fik "top" modellen af Mazda2 til fornuftig pris da første afskrivning var taget.
Jeg er super tilfreds med min bil, driftsikker, gode køreegenskaber, har godt med overskud. To ting du skal være obs på; Mazda kører ikke med Turbo, tilgengæld er det 4 cylinder med 1,5l så den skal lidt mere op i omdrejninger før der sker noget. Eftersigende skulle 4 cylinder så gøre den noget mere rolig på motorvej etc.. (men har jeg dog ikke forstand på, kun hvad jeg har hørt).


Jeg er godt klar over at Mazda 2 ikke kører med Turbo (det irriterer mig), men til gengæld har den jo også det større motor. Er effekten så ikke nogenlunde den samme samlet set?


Som jeg husker det, var turboen rart i byen da den hurtig trækker. Ved Mazdaen skal du give den lidt flere omdrejninger før der sker noget. Det kan så omvendt også en del af køreglæden? På motorvej har Mazda dog fint overskud.
Personligt vil jeg anbefale dig at kigge på en 1 år gammel bil som den Ford der er vist, eller find en Mazda2 optimum. Det er i løngen lidt sjovere ar have de flere hestekræfter at køre med, især på motorvej.
Hvad ee dit behov, er det kun til sig selv? Skal du køre meget motorvej? Etc
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 10. jun 2018, 07:55
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster