Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58659 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er kilowerapeme

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043051 indlæg i 98433 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 454
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 452

Følg bodybuilding.dk på

Min forvandling. Nye form billeder(lean bulk)

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Jmt skrev:1: Varierer din bentræning. Der mangler i den grad split squats, DB RDLs, back ext. og deslige til at assistere dine primære øvelser.

2: På lettere high rep sæt er der ingen grund til at lave voldsomt store indåndinger mhp. at brace core muskulaturen. Der burde du kunne holde stabiliteten med en mere rolig vejrtrækning.


1: Okey. Ideen med at køre de store øvelser var at "udnytte" den sparsomme tid jeg nu har og kun får mindre af.
Jeg kommer i fremtiden til at køre endnu længere ned i tid. Jeg tænker 45-60 min 4x i ugen med opvarmning.
Jeg kunne køre ss, men jeg synes simpelthen ikke det "virker" for mig. Jeg har brug for ca 1-2 min pause og 3-4 minutter til de tunge øvelser.
Vil du anbefale at jeg sænker antal af basisøvelser og erstatter med hjælpeøvelser?

2: Så hvis jeg føler at jeg skal spænde op i coren, så køre jeg måske for tungt og kan køre en bedre udmattelses træning ved mindre vægt og hurtigere gentagelser?
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I så fald, hvis du har sparsomt med tid og dog formår at træne 4 gange i ugen, ville jeg splitte det op som upper/lower frem for fullbody, og så fokusere på at hamre igennem (både hvad angår volumen og intensitet) i dine hovedløft.

Eksempelvis:

Pas 1 - Upper A:
5-8 sæt pres + 5-8 sæt træk, kørt i par med 2. min mellem øvelser, dernæst arme
F.eks. bænkpres og rows (DB > BB her)

Pas 2 - Lower A
Topsæt i squat, forsøg at sætte en rep PR, back off/volumen arbejde á 3-5 sæt med 80-85% af topsæt vægten for samme reps, dernæst support til squatten i form af split squats f.eks. (eller med fokus på bagkæden for øget frekvens)

Pas 3 - Upper B:
Samme som i upper A, dog andre hovedløft, f.eks. OHP og chin ups, dernæst arme

Pas 4 - Lower B:
Samme som i lower A, blot med dødløft, dernæst support til bagkæden (eller med fokus på forlår, for øget frekvens)

.. dog er det nok en god idé lige at få fikset knæene først; det hjælper også at squatte med knee sleeves og deslige.

Ift. dit problem med vejrtrækningen, så kunne jeg forestille mig, at du "overfokuserer" på det og ender med at blive gassed. Ikke nødvendigvis pga. vægten er for tung, men fordi du spænder mere op end hvad der reelt set er nødvendigt på high rep sets.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1305
 
Indlæg: 3970
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for dit forslag.

Så det kan for eksempel være

A upper:
6 sæt DB bench press + 6 sæt BB rows Hvor at jeg tager et sæt press efterfulgt af et sæt træk også 2 min pause?
2-3 sæt triceps og biceps?

A lower:
5 sæt back squat med 80% af mit topsæt. Så hvis mit max er 100 kg så skal jeg køre med 80 kg og tage så mange reps samlet i de 5 sæt? men dog til teknisk failure tænker jeg?
Hjælpeøvelse split squat 3 x 8-12 reps
Hjælpeøvelse BB walking lunges 2-3 sæt 12-15 reps
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 2. jun 2013, 11:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster