Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58946 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er KirlRat

Vores medlemmer har i alt skrevet 2043923 indlæg i 98460 emner

7 nye indlæg i dag


Online
I alt: 464
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 460

Følg bodybuilding.dk på

progressive overload

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





hej jeg er begyndt at træne for cirka 3 uger siden er meget tynd og har brug for hjælp til progressive overload når jeg laver bænkpres gør jeg det kun med stangen alså uden nogle vægte på og der kører jeg 5gange 5 men hvordan kommer jeg vider derfra skal jeg putte mere vægt på eller prøve at køre 5 gange 7 eller hvordan?. jeg har også svært ved at få det til at syre i bicepsen under træning og er ikke altid øm dagen efter betyder det jeg ikke bygger muskel?. håber i kan hjælpe mig :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. sep 2020, 15:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Progressiv overload betyder blot at du hen over tid øger modstanden.

Nej.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:Progressiv overload betyder blot at du hen over tid øger modstanden.

Nej.




okay tak bare for at være sikker på jeg har forstået det ordentlig. jeg skal putte mere vægt på bænkpres ikke?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. sep 2020, 15:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jon1617 skrev:
Bulletproof Athlete skrev:Progressiv overload betyder blot at du hen over tid øger modstanden.

Nej.




okay tak bare for at være sikker på jeg har forstået det ordentlig. jeg skal putte mere vægt på bænkpres ikke?


Ikke nødvendigvis. Flere gentagelser, som du selv er inde på, kan også gøre det. 5->6->7*øg vægt*5->6->7*forfra*
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 15. mar 2014, 12:58
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er flere måder at hente brugbar progression på. Flere kg er en. Med ensartet teknik er flere kg progression.
Men du kan også forbedre teknik og styring for eksempel svarende til 3% (vi kan kalde det "kvalitet") og hente progression der. Det gælder navnlig øvelser hvor flere muskler bidrager til at rykke vægten fra A til B.

En DB row med samme kg hvor de rette muskler bruges mere og mere fra træning til træning er også en form for progression.
Det kan også gælde i en bænkpres.

"Overload" dækker mere end den mekaniske spænding, men det kan hurtigt ende som en war of words.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2084
 
Indlæg: 7150
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tak for alle svarende. idag er jeg gået fra 5 gange 5 til 5 gange 9 tænker at det næste bliver 5 gange 12 og så mere vægt og tilbage til 5 gange 5 osv.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. sep 2020, 15:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jon1617 skrev:tak for alle svarende. idag er jeg gået fra 5 gange 5 til 5 gange 9 tænker at det næste bliver 5 gange 12 og så mere vægt og tilbage til 5 gange 5 osv.

Godt råd, spec. for at gøre træningen spændende og undgå skader:

Lyt til Sandy, og læs evt. mine allerførste indlæg da jeg tiltrådte forumet back in the day.

Jeg er klar over, det er lettere at gøre, som du her til sidst beskriver at ville gøre, men husk på, sukker smager også bedre end proteinpulver (uden smag). Du vil få langt bedre resultater af at gøre som Sandy foreslår, noget som indebærer udvikling af føling og fornemmelse med, af og for hvad du laver. Du formodes sådan at kunne lave fremskridt hurtigere, bedre og langt sikrer end via den idiotsikre, normale tilgang til progression.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
jon1617 skrev:tak for alle svarende. idag er jeg gået fra 5 gange 5 til 5 gange 9 tænker at det næste bliver 5 gange 12 og så mere vægt og tilbage til 5 gange 5 osv.

Godt råd, spec. for at gøre træningen spændende og undgå skader:

Lyt til Sandy, og læs evt. mine allerførste indlæg da jeg tiltrådte forumet back in the day.

Jeg er klar over, det er lettere at gøre, som du her til sidst beskriver at ville gøre, men husk på, sukker smager også bedre end proteinpulver (uden smag). Du vil få langt bedre resultater af at gøre som Sandy foreslår, noget som indebærer udvikling af føling og fornemmelse med, af og for hvad du laver. Du formodes sådan at kunne lave fremskridt hurtigere, bedre og langt sikrer end via den idiotsikre, normale tilgang til progression.





så det er måske bedre at blive ved med 5gange5 og så bare sætte mere vægt på? (jeg er lidt dum på det her haha)
og hvordan finder jeg dine første indlæg?
og gælder samme metode med overload på biceps øvelser for jeg har svært med at få dem til at blive syret før min underarm bliver træt? ja undskyld alle spørgsmålene men er helt ny og blank på det meste haha
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 8. sep 2020, 15:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster