Bruger login







Tilbudsguide, uge 30, 2019
Kaffe og majskolber

Ugen der gik, uge 28, 2019
Faste og proteinpulver!

Tilbudsguide, uge 29, 2019
Oksecuvette og kylling!

Ugen der gik, uge 27, 2019
Styrke og bodybuilding!


Statistik

Vi har 55626 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er indbyggeren

Vores medlemmer har i alt skrevet 2030511 indlæg i 86760 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 338

Følg bodybuilding.dk på

Mike Israetel inspireret upper/lower split

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Jeg har overvejet at køre et upper/lower split, som tager udgangspunkt i Mike Israetels anbefalinger om øget volumen over ugerne. Mit spørgsmål er så, hvor mange sæt pr. træning, som vil give mening? Hvis man går fra sin MEV til MAV over 6-8 uger ender det hurtigt i 40+ sæt pr træning. Og det er uden at nærme sig MRV i nogle muskelgrupper. Er der nogle herinde der har erfaring med denne form for træning?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. jul 2013, 15:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan du give et eksempel på hvordan du ville ende på 40+ sæt per træning? :)
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1760
Tilmeldt: 22. aug 2011, 09:06
Geografisk sted: Snake Mountain Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du bør dele det op i mesocyklusser hvis du har lyst til at give dig i kast med det. Hver mesocyklus kan repræsenteres som et fokus punkt afhængig af weak points og dine generelle mål med træningen.

Cyklus 1: Fokus på Bryst
Cyklus 2: Fokus på Ryg

Hver cyklus kan vare mellem 3-6 uger som eksempel og i de uger er det den specifikke muskelgruppe du har fokus på at ramme MRV i. Resten af musklerne kan holdes lavere sæt mæssigt, men gerne stadig over MEV. På denne måde ender du ikke op med et hav af sæt du skal igennem hver træning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 14. dec 2013, 21:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Simon N skrev:Du bør dele det op i mesocyklusser hvis du har lyst til at give dig i kast med det. Hver mesocyklus kan repræsenteres som et fokus punkt afhængig af weak points og dine generelle mål med træningen.

Cyklus 1: Fokus på Bryst
Cyklus 2: Fokus på Ryg

Hver cyklus kan vare mellem 3-6 uger som eksempel og i de uger er det den specifikke muskelgruppe du har fokus på at ramme MRV i. Resten af musklerne kan holdes lavere sæt mæssigt, men gerne stadig over MEV. På denne måde ender du ikke op med et hav af sæt du skal igennem hver træning.


Så i dit eksempel vil antallet af sæt for bryst stige hver uge, da det er fokuspunkt i første cyklus. Men hvordan så med de resterende muskelgrupper, som ikke er i fokus, skal sæt antallet bare holdes konstant i alle uger? Eller skal der stadig ske en forøgelse, selvom de holdes tættere på MEV end MAV?
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. jul 2013, 15:06
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



holmjensen skrev:
Simon N skrev:Du bør dele det op i mesocyklusser hvis du har lyst til at give dig i kast med det. Hver mesocyklus kan repræsenteres som et fokus punkt afhængig af weak points og dine generelle mål med træningen.

Cyklus 1: Fokus på Bryst
Cyklus 2: Fokus på Ryg

Hver cyklus kan vare mellem 3-6 uger som eksempel og i de uger er det den specifikke muskelgruppe du har fokus på at ramme MRV i. Resten af musklerne kan holdes lavere sæt mæssigt, men gerne stadig over MEV. På denne måde ender du ikke op med et hav af sæt du skal igennem hver træning.


Så i dit eksempel vil antallet af sæt for bryst stige hver uge, da det er fokuspunkt i første cyklus. Men hvordan så med de resterende muskelgrupper, som ikke er i fokus, skal sæt antallet bare holdes konstant i alle uger? Eller skal der stadig ske en forøgelse, selvom de holdes tættere på MEV end MAV?


Det kan du jo gøre som du har temperament til og afhængig af hvor længe du vil være i træningscenteret. Det jo noget du kan eksperimentere med da hele ideen i forvejen er at det blot er guidelines. Kan være du finder ud af at når quad / ham er i fokus har du hverken tid eller energi til at øge de andre muskel grupper også kan du jo holde dig indenfor MEV.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 14. dec 2013, 21:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



40 sæt om dagen? Føj for satan. Prøv skrue op for intensiteten, og ned for volumen. Det der lyder idiotisk.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 388
Tilmeldt: 30. okt 2013, 22:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



holmjensen skrev:Jeg har overvejet at køre et upper/lower split, som tager udgangspunkt i Mike Israetels anbefalinger om øget volumen over ugerne. Mit spørgsmål er så, hvor mange sæt pr. træning, som vil give mening? Hvis man går fra sin MEV til MAV over 6-8 uger ender det hurtigt i 40+ sæt pr træning. Og det er uden at nærme sig MRV i nogle muskelgrupper. Er der nogle herinde der har erfaring med denne form for træning?


Hvordan har du bestemt din MAV og MEV? og hvad er din nuværende volumen?
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster