Bruger login







Tilbudsguide, uge 25, 2019
Kirsebær og steaks!

Ugen der gik, uge 23, 2019
Crossfit og kost!

Tilbudsguide, uge 24, 2019
Okse og ananas!

Ugen der gik, uge 22, 2019
Cut og snacks!


Statistik

Vi har 55583 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jeppe hansen

Vores medlemmer har i alt skrevet 2029416 indlæg i 86696 emner

59 nye indlæg i dag


Online
I alt: 336
Medlemmer: 17
Skjulte: 1
Gæster: 318

Følg bodybuilding.dk på

Nyt program!

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hej alle.

Jeg har efterhånden trænet efter samme træningsprogram i lang tid, og synes det fungeret rigtig fint, men er i tvivl, om den stadig er holdbar. Har kørt den i ca. 3-4 måneder.
Den er beskrevet nedenfor:

Træningsprogram (4-split):

Dag 1 - Bryst og bieps
    Bænkpres 5x5
    Incline bænk 4x10
    Dips 4xfailure
    Flyes 3x10
    Preacher curls 4x10-12
    Biceps curls 4x10-12
    Hammer curls 4x10-12
Dag 2 - Ben
    Squat 5x5
    Lunges 4x10
    Benpres 4x10
    RU dødløft 4x10
    Stående calf-raises 4x12
    Siddende calf-raises 4x12
Dag 3 - Skulder og triceps
    MP 5x5
    Arnold pres 4x10
    LR 4x10-12
    Facepulls 3x12
    FP 3x8-12
    Smalt bænkpres 4x10
    Triceps pushdowns 3x12
    Mavebøjninger (med kabel) 4x10
Dag 4 - Ryg
    Dødløft 5x5
    Yates rows 4x10
    Pullups 4x5-8
    Chest-supported rows (med stang) 4x10
    Træk til bryst 3x12-15
    Sidde kabel rows 3x12

Har I eventuelt andre split-programmer I vil anbefale mig? Eller foretrækker i fullbody?
Jeg træner omtrent 3-4 gange i ugen, og vil gerne have noget mere cardio i min træning, for at holde fedtprocenten nede.

Håber I kan hjælpe :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. aug 2018, 15:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har efterhånden trænet længe men har altid holdt mig til fullbody, 2-split eller 3-split. På den måde er det muligt at ramme hver muskelgruppe flere gange ugentligt hvilket er gavnligt uanset om du ønsker styrke eller masse. Jeg synes personligt at et 4-split er hul i hovedet da der vil gå for længe mellem du får trænet hver enkelt muskelgruppe.

Hvis du træner 3-4 gange ugentligt ville jeg vælge et fullbody eller et 2-split.

Det sagt er det selvfølgelig en smagssag om man kan lide at have lange eller korte træningspas, om de skal have fokus på basisøvelser eller ej, og om man træner for styrke eller masse.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickSan skrev:JDet sagt er det selvfølgelig en smagssag om man kan lide at have lange eller korte træningspas, om de skal have fokus på basisøvelser eller ej, og om man træner for styrke eller masse.

Nja, lange træningspas vil kunne give mere "junk volume", så du risikerer at spilde tiden. Mig bekendt er der forskning, der tyder på, at kortere træningspas kombineret med en højere træningsfrekvens vil kunne øge den samlede muskelproteinsyntese set over en periode. Selvfølgelig uden PEDs.
Træningsprogram: Madcow 5x5
Brugeravatar
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 2740
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dit program er ikke optimalt i forhold til, hvad man nu til dags ved om OPTIMAL træning, men hvis du godt kan lide at træne på den måde, som du gør nu, er det jo helt OK.

Det vigtigste er jo, at du kommer ned i centeret hver uge og nyder det, du laver.

Men hvis du ønsker at optimere din træning kunne du med fordel prøve et 3-split (fullbody) eller 2-split (over- og underkrop to fire gange om ugen).

På den måde får du en højere træningsfrekvens, hhv. 3 gange de samme muskelgrupper om ugen og 2 gange.

Dem kan du finde en masse af på nettet.

Held og lykke.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 269
Tilmeldt: 27. mar 2018, 15:09
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster