Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 56710 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er MrMaxFit

Vores medlemmer har i alt skrevet 2033585 indlæg i 88282 emner

3 nye indlæg i dag

I alt: 587
Medlemmer: 8
Skjulte: 1
Gæster: 578

Følg bodybuilding.dk på

Mahmoud Loubani er "terroristsympatisør"?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nye-b ... kke-terror

https://jyllands-posten.dk/indland/poli ... -facebook/

https://www.facebook.com/mette.thiesen/ ... 6104149773

Hvad er jeres holdning til dette? Skal politikeren Mette Thiesen dømmes eller frikendes?

Jeg er ikke advokat og ved intet om jura, men jeg bider mærke i tre mærkelige ting, der ikke sætter Mahmoud Loubani i godt lys.

En islamist (formoder jeg) oploadede et billede af terroristen Omar Abdel Hamid El-Hussein, som var ansvarlig for terrorangrebene i København 2015, hvor et jødisk sted og en konference om ytringsfrihed blev angrebet, og her hyldede islamisten på facebook så Omar.

Islamisten oploadede så et billede af Omar op på sin facebook, og skrev det her:

"Lav dua for vores bror!
Allah yerhamo!
Ta'r stadig ikke afstand fra ham som min bror i islam,
heller ikke vil jeg nogen sinde glemme ham!
Blod er tykkere end vand!"

Til ovenstående svarede Mahmoud Loubani så "Allah yerhamo", som betyder noget i retning af kondolence på arabisk.

Mahmoud Loubani påstår, at han ikke vidste at personen på billedet var terroristen Omar. Derfor har han sagsøgt politikeren Mette Thiesen, som har kaldt ham "terroristsympatisør".

Tre ting er bare så forbandet mærkelige synes jeg:

For det første:
Lad os lige lege med tanken om at Mahmoud Loubani rent faktisk ikke vidste at personen på billedet var terrorristen Omar. Kunne Mahmoud Loubani ikke læse at den vedkommende person, der oploadede billedet, rent faktisk skrev "Ta'r stadig ikke afstand fra ham..." ? - Fik det ikke en klokke til at ringe i Mahmoud Loubanis hoved over at citatet "Ta'r stadig ikke afstand fra ham..." indikerer at personen potentielt har gjort noget galt?

Hvis jeg ikke vidste hvordan Anders Breivik eller Slobodan Milosevic så ud, og en person hyldede en af disse og skrev at han "stadigvæk ikke tager afstand fra ham", da ville jeg straks fornemme at Breivik/Milosevic måtte have gjort en eller anden galt.

For det andet:
Det giver ikke mening, at sagsøge andre for injurie synes jeg, når fejlen ligger hos en selv. Mahmoud Loubani siger/påstår, at han ikke vidste hvem personen på billedet var. Hvis det er tilfældet, så kan det ikke være Mettes skyld at Mahmoud Loubani ikke vidste hvem personen på billedet var, og dermed giver ikke mening at sagsøge Mette.

Hvis jeg kondolerer til et billede af Hitler på facebook, og jeg ikke vidste hvordan han så ud, og andre kaldte mig en Hitler-sympatisør, så vil det netop være min fejl, og det ville ikke give mening at sagsøge de andre.

For det tredje:
Hvorfor i alverden kommenterede Mahmoud Loubani en islamists facebook-side?

Har han islamister, som sympatiserer med Omar, på sin venneliste? eller stødte han tilfældigvis på islamistens facebook-side? - Hvis førstnævnte er tilfældet, så smadrer han sin troværdighed.

Mette Thiesen er en gimpe, og ikke særlig reflekterende, hvilket hendes tidligere grundløse beskyldninger om det der sharia-vagterne eller der hvor hun kaldte en homoseksuel person fra Mellemøsten for islamist, fortæller mig at hun ikke er den skarpeste kniv i skuffen. Da jeg læste, at hun var blevet stævnet, troede jeg at hun havde dummet sig igen jævnfør hendes historik med sharia-vagterne og homoseksuel islamist, men efter at havde gransket kilderne, er jeg kommet frem til den konklusion, at jeg ikke kan se hvordan Mette Theisen har handlet forkert her.

Er der nogen advokater eller jura-eksperter her, der vil give bud på om I tror hun dømmes eller frikendes?

Hvad tænker I andre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ingen grund til at være naiv. Der er ingen tvivl om at han godt vidste hvem han uploaded et billede af. At drage andre konklusioner er jo skørt.
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar

Reputation point: 355

Geografisk sted: Det Astrale Plan

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 95.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic