Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57321 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er RamNeeda

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039989 indlæg i 95521 emner

109 nye indlæg i dag


Online
I alt: 558
Medlemmer: 17
Skjulte: 1
Gæster: 540

Følg bodybuilding.dk på

Led og sener kan ikke følge med, hjælp? Strongman relation.

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Mit dilemma lyder således.. Det er i øjeblikket ikke et kæmpe problem (så tit) i statiske løft, men finder det ufattelig svært at træne mobile øvelser såsom Yoke, farmerswalk, medleys mm., med noget nær hvad der burde være mine reelle arbejds vægte, uden at skulle skære drastisk i frekvens.
(fx. 250kg yoke svare til ca. 75%, og burde være noget jeg køre for sets reglmessigt).

Problemet opstår i, at jeg skal bruge alt for lang tid på at komme mig efter en enkelt session eller to. Alt kan være tip top klar på 3 dage; bare ikke knæ, skinneben og især ankler, der forbliver ømme, brugte og stadig fuckd i op til en uge eller mer. Dette betyder jeg ikke kan træne disse events ret meget overhovedet, og når jeg gør, går det yderligere ud over alt andet træning.

Jeg har forsøgt at køre med meget lav vægt (50-60%) og højere frekvens, men det hjælper kun beskedent; stressen kumulere hurtigt.
Hvad har andre gjort for recovery / Støtte udstyr / erfaringer ?

Lidt stats:
180 høj, 100kg - Relativt lille knoglebygning.
Har lige knap et års erfaring med strongman, og har planer om på sigt at veje 120-125kg og forhåbentlig slæbe relativt større vægt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:Mit dilemma lyder således.. Det er i øjeblikket ikke et kæmpe problem (så tit) i statiske løft, men finder det ufattelig svært at træne mobile øvelser såsom Yoke, farmerswalk, medleys mm., med noget nær hvad der burde være mine reelle arbejds vægte, uden at skulle skære drastisk i frekvens.
(fx. 250kg yoke svare til ca. 75%, og burde være noget jeg køre for sets reglmessigt).

Problemet opstår i, at jeg skal bruge alt for lang tid på at komme mig efter en enkelt session eller to. Alt kan være tip top klar på 3 dage; bare ikke knæ, skinneben og især ankler, der forbliver ømme, brugte og stadig fuckd i op til en uge eller mer. Dette betyder jeg ikke kan træne disse events ret meget overhovedet, og når jeg gør, går det yderligere ud over alt andet træning.

Jeg har forsøgt at køre med meget lav vægt (50-60%) og højere frekvens, men det hjælper kun beskedent; stressen kumulere hurtigt.
Hvad har andre gjort for recovery / Støtte udstyr / erfaringer ?

Lidt stats:
180 høj, 100kg - Relativt lille knoglebygning.
Har lige knap et års erfaring med strongman, og har planer om på sigt at veje 120-125kg og forhåbentlig slæbe relativt større vægt.



tror bare det handler om tilvænning, jeg plejede os at blive helt smadret og øm flere dage men jo mere du træner det jo hurtigere vender din krop sig til det :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1090
Tilmeldt: 27. apr 2012, 21:22
Geografisk sted: Kbh
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 151.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 300.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Beingofglass skrev:Mit dilemma lyder således.. Det er i øjeblikket ikke et kæmpe problem (så tit) i statiske løft, men finder det ufattelig svært at træne mobile øvelser såsom Yoke, farmerswalk, medleys mm., med noget nær hvad der burde være mine reelle arbejds vægte, uden at skulle skære drastisk i frekvens.
(fx. 250kg yoke svare til ca. 75%, og burde være noget jeg køre for sets reglmessigt).

Problemet opstår i, at jeg skal bruge alt for lang tid på at komme mig efter en enkelt session eller to. Alt kan være tip top klar på 3 dage; bare ikke knæ, skinneben og især ankler, der forbliver ømme, brugte og stadig fuckd i op til en uge eller mer. Dette betyder jeg ikke kan træne disse events ret meget overhovedet, og når jeg gør, går det yderligere ud over alt andet træning.

Jeg har forsøgt at køre med meget lav vægt (50-60%) og højere frekvens, men det hjælper kun beskedent; stressen kumulere hurtigt.
Hvad har andre gjort for recovery / Støtte udstyr / erfaringer ?

Lidt stats:
180 høj, 100kg - Relativt lille knoglebygning.
Har lige knap et års erfaring med strongman, og har planer om på sigt at veje 120-125kg og forhåbentlig slæbe relativt større vægt.


Tænker det også kommer an på om du er øm eller om det gør ondt - der er en forskel. Det er jo normalt at blive øm efter udfordrende træning men det skal helst ikke gøre ondt. Når du siger at led og sener ikke kan følge med kan det også give mening at du er gået for hurtigt frem i din træning, når du "kun" har været i stærkmandsgamet i et års tid. Muskler vænner sig ret hurtigt til ny belastning hvorimod sener kan tage ret lang tid om at tilvænne sig. Det kunne ikke være tegn på at du generelt er ved at overbelaste?
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 311
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg er nu også blevet lidt klogere. Går ned i 90kg, som det først.

Den konstante ømhed, er egentlig aldrig rigtig smertefuld. Det er bare så pokkers ømt i alle led, at jeg til tider bliver bekymret. Men så igen, ømheden synes at være toppet, og er nu bare konstant den samme. Mærker det mest af alt, når jeg lige er blevet færdig med et set.
I har sikkert ret i, at jeg bare skal træne igennem det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har lige været på Island og snakket med e tpar strongman udøvere deroppe.

deres bedste råd til nye løftere var at man virkelig skulle give sig selv tid til at få et godt fundament, og ikke rushe tingene for meget.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 2524
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Jeg har lige været på Island og snakket med e tpar strongman udøvere deroppe.

deres bedste råd til nye løftere var at man virkelig skulle give sig selv tid til at få et godt fundament, og ikke rushe tingene for meget.


Ja det ramte mig ret hurtigt, at et styrkeløft fundament hjælper lige præcis 0%, når det kommer til strongman. Det begynder heldigvis at blive bedre. Men jeg misunder dem, der er født med led og sener så kraftige som en okses'.
Brugeravatar
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 882
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster